[WN] Waarom rijden er zo weinig jonge mannen western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Waarom rijden er zo weinig jonge mannen western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:04

rapido schreef:
Ik krijg mijn vent met geen stok op mn paard

Ik ook niet, hij stapt liever op zijn eigen paard Duivel (met dressuurzadel, ook op een westernzadel is hij met geen stok op te krijgen Tong uitsteken )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:38

Maar even wat anders? Waarom is pleasure zo'n leuk onderdeel om mee te beginnen? Ik bedoel, je moet ergens beginnen, maar ik vind het altijd zo'n dooddoener dat mensen beginnen met de pleasure...omdat het zo makkelijk is ofzo? Verward Goed pleasure rijden en de rest niet in de weg zitten is minstens zo moeilijk als het neerzetten van een mooie reiningproef.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:21

Jij typt het, maar ik had het ook al gedacht XoNo Nagelbijten / Gniffelen ... nou ben ik geen man, dus misschien dat ik daarom meer dan genoeg uitdaging zie in het rijden van Pleasure ROFL Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:32

'Die van mij' is 24 en rijd ook!
Tot nu toe alleen in western outfit Lachen
Maar ik push hem toch zo langezamerhand de westernkant op Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:59

Mac schreef:
Jij typt het, maar ik had het ook al gedacht XoNo Nagelbijten / Gniffelen ... nou ben ik geen man, dus misschien dat ik daarom meer dan genoeg uitdaging zie in het rijden van Pleasure ROFL Clown

Ja, ik vind het zo denigrerend. Alsof het een opstap is naar andere onderdelen Frusty
Veel mensen zie ik ook op wedstrijden voor het eerst starten en dan starten ze de pleasure. Die mensen komen altijd van een koude kermis thuis, want goed pleasure rijden blijkt dan toch moeilijker dan gedacht.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:53

XoNo schreef:
Maar even wat anders? Waarom is pleasure zo'n leuk onderdeel om mee te beginnen? Ik bedoel, je moet ergens beginnen, maar ik vind het altijd zo'n dooddoener dat mensen beginnen met de pleasure...omdat het zo makkelijk is ofzo? Verward Goed pleasure rijden en de rest niet in de weg zitten is minstens zo moeilijk als het neerzetten van een mooie reiningproef.

Ik erger me rot aan die achterlijke opmerkingen over het feit dat pleasure *leuk* is om mee te *starten*
Maar goed ik troost me met de gedachte de mensen die zo denken nooit verder komen als de leuke onderlinge wedstrijden in welk onderdeel dan ook.
Misschein eens stil staan bij het feit dat pleasure op een na het onderdeel is waar het meeste geld in omgaat (cutting is 1)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:13

Ik ben het met oa Xono eens dat Pleasure zwaar onderschat wordt. Maar ik denk dat de meeste mannen toch graag een wat stoerder onderdeel kiezen en daarom voor reining gaan, dat ziet er gewoon veel indrukwekkender uit en meer cowboy-like (denk ik Haha! )!

Een beetje hetzelfde verhaal dat er bij engels rijden meer vrouwen dressuren en meer mannen springen ....

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:37

Ik kan wel begrijpen dat men begint met Pleasure.......het is namelijk het enige onderdeel onder het zadel waar je niet je proefje hoeft te onthouden dus scheelt het ook een 'beetje' stress Cool Vanuit die visie vind ik het dus niet zo achterlijk en als ik zo die koppies zie tijdens wedstrijden nemen de deelnemers het echt wel serieus.

Wat heeft geld er nou weer mee te maken? Verward En waar staat trouwens dat Pleasure leuk is om mee te beginnen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:11

Ff teruglezen PK Knipoog

Voor Pleasure moet je dan wel weer heeeeel goed Engels kunnen anders wordt het een zooitje in de bak Clown

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:19

Mac schreef:
Ff teruglezen PK Knipoog
Dat heb ik gedaan maar ik kan het niet terugvinden, alleen 'goed' om te beginnen Verward Xono maakt er 'leuk' van...... lees ik er nou weer overheen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:26

simodi schreef:
Maar ik denk dat de meeste mannen toch graag een wat stoerder onderdeel kiezen en daarom voor reining gaan, dat ziet er gewoon veel indrukwekkender uit en meer cowboy-like (denk ik Haha! )!

Als ze dan zo stoer willen zijn moeten ze cutting gaan doen.
Trouwens hoe indrukwekkend is de gemiddelde reining proef ??

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:31

Haha die van mij gaat dat doen Knipoog Hij is 27 en heeft door mijn hobby ook een paard gekocht!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:37

In Amerika (je weet wel dat land waar onze westernsport vandaan komt) rijden er weer veel meer mannen dan vrouwen pleasure (althans in de grote shows).
Maar ja, als je 100.000 dollar kunt winnen, maakt 'stoer' of 'niet stoer' niets meer uit. Haha!

