[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susannah92

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:31

Heeft hier iemand ervaring met het merk Stonedeek? Heb een paar mooie laarzen gezien :P

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:45

Ik heb wel een aantal kledingstukken van dat merk, maar geen laarzen. De kleding is van zeer goede, stevige kwaliteit en ik ben echt fan van de uitstraling van het merk.

Maaruhm, veel belangrijker natuurlijk.... Ik wil foto's zien! ;)

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:18

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:46

Mijn rijlaarzen zijn van Stonedeek :) prima spul. Eerste keer dragen was een hel :') nu loop ik er heerlijk op. Merk alleen dat mn spoortjes niet helemaal goed aansluiten. Heb nu spur tiedowns en dat werkt een stuk beter. Ziet er alleen niet uit dus op wedstrijd gaan die af :') misschien een rubbertje tussen zetten van de bouwmarkt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:52

Ik heb die laarzen laatst besteld, maar vond ze in het echt minder mooi. Ik vond de punt ook te lang en smal, waardoor het voor mij niet lekker zat. Had ook nog een ander paar besteld (cognac kleurige laarzen) en nu ik ze in heb gelopen zitten ze lekker! Had trouwens dezelfde maat nodig als van mn gewone schoenen.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:46

Heeft iemand van jullie ervaring met de polo's en t-shirts van Stonedeek / Kramer? Vallen ze lang en klopt de maat of vallen ze kort en klein uit?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:02

Ze vallen lang en de maat klopt wel. Ik heb 2 shirts in M en die zitten perfect. Van sommige andere merken die wat kleiner vallen, moet ik vaak een L bestellen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:05

Even eerder in het boek van kramer, staat ook een soort tshirt die speciaal extra lang zijn. Heb daar nog naar zitten kijken maar vind ze nog redelijk prijzig :')

Maar als stonedeek ook lang valt, kan ik daar ook eens naar kijken. (vind vooral een hoodie errrug leuk :D )

Heb trouwens afgelopen dinsdag een proefles gevolgd bij Beau Dandy's :) Na een heel erg uitproberige merrie, veel geleerd. Volgende week dinsdag dus weer :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:29

Leuk Ladypaard, op wie zat je en van wie had je les? Wij stonden daar (tot vorige week dinsdag) op stal!

Stonedeek vind ik fijn, heb er 2 vesten van, beiden maat M (normaal heb ik maat S, maar ik heb lange armen, dus ik speel liever op safe ;) ). Ze zitten heel fijn!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:39

Ik heb een stonedeek fluffy vest en die heb ik een s besteld en die zit perfect en heerlijk! Nu is het er alleen te warm voor hihi

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:58

Reed op Curly :D braaaaaaafffff (maar liet wel weten wanneer ik wat fout deed :') )
Had les van....... naam even kwijt, donker haar. Geeft standaard les op dinsdag.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:27

Van Viola misschien ladypaard? Of van Ria?

Curly is leuk :) vriendinntje van mij reed ook vast op haar.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:46

Viola ja :D ,

Vanaf de website gezien dat ik trouwens dat dit een hele kleine manege was. Kom ik daar :wow:
Ze vertelden me dat er ook rond de 60 paarden stonden, maar het was niet echt heel druk met rijden e.d. gewoon gezellig.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:08

Hahaha ja is wel even een verschil, ze zouden eigenlijk de website eens moeten updaten met nieuwe foto's!
Wel fijn dat je het zo leuk hebt gehad :) het is een gezellige stal, ze organiseren ook in de zomer veel BBQ's en discoavonden :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:06

Haha oja, op Curly heb ik er idd meer door de bak zien gaan :D En ondanks dat het idd een grote stal is, kan je er over het algemeen vrij rustig rijden. Ik heb maar een paar keer gehad dat het echt propvol was in de bak!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:06

Hier ook een beginnende westernruiter *D (paard is wel goed getraind) :')

Afbeelding

Afbeelding

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:27

Wauw! Wat een prachtig getekend paard!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:15

Ziet er goed uit! Mooi paard ook!

