[WN] DSBA stopt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:29

Mac schreef:
Romkabouter schreef:
Ik denk dat het ook tijd wordt voor de DPHC en DAWRA om uit de FNW te stappen.

Mijn stem hebben ze. Leuk punt voor de ALV?

Volgens mij heb ik dit een paar jaar geleden toen ik nog wel lid was al aangekaart... toen wilde men 'het nog aanzien'. Heb er nu niks meer over te zeggen natuurlijk, ben geen lid meer, maar zou geen verkeerde stap zijn, zinkend schip maar snel verlaten.

Jeddah, heel veel succes. Als ik je ergens mee kan helpen, schroom niet te vragen.
Wat ik me wel afvraag.. is het niet mogelijk om de DSBA officieel erkend te krijgen bij de NSBA? Dan is deelname aan 't NK dus blijkbaar geen probleem meer.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:39

Veel succes Jeddah :j +:)+

Francis, de DSBA is al een affliate van de NSBA volgens mij ;)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:54

De DSBA is inderdaad officiele Nederlandse affiliat van de NSBA.
Ik heb inderdaad een mailtje gehad van Corine,maar zij is niet de enige die de DSBA wil laten voortbesaan.
En aangezien ik de DSBA als mijn *kindje* beschouw ga ik niet over een nacht ijs.
Ik begrijp waarschijnlijk het enthousiasme wel om dit te melden in dit topic,maar misschien was het vestandiger geweest om mijn antwoord af te wachten.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:56

Paintless schreef:
dat vind ik een dappere stap jeddah, maar moet je kennelijk wel eerst lid worden van de FNW, om op het NK te mogen uitschrijven. .
Allereerst wil ik ook tegen Jeddah zeggen dat ik het een hele dappere stap van haar vind :j

Verder denk ik niet dat je lid hoeft te worden. Je kunt toch ook gewoon je eigen NK organiseren? Doet de AAHCH ook. Mocht de DPHC besluiten ook uit de FNW te stappen, dan kunnen we toch gezamenlijk een NK organiseren? Kan de WRAN lekker in z'n eentje zitten mokken :D

Edit: RobH: dat begrijp ik natuurlijk, je hebt er ook zoveel lief, leed en energie ingestopt :j Wellicht kunnen meerdere mensen het gezamenlijk over nemen, het is ook geen eenvoudige klus lijkt me.
Laatst bijgewerkt door CowgirlStore op 20-01-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mehlika

Re: DSBA stopt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:57

Dat klinkt goed :j :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:02

Ik ben blij te horen dat er animo is om de DSBA voort te zetten en ik hoop dat deze mensen samen misschien een hechte groep kan vormen. Met meer sta je sterker tenslotte.
Ik denk ook dat het beter is om een wedstrijd gelijk met een NK los te laten, aansluiting met een QPA-wedstrijd lijkt me handiger zolang deze natuurlijk niet onder de vlag van de FNW worden georganiseerd :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:09

Ok, dan snap ik dus even iets niet (call me blonde).
Als de DSBA al een affiliat van de NSBA is, waarom kunnen er dan niet gewoon NSBA onderdelen aan't NK toegevoegd worden, zoals dus ook AQHA en NRHA onderdelen toegevoegd worden.

Maar idd.. ik denk dat een samenwerking met de QPA een veel betere is en de hele FNW gewoon fijn links laten liggen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:40

Haha, ik heb ook alleen gezegd dat ik Rob mailen ging he? Niet dat ik het al in handen heb ;) Maar ik ben blij dat er meer gegadigden zijn :j

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:29

Hoi Rob! :wave:
Fijn dat er veel mensen enthousiast zijn om het voort te zetten.
Is dat ook niet motiverend voor jou, dat het idd toch iets is, wat belangerijk is voor vele mensen in het westernse?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:30

Zeer motiverend zelfs 8-)

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:17

Ik ben ontzettend geschrokken van dit bericht.
Aangezien Rob en Sandra echt hun hart en ziel hier in gestopt hebben.
Ik heb Rob ook een berichtje gestuurd, als ik ergens mee kan helpen!!...................

