[WN] western manege in Den Haag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BaiNar

Re: western manege in Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:02

Och jee, wat zijn we op de teentjes getrapt zeg....

Er wordt hier toch duidelijk gevraagd om ervaringen van andere mensen... Dan kun je verwachten dat er ook slechte dingen uit zullen komen....als je het niet lezen wilt, doe dat dan niet!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:26

CMW schreef:
Voor al die mensen die hun paarden zo goed behandelen omdat ze de hele dag buiten staan.... Er heeft ooit eens iemand tegen mij gezegd, als je echt van paarden houdt gooi je er al helemaal geen zadel op, want dat is al tegen zijn natuur!!! Dan laat je ze in de vrije natuur en maak je ze nooit zadelmak.

:+ Ik vind em lief :j
Zeker waar, dat gezegd hebbende en het eens zijn over het feit dat we dieren houden voor ONZE lol, dan zijn we het daarna moreel verplicht om dat zo te doen dat het dier er fysiek en mentaal niet onder lijdt. Dus als je pakweg 160 kilo bent, kun je er beter niet op gaan zitten. Een zadel moet echt passen en nagekeken worden, voer moet kloppen én last but not least: je paard moet zijn meest natuurlijke gedrag in een groep zoveel mogelijk kunnen uitvoeren. En laat dat gedrag nu KUDDE-gedrag zijn.

:D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:09

Net als mensen dus!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:34

Net als paarden hou ik er persoonlijk ook niet van om minimaal 22 uur per dag opgesloten te worden. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:26

TinkerTreas schreef:
@Vippie: All Around Western is in Voorschoten. Is iets verder bij Den Haag vandaan als Voorburg ;) Wat niet weg neemt dat het een leuke gezellige stal is waar alle paarden elke dag buiten komen.

Oehhww voorschoten is goed te doen! :D

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 17:53

Ik ben gisteren wezen kijken,
en ik moet zeggen dat IK het reuzen mee vind vallen hoor!
Was natuurlijk geen wedstrijd maar wel les.
Mooie en lieve paarden,en stonden helemaal niet bang achter in hun stal!
Ik heb van 2 leuke meiden die hier op bokt zitten een rondleiding gekregen en uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 07:35

palominotje schreef:
Ik heb van 2 leuke meiden die hier op bokt zitten een rondleiding gekregen en uitleg.

+:)+ zo dat vooroordeel ook weer uit de wereld. :D

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:32

Mijn mening was geen vooroordeel hoor... Met eigen ogen gezien...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:13

eevita schreef:
palominotje schreef:

Dus 1 positieve mening compenseert alle negatieve? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:02

bubbels schreef:
eevita schreef:

Dus 1 positieve mening compenseert alle negatieve? :+[/quote]

nee , zoals de nederlandse grammatica voorschrijft, verwijst het woord `dat` in dit geval naar de quote: dat er geen bange paarden achter in hun stallen stonden..
:+

ik merk overigens, dat het hier blijkbaar veel gewoonte is , om op negatieve berichtgeving te reageren, dan op positieve.. Jammer... blijkbaar houdt men liever standvastig vast aan hun eigen mening.
Uiteraard is daar niets mis mee, maar soms is het goed om eens te kijken of je je mening kunt herzien

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:11

Sorry hoor, maar dat één iemand zegt dat er geen bange paarden achter in de stal staan is voor mij nog geen bewijs dat het inderdaad ook echt niet zo is. En waarom er meer op de negatieve berichtgeving wordt gereageerd: dát zijn de dingen die dus ook negatief zijn voor de paarden. En mensen die het zelf gezien hebben en als (zeer) negatief ervaren hebben, zoals ikzelf, zullen er dan toch wat moeite mee hebben als het "angstig zijn van paarden" (bijvoorbeeld) weggewuift wordt als één iemand zegt daar niks van gezien te hebben.
Iedereen heeft zijn eigen belevingswereld wat dat betreft. De één zal veel sneller vinden dat een paard een "slecht" leven heeft als een ander. Maar dat wil niet zeggen dat er dan geen (kern van) waarheid gesproken wordt.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:12

Ja ja ieder zijn eigen mening!
Niks mis mee.
Daarom zeg IK dat IK PERSOONLIJK geen angstige paarden heb zien staan.
De staldeuren werden netjes open gedaan,en de paarden kwamen heel vriendelijk naar mij toe.
Dat is MIJN mening :j

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:33

en er is heus niet 1 iemand die positief is hoor maar idd ieder zijn eige mening....
en kom anders maar eens een keer kijken bij die o zo donkere stallen en o zo bange paarden...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:10

xxiloveyou schreef:
en er is heus niet 1 iemand die positief is hoor maar idd ieder zijn eige mening....
en kom anders maar eens een keer kijken bij die o zo donkere stallen en o zo bange paarden...

