[WN] Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:46

als mensen zo vriendelijk waren zo'n deken dan gewoon te laten hangen wel ja, maar helaas vinden mensen dan nog steeds dat ze de deken aan de kant moeten doen en naar et paard moeten roepen.
ze stond ook echt niet de hele dag vastgebonden hoor, alleen tussnedoor als ik merkte dat haar dat irriteerde

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:18

Ik ben het met RobH eens dat het doorgaans een kleine stap is van laten gebeuren naar zelf doen. Zeker waar 'iedereen het doet', 'het normaal is'. En dat is triest. Diep triest. Want het werkt struisvogelpolitiek in de hand.
En erger nog: kennelijk worden mensen die er wel wat van zeggen met de nek aangekeken of erger.

Tijd voor zwaardere maatregelen en een tuchtcollege zou ik zeggen. In plaats van roepen dat het zelden of nooit voorkomt.

En eh.. die zin van Rob. Nee hoor. Het was een volledige kloppende zin.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:02

In Duitsland is er op de grote wedstrijden altijd controle. En die is niet mals. Alleen die kunnen niet overal zijn. De Italianen fluiten naar elkaar als de controle eraan komt. Net ratten, die waarschuwen elkaar ook.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:12

Anya schreef:
En eh.. die zin van Rob. Nee hoor. Het was een volledige kloppende zin.

Ja dat was een klein foutje :D (het feit dat de zin grammaticaal correct was)
Maar gelukkig wist men mijn doel toch feilloos te achterhalen 8-)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:18

Ik ben in Duitsland vorig jaar op een kleine wedstrijd gestart maar ook daar was controle van een veearts en assistent aanwezig.
In de loop van de dag werden er gewoon een aantal 'willekeurige' paarden onderworpen aan een veterinaire inspectie.
Ik vond het een fijn gevoel geven dat er in ieder geval een beetje meer opgelet werd in welke conditie de paarden waren die deel namen die dag! :j
Ik heb trouwens geen idee wat deze veearts kan doen allemaal als hij iets niet oke vind maar ik denk dat uitsluiting van deelname al een goed begin is..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:40

olp een goede show is dat ook. en het zou ook niet anders moge zijn vind ik.
ze moeten wel niet overdrijven, in duitsland had je op een gegeven moment zo'n figuur rondlopen die al erg moeilijk deed als je een spoor een keer gebruikte of je paard een keer vertelde wie de baas was (gewoon op een normale manier dan)
dat werkt ook niet fijn en ben je continu bang dat je beschuldigt gaat worden van iets achterlijks.

en de mensen die echt dingen doen die niet door de beugel kunnen doen dit echt niet op de gewone afrijplek :-) die vinden wel hun hoekjes ed

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:01

@Pienb: wat voor de één 'bestraffen op een normale manier' is, is voor de ander een strafbaar feit -:)

Blij dat er in Duitsland strenge regels zijn en dat er ook op gehandhaafd wordt! +:)+
Dat zou in NL ook eens moeten gebeuren ipv dat er onregelmatig lopende, of ronduit kreupele paarden in b.v. pleasureklassen mogen blijven lopen (en soms zelfs geplaatst worden!! :( ) omdat juryleden 'niet op de stoel van de veearts willen gaan zitten' hoewel die op NL shows dus altijd vrij is 8-) en zo'n paard niet uit de ring durven te sturen.....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:23

ik ben op de europeese wek eens eruit gestuurt omdat ze kreupelde (ze had er geen pijn aan, dat was geregeld maar lamheid was toch niet helemaal weg. ben er toch echt gewoon uitgezet. vind ik ook ok.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:39

Eerlijk gezegd vind ik het redelijk schandalig dat je dan uberhaupt start. En zo'n zinnetje "was geregeld, had er geen pijn aan". Brr.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:44

de kreupelheid kwam en ging, dierenarts was iedere dag daar om het te bekijken en ok of niet ok te geven om die dag wat te doen.
ze was er ook al aan geopereerd ed.
als de dierenarts zei 'nee' bleef ze op stal. was allemaal in goed overleg met een zeer gerespecteerde dierenarts.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:47

Tja.. verschillende meningen. Ik start niet met een onregelmatig paard dat ergens aangeopereerd is en niet 100% in orde is. Dat er een dierenarts ook iets van vindt, zegt mij niet zoveel. Ik ken ook dierenartsen die zonder problemen anabolen komen spuiten of ventipulmin voorschrijven voor de spieropbouw.

Ik vind (persoonlijk dus) dat je daarin een eigen verantwoording hebt. En ik vind (persoonlijk dus) dat je in zo'n geval niet hoort te starten i.p.v. je uit de ring te laten halen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:55

zoals ik zei, het kwam en ging. bij afrijden was er niks aan de hand. in de ring ineens wel. daar zit je niet in.
en ja, op dat niveau neem je dan soms het risico de ring in te gaan ipv voor de zekerheid het hele show af te zeggen van 1.5 week, waarin alle classen betaald zijn in 4 aqha shows, stalling, dagelijks dierenarts ed. en je goed ekansen maakt.

en ik weet dat het commentaar nu weer gaat zijn 'is geld belangrijker dan haar gezondheid?' nee.
maar nogmaals, ze had er echt geen last van.

