[WN] Ook nog mensen met Quarter Horses??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:41

XxNadiehxX schreef:
Ik heb een appaloosa merrie van 17,
snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met:
De appaloosa is minder snel?
Want mijn appie haalt met gemak een quarter in haha,
denk niet dat dat echt rasgebonden is? toch?

Op welke afstand? Want kwartjes zijn bedoeld voor het snelle sprintwerk, niet voor een langere afstand. Hun specialiteit is de 400 meter, dus hun snelheid zit vooral in de acceleratie, ze moeten bij wijze van spreken in 1 galopsprong al op topsnelheid liggen. Nou weet ik niet zo heel veel over appies, maar volgens mij hadden die van oorsprong toch een iets ander gebruiksdoel en zal er dus op andere punten gefokt zijn.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:29

XxNadiehxX schreef:
snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met:
De appaloosa is minder snel?

... van begrip? :D

PridesRanch

Re: Ook nog mensen met Quarter Horses??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:52

Over appies zijn wat mij betreft veels te veel vooroordelen. Ik heb er in elk geval geen slechte ervaringen mee. (Op een jonge hengst na dan die in zijn enthousiasme een gat in mijn kop schopte, maar daar hebben we het nu niet over. :D )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:39

storrum: hahahahaha!!!
dus ze staan daar echt om bekend? (dat ze niet al te snugger zijn)
die conclusie had ik al een beetje maar ben dus niet de enige...

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:01

Ze zijn wel slim, alleen HEEL eigenwijs en eenkennig.
En als ik met die van mij ga crossen is het ook meer een korte afstand... maargoed, dat kan ook alleen mijn appie zijn ofzo.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:11

ik heb er 1 leren kennen en dat was echt geen einstein...
letterlijk een hele dag bezig geweest om dat beest te leren dat hij zijn voeten moest OPTILLEN als hij over balken loopt, werkelijk op alle maniere.
dachten we dat hij het eindelijk doorhad, een aantal keer foutloos eroverheen. eindelijk!
de dag erna.....
KONDEN ZE WEER VANAF HET BEGIN BEGINNEN, WAS ALLES WEER VERGETEN!
dus ik heb geen hele positieve ervaringen met ze :-) }:0

maar goed om weer terug te komen on topic: QUARTER HORSES RULE!! en zijn het enige echte ras!!!! (ok, paints met 95% quarter bloed en weinig wit kunnen er ook mee door :-))

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:41

de buurtvrouw van mijn sandy is een appaloosa ,en die had binnen een uur geleerd hoe je spaanse pas moest lopen,koste wel een halve kist appels ,maar ze is super slim en zeer zeker NIET eenkennig,May houdt van iedereen en ze is ook super omkoopbaar met appel,wortel,brood en ander lekkers

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:42

maar er zijn meerdere mooie rassen die goed zijn voor de western,zoals de argentijnse bergmustang,australian brumby en de criollo

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:52

sandyQ schreef:
maar er zijn meerdere mooie rassen die goed zijn voor de western,zoals de argentijnse bergmustang,australian brumby en de criollo

Haffies doen het anders ook niet verkeerd, vooral op de trail. Heten niet voor niets Alpenquarters...
Bij dat haffie wat ik ooit gereden heb heb ik er nooit in kunnen krijgen dat ie z'n voeten moest optillen, dat was gewoon luiigheid, aangezien meneer verdraaid goed wist wat ie bij wie wel en niet kon flikken. Kwestie van prioriteiten stellen en het lopen over balkjes (of wilde boomstammen, verdorie tot 3 x toe over dezelfde stam gestruikeld op één rit, meneer weigerde gewoon zijn flappers op te tillen |o ) had duidelijk geen hoge prioriteit. Waarom ook? Ruim toch gewoon die rommel op... :P :+
Maar goed, dat is zo wel erg off topic raken...

Dat quarters hard konden dat wist ik, ben ik proefondervindelijk achter gekomen. Man, wat kunnen die bomen hard...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:04

Mijn vriend heeft tientallen paarden zadelmak gemaakt, maar één van de paarden die alles écht absurd snel oppikte was toch echt een appaloosa. Ik heb er zelf verder niet zoveel mee. Ik ben meer van de grote vlekken. ;) Of van een goede gespierde quarter.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:40

zal dan wel een appaloosa met veel quarterbloed zijn geweest :-) haha }>

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:24

Nope, niet eens. ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:22

ik heb sinds juli vorig jaar een Quarter en ga komend voorjaar weer lessen (recreatief western) Nu rijd ik alleen buiten en hij is super braaf en cool op buitenrit!

