[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:32

Ik heb al heel lang geen les meer gehad. School strooit nog al wat roet in mijn eten. Baal er echt van want nu kom ik niet verder. Volgens mijn agenda was mijn laatste les 20 februari :(

JudithO

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:59

Hier gaat het eigenlijk erg lekker. De spins gaan al heel aardig, alleen het op tijd stoppen is nog een ding :P
We zijn nu vooral bezig met rundown. Dat paardlief niet gaat racen, en dat hij netjes zijn lijntjes loopt ipv de korte zijdes in een grote bocht door te crossen.
Verder de dressuurmatige dingetjes als stelling en buiging, en ontspanning en nageeflijkheid.

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:18

Hier nog altijd in de lappenmand, zaterdag opniéuw door mijn enkel gegaan... Gelukkig heb ik een heel lief liefje die mijn merrie bijhoud en een brave ijslander waar ik stiekem af en toe wat mee kan hobbelen zonder teveel beenhulpen te hoeven geven. :=
Wat fijn om de vooruitgang van iedereen hier te lezen!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:35

Hier waren we ook erg lekker bezig, helaas nu even een dipje: paard heeft opeens weer super veel moeite met de linkergalop, iets wat hij zo af en toe een weekje heeft. Hij springt dan verkeerd aan en raakt compleet in paniek, wil goed aanspringen en loopt vervolgens alsof hij vier gebroken benen heeft en is niet meer in een fatsoenlijke gang te krijgen (is niet meer open, compleet afgesloten van de hele wereld). Ik vermoed dat het met een wat minder leuk verleden te maken heeft :(:). Het is echt heel sneu. Gelukkig duur dit meestal maar een paar dagen en komt het niet heel vaak voor, dit is de eerste keer dit jaar.

Verder heb ik mijn eerste les gehad en ben ik eigenlijk alleen nog maar met de basis bezig. Wel neem ik regelmatig wat trail dingetjes mee voor de afwisseling. Mijn instructrice geeft naast western ook centered riding en natural horsemanship les, of eigenlijk combineert ze dit alles vooral. Ik ben er zeker van dat we op een hele goede manier bezig zijn met mijn paard, iets wat ik het allerbelangrijkst vind, maar dat maakt wel dat we dus nog niet heel erg bezig zijn met het 'echte' westernrijden.

Als laatste verwacht ik deze week de uitslag van de PSSM test, spannend :=

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:18

Susannah92 schreef:
http://www.kramer.nl/STONEDEEK-Boots-Fa ... 396..39%3E

Deze :P

Ben alleen bang dat de hak wat hoog is...

Maar goed, moet toch nog even wachten. Eerst een nieuwe wasmachine...

Deze laarzen heb ik van de week besteld! Geen idee hoe ze rijden, dat ga ik morgen ondervinden haha. Daarnaast heb ik nog nooit met westernlaarzen gereden dus dat is ook een nieuwe beleving.

Bij mij gaan de lessen verder super. Heb echt wel mijn draai gevonden en vind het nog steeds super leuk. Het ligt mij zoveel beter dan dressuur. Ook rijd ik nu op een superpony die mij erg helpt met mijn angst voor galopperen. De laatste twee lessen galoppeer ik bijna zonder angst. Daarnaast heb ik mij ook ingeschreven voor mijn eerste wedstrijdje! Eind deze maand hebben we een barrelrace op onze manege en heb dat altijd al willen doen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:30

:( nu baal ik nog meer van mijn "time-out"

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:51

Afbeelding

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:03

xxdomiixx schreef:
:( nu baal ik nog meer van mijn "time-out"

Waarom heb je een "time-out"? (sorry als ik er overheen gelezen heb

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:51

Ik heb 20e februari mijn laatste western les gehad. Door school en stage heb ik niet genoeg tijd en energie om dan ook nog westernles te volgen. Gelukkig kan ik wel met zorro wat dingen oefenen maar dat is ook nog totaal niet lijkend op western :') ik ben in ieder geval blij als t vakantie is.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:43

Mag ik me hier melden? Jarenlang actief geweest in alle disciplines van het engels rijden, vorig jaar enkele westernlessen gevolgd en nu begint het weer te kriebelen. :o Ga over 4 weken verhuizen en als ik daar helemaal gesetteld ben wil het weer gaan oppakken. Dus nu tijd om me even flink in te lezen en te oriënteren voor wat betreft het hoe & waar. Dus als er iemand nog tips heeft in de regio Eindhoven-Best houdt ik me aanbevolen. O:)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:48

Boemklatsch: Ik rijd in Sterksel en mijn instructrice is op dit moment op zoek naar een lespaardje :) Is wel een half uurtje rijden denk ik..

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:12

_Hedi schreef:
Boemklatsch: Ik rijd in Sterksel en mijn instructrice is op dit moment op zoek naar een lespaardje :) Is wel een half uurtje rijden denk ik..