Er zijn daar ook veel meer mannelijke pleasure-trainers. (alhoewel... in Europa ondertussen ook wel)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:38

meissielief schreef:
Pannenkoek schreef:
Ik ook! Alle 8......... Cool

Doe je die 8 haren nooit in een staart?
Anders zitten je haren misschien wel voor je ogen als je paardrijd ROFL Nagelbijten / Gniffelen

Waarom, denk je, heeft hij altijd dat petje op. Cool Pling

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:36

De reden dat ik geen Pleasure rijd is dat ik het geen plezierige aanblik vind al die paarden die onder hun tempo moeten lopen of ze het nou kunnen of niet.
Vreselijk vind ik het. Maar ook reining word ik vaak niet blij van.
Maar Pleasure start ik soms wel om mijn paard ff aan de bak te laten wennen.
Ik gooi ook regelmatig mijn haar los Nagelbijten / Gniffelen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:32

XoNo schreef:
Mac schreef:

Ja, ik vind het zo denigrerend. Alsof het een opstap is naar andere onderdelen Frusty
Veel mensen zie ik ook op wedstrijden voor het eerst starten en dan starten ze de pleasure. Die mensen komen altijd van een koude kermis thuis, want goed pleasure rijden blijkt dan toch moeilijker dan gedacht.

Dat zal het ook wel zijn. Het LIJKT makkelijker dus begint men daarmee. Al doende is het toch veel moeilijker maar ja, dan zijn ze al begonnen en mannen laten zich dan natuurlijk niet kennen!!! Duivel

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:42

Mijn broekie rijd dan wel geen western, hij gaat liever een een touwtje om paards nek de bossen in.
En heel romanstisch zitten we er wel eens samen op langs de ijssel ... (mis alleen mijn mooie lange jurk nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:54

Mijn vriend rijd Western, Reining maar vind pleasure ook wel leuk hoor. ennnnn hij is nog knap ook! echt mijn prins op het witte stippel paard Tong uitsteken

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:06

ik ben er ook nog Clown 26 lentes jong. toen ik 6 jaar terug begon met rijden , heb ik enorm veel kritiek over mij heen gekregen , paardrijden was voor vrouwen en een man hoorde niet in het zadel. opeens werdt ik ook homo genoemd omdat ik paard reed, terwijl ik een relatie met een vrouw had . en na 6 jaar ben ik nog steeds hetro, alleen geen relatie Clown .
denk dat veel mensen bang zijn voor kritiek. mij boeit het nit wat mensen zeggen ,ik heb er lol in en schaam me er totaal niet voor. als ik nu tegen mensen zeg dat ik mijn eigen paard heb dan kijken ze je raar aan en denken en zeggen dan gelijk , rij jij ook in zo'n rijbroek en capje op? hihihi dan moet ik alles uitleggen dat ik anders rij enz . dan draaien ze meestal wel bij. dus denk ook dat onbekend ombemind......

ben trouwens niet de knappe prins op het witte paard , hij is licht bruin met witte manen Clown Haha!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:47

cowboyberend schreef:
ik ben er ook nog Clown 26 lentes jong. toen ik 6 jaar terug begon met rijden , heb ik enorm veel kritiek over mij heen gekregen , paardrijden was voor vrouwen en een man hoorde niet in het zadel. opeens werdt ik ook homo genoemd omdat ik paard reed, terwijl ik een relatie met een vrouw had . en na 6 jaar ben ik nog steeds hetro, alleen geen relatie Clown .
denk dat veel mensen bang zijn voor kritiek. mij boeit het nit wat mensen zeggen ,ik heb er lol in en schaam me er totaal niet voor. als ik nu tegen mensen zeg dat ik mijn eigen paard heb dan kijken ze je raar aan en denken en zeggen dan gelijk , rij jij ook in zo'n rijbroek en capje op? hihihi dan moet ik alles uitleggen dat ik anders rij enz . dan draaien ze meestal wel bij. dus denk ook dat onbekend ombemind......

Zegt mijns insziens genoeg over deze mensen.... raar volk. Gestoord

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:01

Pfft, dat soort mensen weet gewoon niet hoe sexy het is om in een strakke, veredelde legging rond te lopen... Slim

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:39

Met de wedstrijden zie ik ze echt wel hoor. Zeker op de NK haha
En ja ze zijn ook nog best leuk om aan te zien. Tong uitsteken

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:01

Pleasure is alleen leuk als je paard niet op top niveau loopt. Wanneer je op een echt pleasure paard zit is de lol er snel af.. dan is het werken haha.

Overigens denk ik dat alle onderdelen binnen de wedstrijdsport moeilijk zijn. Wellicht dat het daarom ook wedstrijd onderdelen zijn Knipoog
Zelfs de halter is een kriem. Niet alleen zijn de voorbereidingen al ingewikkeld zat, maar probeer bijvoorbeeld is een 3 jarige hengst vierkant te laten staan zonder dat hij uit verveling in je schouders gaat zitten bijten.

On topic, volgens mij mag ik geen namen noemen (doe het toch Tong uitsteken) maar ik ken meer dan genoeg leuke cowboys.
- R. van der Hoeven
- M. Sandijck
- B. Kasbergen
- J. Griesen
- etc.

Of probeer anders een springruiter om te praten Knipoog die zijn er ook genoeg

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:22

cowboyberend schreef:

Haha dat is bij mij ook. Als je tegen mensen zegt die niks met paarden te maken hebben "ik rijd paard" zeggen ze ooh zeker met zo'n capje op, asje dan zegt nee westernriding kennen ze niet of zeggen ze "ooh rodeo!" zeg ik maar gewoon ja want alles 20 keer uitleggen is ook zoiets hé.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:30

**heeft plekje voor heer vrij**

even een stipje hier hoor.. Lachen
in mijn trailteam is een plekje vrij voor een heer te paard.
en hier komen de heren samen?
Lachen

owjah...
voor geintresseerde.. www.trailteamvoorbrooke.nl

ook mijn pb staat open.. *LOL*