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:38

Ik heb sinds 3 maanden een quartermerrie van 10 maanden

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:30

Pienb schreef:
ik heb er 1 leren kennen en dat was echt geen einstein...
letterlijk een hele dag bezig geweest om dat beest te leren dat hij zijn voeten moest OPTILLEN als hij over balken loopt, werkelijk op alle maniere.
dachten we dat hij het eindelijk doorhad, een aantal keer foutloos eroverheen. eindelijk!
de dag erna.....
KONDEN ZE WEER VANAF HET BEGIN BEGINNEN, WAS ALLES WEER VERGETEN!
dus ik heb geen hele positieve ervaringen met ze :-) }:0

maar goed om weer terug te komen on topic: QUARTER HORSES RULE!! en zijn het enige echte ras!!!! (ok, paints met 95% quarter bloed en weinig wit kunnen er ook mee door :-))

Whahahah, Quarters zijn leuk maar wel een beetje saai natuurlijk (vergeleken met Appies, bijvoorbeeld ;) ) in ieder geval niks slimmer en al helemáál geen ras, laat staan het enige. _O- Het is het grootste stamboek ter wereld, dus 'gewoner' kan niet! 8-)
Een Quarter is een mix van verschillende rassen en omdat het er nog niet was hebben ze er in de 40er jaren maar zelf een stamboek voor opgericht. Verschilt dus niet veel van het Kwpn, bijvoorbeeld. ;)

Ik ben erg gek met m'n Quarter (maar nou heb ik natuurlijk wél een hééle bijzondere ;) ) maar vind onze beide Appies veel bijzonderder!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:31

ik ben geen appifan.... vind ze niet mooi (over algemeen) en niet slim (over algemeen).
quarters hebben een mooi klein goed gevormt kopje dat zie je bij geen enkel ander ras

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:48

Pienb schreef:
quarters hebben een mooi klein goed gevormt kopje dat zie je bij geen enkel ander ras

"Goed gevormd" is een beetje een subjectieve omschrijving }>
Ik ken bijvoorbeeld quarters met lange, grote hoofden, die ik echt niet "goed gevormd" zou noemen, of met buiten proportie brede kaken.
En het tweede deel van je bewering vind ik helemaal vreemd. Hoeveel rassen heb je bekeken? Want er zijn genoeg rassen met mooi gevormde kleine hoofdjes. Er zijn zelfs WPN-ers met een mooi gevormd hoofdje (toegeven, dat zijn uitzonderingen :P )
Veel Connemara's hebben heel fraaie hoofdjes, zelfde geldt voor New Forest, Arabieren, Paso's, enzovoort.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:59

ja, er zijn quarters die geen mooie kopjes hebben maar wilde niet voor de 3e keer in 1 zin 'over het algemeen' zetten :-)
en ja er soms leuke ponnies met leuke kopjes maar daar kun je vrij weinig mee als volwassene en zijn toch uitzonderingen.
mij krijg je niet van mijn quarter af haha.

wij hadden vroeger op onze stal in duitsland een verzamelnaam voor die andere rassen (ponnies niet dan) 'HeWa' afkorting voor 'Hesliches Warmblut' (lelijk warmbloed)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:59

Van mijn appie denken de meeste mensen dat het een quarter is, is ze dan ook niet mooi?:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:02

heb die van jou in je profiel gezien, dat is inderdaad een uitzondering :-) vooral in hunter ziet ze er goed uit!
is ze solid?

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:05

Nou, ze heeft 3 vlekjes. En dat was het haha.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:28

Pienb schreef:
ja, er zijn quarters die geen mooie kopjes hebben maar wilde niet voor de 3e keer in 1 zin 'over het algemeen' zetten :-)
en ja er soms leuke ponnies met leuke kopjes maar daar kun je vrij weinig mee als volwassene en zijn toch uitzonderingen.

wij hadden vroeger op onze stal in duitsland een verzamelnaam voor die andere rassen (ponnies niet dan) 'HeWa' afkorting voor 'Hesliches Warmblut' (lelijk warmbloed)

Moet het dan geen HaWa zijn? ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:26

Pienb schreef:

En "snob" was jullie eigen tweede naam zeker. 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:30

wat is er mis met een beetje geloof en vertrouwen in jezelf?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:37

sflj schreef:
Pienb schreef:

Moet het dan geen HaWa zijn? ;)

ik snap m niet... HA van wat?