[WN] Ruben v Dorp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Ruben v Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:22

anika schreef:
Die Ruben! Jammer voor Wagner dat ie niet genoemd wordt die bezit toch 50% van JR. Ja Ruben huurt een leuk stekkie is een mooie plek daar.. Handige handelaar! Haha!

Ik zat al te wachten wanneer iemand de eerste steen zou gooien....

DD; ik denk dat er weinig paarden zijn die op een dergelijk niveau gereden worden, staan te juichen bij het zien van hun baas.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:34

Vera schreef:
DD; ik denk dat er weinig paarden zijn die op een dergelijk niveau gereden worden, staan te juichen bij het zien van hun baas.

Dat is inderdaad bij topsport-paarden soms/dikwijls het geval.
Ik ken een stal waar de paarden met de kont naar de deur gaan staan als de befaamde ruiter binnenstapt. Die trainer maalt er niet om.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:29

Als 'lol met mijn knol' ruiter vraag ik me dan wel af waar we (ze?) in hemelsnaam mee bezig zijn.. Maar goed, ik ben dus ook niet voor niets een 'lol met mijn knol' ruiter..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:37

ze hebben geen tijd om lekker te tutten met hun paard zoals wij, het is rijden en weer op stal, de groom doet de rest toch?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:49

Vera schreef:
anika schreef:
Die Ruben! Jammer voor Wagner dat ie niet genoemd wordt die bezit toch 50% van JR. Ja Ruben huurt een leuk stekkie is een mooie plek daar.. Handige handelaar! Haha!

Ik zat al te wachten wanneer iemand de eerste steen zou gooien....

Was niet verkeerd bedoeld hoor!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:57

DubbelDun schreef:
toen Ruben de stal van Einstein in liep was er totaal geen blijk van 'vriendschap' van het paard zijn kant. Ruben moest het hoofd naar hem toe halen anders was hij gewoon met zijn kont in de hoek blijven staan.
Ik denk dat menig paard een beetje argwanend en anders reageert wanneer er plotseling een vette cameraploeg in de stal staat... Bovendien zal het paard Ruben niet dagelijks zien, want hij staat op de Green Valley Ranch gestald... waar hij overigens zeker niet alleen staat om onder het zadel wat rondjes in de bak te rennen en vervolgens weer op stal te worden gegooid. De paarden gaan daar absoluut dagelijks naar buiten, weet ik uit zeer betrouwbare bron Bloos, en krijgen ook zeker dagelijks aandacht. Alleen dat zal in dit geval dan niet dagelijks door de eigenaar zelf zijn, verwacht ik...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:07

DubbelDun schreef:
maar toen Ruben de stal van Einstein in liep was er totaal geen blijk van 'vriendschap' van het paard zijn kant.

1) er was een dikke camera bij
2) misschien had ie ff geen zin
3) hij was niet zuur

Wat zeur je nou?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:41

En wie weet was dit de vierde scene al wel en dacht het beestje: "Ja, nu weten we het wel, daar heb je ze alwéér". Knipoog

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:20

Zit zeker wat in..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:32

@SusanW: dat is idd een steekhoudend argument Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:53

Ik kom niet uit de reining-wereld, maar ben wel een paardenmens én helemaal Amerikagek. De naam Ruben van Dorp zei me dus ook helemaal niks en ik vond het erg leuk om in het programma ineens zo met mijn neus in de Amerikaanse paardenboter te vallen.

Toch een paar dingen die me opvallen in de discussie hier. Ik ben het met mensen eens dat het niet zo vreemd is dat Einsteins Revolution niet helemaal blij naar Ruben komt. Het paard is inderdaad zijn werk en zijn geldbron, de camera's, alles werkt daarvoor tegen.

Een klein beetje doorzoeken op de site van Ruben en Melissa van Dorp laat zien dat de Skyline Ranch eigendom is van Ann en Bob Gattuso en Mark Bradford. Staat gewoon onderaan de pagina over de Training Facility. Zo staat ook netjes op Einsteins Revolutions pagina dat deze eigendom is van Wagner & Van Dorp.

Doet dat wat af aan wat Ruben van Dorp bereikt heeft? Voor mij niet! Amerika is het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar je moet er wel keihard voor werken daar. Hij heeft naam opgebouwd, werkt met prachtige paarden, heeft de beschikking over een prachtige ranch, waar hij vast niet voor niks op mag wonen en werken, maar gewoon voor moet betalen. Dat moet ook opgebracht en verdiend worden, petje af voor hem en zijn gezin.

En ja, hij praat over geld. Het is typisch Nederlands om dat niet te doen. Vraag de gemiddelde Amerikaam naar wat hij verdient, wat zijn huis kost en hoe duur zijn camper is en het wordt open en trots verteld. 's Lands wijs, 's lands eer. Ruben is duidelijk veramerikaanst, maar is dat slecht?

