[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:51

Mijnes heeft weer voor het eerst onder het zadel gelopen vandaag :D Na al weken drama. Heel trots, omdat we rustig aan deden, hebben we lekker een rondje buiten uitgestapt. Voor het eerst onder de man, zelf had ik mijn oude paard aan de hand mee, maar wij liepen steeds 10 meter achteraan :') Tuffgirl vond het allemaal super interessant en liep zelfs rustig langs de drukke weg. Van de week zelf lekker een keertje naar buiten :P (Drama = influenza + keelontsteking + immuunreactie van het lichaam dat eigen cellen begon aan te vallen)
Afbeelding

Afgelopen donderdag weer les gehad op manegepaard. :D en gelukkig ging het weer stukken beter. Begon zelf met meer op de achterhand dragen tijdens galop door overgangen te maken, maar daardoor kwam ik in een mooie pleasuregalop *\o/*

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:50

immanuela29 schreef:
Ik wil ook zo graag western rijden :( De enige stal bij mij in de buurt is geen plek waar je ook les kan krijgen... Of er moet echt een stal nog ergens verstopt zijn, maar ik kan er echt geen vinden ;(

Welke provincie woon je? Misschien weet iemand iets voor je.

Basilicium

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:39

Immanuela, wellicht heeft Metaxa je via PB al geholpen, dat weet ik niet...maar ik zou zeggen dat er altijd een mouw aan te passen valt zolang je gemotiveerd bent, hoe uitzonderlijk de tak van sport ook is. Als het je veel reiskosten op zou leveren om de dichtsbijzijnde fijne westernstal te bereiken, kan je altijd overwegen minder vaak te gaan (of juist per keer langer les te nemen). Zo maak je het per keer dat je gaat tóch de moeite waard :) Succes!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:16

Hey :D
ik heb een probleem met mijn sporen. Ik denk dat ik ze verkeerd gebruik, ze kruipen namelijk altijd naar boven. Ik heb 2 paar sporen en 2 paar boots, ik heb het met allemaal. Ik heb ze ook al meer dichtgeduwd en meer uitgetrokken, dit helpt niets. Het ligt dus niet aan de boots of aan mijn sporen dus ligt het aan mij, maar wat doe ik verkeerd? Als ik druk met mijn spoor dan 'kantelt' hij en blijft hij aan mijn enkel hangen, als ik hem open trek valt hij van mijn laars,
iemand die me kan helpen? :D

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:19

Brittneyx, op basis van deze omschrijving heb ik nog geen goed idee van wat je precies bedoelt... dit kan uiteraard aan mij liggen. Kan je eventueel een foto laten zien van de "stand" waarin jouw sporen komen te zitten? Wat bedoel je met "aan je enkel blijven hangen"?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:23

ik zal morgen even een foto maken! Maar de voorkant van de spoor (waar de bandjes vasthangen) blijven dus hangen ter hoogte van mijn enkel ongeveer, het wieltje hangt dan naar beneden.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:01

Ik lees even mee, heb ook 2 paar boots en sporen, en heb met 1 paar ook dit probleem..

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:24

Metaxa: Ik woon in Flevoland! :)
Basilicium: Ja goed idee! Als ik iets kan vinden zal ik dat misschien wel moeten doen!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:28

Heb deze ochtend mijn eerste reining les gehad en : WOW ! Ik ben verkocht. Wat een chill en vrij gevoel :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:37

Hoi in het begin was ik hier ook nog wel actief maar sinds er een HK topic is minder haha maar ik kom gezellig weer mee kletsen als het mag :D

Leuk dat er zo veel mensen een overstap gemaakt hebben!

xLaraaj waar les je? :D
Immanuela waar in flevoland zit je? Ik zag laatst nog iets voorbij komen!

Sporen heb ik geen ervaring mee :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:34

Brittney, wat voor laarzen heb je? Met een rechte of schuine hak? En zit er duidelijk een randje op je hak waar je spoor op kan blijven hangen?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:38

ik heb een paar met een schuine hak en een klein randje, mede hierdoor heb ik nieuwe gekocht met een rechte hak en een bredere rand ik heb het met beide laarzen

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:41

Afbeelding
Hier een foto, is ik ze dan nog wil gebruiken duw ik mijn wieltje gewoon naar beneden waardoor het geen effect heeft

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:47

Volgens mij is dat een redelijk bekend probleem en hebben ze daar sporen-omlaag-hou-bandjes voor. Van die rubberen dingen die onder je laars langsgaan. Ik heb er zelf geen last van. Bij mij zitten ze erg strak, dus klemmen ze beter.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:54

als ik ze strakker duw dan kruipen ze nog omhoog of doet het pijn aan mijn hiel :Y)
Ik zal eens kijken voor die bandjes!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:18

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem, met 2 paar sporen en 2 paar laarzen...

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:24

Brittneyx schreef:
[ [url=m/Apm6XH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een foto, is ik ze dan nog wil gebruiken duw ik mijn wieltje gewoon naar beneden waardoor het geen effect heeft

Je hebt je sporen te hoog hangen. Zoals je nu ook kunt zien hangen ze aan de laars. Je sporen moeten echt op het randje van je laars hangen.

Edit: foto opgezocht

Afbeelding
Zo bedoel ik

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:46

Precies wat filly zegt. Van mijn instructeur moeten de sporen echt zowat los op je hak liggen, zodat als je met je voet schud, de spoor op en neer hupst met dat typische rammelgeluidje.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:53

ze liggen op mijn hak :) dit is een foto van 'het probleem'
als ik schud rammelen ze inderdaad :j maar als ik rij kruipen ze omhoog

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:48

Trek je je benen op tijdens het rijden? Ik heb er namelijk ook last van als ik dat onbewust doe.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:51

Ik ben het niet zeker maar vermoed van wel, ik zal hier eens proberen op te letten en zien of het dan niet meer gebeurt! Dankjewel

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:10

Benen optrekken is idd ook een bekend probleem. Dat had ik in het begin ook, nu gelukkig al een tijdje niet meer.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:13

Bij mij word het ook steeds beter. Mede doordat frizzle mij er op af straft als ik het doe. Slim paard heb ik toch.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:18

Haha hier ook zo een. Als het bij het spinnen gebeurt, kijkt mn lespaardje wel eens om om te kijken wat ik nu eigenlijk met mijn benen aan het vogelen ben. Draak :P

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:23

Ik zelf doe geen reining maar met het joggen wil ze dan nog wel eens heel langzaam gaan lopen tot ik mijn benen laat zakken dan loopt ze weer zoals ik het wil.