immanuela29 schreef:hoi! is er misschien een westernstal in Almere, Dronten of Lelystad? Ik wil heel graag western starten, maar ik kan geen westernstallen vinden
Staat er hier misschien iets voor je tussen? [WN-AM] Western trainers en maneges
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
immanuela29 schreef:hoi! is er misschien een westernstal in Almere, Dronten of Lelystad? Ik wil heel graag western starten, maar ik kan geen westernstallen vinden
Kenia04 schreef:Oeh, ik rij nu al ruim 8 jaar 'normaal' Maar western heeft me altijd geïnteresseerd. Zijn er meer mensen die van engels rijden zijn overgestapt? Is dat heel moeilijk, of ben je er zo aan gewend?
, heb nog geen rugpijn gehad in 2 lessen
( maar met engels dus wel elke les)
heeeeerlijk relaxed rijden! _Hedi schreef:Ik moest heel erg wennen aan het 'loslaten' toen ik overstapte. Je mag niet meer je benen aanknijpen, knieën moeten los en sturen dmv benen en buite teugel tegen de gals ipv 'omtrekken'. Mijn bijrij paard vloog alle kanten op toen ik haar automatisch wilde opsluiten met mijn benen
Beugels moeten korter, voeten hoeven niet perse met je tenen in de beugel en je hakken hoeven in principe ook niet echt te worden uitgedrukt.
Ik vind het echt een openbaringheeeeerlijk relaxed rijden!
( nu op vakantie, georgie)
en je moet er echt even aan toe geven dat je weer een beginner gaat zijn. Maar toen ik met mn eerste les bezig was 'klikte' het wel. Dít is wat ik altijd al wilde, dít is wat rijden voor mij moet betekenen. Zoals Judith zegt; paard in gewenste houding/tempo brengen en loslaten, dat gevoel als je in een jogje op een los teugeltje rijd..dát is genieten. Heerlijk.
ik zit wel langer dan met Engels.
. Nu hoef ik me er niet meer zo druk om te maken en hebben we beide meer lol in het rijden.
nu nog steeds vrij lang. Beugels moeten korter van mijn instructrice, zo kan ik natuurlijk wel wat beter mijn knieën van het zadel houden. Cash staat ook stil als ik mijn hakken uitruk hihi!
op manege Buitenwijck in Stuifzand (drenthe) het lijkt me heerlijk, zo'n zadel
had al 2 lessen op de planning staan maar deze zijn telkens niet doorgegaan. Zou leuk zijn om hier mee te volgen en bij te leren want ik snap niets van die termen
en natuurlijk om ervaringen en verhalen uit te delen en te volgen