Wij vandaag Lunabelle een beetje overrompeld...niet verkeerd bedoeld haha. Westernzadel erop en bitloos voor het eerst. Ze vond het niet echt geweldig maar ook niet slecht. Eigenlijk was ze enkel wat voorwaartser dan anders. Kan ook aan haar hengstigheid liggen natuurlijk haha

Een probleem, het zadel past maarrr....ze heeft enorm weinig schoft en is rond, nu schuift het zadel iets naar achteren. Is een voortuig dan handig? Of beter nog eens laten nameten?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:26

Een zadelpasser laten komen, schuiven is meestal toch een teken dat het niet zo goed past

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:21

ja hij komt van de week langs :) thx evengoed

voorlopig ff veelzijdigheid erop dan maar

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:27

Ziet er leuk uit ArabianRanch :D

Ben even helemaal in de wolken. Hier gaat het met jonkie ook erg goed. Gister voor het eerst onder het zadel gegaloppeerd en paar passen geweken. Voor de eerste keer deed ze het echt fantastisch <3

En vanavond zelf weer gelest, en na vorige week volledig te zijn uitgetest, nu wat strenger doorgepakt. En ging dus goed :D zelfs een galopje gemaakt, en mag volgende week in de groepsles {:} Ooit worden we nog een echte Cowgirl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:02

Vraagje:

Ik heb nu goedkope sporen en die schieten tijdens het rijden steeds omhoog. Mijn instructeur gaf de tip om te kijken naar zwaardere sporen, met een langere hals. Hij had het over het merk Partrade, maar ik kan er online niet zoveel info over vinden. Ik kon ook geen webwinkels in Nederland vinden waar ik dit merk kan bestellen. Wel in Duitsland trouwens, dus overweeg daar te bestellen.

Maar voor ik dat doe: wat zijn nog meer goede merken sporen? Ik heb ook Busse voorbij zien komen, die lijken qua vorm/design op die Partrade sporen, maar vraag me af of er bijv. veel kwaliteitsverschil in zit.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:45

Hoi Joyce, het kan in mijn ervaring wel wat helpen, maar het kan ook tegenzitten zodat nieuwe en zwaardere sporen dat ook nog doen. Dan zijn 'spur tie down straps' (rubber), misschien een oplossing .In ieder geval goedkoper dan nieuwe sporen als je daar verder tevreden over bent.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:59

De sporen waren echt heel goedkoop (€15,- inclusief sporenbandjes), dus ik vind het de moeite waard om andere sporen te proberen. Want ze schieten zowel omhoog bij mijn Stonedeek laarzen, als bij mijn brede Ariats.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:58

zat ook naar sporen te kijken, maar kun je dus beter wat duurdere (en dus zwaardere) sporen nemen, of maakt dat niet uit? Dat je echt moet kijken naar gewicht ipv prijs.
Vind het vervelend om ze steeds van de manege te moeten lenen :+ Sporenbandjes heb ik al _/-\o_

Hoe is het trouwens met de rest? Er waren verschillende die het western voor het eerst gingen oppakken. Hoe staat het ermee?
Net zoveel plezier als ik? :D

Merk wel dat het rijden/hulpen geven etc. veel meer bij mij past dan het Engelse rijden. Theoretisch wist ik alles wel en kon ik het heel goed vertellen naar anderen toe, maar lichamelijk uitvoeren zat totaal niet in mijn systeem, dus niet echt een uitblinker in rijden. (en vooral vele gehoorde opmerking was dat mijn teugels te lang waren }:0 )

Nu gaat het eigenlijk vanzelf. Tuurlijk moet ik dingen omschakelen, leren etc. Maar mijn motoriek vind het veel logischer. En eigenlijk niet alleen mijn motoriek, maar gevoel ook. Hoef alleen maar te denken en mijn lichaam doet t. (heb een beetje zo'n avatargevoel, waar dat blauwe mens zijn staart inplugged bij een vliegend beest.... :Y) ) ((( sssstt rijd nog wel steeds op Curly /3 )
Klinkt wel een beetje opgehemelt, en zeker zijn er dingen die ik nog zou veranderen in rijstijl bij mijn eigen, maar dat is veel minder dan wat mij dwars zat van het Engels rijden. :P

En stiekem krijg ik nu een enorme egoboost elke keer dat ze zeggen dat ik het zo goed doe O:)

Maar ondertussen, mn eerste oefenproefje horsemanship gedaan. 3e poging werd een beetje redelijk :P en vorige week eerste oefeningen gedaan richting het spinnen.

Nu nog even een vraagje voor degenen die al langer rijden: heeft Wran een wat laag niveau van instap? Kreeg dinsdag de opmerking dat ik zo wel aan een Wranwedstrijd kon meedoen. Dus zat even verbaasd te kijken (heb nog niet eens volledige controle over de 3 plaatsingen van been en dat dan gewenste gebeurd :') )