en om het 'geld niet belangrijker dan paard' even duidelijk te maken: we hebben haar GRATIS WEGGEGEVEN om zeker te zijn van een goed tehuis waar ze niet meer geshowt zou worden (muv de superior binnenhalen) enz enz. daar hebben we dik 20.000 op haar verloren dus dat was echt niet het belangrijkste.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:43

een paard waarvan je weet dat de kreupelheid komt en gaat, start je toch niet? En al helemaal niet 'op dat niveau' op geen enkel niveau, i.m.o. (euh, welk niveau hebben we het hier over eigenlijk?)
Het belang van het dier gaat bij mij altijd voor. Ver voor.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:06

ging om AQHA EK.
en nogmaals, de dierenarts was er iedere dag.
ze is in al die tijd echt niks tekort gekomen en heeft een heel mooi goed leven gehad.
daarbij is er ook een verschil tussen kreupel en kreupel. ze was niet echt kreupel (dat ze niet meer goed kon lopen) maar liep achter beetje raar met een been. kan et moeilijk omschrijven maar was iets waarvoor je echt goed moest kijken in de draf om het te zien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:25

pienb ik weet dat je toen nog jong was....
maar ik heb dus een gruwelijke hekel aan dit soort starters
je kunt het linksom en rechtsom l*llen maar je wist dat je paard niet oké was en toch rijdt je het paard en start je het zelfs :r

zo heb je tig vormen van kleine en grote dierenmishandeling, maar geen van is oké en het is triest dat een DA moet gaan bepalen waar de grens zit, waar normaal menselijk verstand de grens allang weet!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:43

Pienb schreef:
hooft omhoog binden is een hele 'normale' methode, dat zag je 10 jaar geleden al op niet eens zo'n grote shows.
ik sliep altijd in de tackroom in de stallen dan zie je wel eens eea....
ik heb dat zzelf nooit gedaan en vind het niks.
maar nog altijd beter dan een paard z'n nek kapot spuiten zodat deze helemaal niet meer omhoog kan. ook dat heb ik al gezien...

Ik weet niet wat ik lees.... Call me naief maar dit had ik nooit kunnen bedenken. Wat walgelijk -:(- !!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:08

de dierenarts is de expert en weet vele malen beter waar hij het over heeft dan jij en ik, hij heeft daar immers voor geleerd.
en ja, ik vertrouw op het oordeel van mijn dierenarts.

zonder verder in detail te gaan kun je me geloven als ik zeg dat ze er geen last van had, daar was voor gezorgt.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:09

San1978 schreef:
Pienb schreef:
hooft omhoog binden is een hele 'normale' methode, dat zag je 10 jaar geleden al op niet eens zo'n grote shows.
ik sliep altijd in de tackroom in de stallen dan zie je wel eens eea....
ik heb dat zzelf nooit gedaan en vind het niks.
maar nog altijd beter dan een paard z'n nek kapot spuiten zodat deze helemaal niet meer omhoog kan. ook dat heb ik al gezien...

Ik weet niet wat ik lees.... Call me naief maar dit had ik nooit kunnen bedenken. Wat walgelijk -:(- !!

Als het om geld gaat gaan sommigen niks uit de weg. ;(
Wel eens op de site van PETA gekeken? En daar gaat het om zaken waar we (bijna) ALLEMAAL min of meer aan meewerken... Jij waarschijnlijk ook.
Dit kun je volgens mij niet uitbannen, hooguit helpen door soortgelijke organisatie te steunen, zelf zo goed mogelijk te zijn voor je dier(en) en misstanden te melden indien mogelijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:11

San1978: dat met de nek kapot spuiten? ik eerder ook niet. kwam een nieuwe installer die het paardje net van een grote pleasure stal in duitsland had gekocht. onze dierenarts (jawel, dezelfde) moest enten ofzo en die dag meteen dat haar nek gespoten was (staart trouwens ook). Paardje is toen meteen teruggegaan naar die grote pleasure stal (die trouwens het paardje ook net uit amerika hadden en beweerden dit niet te weten)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:41

Kan aan mij liggen, maar vindt zowel het spuiten als het omhoog binden (ook is het niet superhoog) allebei even walgelijk...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:42

vind spuiten toch nog een stuk erger hoor... dat is onomkeerbaar.... paard kan gewoon nooit meer z'n nek omhoog doen! vastbinden kun je losmaken...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:45

Nadat je je paard eerst eens flink hebt laten pijn lijden.. :r

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:02

pijn lijden is volgens mij beetje overdreven.
het is absoluut hoogstongemakkelijk en niet leuk maar pijn lijden zie ik toch wat anders.
ik wil het echt niet goed praten en ben er ook geen voorstander van maar pijn lijden vind ik ook weer beetje overdreven..

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:05

Pienb schreef:
ik ben op de europeese wek eens eruit gestuurt omdat ze kreupelde (ze had er geen pijn aan, dat was geregeld maar lamheid was toch niet helemaal weg. ben er toch echt gewoon uitgezet. vind ik ook ok.

Een paard zal alleen kreupel lopen als hij wél pijn heeft. Dat is nu het 'grappige' aan een dier. Die past zich alleen aan een aandoening aan zolang hij het voelt. Doet het 10 minuten later geen pijn of voelt hij zich niet ziek, zal hij zich ook niet kreupel tonen, of als ziek gedragen!

Dat is nu ook precies het moeilijke van een dier laten herstellen na een blessure!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:10

zoals ik zei, de dieranart was er elke dag en die echt wel meer dan alleen kijken.
verder hou ik maar over op jullie waren er niet bij.