[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:45

We lessen nog niet....vanaf deze week wel ;)
Heb 2 keuzes

Westerlo Belgie bij gipsy horses voor de basis, maar zeker voor de dochter en man trickriding
Blue stables Weert bij Ingrid is 45 min rijden maar ken haar mijn hele leven al....

Galathil

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:46

Ik ga op 5 april kijken bij de ranch, dan is er een wedstrijd en zijn er activiteiten. Ik hoop dat de sfeer mij bevalt. :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:51

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:00

Afbeelding

even momentje van trots :)
Gister en eergister westernzadel zadel laten aanmeten. En dus na de beleerder, ik er een rondje weer op (poepiezenuwachtig :') )

zie wel dat beugels nog wat langer kunnen ( en ja heb 2 jassen over elkaar aan :brr: )
dis was nu de 6e keer dat paard werd gereden door mn beleerder :o

lees hierboven trickriding *D vet stoer.
vorig jaar een kinderfilm erover gezien. fantastisch !!!!!

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:45

Zo vanmorgen heb ik nog een privé-les gehad, wat galopwissels geoefend maar daar hebben we nog werk aan... Hieronder enkele foto's :

Afbeelding
Deze foto is vorig weekend genomen tijdens het teampennen (let vooral niet op mijn kop :) )

Afbeelding
Deze foto is vorige maand genomen tijdens een buitenrit

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:49

Wat een schitterende foto's! <3

En ik waardeer je philosophy 8-)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:36

wat een gave foto! Zou ik ook wel van mezelf willen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:41

Gaaf, vooral die actiefoto!

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:11

Mooie foto's cintaria en ladypaard! Wat kijkt dat schimmeltje lief.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:15

metaxa hoe vond je het? Ik vind de sfeer er enorm goed maar twijfel er lessen te nemen, hoor zoveel tegenstrijdigheden

gave foto's Cintaria

Ladypaard je mag trots zijn hoor, zover ben ik nog niet ;) Enne ja het trickriding....daar gaan man en dochter aankomende zaterdag mee beginnen, hebben afgelopen weekend fikse buikgriep gehad in huis :s

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:28

Bedankt voor de leuke reacties! Mijn pony is ook net zo lief als ze der uitziet op de foto <3 helemaal bomproof en zo betrouwbaar!

Buenootje : bij ons op stal doen ze ook trickriding voor de jeugd, altijd superfijne shows!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:37

Buenootje schreef:
metaxa hoe vond je het? Ik vind de sfeer er enorm goed maar twijfel er lessen te nemen, hoor zoveel tegenstrijdigheden

gave foto's Cintaria

Ladypaard je mag trots zijn hoor, zover ben ik nog niet ;) Enne ja het trickriding....daar gaan man en dochter aankomende zaterdag mee beginnen, hebben afgelopen weekend fikse buikgriep gehad in huis :s

Ik ga deze zondag, die van 5 april. Ik ben ook heel benieuwd.

Wat voor tegenstrijdigheden hoor je dan? Ik heb tot nu toe nog niet veel meningen gehoord maar die waren alleen positief...het beste is om het van 2 kanten te horen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:52

Wij zijn al bij Gipsy horses geweest, de sfeer is geweldig! De rodeo lessen, voor diegene die ervan houden (ik niet man wel) ook erg professioneel. Vriendelijke mensen, je voelt je echt welkom.

Ik hoor van een vriendin dat de pleasure lessen niet meer dan achter elkaar hobbelen zijn, dat je er weinig leert. Ook van andere kennissen gehoord overigens. Maar het zelf dus niet gezien en dat hoop ik dus deze week te gaan zien ;)

Zaterdag ochtend hebben ze een paasochtend voor de jonge ruiters dus daar ga ik sowieso even met de kids heen, in de avond is het dan trickriding en rodeo en daar willen de man en dochter heen.

Ik kan dus zelf nog niks zeggen over de lessen pleasure of reining dus ik ga enkel af op wat ik heb gehoord, het schrok mij wel wat af hoor. Maar zolang ik het zelf niet gezien heb kan ik niet oordelen en ga ik dus eerst eens zo een les bekijken :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:53

Cintaria welke stal rijdt jij?

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:09

Ik rijd op de Flaming Star in Hamont. Ze organiseren regelmatig teampenning wedstrijden maar ook barrel race, etc. en ze hebben dus ook een stunt team. Zelf ben ik supertevreden van de groepslessen, soms zijn ze wat druk maar hele goede lesgever!

