Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Basilicium schreef:Pas toen ik gisteren op de fiets stapte, merkte ik dat ik ook aanzienlijke zadelpijn had... ik ben maar naast de fiets gaan lopen![]()
Kan toch niet zeggen dat het zo lang geleden is dat ik die spieren gebruikt heb. Misschien toch de andere houding, het andere zadel en de (gezonde) spanning in mijn lichaam doordat het allemaal zo nieuw was?
Basilicium schreef:Metaxa, dat zou zomaar kunnen! Het zadel was niet bepaald een kussentje. Het zadel hoort echter bij de pony waar ik op leste, dus ik neem aan dat hier verder weinig aan te doen is... Kwestie van uitzitten
_Cindy schreef:Hoofdstel is niet zo'n probleem, die kun je verstellen. Ik snap wel dat je niet kunt veranderen hoe ze op jouw manege met zadels omgaat. Maar het is niet slim om te zeggen dat ze geen drukplekken krijgen met een goede pad. Zo kunnen andere beginnende westernruiters denken dat je een zadel wel makkelijk op een ander paard kunt leggen. Er zijn al zoveel mensen die denken dat een westernzadel bijna altijd past. Er is echt altijd een goede zadelpasser nodig, geen zichtbare drukplekken is geen garantie dat het paard geen last heeft van een zadel.
_Cindy schreef:Hoofdstel is niet zo'n probleem, die kun je verstellen. Ik snap wel dat je niet kunt veranderen hoe ze op jouw manege met zadels omgaat. Maar het is niet slim om te zeggen dat ze geen drukplekken krijgen met een goede pad. Zo kunnen andere beginnende westernruiters denken dat je een zadel wel makkelijk op een ander paard kunt leggen. Er zijn al zoveel mensen die denken dat een westernzadel bijna altijd past. Er is echt altijd een goede zadelpasser nodig, geen zichtbare drukplekken is geen garantie dat het paard geen last heeft van een zadel.