[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbyhorse

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:25

Je kan ze gaan passen in een van hun winkels (mega stores) maar die zijn allemaal in Duitsland.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:33

Hobbyhorse schreef:
Je kan ze gaan passen in een van hun winkels (mega stores) maar die zijn allemaal in Duitsland.

Ow nee dat vind ik te ver, zijn er andere winkels waar je western laarzen kunt kopen? Zal ook rondvragen op stal

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:34

Ik heb gewoon 3 paar laarzen over laten komen, in 2 verschillende maten en alles wat niet paste, of wat ik niet mooi vond heb ik terug gestuurd.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:45

joyce2 schreef:
Ik heb gewoon 3 paar laarzen over laten komen, in 2 verschillende maten en alles wat niet paste, of wat ik niet mooi vond heb ik terug gestuurd.

Dat is misschien een idee :j

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:25

Ik heb zó veel spierpijn! Voelt alsof die quarter gisteren op mijn rug heeft gezeten i.p.v. andersom ;)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:42

Hahaha :')

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:53

Basilicium schreef:
Ik heb zó veel spierpijn! Voelt alsof die quarter gisteren op mijn rug heeft gezeten i.p.v. andersom ;)

O haha, heb je lang niet meer gereden? Ik vind de western zadels en het doorzitten juist fijner. :) Sterkte met je spierpijn

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:49

Ik heb nog steeds iedere week spierpijn :')

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:44

Ik heb ook na elke les nog een tijd heel veel last van m'n rug :( ik hoop wel echt dat minder wordt.. Maar het is het waard! Ik ga donderdag voor de derde keer lessen, heb er zin in!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:13

Ik nooit := , maar ja ik ben ook een stuk jonger dan de meeste hier (14)
Rugpijn wel soms ja, maar dat heb ik alleen met engels rijden, vooral tijdens lichtrijden

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:29

Ik heb een tijdje niet gereden, toen kreeg ik juist last van m'n rug. toen ik daarna weer begon was het niet gelijk over en heb ik ook nog gehad dat ik weer terug ben gegaan naar de fysio. Maar heb nu eigenlijk bijna geen last meer, ik denk dat het paardrijden er ook wel wat voor zorgt dat ik iets sterkere spieren in m'n rug heb en dat deze ook los blijven.

Het was bij mij trouwens geen spierpijn. Gewoon omdat mijn spieren niet sterk genoeg waren en vast zaten. Ze hebben ook m'n rug gekraakt

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:19

Pas toen ik gisteren op de fiets stapte, merkte ik dat ik ook aanzienlijke zadelpijn had... ik ben maar naast de fiets gaan lopen :')

Kan toch niet zeggen dat het zo lang geleden is dat ik die spieren gebruikt heb. Misschien toch de andere houding, het andere zadel en de (gezonde) spanning in mijn lichaam doordat het allemaal zo nieuw was?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:58

Basilicium schreef:
Pas toen ik gisteren op de fiets stapte, merkte ik dat ik ook aanzienlijke zadelpijn had... ik ben maar naast de fiets gaan lopen :')

Kan toch niet zeggen dat het zo lang geleden is dat ik die spieren gebruikt heb. Misschien toch de andere houding, het andere zadel en de (gezonde) spanning in mijn lichaam doordat het allemaal zo nieuw was?

Sommige western zadels zijn wel erg hard/niet fijn zittend, misschien ligt het daar aan?

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:56

Metaxa, dat zou zomaar kunnen! Het zadel was niet bepaald een kussentje. Het zadel hoort echter bij de pony waar ik op leste, dus ik neem aan dat hier verder weinig aan te doen is... Kwestie van uitzitten ;)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:02

Basilicium schreef:
Metaxa, dat zou zomaar kunnen! Het zadel was niet bepaald een kussentje. Het zadel hoort echter bij de pony waar ik op leste, dus ik neem aan dat hier verder weinig aan te doen is... Kwestie van uitzitten ;)

Bij ons hebben ze wel een eigen hoofdstel en pad, maar het zadel ligt meer aan de ruiter (hoe groot en lang je bent) . Is wel fijn want dan kun je zelf een goed zittend zadel kiezen. Heb gehoord dat als het pad goed ligt ze geen drukplekken kunnen krijgen. Maar als het om jouw manege zo is kan je er inderdaad niets aan doen , of je kunt vragen of je met een seatsaver mag rijden? :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:08

Goede tip! Ik weet overigens niet of het echt zijn persoonlijke zadel is nu je het zo zegt, ik kreeg die indruk doordat het op één plek hing met zijn andere spulletjes. Ik kan me echter wel voorstellen dat dit - dramatisch gezegd - niet "het enige zadel op de hele wereld" is dat op hem past. Misschien valt er een mouw aan te passen, ik zal het de volgende keer vragen Bedankt!

Nu mag het natuurlijk best even pijn doen wanneer je een nieuwe tak van sport start, maar als het scherpe randje weg te nemen valt zonder dat de pony daaronder lijdt, dan is het het proberen waard. Ik heb gisteren en zelfs vandaag nog heel veel gestaan om maar niet te hoeven zitten, maar dat is voor mijn rug dan weer niet zo verstandig. Ik word oud!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:55

Je kunt niet zomaar een zadel op een ander paard leggen, ook niet met een goede pad eronder.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:24

Tja doen ze hier wel, ze hebben ook geen drukplekken ofzo. Kan ik verder niets aan doen...waar ik eerst ging kijken op de western manege deden ze dat ook niet, maar daar ook niet eens een eigen hoofdstel of pad/

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:42

Hoofdstel is niet zo'n probleem, die kun je verstellen. Ik snap wel dat je niet kunt veranderen hoe ze op jouw manege met zadels omgaat. Maar het is niet slim om te zeggen dat ze geen drukplekken krijgen met een goede pad. Zo kunnen andere beginnende westernruiters denken dat je een zadel wel makkelijk op een ander paard kunt leggen. Er zijn al zoveel mensen die denken dat een westernzadel bijna altijd past. Er is echt altijd een goede zadelpasser nodig, geen zichtbare drukplekken is geen garantie dat het paard geen last heeft van een zadel.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:43

_Cindy schreef:
Hoofdstel is niet zo'n probleem, die kun je verstellen. Ik snap wel dat je niet kunt veranderen hoe ze op jouw manege met zadels omgaat. Maar het is niet slim om te zeggen dat ze geen drukplekken krijgen met een goede pad. Zo kunnen andere beginnende westernruiters denken dat je een zadel wel makkelijk op een ander paard kunt leggen. Er zijn al zoveel mensen die denken dat een westernzadel bijna altijd past. Er is echt altijd een goede zadelpasser nodig, geen zichtbare drukplekken is geen garantie dat het paard geen last heeft van een zadel.

:j

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:04

_Cindy schreef:

O oke, ja ik dacht dat het vooral om het pad ging, dat heb ik ooit ergens gelezen maar is dus niet waar.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:18

Kun je trouwens ergens foto's en filmpjes bekijken van het ek reining (en andere onderdelen?) dat zich op dit moment plaats vind en/of het nk ookal is dat al voorbij?

Valt me wel op dat er op de voorpagina al 5 verslagen van het dressuur ek staan, maar er nergens iets over het ek reining :')

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:34

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:36

Nog 9 dagen om je in te schrijven voor de onderlinge wedstrijd op Starreiners!! :D :D

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:20

hoi! is er misschien een westernstal in Almere, Dronten of Lelystad? Ik wil heel graag western starten, maar ik kan geen westernstallen vinden :(