Wat betreft Gipsy's : hier kom ik wel eens voor wedstrijden. Heel gezellige mensen en leuke sfeer! Ik weet dat de lessen vroeger kwalitatief niet goed waren maar kan niet zeggen hoe het nu is.. Zo'n dingen moet je toch altijd uittesten.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:09

Beunootje: wat leuk! :D Ik ben nu een jaartje bezig en ik ga nooit meer terug haha.

ladypaard: ziet er leuk uit! volgens mij hoeven je beugels niet langer :) hoe langer ze zijn, hoe lastiger het is om je knieën van je paard af te houden. Ik moet van mijn instructrice de beugels 2 gaatjes korter doen dan bij mijn dressuurzadel hahaha.

cintaria: pas toen ik las 'let niet op mijn hoofd' ging ik terug naar boven scrollen om er wel naar te kijken :') mooie foto's!

Ik heb laatst nog een show gezien met oa trickriding! Echt geweldig! (en een beetje lastig voor te stellen dat Arthur dat vroeger heeft gedaan hihi)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:36

Ik heb zelf de beugels wel wat langer, omdat ik anders snel last krijg van mijn knie (blessure). Dat had ik bij de dressuur al. Bij western eigenlijk nooit meer last van. Dus ik denk dat het ook even kijken is wat voor jou het fijnst werkt.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:00

Beunootje, voor goede pleasure lessen kan je op de Rawhide in Herentals te recht.
Christel Poels, zus van Ann Poels geeft daar les en zij is voormalig Europees kampioene pleasure.

Mijn dochter heeft daar een aantal maanden les gevolg en ze was daar zeer tevreden over.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:30

Voor volgende week woensdag avond daar een les gepland en ik kan ook bij Ingrid van Horne (waar ik opgegroeid ben tussen de paarden) terecht dus ga beiden proberen... :)

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:59

Wat toevallig... Vroeger heb ik als kind leren rijden bij Ingrid. Wat is de wereld klein! Ik wist niet dat ze nu een western stal heeft...

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:38

Echt waar Cintaria!! Misschien kennen wij elkaar dan wel ;) Ik ben er van mijn 6e tot mijn 22e kind aan huis geweest en mijn pony (s) zijn er altijd gestald geweest tot ik verhuisde naar Belgie.

Ja haar stal heet Blue stables.....zowel voor de Engelse ruiters als voor de Western ruiters....is geweldig.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:58

Ik vond het erg leuk vandaag.

De sfeer was erg goed, iedereen was meteen erg aardig en ik voelde mij welkom. Kwam bij verassing ook een meisje tegen die op de zelfde engelse manege rijdt als ik.

Ik vond het kijken naar de wedstrijden ook erg leuk en er waren leuke activiteiten. Vooral reining vond ik echt heel leuk om te zien. Wel grappig om het verschil te zien met reining en pleasure , bij pleasure draafde en galoppeerde ze zo langzaam dat ze bijna stapten en bij reining juist keihard , zelfs nog vlak voor de stops.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:15

Was vandaag ook bij een wedstrijd wezen kijken :D haha
Meteen afspraak gemaakt voor een proefles daar. Meteen dinsdag al. *D

Bij eigen paard zijn we laatste keer (nou ja mn beleerster) bezig geweest zijwaarts erop te krijgen. half jaar terug nog wel wat met haar aan de hand geoefend, maar had ze eigenlijk geen zin in.
Toch pakte ze het nu ineens heel snel op En vervolgens ook meteen onder het zadel *\o/*
Misschien is er toch een klein beetje hoop.

Buenootje: heeft je dochter de film: Cowgirls 'n angels gezien??? :j Daarna wil volgens mij bijna iedereen doen aan trickriding *\o/* (en anders moet ze die nog eens gaan zien)

Even wat grappigs,
Heb dus een jong paard wat nu dus word in/doorgereden.
Maar heb vrijdag zelf even gereden, en daarna mijn zusje er even op (0,0 westernervaring/kennis), En zij dus proberen te sturen met teugel, maar paardlief doet het dus mooi niet. Dus ik vervolgens uitleggen dat knie open moet/ruimte geven om die kant op te gaan. En ja hoor meteen doet het paard het. *\o/* Heerlijk dat zo'n subtiel iets zo'n grote gevolgen kan hebben.
(ze heeft er vervolgens ook nog een rondje op gedraafd, en paardlief liet dat heerlijk toe) Dan heb ik toch even zoiets van "top paardje" ,

Want kan ook heerlijk jaloers kijken naar foto's en avonturen die voorbij komen, met de superlieve paarden en goede ruiters :D Helemaal als ik weer eens in de clinch lig met paard

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:32

He, nee die film heeft ze nog niet gezien....ken hem ook niet. Staat die toevallig op Netflix? Wil hem wel zien haha.

Ze heeft het gezien op een show en hebben afgelopen zaterdag avond (lees nacht half 11 pas whahah) hun eerste les gehad. Was super! Hoe snel dat manlief en dochter dit oppakte. Alsof het niets was! Jammer dat het filmpje mislukt is, zal volgende week een nieuwe maken en laten zien. Echt al in galop, erop eraf, al in de nek achterste voren zitten ;)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:30

ben benieuwd naar filmpje :P