groetjes Alice

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:24

Ik denk dat, om allerlei cowboy :D verhalen de wereld uit te helpen, enige toelichting verhelderend kan werken.
De SWRN en de FNW hebben afgelopen jaar een verschil van mening gehad over de relatie van de SWRN ten opzichte van de FNW.
De SWRN zag en ziet zich als een onafhankelijke stichting die al dan niet in opdracht shows organiseert.
Omdat de meerderheid in het bestuur van de FNW de dubbelfunctie van hun voorzitter, die tevens voorzitter van de SWRN is als niet wenselijk beschouwde, is deze als voorzitter van de FNW afgetreden teneinde zijn functie als voorzitter van de SWRN voort te kunnen zetten.
Het geschil tussen FNW en SWRN is ondertussen bijgelegd en de FNW heeft met de SWRN een contract gesloten voor de organisatie van het NK 2009.
Binnen de FNW is afgesproken dat op het NK alleen shows mogen worden georganiseerd van verenigingen die aangesloten zijn bij de FNW, alleen voor een AQHA show wordt hier uit historisch oogpunt een uitzondering gemaakt. Indien de SWRN topsport onderdelen (NRHA/NSBA) organiseert tijdens het NK dan is dat toegstaan met dien verstande dat voor ieder NRHA onderdeel een NSBA onderdeel mag worden georganiseerd. Gezien het kostenplaatje voor een NRHA show ligt het niet voor de hand dat de SWRN een dergelijke show in het programma opneemt, tenzij zich hiervoor een sponsor meld.
Ik begrijp dat de DSBA, waar ik in tegenspraak tot sommige berichten, geen enkele functie of invloed uitoefen, intern bezig is de problemen op te lossen.
Het is aan de DSBA de vrije keus om de koers te kiezen die zij wil om zich in de toekomst te profileren.
Ik stel voor dat we dit aan de DSBA overlaten en de ontwikkelingen afwachten en dit niet aangrijpen als reden om de meest wilde speculaties en geruchten te verspreiden, want dat veroorzaakt dan weer iets waar een "grote" sport klein in kan zijn.

Ondanks het feit dat ik er van overtuigd ben dat ook op dit forum mensen aanwezig zijn die schrijven uit overtuiging en niet ter meerdere eer en glorie van zichzelf wil ik het advies geven:Als je een bestuur wilt aanspreken doe dat dan op de plaats en het moment die daarvoor aangewezen is en niet op dit openbaar forum.

Laten we terugkeren naar onze paarden, zadelen en rijden, dat gaat ons beter af dan het berijden van het toetsenbord. ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:48

Jan fijn dat je de moeite neemt hier het een en ander toe te lichten. Dat maakt zaken vanuit de kant van de SWRN in ieder geval een stuk duidelijker.

Persoonlijk vraag ik me wel af waarom jij als voorzitter weg zou moeten wegens een dubbelfunctie. Nu zit er een nieuwe voorzitter met een dubbelfunctie immers. En los daarvan is het in deze tak van sport redelijk gebruikelijk dat besturen bestaan uit mensen met dubbele functies, eigen bedrijven. Niets nieuws onder de zon dus.

Overigens geloof ik niet dat op dit forum nu zoveel wilde speculaties worden verspreid, er wordt gereageerd op hetgeen op de site van de dsba staat. En dat is - laten we wel zijn - geen bericht om vrolijk van te worden.

Tenslotte blijft dan de vraag dat als ergens in de statuten staat dat het voorzitterschap van de FNW rouleert (wat niet hoeft, want anders zou jij geen voorzitter hebben kunnen zijn nadat je afscheid nam van de WRAN), waarom dan wordt gekozen voor een interimvoorzitterschap van een jaar. Er had ook gekozen kunnen worden voor een roulerend voorzitterschap van een jaar.

Daar kunnen heel goede redenen voor zijn, maar in het licht van hetgeen de dsba zelf op de site zet, is het natuurlijk niet geheel vreemd dat mensen hier wat vragen over stellen.

Overigens kun jij tussen het zadelen door ook nog best veel letters uit je toetsenbord halen, gaat je best goed af ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:05

Jan_Trel schreef:
Indien de SWRN topsport onderdelen (NRHA/NSBA) organiseert tijdens het NK dan is dat toegstaan met dien verstande dat voor ieder NRHA onderdeel een NSBA onderdeel mag worden georganiseerd. Gezien het kostenplaatje voor een NRHA show ligt het niet voor de hand dat de SWRN een dergelijke show in het programma opneemt, tenzij zich hiervoor een sponsor meld.

Begrijp ik dus goed dat als ik dit vertaal naar de NSBA/DSBA, het zo is dat mits er een sponsor komt voor die onderdelen, de DSBA gewoon toegevoegd kan worden aan het NK 2009?

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:11

Anya schreef:
Tenslotte blijft dan de vraag dat als ergens in de statuten staat dat het voorzitterschap van de FNW rouleert (wat niet hoeft, want anders zou jij geen voorzitter hebben kunnen zijn nadat je afscheid nam van de WRAN), waarom dan wordt gekozen voor een interimvoorzitterschap van een jaar. Er had ook gekozen kunnen worden voor een roulerend voorzitterschap van een jaar.

Ik weet niet of interim voorzitter het juiste woord is ook al wordt dit steeds gebruikt, volgens mij is het de bedoeling dat het voorzitterschap jaarlijks rouleert.
Laatst bijgewerkt door Jan_Trel op 21-01-09 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:17

Dat zou zeker een goede optie zijn :j
Maar dit misverstand helpt de FNW zelf de wereld in door de mededeling op de eigen site onder bestuur.

Citaat:
De Federatie heeft een dagelijks bestuur te weten:
Interim voorzitter: Peter Vet
Penningmeester: John de Jager
Secretaris: Marian Rutten

Dat is dan tenminste niet handig in het licht van mogelijke boktspeculaties.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:31

Francis schreef:
Jan_Trel schreef:
Indien de SWRN topsport onderdelen (NRHA/NSBA) organiseert tijdens het NK dan is dat toegstaan met dien verstande dat voor ieder NRHA onderdeel een NSBA onderdeel mag worden georganiseerd. Gezien het kostenplaatje voor een NRHA show ligt het niet voor de hand dat de SWRN een dergelijke show in het programma opneemt, tenzij zich hiervoor een sponsor meld.

