Pienb schreef:make up: mooie opvallende, donkere lippenstift komt altijd erg mooi uit onder een hoed (draag dit normaal echt helemaal nooit maar onder hoed ziet dit erg goed uit in de shows). omdat de jury je van een afstandje ziet mag je best wat 'heftiger' opgemaakt zijn dan normaal (geen clown maar een extra laagje mascara of eyeliner mag wel).
qua kleding:
inderdaad, showmenship en horsemanship zijn DE onderdelen waar wordt gekeken naar de berijder en dus ook diens kleding ( en de 'kleding' van het paard0 dus hier is het wel super belangrijk.
reining is over algemeen vrij simpel, blauwe jeans, zwarte of beide chaps, en blouse/hemd. ( tegenwoordig komt hier de show ook al steeds meer terug)
pleasure en trail opvallend maar rustig, dus geen hele wilde motiefjes ed maar wel lekker opvallend.
en qua tack: pleasure, horsemanship ed echt wel een showzadel, of nieuw licht bewerktleer liefst ook met veel zilver.
onze vrienden in amerika weten het natuurlijk wel weer te overdrijven... daar tel je niet eens mee als je geen 'blue ribbon' zadel van $ 15.000 hebt.
Ik had altijd het zelfde vooroordeel maar daar ben ik van terug gekomen. Ik heb afgelopen jaar gestart op het wk. En daar keken ze je echt niet anders aan zonder dure showkleding of een goedkoop zadel. Alleen wat daar gewoon zo is de mensen die echt goed zijn besteden gewoon veel meer geld aan hun spullen en kopen dus van die zadels daarom lijtk het zo dat je er dan alleen maar bij hoort.
Ik heb zelfs gezien dat een amerikaans teamlid een showpakje heeft uitgeleend aan een meisje van de dominicaanse republiek. Juist die amerikanen helpen elkaar enorm en staan altijd voor elkaar klaar... Helemaal op de grotere shows.
daar is de sfeer inderdaad top tussen de landen onderling.
.