[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:40

Op wie les je nu Judith

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:53

xLianneZorro in Lelystad! ;)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:17

Ik weet niet of het sporenprobleem aan de houding van de benen ligt.. ik heb namelijk 1 paar laarzen met sporen zonder dit probleem, en 1 paar met. Mijn sporen liggen netjes op de hak van mijn laars, zoals op de foto. Vervolgens gaan ze als ik aan het rijden ben ook zo omhoog kruipen.. rechts erger dan links. Ik zal ook eens naar die bandjes kijken maar zou liever hebben dat ze gewoon goed zouden blijven liggen :(

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:03

Dominique, nog steeds op Billy. Ik heb nog steeds maar 1x op James gereden :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:12

immanuela29 schreef:
xLianneZorro in Lelystad! ;)

Op marktplaats zag ik toen nog een advertentie van een particulier die les gaf op haar eigen paarden, helaas was dit een tijd geleden en kan ik de advertentie niet meer terug vinden :( Was ook in Lelystad!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:17

Wow oke dan leer je hem wel goed kennen :) , ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer een les inplan.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:44

Spur tiedowns lijken me dan de beste oplossing. Ik heb de mijne bij arthur vandaan. Maar ze zijn uiteindelijk onder de bankschroef gegaan (lees: man van instructrice) en nu zitten ze veel beter!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:51

Vaak als dat gebeurt, is je sporenriempje te kort.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:44

xxdomiixx schreef:
Wow oke dan leer je hem wel goed kennen :) , ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer een les inplan.

Zeker :) Je merkt echt dat die draak minder gaat proberen en steeds beter reageert.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:20

Ik heb les in DA stables in Edingen. Kom van Belgie :)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:23

Ik ben ook van Belgie en les in Llyda Stables, ik heb een hele goede lesgever gevonden waar het goed mee klikt :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:28

Ja is ook heel bekend ! Maar was wat te ver voor me :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:44

Ik lees al een tijdje mee, maar zal me ook maar 's openbaar bekend maken :D Ik ben Marije en rij nu zo'n kleine 3 jaar western, maar voel me nog vaak genoeg een beginner :') Ik heb een 9-jarige Arabier en ik breng hem ook uit op (vooral) DAWRA-shows en AVS-shows (van het stamboek). Dit waren wij afgelopen zondag op een show in Ermelo, mijn eerste show in de Beginnersklasse (=met galop erbij, hiervoor heb ik alleen Walk&Jog gestart).

Afbeelding

Afbeelding

We starten zo allround mogelijk, want ik vind alles leuk :D Dus pleasure, horsemanship, trail, in hand onderdelen en wil volgende keer misschien ook Ranch Riding en Hunter gaan starten :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:27

Haa Marije :D leuk dat je ook meekletst.

Morgen heb ik mijn eerste westernlesje in een jaar weer :D ben inmiddels verhuisd, dus nieuwe instructie nodig. Ben benieuwd of het wat is morgen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:39

Heee Eline! :D

Van wie heb je les?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:12

Ze heet Christel Meijer, ken je haar? :) Ik namelijk nog helemaal niet, geen flauw idee, dus ik ga het morgen allemaal ontdekken :Y)

Van de week een Barefoot Arizona Nut testzadel thuis gehad om eens te kijken of dat wat was. Zelden een zo'n slecht passend zadel gezien, dus het is linea recta retour afzender gegaan :') maar wel wat leuke foto's geschoten. Staat wel stoer, zo'n westernzadel op onze poownies.

Afbeelding

Mish, mijn 2,5-jarige arabiertje, het zadel daarna ook maar voor de lol opgelegd. Stond haar best leuk. Toen voor de compleetheid ook maar het hoofdstel ingedaan :+ Was de eerste keer dat ze een bit in had, dus dit was zowat de enige normale foto die ik van haar had waarop ze niet staat te smakken _O- Maar dat deed ze echt superbraaf... en jeetje, wat staat western haar gaaf <3 had verwacht dat die hoofdstelkleur echt niet bij haar zou passen, maar hij staat haar juist erg leuk!

Afbeelding

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:50

Ik ken Christel wel! :D Ik heb een zadel van haar gekocht. Ze komt aan huis passen, hele gezellig vrouw hoor :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:51

Ik kom ook zo weer binnen vallen sorry haha :P

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:19

Ik ben ook zéér te spreken over mijn instructrice. Ze kent haar paarden sowieso heel goed, dus ze weet precies wat ik kan doen bij welk paard. Hierdoor leer ik elke week weer wezelijk nieuwe trucjes. Verder kan ze dingen heel basaal uitleggen, met humor, aan de hand van vergelijkingen die haar uitleg levendiger maken. Het leukste aan haar vind ik echter dat ze abnormaal enthousiast is. Dan roept ze door die bak: "prima"/"perfect"/"dit is hem!", terwijl ik vrij zeker weet dat ik er als een kruising dressuurmuts x zak aardappelen mee rond hobbel :')

Dit enthousiaste en aanmoedigende is mij sowieso wel opgevallen in de western sport. Ik vind het erg prettig rijden.