Begrijp ik dus goed dat als ik dit vertaal naar de NSBA/DSBA, het zo is dat mits er een sponsor komt voor die onderdelen, de DSBA gewoon toegevoegd kan worden aan het NK 2009?

Als bv de LAWSON pron en LAWSON nonpro worden uitgeschreven, mogen er ook 2 NSBA onderdelen worden uitgeschreven!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:35

Anya schreef:

Ik schreef ook: "volgens mij". *D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:56

Ah excuus, ik moet echt beter lezen.
:j

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:00

Anya schreef:
Dat zou zeker een goede optie zijn :j
Maar dit misverstand helpt de FNW zelf de wereld in door de mededeling op de eigen site onder bestuur.

Citaat:
De Federatie heeft een dagelijks bestuur te weten:
Interim voorzitter: Peter Vet
Penningmeester: John de Jager
Secretaris: Marian Rutten

De interim voorzitter is dit al sinds oktober, dus dat heeft niks mee te maken ;)
Dat mensen dat nu pas zien komt omdat ze er nu pas kijken.

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:06

Grappig dat jij dan weet dat wij intern wat oplossen jan,intern bij onze ver.is er namelijk een eenzijdig besluit genomen .Het stoppen met de DSBA.
Verder heeft onze vereniging, ZEKER GEEN interne problemen.(integendeel zelfs)

Eigenlijk wil ik niet reageren op bokt maar vond dit een niet terecht bewoord,zeg maar.
De mensen die de DBSA wat willen vragen melden zich ook echt wel bij ons,en die staan we dan netjes te woord.
Wat anya al schreef, het is een forum waar de mensen met elkaar discuseren over het feit dat wij gestopt zijn.
Lijkt me heel normaal daar is dit forum ook voor bedoelt toch?

Wij als DSBA laten ons niet openlijk uit over de gang van zaken op bokt.
Laat dat even duidelijk zijn.
Het was een club met het gouden randje en dat willen we zo laten.
Misshien heeft DAT .......wel met ons besluit te maken zelfs!

saskia

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:05

Ik probeer er nog een beetje wijs uit te worden maar nu ik er zo tegenaankijk is het eigenlijk een vreemde situatie:

We hebben de FNW met de volgende doelstelling:
De FNW is een samenwerkingsverband van westernverenigingen met als doelstelling de westernsport in al zijn facetten. De volgende verenigingen zijn aagesloten bij deze federatie: WRAN.... meer niet.

Dan hebben we de SWRN met als doelstelling;
Stichting Western Riding Nederland, kortweg SWRN, houdt zich bezig het het organiseren van grote shows op gebied van Western Riding. En dat zijn shows voor de SWRN (inmiddels alleen nog de WRAN) en de AQHA.

Waarom uberhaupt twee van deze clubs?
Waarom niet gewoon alleen de SWRN en de rest bestaande uit rassenverenigingen, DHRHA, WRAN, etc.

Hier kan de onafhankelijke SWRN dan naar hartelust shows voor organiseren zonder een belangenverstrengeling zoals bij de FNW... toch? :o

quarterfrind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:29

Naar aanleiding van het DSBA verhaal heb ik besloten om mij toch maar eens aan te melden, hoewel dit tegen mijn principe is om maar enigszins in dit soort roddel forums mee te doen moet ik nu toch even wat kwijt want het klopt gewoon niet.
Is het niet zo,….dat voor zo'n ingrijpend besluit,…..dat je dit eerst met je leden bespreekt?
Ooit gehoord van een ALV? Of een bijzondere ALV?
Maargoed misschien zie ik dit wel helemaal verkeerd hoor, en houd de DSBA er wel heel andere verenigingsrechten op na dan die ik gewend ben en ook verwacht van andere verenigingen waar ik lid van ben.
En wat dan nog als de DSBA niet door één deur kan met de FNW??????? immers ging deze vereniging al andere verenigingen voor. Van één van die verenigingen ben ik ook lid, dit werd netjes besproken op hen ALV, waar het tot een stemming kwam zoals het hoort.
Vind het erg naar om te lezen hoe er gehandeld wordt, schande voor de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:34

Je zou kunnen beginnen met zelf al niet anoniem aan een dergelijk forum deel te nemen, maar er gewoon je naam onder te zetten ;)

Ik ben geen lid van de DSBA maar ken Rob inmiddels wel een heel klein beetje, en ik weet zeker dat als je hem belt, je gewoon "het verhaal" netjes te horen krijgt, en jij dus niet van "roddelforums" uit hoeft te gaan...

Verbeter de wereld, begin.... :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:06

Vera schreef:
We hebben de FNW met de volgende doelstelling:
De FNW is een samenwerkingsverband van westernverenigingen met als doelstelling de westernsport in al zijn facetten. De volgende verenigingen zijn aagesloten bij deze federatie: WRAN.... meer niet.

En DPHC :) En DAWRA :)