Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) ik ben bijrijder van Gaucho (van de Poown Fuego) en ik doe dat al met veel zorg, liefde en plezier vanaf februari 2009. Ik betaal ook een bedrag per maand en ik vind dat helemaal niet gek. Een eigen paard zit er nu echt niet voor me in, en op deze manier (en ook met de vrijheid die Gaucho me geeft) is Fuego ook een beetje "mijn" paard. Ik rijd hem drie keer in de week en mag alles met hem doen. Daar staat natuurlijk tegenover dat ik Gaucho het vertrouwen geef dat ik Fuego behandel zoals ik een eigen paard zou behandelen, maar dat is voor mij niet meer dan logisch! Er is altijd een beetje gedoe over bijrijders en ergens begrijp ik dat wel. Maar zo zijn ze gelukkig niet allemaal!
) 
) aan de gang zoals ik dat goeddunk. We koppelen regelmatig terug en spreken elkaar regelmatig. En daarin zitten we gelukkig voor mijn gevoel op 1 lijn.
(kan dat nog wel uren uitleggen, maar dit is de essentie)
Bellatrix schreef:Ik ben nu juist weer op zoek naar een western paardje om bij te rijden. Heb wel wat gevonden, zelfs op de stal waar ik les maar ik kan helaas niet zoveel missen per maand. En ik wil ook om de week blijven lessen. Helaas vraag iedereen 50 euro of meer. Kan het wel begrijpen maar ik kan het niet betalen.
, een leuke meid en het mooie vindt ik nog dat ze het paard waar ik iemand voor zocht ook gewoon echt leuker vindt dan de andere. Verder heeft Lolleke een goede kijk op de zaken, denkt ze met me mee, is enthousiast, vindt het leuk en heeft ze verantwoodelijkheidsgevoel. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn paarden binnen 3 weken aan de draad staan als 'een nieuw iemand' ze komt halen. Als ze haar aan zien komen, lopen ze al naar de uitgang. Dat zegt toch wat vindt ik. Ze gaan dus graag met haar aan het werk.

Maar aan de andere kant zou het geen kwaad kunnen als ie wat meer moet bewegen. 
Ik heb destijds (toen ik in dit topic postte) geen westerngereden paardje meer gevonden, maar ik rij nu een KWPNmerrie (dressuur). Mag allang blij zijn dat ik iets heb om te verzorgen en rijden
Maar mijn eventuele volgende paardje wil ik toch echt liever western rijden
Paisano schreef:Ik kom juist van de andere kant, ik ben op zoek naar een paardje! Ook niet altijd even makkelijk
Eisen zou ik zeker stellen! Het is fijn om van te voren te weten waar je aan toe bent, en niet als je al een paar weken rijdt erachter komen dat je bijvoorbeeld niet mag springen. Ik vind het persoonlijk fijn als ik erg vrij wordt gelaten, zodat ik het paardje kan zien als mijn "eigen" paard. Maar dat betekend niet dat ik geen contact meer met de eigenaar wil! Ik heb wel eens een bijrijdpaardje gehad waar ik de eigenaar (hele aardige mensen hoor, daar niet van) eigenlijk nooit tegenkwam of sprak. Als ze dan een keer kwamen kijken leek het wel of ze me kwamen controleren, dat is niet prettig.
Geld vragen is op zich niet zo vreemd, al moet het wel in verhouding zijn. Als iemand alleen mag komen poetsen en longeren zou ik niets vragen, maar rijdt iemand elke dag en ook wedstrijden dan is het niet zo gek. Het ligt ook maar net aan de reden waarom je een bijrijder zoekt.
Hier in de buurt is het best lastig om een verzorg/bijrijdpaard te vinden. Daarom ga ik waarschijnlijk ook proberen om een paard te leasen.
). Iemand nog een idee hoe ik dit vriendelijk tegen de eigenaresse kan zeggen als ik er echt mee stop? Want dat vind ik het moeilijkste gedeelte denk ik...
)