[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:11

Ik weet niet of er mensen zijn die mee wilde doen/wilde komen kijken bij de onderlinge wedstrijd op Starreiners , maar 21 juni gaat niet door! De wedstrijd word verzet naar Augustus, nieuwe datum volgt :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:41

Metaxa schreef:
Basilicium schreef:
Ik heb dit weekend besloten dat ook ik mijn intrede wil maken in de wereld van het western rijden. Ik merkte al langere tijd dat ik op zoek was naar een geheel andere aanpak. Ik loop vast in wat ik aan het doen was; ik verloor het plezier en het vertrouwen. De afgelopen tijd heb ik redelijk wat western evenementen bezocht. Deze hebben mijn ogen geopend voor een perspectief op paardrijden/ruiterschap dat ik voorheen nooit zo heb meegekregen. Ergens vandaag wist ik het ineens: ik ga westernlessen nemen :)

Ik wil niet te star zijn in mijn doelstellingen, omdat ik deze stap juist wil zien als een nieuw avontuur. Come what may, enzo. Wel hoop ik dat ik opnieuw geprikkeld en gemotiveerd raak als ruiter. Ik wil ontdekken of de western benadering mij kan helpen paardrijden weer leuk te gaan vinden, al vermoed ik natuurlijk reeds sterk dat dat wél zo zal zijn!

De komende tijd zal voor mij in het teken staan van het vinden van een fijne stal waar ik na een eerste les wil blijven plakken. Verder wil ik voor mijzelf uitzoeken hoe ik de western stijl toe wil passen in de relatie met mijn paard. Ik voel me het fijnst bij het idee het allemaal eerst in een andere omgeving en op andere paarden te leren. Even afstand van het rijden waar ik nu geen plezier meer in heb en met een schone lei deze nieuwe richting inslaan.

Ik houd jullie graag op de hoogte :)

Spannend! Ik wacht nog af op antwoord wanneer ik nog meer prive of groepslessen kan volgen om te kijken of western echt iets voor mij is. Hoop dat ze snel antwoorden := (al 2 x online geweest maar niet gelezen)

7 x nu :')
Anders kan ik maar beter een mail sturen, misschien kan ze via fb geen berichten meer zien ofzo (zit op telefoon)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:47

Bel ze anders gewoon even Metaxa?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:10

Hobbyhorse schreef:
Bel ze anders gewoon even Metaxa?

Ja kan ook wel :j , wacht nog even af en anders mail ik wel,als het dan nog lang duurt bel ik maar het heeft geen haast.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:47

Waarom bel je niet gewoon Metaxa? Heb je het snelste antwoord. Ken genoeg mensen die op fb/mail minder reageren omdat dat meer tijd kost.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:51

Metaxa schreef:
7 x nu :')

:')

Ik hoop voor je dat je de kans krijgt het nader te ontdekken!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:55

Boemklatsch schreef:
Waarom bel je niet gewoon Metaxa? Heb je het snelste antwoord. Ken genoeg mensen die op fb/mail minder reageren omdat dat meer tijd kost.

Eerlijk gezegd hou ik niet echt van bellen (soort van belangst) wacht nog even af en anders vraag ik het wel aan mijn vader of hij wil bellen. O:)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:38

Metaxa: wat herkenbaar! Ik heb ook een hekel aan bellen :')

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:44

Mij komt dat wachten ook wel bekend voor. Vond ik ook erg vervelend van daar. Ze hebben zelf ook het liefst dat je een whatsappje stuurt :-/

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:25

_Hedi schreef:
Metaxa: wat herkenbaar! Ik heb ook een hekel aan bellen :')

Haha dan ben ik niet de enige :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:27

Marlien5 schreef:
Mij komt dat wachten ook wel bekend voor. Vond ik ook erg vervelend van daar. Ze hebben zelf ook het liefst dat je een whatsappje stuurt :-/

Tot nu toe gaven ze altijd de dag daarna antwoord, maar misschien hebben ze het nu erg druk vanwege nk?Ja zag inderdaad al dat ze whatsapp of sms verkiezen maar of ze daar sneller op reageren betwijfel ik.

