Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Bellatrix schreef:Ik ben nu juist weer op zoek naar een western paardje om bij te rijden. Heb wel wat gevonden, zelfs op de stal waar ik les maar ik kan helaas niet zoveel missen per maand. En ik wil ook om de week blijven lessen. Helaas vraag iedereen 50 euro of meer. Kan het wel begrijpen maar ik kan het niet betalen.
Paisano schreef:Ik kom juist van de andere kant, ik ben op zoek naar een paardje! Ook niet altijd even makkelijk
Eisen zou ik zeker stellen! Het is fijn om van te voren te weten waar je aan toe bent, en niet als je al een paar weken rijdt erachter komen dat je bijvoorbeeld niet mag springen. Ik vind het persoonlijk fijn als ik erg vrij wordt gelaten, zodat ik het paardje kan zien als mijn "eigen" paard. Maar dat betekend niet dat ik geen contact meer met de eigenaar wil! Ik heb wel eens een bijrijdpaardje gehad waar ik de eigenaar (hele aardige mensen hoor, daar niet van) eigenlijk nooit tegenkwam of sprak. Als ze dan een keer kwamen kijken leek het wel of ze me kwamen controleren, dat is niet prettig.
Geld vragen is op zich niet zo vreemd, al moet het wel in verhouding zijn. Als iemand alleen mag komen poetsen en longeren zou ik niets vragen, maar rijdt iemand elke dag en ook wedstrijden dan is het niet zo gek. Het ligt ook maar net aan de reden waarom je een bijrijder zoekt.
Hier in de buurt is het best lastig om een verzorg/bijrijdpaard te vinden. Daarom ga ik waarschijnlijk ook proberen om een paard te leasen.