Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
verder hebben we alleen lange manen mensen

. Over 2 weken ga ik voor 2,5 maand naar Canada. Daar zal ik gaan meedraaien op een ranch en dus veel 'western' rijden ook. Nu rij ik al 20 jaar Engels, maar voel ik mij, ondanks al meerdere westernlessen bij Country Stables in Wassenaar, nog steeds best een beetje een leek in de westernwereld.
Waaronder trail als ik het goed heb (geen ervaring mee, maar zie het wel eens op Facebook voorbij komen).
ten eerste verschilt Engels en western niet eens zo verschrikkelijk veel van elkaar. Als je kunt rijden komt dat vaak al goed. Ik ben ook op een ranch in de VS geweest, weliswaar veel korter hoor, en het was echt go with the flow, zelfs met het verplaatsen van koeien. Vaak weten de paarden daarin nog beter wat te doen
ik heb meteen heimwee.. op welke paarden heb je mogen lessen?
mijn vriend heeft op Doc leren rijden!
) maar neemt niet weg dat ik er ontzettend veel geleerd heb. Daar heb ik ook mijn eerste reining wedstrijd ooit gereden
Beste en mooiste tijd van mijn leven, al waren er ook best zware momenten bij. Had ik kunnen blijven, ik was nooit terug gekeerd... Heb nog moeite met me aanpassen soms 

. Ik heb er ook zo ongelooflijk veel zin in, ben al vanaf dat het allemaal besproken is de dagen aan het aftellen. Was bij hun inderdaad ook geen probleem dat ik niet zo veel western ervaring heb. Ik heb in ieder geval genoeg rij ervaring
.
? Ben daar op bezoek geweest toen ik in Edmonton cursus paardenmassage heb gevolgd. Als het daar is, hele toffe mensen en gave ranch! Maar er zullen vast nog wel meer ranches zijn daar.
Had een Bob's westernzadel gekocht (echt zo een gaaf zadel voor geen geld en amper gebruikt) en wou die dan meenemen naar huis. Bleek uiteindelijk dat een zadel niet onder 'sports equipment' behoort
en heb ik het in Canada terug verkocht... Ze hadden me zo bang gemaakt wat betreft invoer en douanekosten dat ik het risico niet wou lopen. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog steeds ontzettend veel spijt van, zeker nu ik een zadel nodig heb voor mijn quarter en de Bob'sen hier gewoon r*teduur zijn. Zelfs met reis-, douane- en invoerkosten was ik nog niet eens de helft kwijt als voor een deftige 2dehandse hier
Ach ja, spijt komt altijd te laat hè. 

Het is even een pijnlijk moment, maar de manen gaan zoveel mooier terug groeien! En volgens mij zou Rock nog stoer staan met een boog. 

Het is ook een van mijn dromen om in Canada (of USA) op een ranch te gaan helpen, maar helaas kan ik het niet aan om zo lang afscheid te nemen van mijn paard.
Staat ook wel ontzettend gaaf zo afgeschoren. Maar lang staat ook mooi.
En zo wel dan toch. Dit weekend gaan ze er af.
We gaan voor helemaal er af, kan hij een mooie boog groeien. En dan uiteindelijk weer gewoon lekker lang, ga ik vanuit. Want blijf toch wel een lange manen liefhebber. Maar jeetje wat krijg je er een hoop reacties op als je aangeeft dat je ze er af wilt halen. 

Ik heb er alleen het foute ras voor uitgekozen.
Stuur je ons een foto van het resultaat? Ik denk dat hij er echt heel stoer mee gaat staan.
maar had geen zin om harder te lopen dan strikt noodzakelijk.
Hij test me uit.
Hier heb ik ook een tamzak lopen. Aliaa moet bijna niet 'werken', we doen voornamelijk stapwerk, en zelfs dan nog wordt ze boos als ik draf vraag.
. Ik heb best geluk met die 2 van mij, die werken liever dan dat ze stil moeten staan, mijn Mieke krijgt zelfs de naam Speedy Gonzalez van de trainer
Maar gelukkig zijn beiden wel heel fijn te rijden, geen heethoofdjes ofzo.