Ze geeft me het gevoel dat ik al jaren op internationaal niveau rijd ofzo ;) natuurlijk weet ik wel beter, maar het is desalniettemin heel erg leuk wanneer je je zo goed mag/kan voelen over je geklungel. Ze maakt keuzes wat ze wel en niet aanpakt en blijft altijd belichten wat ik wél goed doe. Ik hen me weldelijk een ontzettend groentje gevoeld dat er niet thuishoorde, maar nooit door haar!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:31

Ik ben ook erg blij met mijn instructrice, ze is volgensmij nog maar 18 maar geeft wel erg goed les en weet veel van paarden, en kan erg goed rijden. Ook is ze erg aardig wat ook erg belangrijk is, ze kan zich goed in leven, in zowel beginners als gevorderden , en weet mij erg goed aan te moedigen en vertrouwen te geven.

Ik heb echt al van veel instructeurs les gehad (19! in totaal, zowel westerns als engels) en vind mijn huidige er verreweg bovenuit steken. Dus ben heel blij dat ik nu van haar les krijg :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:34

Wat leuk! Het lijkt me wel dat ze op die leeftijd met vooroordelen/reservaties te maken heeft? Wat je hier over haar zegt is wel zo'n mooi compliment, misschien eens op haar social media of gastenboek posten? ;)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:42

Basilicium schreef:
Wat leuk! Het lijkt me wel dat ze op die leeftijd met vooroordelen/reservaties te maken heeft? Wat je hier over haar zegt is wel zo'n mooi compliment, misschien eens op haar social media of gastenboek posten? ;)

Volgens mij heeft ze dat niet (zo'n gastenboek of dergelijke), geen idee of ze daar mee te maken heeft ...
Op de manege is het ieniedergeval niet, daar is een erg fijne sfeer.
Ik ben wel van plan om het haar zelf in rl te zeggen want dat vind ik wat fijner dat via social media ;)

Kan niet wachten tot de volgende les, hoop dat die snel weer mogelijk is. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:23

xLianneZorro schreef:
Ik ken Christel wel! :D Ik heb een zadel van haar gekocht. Ze komt aan huis passen, hele gezellig vrouw hoor :D

Ontzettend leuk mens ja! Heb een hele leuke les van haar gehad, heel veel geleerd en kan weer goed aan het oefenen. We hebben echt het idee dat pony hier beter van wordt en dat we hiermee precies doen wat pony nodig had, dus ben d'r helemaal blij mee :D

Ze vertelde idd dat ze ook zadels past, is nog wat om te onthouden voor de toekomst :)

Wat leuk dat jij ook zo blij bent met je instructrice, Metaxa!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:26

Fijn dat iedereen zo blij is met zijn instructrice! Ik heb zelf ook fijn les, maar meer western x centered riding x natural horsemanship, nog erg basisgericht (wat ik ook wil).

Even een vraagje, weet iemand of je wedstrijden mag rijden met een simpel dubbel gebroken happy mouth bitje? Dit is het enige bit waar mijn paard zelf zijn mond voor open doet en hij loopt hier ook veruit het beste op.
Mocht dit niet mogen (volgens mij heb ik ergens ooit iets gelezen over toegestane materialen wbt bitten), welk westernbit zou hier dan het dichtst bij in de buurt komen?
Ik ben overigens nog niet van plan wedstrijden te gaan rijden hoor, maar wie weet volgende zomer en dan heb ik nog even de tijd om eventueel een ander bit te gaan proberen.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:44

BrittS schreef:
Fijn dat iedereen zo blij is met zijn instructrice! Ik heb zelf ook fijn les, maar meer western x centered riding x natural horsemanship, nog erg basisgericht (wat ik ook wil).

Even een vraagje, weet iemand of je wedstrijden mag rijden met een simpel dubbel gebroken happy mouth bitje? Dit is het enige bit waar mijn paard zelf zijn mond voor open doet en hij loopt hier ook veruit het beste op.
Mocht dit niet mogen (volgens mij heb ik ergens ooit iets gelezen over toegestane materialen wbt bitten), welk westernbit zou hier dan het dichtst bij in de buurt komen?
Ik ben overigens nog niet van plan wedstrijden te gaan rijden hoor, maar wie weet volgende zomer en dan heb ik nog even de tijd om eventueel een ander bit te gaan proberen.

Het hangt er vanaf waar je start. Bij de wran, nqha, dpha enz. Ze hebben allemaal andere regels. Bij de wran mag je gewoon starten op een dubbel gebroken bitje. Ik denk dat ren myler bitje redelijk in de buurt komt. Deze zijn onafhankelijk van elkaar, als je links optilt blijft rechts liggen. Ook hebben ze een rolletje waar je mee kunne spelen. Mijn paard loopt hier het fijnst op.