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:56

Hoi! Ik meld me ook even aan in dit (enorme) topic. Ook ik ben met mijn merrie de overstap aan het maken van recreatief engels naar western *\o/*

Om een lang verhaal kort te maken: na 10 jaar lessen op maneges ben ik in de buurt western lessen gaan nemen bij een vrouw die een appaloosa had :) Oef, wat is die overgang lastig.. heel veel dingen die je automatische leert op een manege moet je afleren.. zoals remmen met je hadden, sturen met je handen, op een andere manier aanemen van stelling... Maar, het paste helemaal bij mij. Een jaar later kocht ik mijn eerste eigen paard (draver) en zodoende zijn we op weg naar de western.. Het western zadel hebben we al (circle y).. Nu de rijstijl nog...Binnenkort verhuizen we naar een andere stal waar een western instructrice zit, dus we kunnen serieus aan de slag *\o/*

Wat mijn draver en ik al kunnen: In stap volledig op zit sturen, in draf lukt dit meestal. Van draf naar halthouden > wegrdraven (als ze zin heeft, vind ze maar een moeilijke oefening). Alle overgangen op zit, tempowisselingen op zit (in stap en draf). In stilstand stelling vragen / flexen met volledige ontspanning > vervolgens op lichte beenhulp achterhand wegdraaien (klein beginnetje one-rein stop).

En daarbij doen we ook parelli :D Het bovenstaande heb ik haar voornamelijk zelf aangeleerd, met af en toe een les.. Ik ben benieuwd wat onze nieuwe instructrice ons allemaal gaat bijbrengen..Ik hoop dat onze basis er op korte termijn goed inkomt zodat we verder kunnen naar.. Tja wie weet, schuilt er wel een reiner in mijn draver :') Maar zover zijn we nog lang niet...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:40

Ha, wat veel mensen die toch weer aan het overstappen zijn :)
Leuk dat je zo lekker bezig bent met het western rijden, leuk he? Fijn dat alles op zit zo goed gaat.

Ik ben vandaag voor de eerste keer eens een kijkje gaan nemen bij Arthur's Western Store, en fijn geslaagd voor bitje en teugels (smalle trainingsteugels). Dus hopelijk kunnen we nu lekker vooruit met onze haf en kan ik weer een beginnetje maken met de western :D

Afbeelding

Heb er zin in. *\o/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:57

Daar is ie dan! Definitief :D Join!!

Afbeelding

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:06

Leuk Aleeneh!

@Hedi waar is het? Misschien kan ik wel komen kijken, rijden niet want heb geen eigen paard helaas.

Ik wacht nog op antwoord , ook al gebeld maar toen waren ze aan het lesgeven, ik wacht nog af. Waarschijnlijk zullen ze het wel erg druk hebben dan, hoop dat als ik de proefwerkweek achter de rug heb wel een antwoord te hebben want dan heb ik genoeg tijd voor lessen. Nog even concentreren en dan vakantie :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:14

Metaxa: Staat onder aan de flyer :) in Sterksel

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:56

Ik heb antwoord *\o/* , er is plek op vrijdag van 7 tot 8 of woensdag van 9 tot 10, wel redelijk laat dus , in de zomer nog wel te doen, maar in de winter niet. Zal wel een paar keer meerijden in een les om te kijken hoe het bevalt, hopelijk is er na de zomer wanneer ik een besluit zal nemen ook plek in de wat eerdere lessen. Ga nu nadenken wanneer ik wat lessen zal volgen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:57

Okee ik moet toch echt eens naar arthure's westernstore haha. Misschien toch maar even in mijn vakantie.

@hedi, ga even googlen waar dat ligt, misschien kan ik wel het een en ander koppelen, dan kom ik even kijken. Doe jij ook mee?

Edit: gegoogled. Is voor mij 3 kwartier verder rijden. Hoe laat begint het?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:09

Sanne: Is nog niet bekend, de inschrijving is gisteren geopend :) Ik verwacht het niet super druk dus waarschijnlijk ergens tussen 9 en 10 of zo. Ik mag zelf de planning verzorgen dus dat word nog wat :P Ik doe inderdaad mee! Met reining en met pleasure.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:51

Mmmm. Misschien dan toch even kijken :) Is wel de hele dag toch? Dan ga ik gewoon eerst naar Arthur's westernstore (is dichterbij) en dan daarna even door naar de wedstrijd, mits vriendje lief ook zin heeft haha. Om nu 3 uur en 15 minuten alleen in de auto te zitten is ook weer zo wat ;)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:46

Ja de hele dag :) En een gezellige bbq erachteraan! Voor meer info over de dagindeling; pb me even ergens in de week van tevoren.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:03

Zal ik doen ;). Eerst vriendje even inlichten haha :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:05

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:03

Ik heb deze vrijdag en de week daarna mijn eerste westerngroepslessen , kan niet wachten! :)
Daarna ga ik op vakantie, ben ik echt wel aan toe

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:06

quibje schreef:
voor degene die in augustus nog iets leuks willen doen:
[WN-AM] Cowgirl weekend 2e editie

Klinkt leuk maar ben te jong haha (is niet heel fijn als 14 jarig tussen de volwassenen en ik neem aan dat je ook volwassen moet zijn O:) )

Dit jaar ga ik op een engels ponnykamp (fjordenpaard) maar hoop volgend jaar aan een western kamp mee te kunnen doen :)