Thanks, houd ik in gedachte! Half uurtje rijden zou in principe goed te doen zijn.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:44

Welkom :D! Leuk dat je overstapt!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:58

Ik heb zo ontzettend lekker gereden vandaag, Babe was echt fantastisch, zo lief en goed aan de hulpen :) Eerst lekker lang ingestapt, daarna in de bak aan het werk en vervolgens een rondje om de akkers.
Lief ding <3

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:28

Ik loop even vast met Faith, telkens als ik mijn linkerbeen iets naar achter leg krijg ik enorm verzet door te bokken en steigeren. Het is niet iets medisch want in het begin haalde ik meteen mijn been ervanaf en dan stopt ze, ik moest nu van mijn lesgever mijn been eraan houden tot ze ermee stopte. Na een halfuurtje iedere hoek van de piste gezien te hebben kon ik terug perfect mijn been naar achteren leggen. Maar ze doet het wel telkens opnieuw, maar ze houd telkens wel vroeger op

Leuk dat je overgestapt bent! Welkom

Zalig zo'n ritje <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:53

Hey, ik kom me ook melden. :)
Ik ben op dit moment nog niet gestart met western, maar dit zou ik wel heel graag doen! Ik ben me nu voornamelijk aan het inlezen. :D En wie weet ga ik deze zomervakantie al wat lesjes nemen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:25

Wat leuk! En pas op, het is zeer verslavend :P

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:36

Ik hoop het. :P
Ik twijfel nog of ik mijn paard zou omscholen (heb jaren recreatief dressuur gereden). Het is een (bijna) 17-jarige KWPN merrie. Maar goed, voordat het zover is, kan ik beter wat lesjes volgen haha. :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:15

Ik lig op het moment even stil vanwege peesblessure maar het genezen gaat goed
En zelfs met het stappen hebben we samen lol dus komt allemaal goed

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:00

Ik ga me ook melden! :)
Heb een tijdje geleden m'n eerste les gereden en maandag heb ik les 2.
Ik vond het echt geweldig leuk om te doen en ik heb ook het idee dat het veel beter bij mij past dan het Engels rijden.

Ik ben dit weekend gaan kijken naar een reining wedstrijd en ik vond het ontzettend gaaf. Als ik ooit de kans (lees: het juiste paard :P) krijg zou ik zeker helemaal overstappen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:47

Leuk, nog meer mensen die over stappen :P

Hier was het vanavond Rollback.... en zoef.... :Y)
De zoef was nog niet zo bedoeld :') We zouden stapje voor stapje....

haha paard was iig enthousiast.

Eigen paard gaat ook steeds beter. Begin nu steeds meer zelf ook op te rijden. Van't weekend ook een hele grote slalom uit gezet. En dan maar proberen op vooral been te sturen :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:44

Ik kijk nog wanneer ik een western proefles kan plannen.
Mijn ouders doen iniedergeval niet moeilijk meer :)
Hoop binnenkort meer te kunnen vertellen in dit topic!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:22

lemonyellie: Hee wat leuk! 12-13-14 juni is het NK reining in schijndel :) Waarschijnlijk wip ik daar ook even langs :D Ik rijd zelf ook reining (dat probeer ik althans hihi)

ladypaard: Ik herinner me mijn allereerste rollback echt heel goed! :') Ik zat op een ervaren wedstrijdpaard en ik wist niet eens wat een rollback was.. Dus mijn instructrice legt uit wat ik moet doen en dat paard vliegt keihard de andere kant op! Maar goed dat die zadels knoppen hebben om je aan vast te grijpen..

Metaxa: Spannend!

quibje: hoe gaat het nu met je paardje? :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:30

haha _Hedi, vond mijn paardje al redelijk snel draaien, maar een afgetraind paard..... pfoe.
Moest nu al van "schrik" hardstikke lachen :')

Tuurlijk op facebook klein berichtje erover neergezet, dachten mensen dat ik er af gevallen was -O-
Dus tuuurlijk ook meteen maar een opmerking over de handigheid van een zadelknop *D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:34

_Hedi schreef:
lemonyellie: Hee wat leuk! 12-13-14 juni is het NK reining in schijndel :) Waarschijnlijk wip ik daar ook even langs :D Ik rijd zelf ook reining (dat probeer ik althans hihi)

ladypaard: Ik herinner me mijn allereerste rollback echt heel goed! :') Ik zat op een ervaren wedstrijdpaard en ik wist niet eens wat een rollback was.. Dus mijn instructrice legt uit wat ik moet doen en dat paard vliegt keihard de andere kant op! Maar goed dat die zadels knoppen hebben om je aan vast te grijpen..

Metaxa: Spannend!

quibje: hoe gaat het nu met je paardje? :)

Is dat bij de Molenheide? Misschien dat ik dan tussen het inpakken en verhuizen door ook even langs ga. :)