Misschien is het een idee om eens naar andere instructie uit te kijken? Tenzij je je natuurlijk beter voelt bij Engels... (maar das toch een beetje zonde imo, western is zooooooo leuk en veelzijdig!!)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misschien is het een idee om eens naar andere instructie uit te kijken? Tenzij je je natuurlijk beter voelt bij Engels... (maar das toch een beetje zonde imo, western is zooooooo leuk en veelzijdig!!)

Met respect voor het paard en gewoon op een logische manier met ze omgaan, en simpelweg ageren volgens de regels van de leervormen. Bespaart me een hoop ergernis en tijd 

En van neus tegen de flank binden worden ze lekker soepel
Inrijden voor de wedstrijd niet nodig want trainen heb je thuis gedaan toch? En als je toch gaat inrijden, ga je er even 3 kwartier spins uitschoppen met de handen op de knie, lekker 
poes schreef:De western die ik ontmoet heb in mijn leven stond wel erg ver van NH
Paarden in dde stal opbinden en wegslaan van de uitgang van de bak want hij mag niet graag op stal staan of naar de stal willen, hij moet alleen willen werkenEn van neus tegen de flank binden worden ze lekker soepel
Inrijden voor de wedstrijd niet nodig want trainen heb je thuis gedaan toch? En als je toch gaat inrijden, ga je er even 3 kwartier spins uitschoppen met de handen op de knie, lekker
Helaas heb ik tot nog toe enkel veel kaf gezien in western, erg jammer want ik ben overtuigd dat paardrijden niet zo wezenlijk anders wordt naargelang de rijstijl....

)...Pienb schreef:Nou, uitbinden naar een kant kan heel handig zijn. Mijn de 3 jarige die ik nu rijd had een tik dat ze als zadel erop lag eerst aan de longe wat ronden deed bokken. Toen hebben we haar een paar keer naar een kant uitgebonden (en lang niet zo extreem als jij beschrijft natuurlijk). En dan even los in de bak. Dan kan ze niet echt bokken maar wel gewoon bewegen. Was super, sindsdien heeft ze dat nooit meer gedaan! Zolang het normaal gebeurd vind ik er niks mis mee. Bij haar heeft het super geholpen
Pienb schreef:storrum: ja, weet dat ik nu waarschijnlijk weer mensen over me heen krijg die het fout vinden maar maakt me niet uit, ik ga me niet anders voordoen en bang zijn om hier te zeggen wat ik vind (via pb hoor ik namelijk dat veel mensen die het met me eens zijn dit niet durven te zeggen hier omdat ze dan afgeschoten worden

poes schreef:De western die ik ontmoet heb in mijn leven stond wel erg ver van NH
Paarden in dde stal opbinden en wegslaan van de uitgang van de bak want hij mag niet graag op stal staan of naar de stal willen, hij moet alleen willen werkenEn van neus tegen de flank binden worden ze lekker soepel
Helaas heb ik tot nog toe enkel veel kaf gezien in western, erg jammer want ik ben overtuigd dat paardrijden niet zo wezenlijk anders wordt naargelang de rijstijl....
Pienb schreef:Toen hebben we haar een paar keer naar een kant uitgebonden (en lang niet zo extreem als jij beschrijft natuurlijk). En dan even los in de bak. Dan kan ze niet echt bokken maar wel gewoon bewegen.