Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:405. Wordt in dit reglement een “snaffle bit” genoemd, dan wordt bedoeld een zacht, glad, metalen bit met gebroken mondstuk waarvan de dikte van het mondstuk 2,5 cm vanuit de mondhoek nog minstens 8 mm moet zijn, en O-ring, ovale ring of D-ring, waarbij de diameter van de ring niet groter dan 10 cm mag zijn en de omtrek van de ring vrij moet zijn van verbindingen voor bakstuk, teugel of kinriem/ketting die hefboomwerking kunnen veroorzaken. De verplichte kinriem moet niet te vast zitten (alleen leer of nylon). Teugels moeten boven de kinriem aangebracht zijn. Het gebruik van rubber bitringen is niet toegestaan.
ladypaard schreef:Dat is wel erg "vervelend" een niet te vangen paard, net voor je les![]()
Maar leuke les.
Ben vorige les ook heel druk bezig geweest met hoofd laag houden. Was nog een hele kunst want heb nogal de neiging om net te vroeg te stoppen, of timing net te laat dat hoofd alweer hoog zit (en een leuke merrie die dat heeeeeel goed aanvoelt)
Eigen paard begint nu ook weer op te knappen, dus ook met die weer langzamerhand rijden. Die is gek op tempowisselingen en verrassingen, Kusgeluidje voor de galop zit er ook al redelijk in, dus je kunt wel voorstellen hoe wij dan door de bak heen gaan
ladypaard schreef:Maar liet zich dus ook niet pakken door iemand van stal?
Bij mij ging het hoofd alweer omhoog als ik de andere kant op stuurdenHad ik haar keurig netjes naar beneden in een volte rechtsom, moesten we steeds halve voltes e.d. maken, dus andere kant op concentreren op sturen... en ja hoor kon ik weer van voren af aan beginnen
Marlien5 schreef:Oh Metaxa, wat grappig, ik heb jullie bezig gehoord. Ik was toevallig met mijn pup weer even bij Double R en ging een rondje wandelen in het Diemerbos. Van afstand had ik al zo'n vermoeden dat er een "vang-drama" bezig was![]()
Gelukkig is het wel goed gekomen!
Metaxa schreef:Marlien5 schreef:Oh Metaxa, wat grappig, ik heb jullie bezig gehoord. Ik was toevallig met mijn pup weer even bij Double R en ging een rondje wandelen in het Diemerbos. Van afstand had ik al zo'n vermoeden dat er een "vang-drama" bezig was![]()
Gelukkig is het wel goed gekomen!
O haha, ja dat is inderdaad grappig
_Dressage schreef:Hoi Allemaal,
Heb een tijdje weer meegelezen en zou graag weer meekletsen! Ben er een jaartje tussenuit geweest in dit topic dus zal me weer even opnieuw voorstellen!
Mijn naam is Sharon, rij vanaf mijn 5e paard. Heb altijd dressuur gereden, klassieke rijkunst en heb tevens in de spring wereld gezeten.
Heb me er nooit helemaal in thuis gevoeld en nadat ik had gesproken met een western ruiter voelde ik dat dit wel bij me paste.
Ik ben anderhalf jaar terug begonnen bij WNL en begin morgen weer met lessen. Ben er een half jaar tussenuit geweest door wat problemen met mijn eigen paard.
Ik heb onwijs veel zin om weer te gaan rijden maar ben bang dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen haha!
Ik hoop dat ik welkom ben hier!
denbine schreef:Ik lees al een poosje mee hier...
Al een paar jaar dagdroom ik, om de overstap naar western te maken.
Eind vorig jaar een naar ongeluk gehad en in theorie zou paardrijden lastig zijn.
Toch wil ik een poging gaan wagen....niet geschoten is altijd mis....
Helaas is mijn regio (flevoland) geen westernmanege, dus opzoek naar een alternatief iets verder weg.