immanuela29 schreef:hoi! is er misschien een westernstal in Almere, Dronten of Lelystad? Ik wil heel graag western starten, maar ik kan geen westernstallen vinden
Staat er hier misschien iets voor je tussen? [WN-AM] Western trainers en maneges
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
immanuela29 schreef:hoi! is er misschien een westernstal in Almere, Dronten of Lelystad? Ik wil heel graag western starten, maar ik kan geen westernstallen vinden
Kenia04 schreef:Oeh, ik rij nu al ruim 8 jaar 'normaal' Maar western heeft me altijd geïnteresseerd. Zijn er meer mensen die van engels rijden zijn overgestapt? Is dat heel moeilijk, of ben je er zo aan gewend?
_Hedi schreef:Ik moest heel erg wennen aan het 'loslaten' toen ik overstapte. Je mag niet meer je benen aanknijpen, knieën moeten los en sturen dmv benen en buite teugel tegen de gals ipv 'omtrekken'. Mijn bijrij paard vloog alle kanten op toen ik haar automatisch wilde opsluiten met mijn benen
Beugels moeten korter, voeten hoeven niet perse met je tenen in de beugel en je hakken hoeven in principe ook niet echt te worden uitgedrukt.
Ik vind het echt een openbaringheeeeerlijk relaxed rijden!