Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Natascha schreef:Noeks d'r vader is Alex van de Kamperweg. Haar moeder heet Gertrix maar daar kan ik bij het stamboek geen verdere informatie over vinden. Ik heb haar in november van een Bokker gekocht en ze werd daar ook western gereden. Voor mij ideaal want op mijn vorige paard reed ik ook western dus qua rijstijl hoefden we ons niet aan elkaar aan te passen. We zijn druk bezig met een "ontmiepingstraining"om goed verkeersmak te worden en dat gaat steeds beter. Zodra bij ons de bak is aangelegd gaan we ook weer eens wat westernlesjes nemen. Wel grappig die bokfoto's hier. Mijn dame kan er ook wat van met losgooien. Eerst even flink stieren en dan netjes braaf wezen
MidnightPSan schreef:Oh,dus een knapbstrupper uit denemarken is ook al een appaloosa, ppffffft.
Citaat:Een veel voorkomende fout is echter dat elk gevlekt paard een Appaloosa genoemd wordt. Dit is verre van juist! Er zijn namelijk ook nog andere, gevlekte rassen zoals bijvoorbeeld de Knabstrupper uit Denemarken en de Pinzgauer uit Oostenrijk. Veel gevlekte paarden in Nederland zijn ontstaan uit kruisingen met deze rassen en worden ten onrechte "Appaloosa" genoemd. Tegenwoordig spreekt men in Nederland vaak over Amerikaanse Appaloosas en Nederlandse Appaloosas. Eigenlijk is dit jammer en geheel overbodig; een Appaloosa stamt altijd af van de paarden uit Noord Amerika en heeft altijd een Amerikaans registratiepapier; het is het enige paard dat met recht APPALOOSA genoemd mag worden!
Moondancer schreef:Oh Invied ken ik wel. Is een mooie hengst van Wiebe LisseWat een leuk topic , ik heb ook een Appaloosa , een Amerikaanse.
Ze word in april 3 , heet Yentl en is een dochter van Invied!