Ik herken veel van onze Amerikaanse vrienden (van Nederlandse afkomst) in hem. Zij handelen niet in paarden, maar in koeien, maar die openheid over geld, prestatiedrang en openlijke trots zijn daar heel gewoon. Vorig jaar waren we op een koeienveiling waar de koeien van de jeugd (10/18 jaar) verkocht werden nadat ze als kalfjes gekocht zijn, opgroeien met veel zorg en liefde en waar de jongeren keuringen mee lopen. Wie de beste koe heeft en het beste 'showmanship' toont, wordt flink gelauwerd met bloemen en kransen én er zijn stevige geldbedragen en studiebeurzen mee te verdienen. Dat is nou eenmaal Amerika!

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:54

Inderdaad, ik dacht al.... zoveel positieve berichten, wanneer komen de opmerkingen??? Hey gelukkig, we worden niet teleurgesteld Cool .

Junior viel Ruben niet om de hals maar ik zag hem wel met zijn staart kwispelen, of hoort dat bij een ander topic....?? Cool ROFL Geintjuhhhhhhh

Junior staat al een tijdje op de Green Valley Ranch en al even niet meer bij Ruben op de Skyline Ranch. Bij Ruben was het natuurlijk ook werken geblazen maar nu op de Green Valley is het alleen maar op het fantoom om in te vriezen en buiten op de wei staan. Ik denk dat Junior nu vooral oog heeft voor de persoon die hem uit zijn box haalt om lekkere lol te hebben en dat kun je Junior niet kwalijk nemen.

Overigens heeft Junior als stalnaam Junior omdat een tijdlang (een paar jaar) zowel Einstein (dus papa Great Resolve) als Einsteins Revolution (Junior dus) bij Ruben op stal stonden. Aangezien papa als stalnaam gewoon 'Einstein' heeft en Einsteins Revolution een zoon van hem is, was daarom de bijnaam 'Junior' denk ik makkelijk gevonden als onderscheid.

En nee, het klopt, ook al is Ruben een lange vent, Einsteins Revolution is niet hoog qua stokmaat.

Groetjes, Gisela
Laatst bijgewerkt door Gisela op 07-01-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:13

Eh, ik geloof dat ik niet negatief was toch?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:26

nee nee, n.a.v. enige berichten daarboven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:59

Ah, ok Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:14

Goed nogmaals mijn opmerking was niet verkeerd bedoeld (2e keer dat ik het zeg) het wordt blijkbaar wel zo opgevat.

Wij zeggen thuis altijd handige handelaar met een big smile erbij als iemand goed zijn geld verdient. Dit is op een positieve manier bedoeld en niet op een rot manier.. Jammer dat het uitleg nodig heeft en mensen denken dat ik het negatief bedoeld heb.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:29

Als je terloops gaat melden dat hij voor 50% eigenaar is en dat hij een leuk stekkie "huurt" wat allemaal niet ter sprake is gekomen in het programma, dan wil je daarmee toch iets duidelijk maken....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:30

Is toch niks mis mee? Op de tv werd het voorgesteld of het allemaal van hem was enz. en op z'n site staat dat dat niet zo is. Maakt verder niet uit, het blijft knap en blijkbaar is het typisch Amerikaans om een beetje 'op te scheppen' en typisch Nederlands om daar wat van te vinden. Waarom zouden we dat niet mogen zeggen?
Typisch Bokt om niks negatiefs te mogen zeggen en ik dacht dat o.a. Rob juist iemand was die daar wel eens over viel. Knipoog

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:44

Ik heb ook geen negatieve zaken gelezen. Iedereen vindt dat Ruben iets mooi bereikt heeft, of hij nu huurt of eigenaar is. Goed gedaan Ruben!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:04

dat is toch geen negatieve opmerking, wat is daar verkeerd aan?
Laatst bijgewerkt door anika op 08-01-09 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:13

Ik denk dat het voor de context van het programma niet interessant was om te vermelden dat hij 50% eigenaar is en dat dhr. Wagner inversteerder is (die van de pizza's? Tong uitsteken ), en dat er een hele constructie achter zit. Te weinig tijd in het item om dat ook nog's uit te gaan leggen. En, who cares (in het licht van het programma)?
Het ging om Ruben en wat er van het cowboytje terecht was gekomen. Voor het doorsnee kijkerspubliek moet je het vooral niet te moeilijk maken natuurlijk... Is al heel wat om te verwerken dat er nog iets anders blijkt te zijn dan bijv. Anky natuurlijk! Knipoog

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:27

EeCee schreef:
Is al heel wat om te verwerken dat er nog iets anders blijkt te zijn dan bijv. Anky natuurlijk! Knipoog

hahahaha Haha!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:31

Nou EeCee Ruben had zijn klas toch al aardig voorbereid een aantal jaren geleden hoor! Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:36

Inderdaad, maar sommigen waren nog altijd in de vooronderstelling dat hij een soort 'ponyparkslagharen' had Haha!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:39

hahahaha! Ja dat is waar.. Knipoog