Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daltonjoey schreef:Je kan toch weinig anders zeggen als je in de organisatie zit.
Dat de koeien super fit waren lijkt me stug, zoals eerder gezegt werdt waren de omstandigheden goed.
MSQuincyTE schreef:unicumW schreef:ik ben er ook geweest, en het was absoluut geen dierenmishandeling![]()
ze hielden de kalveren goed in de gaten, ze hadden ook meerdere kuddes..
er botste een kalf op een paard en de deelnemers werden gediskwalificeert, dus om nou allemaal dingen te gaan roepen van het stukje tekst van ts gaat helemaal nergens over..
Als het geen dierenmishandeling is waarom is er dan een koe dood
ja hoor, dus als er een dier sterft is het meteen dierenmishandeling..
).piggeljay schreef:Dierenmishandeling… ( en nu moet ik eerlijk zijn ) mijn hart zegt nee maar mijn verstand zegt ja.
[/b]
Of misschien twee helften van een kwartier?? Bolieke schreef:Er sterven ook wel eens jonge voetballers. Dan blijkt achteraf dat ze een hartkwaal hadden (of zoiets dergelijks) en dat dit hen fataal is geworden, ondanks hun goede conditie. Als die bij een mens gebeurt, kan dat zeker ook met een dier. Ik ga mij niet over dit geval uitspreken, ik was er niet bij. Er is nu een dier gestorven, dat is jammer. Het zou niet mogen gebeuren maar zouden er niet meer koeien doodvallen, moest het zo'n "gevaarlijke" en "stresserende" toestand zijn dat ze er gewoon bij doodvallen?
Trouwens, wanneer gaan ze de voetbal dan afschaffen??Of misschien twee helften van een kwartier??
bagage schreef:vrolijk schreef:ik vind het erg kort door de bocht om meteen te zegen dat mensen die daar aan meedoen geen gevoel voor paard of koe hebben.
de kortzichtigheid van somige mensen jammer.
want idd wie gerda(crow) kent weet 1 ding heeel zeker ze geeft veel om der paard en hoe ik der ken ook vast om de koe![]()
en zo zullen er meer mensen zijn die om hun paard en koe geven
en zo zullen er ook mensen zijn die dat niet doen en alleen om het presteren geven.
maar ja in welke disepline (sport met dieren) heb je die nou niet ?
En daarom is deze gebeurtenis helemaal goed te praten???

DubbelDun schreef:Ik denk dat we vooral geen mensen (dus die voetballers) moet gaan vergelijken met dieren.
Mensen kiezen zelf voor hun sport, dieren hebben die keus niet !
Het is dus aan de mens om te zorgen voor een dier'humane' manier van sportbeoefening.
Duidelijk is ondertussen wel dat er een verkeerde keus van koeien gemaakt is; deze trokken het gewoon niet ondanks het vele wisselen.