Dat hadden we dus al gedaan. }:0

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 19:01

bubbels schreef:
xxiloveyou schreef:

Dat hadden we dus al gedaan. }:0

Hoe lang geleden zijn jullie wezen kijken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:49

palominotje schreef:
Ik heb vroeger zelf gereden op een manege in Scheveningen,en die had echt donkere stallen :(

Is dat daar in de buurt bij Pathé? ben er 1 x geweest om te kijken, erg donker, maar ze hebben wel een paar buitenstallen, daar zaten wel erg leuke paardjes in, maar het blijft er super donker en ongezellig uitzien. Erg jammer, maar dat is de randstad! Ik heb daar egter geen ervaring met het rijden, alleen wezen kijken

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:52

palominotje schreef:

Jaar geleden ongeveer.....

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:31

BaiNar schreef:
palominotje schreef:

Jaar geleden ongeveer.....

kom dan nog maar eens een keertje kijken;)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:02

Ja daag... ben inmiddels verhuisd en heb mijn eigen stal... en heb les van 2 western-instructeurs!
Verwacht ook niet dat het in een jaar ineens anders zal zijn....

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:20

Toch kan er in 1 jaar veel veranderen hoor!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:33

BaiNar,Bubbels als ik het goed begrijp hebben jullie het geluk de paarden aan huis te hebben en alles te kunnen bieden wat jullie denken dat goed is. Dat maakt het dan ook wel erg makkelijk om lekker commentaar te blijven geven op de stallen/ mensen die deze mogelijkheid niet of nog niet hebben!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:36

Vind je conclusie erg voorbarig Rapido... Sinds 1 jaar staan ze aan huis maar ik heb mijn oudste schat al 24!! jaar... Dus 23 jaar pension gestaan IN DE RANDSTAD wel te verstaan!! En altijd op het land!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:56

Ik sta ook in de randstad in pension met paddock en land maar respecteer een ieder die deze mogelijkheid niet heeft!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:35

Ik niet. Net zo min als iemand die een (grote) hond de hele dag op een flatje houdt, een goudvis in een kommetje, een konijn in een klein hokje, legbatterijkippen enz enz.
Al die dieren komen tekort omdat de mensen zonodig moeten... enz.
Maar "och wat houden we toch van dieren he?" ;)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:38

Niemand heeft ooit gezegd dat je een paard móét nemen. Sterker nog, ik heb eerst gekeken of ik mijn paard goed kon huisvesten en of er eventueel een acceptabel alternatief zou zijn mocht de 1e stal ermee stoppen. Bovendien had ik een budget voor goed passend tuigage apart gelegd. Niet van papa en mama, gewoon heel hard voor gewerkt. Dus kom niet aan met dit soort conclusies, want die slaan nergens op. Ook ik heb sinds de zomer de paarden pas aan huis. Voor die tijd dus pension. En "we hebben dat geluk" voornamelijk te danken aan hard werken, en het huis waar we in wonen is nou niet bepaald een paleis. Het had voldoende grond voor de paarden, dus hebben we besloten het huisje met de jaren op te knappen. En dat is nodig! (Zei ze terwijl vriendlief de nieuwe isolatie boven haar hoofd in de slaapkamer legt.) Het heeft met prioriteiten te maken. Heb je de instelling "Ik wil een paard, zo snel mogelijk, en als ik ergen een stal en een rijbak heb kan ik rijden en het dier daarna weer op stal zetten", de instelling "Ik wil een paard om samen oud(er) mee te worden, om samen leuke dingen mee te doen, mee te groeien en om het paard een zo plezierig mogelijk leven te bieden" of iets ertussenin? Bekijk dit alles is vanuit het oogpunt van het paard. Het is zoals sflj zegt: "wat houden we van onze dieren he?" Houden we van het dier, of houden we ervan het dier te hebben?