[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:48

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:51

Wat een gaaf zadel, die zit vast heel lekker

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:21

Bedankt beide! Gister een buitenrit van zo'n 4 uur gemaakt en wonder boven wonder nergens last van :D Ik heb weinig ervaring met westernzadels maar ik vind hem lekker zitten gelukkig!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:17

xLianneZorro schreef:
Ga even je onderschrift bekijken! Wel een super gaaf paard heb je zeg! En het zadel ziet er mooi uit! :D

Nog meer liefhebbers? [WN-AM] Cowgirl weekend 2e editie

Waar is het? Dat kon ik ff niet zo snel ontdekken!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:22

In Eersel :)

Dat scheelt al weer, ik moest aan mijn westernzadel ook erg wennen. Eerste 2x had ik er goed last van, maar vindt hem nu heerlijk zitten.

Voor buiten wil ik alleen nog langere teugels, maar niet westernteugels. Of naja, mag wel, maar dan wel met stops eraan.

Ben trouwens gisteren vergeten om naar het bondje van mijn zadel te kijken. Ga proberen om dat vanavond te doen.

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:09

Onze (mijn liefje en ik) aankopen van equitana dinsdag, ben zo blij met mn seatsaver, pc peesbeschermers en handschoenen. *\o/*
Alleen waren de ps's alleen te krijgen in 4-pack en niet in 2-pack. Was een grotere hap uit mijn budget dan ik gedacht had, maar ze zijn zo leuk!! :')

Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:14

Haha, vindt de peesjes ook echt wel heel erg tof. Equitana is toch 1x in de 2 jaar?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:38

Ohh ik wil ook nog een keer naar Equitana!!

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:42

Idd sanne, 1x in de twee jaar,maar het jaar dat er geen equitana is is er wel 'equitana open air'. Daar ben ik nog niet geweest maar dat is voor zover ik hoor ook een leuke beurs, alleen niet zo groot als de equitana zelf...

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:01

Mmm. toch maar eens naar kijken. Is alleen wel bijna 3 uur rijden voor mij.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:42

Heb het ff opgezocht, maar Eersel ligt niet om de hoek ;) Misschien een volgende keer! Want ik zou dan trailer moeten regelen, moeten vragen of ik knollie mee mag nemen en dan ook nog zorgen dat hij voldoende conditie heeft zo'n weekend mee te kunnen gaan. Denk meer een plan voor volgend jaar :D

@Alasse: Lekker geshopt zo te zien, toffe handschoenen!!
Ik ben 1x op Equitana geweest met school, vond het wel heel tof, maar wel een flink stuk rijden... Als ik nu zou gaan, zou ik er denk ik een weekendje weg van maken ofzo.

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:40

Eersel is voor mij 45 min rijden, maar ik denk dat het voor mij en m'n pony ook eerder iets voor volgend jaar zal zijn...
Weekendje is idd handig joyce, een dagje is echt enorm vermoeiend.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:47

Okee. Ik heb een Mattes Platinum Genuine sheepskin. En die zit toch lekker :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:30

Scheelt het veel zo'n bontje over je zadel heen? Ik heb wonder boven wonder nergens last van na mijn 4 uur lange buitenrit terwijl ik nog geen twee keer op het zadel had gereden, maar het lijkt me evengoed wel heel fijn zitten...

Ik heb vandaag weer gereden en ik kreeg Magic nu wel fatsoenlijk vooruit, blij dat we dinsdag even lekker buiten zijn geweest en dat heeft hem blijkbaar goed gedaan.
Zelfs een hele fijne galop waar ik graag een plaatje van wil delen. Netjes op het achterbeen en met gekantelde bekken *\o/*
Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:11

Wauw, die ziet er echt heel goed uit.

Qua zadel, ligt denk ik ook aan het zadel, heb bij mijn verzorgpaard ook altijd met een western gereden, en ook nergens last van. Maar met deze wel, en dan is dat bontje heel erg fijn.

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:29

Mijn vorige zadel ook nooit ergens last van gehad, die had een hele zachte zitting. Mijn nieuwe is echt een ramp, ik heb erg veel zitvlees maar na een uur les doet dat erg pijn!! :') Hopen dat het nu beter is...
Edit; Je hebt hem leuk aan het lopen Britt!! Super hoor!! *\o/*

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:44

Bedankt! :D Zo te horen zitten niet alle westernzadels lekker en heb ik dus best een beetje mazzel, moet toch echt wel zonder veel problemen een paar uur door de bossen kunnen dwalen hoor :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:01

Is inderdaad belangrijk, lukt mij inmiddels ook maar wel met bontje

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:07

Na verschillende maanden meelezen, ga ik me nu dan ook maar eens aanmelden in dit topic :o Na een tiental jaren dressuur te hebben gereden, ben ik sinds een jaar overgestapt op western (wat me echt super bevalt)! Een halfjaar geleden heb ik dan mijn eerste eigen paardje aangekocht en we rijden nu voornamelijk teampenning en reining. Daarnaast maken we ook heerlijke bosritten want daar genieten we toch wel echt van!

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:18

Leuk dat je overgestapt bent cintaria!! Welkom in het topic!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:25

Super dat je overgestapt bent :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:29

Welkom! Enne, foto van je paardje...?? :D

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:34

Ook ik ga mij melden. Vanaf mijn 6e (ben nu 34) dressuur, springen ect gedaan. Echt het Engelse rijden dus. Maar sinds een half jaar eigenlijk geen zin meer. Steeds hetzelfde, altijd opnieuw, geen vooruitgang (voor mij dan, paarden waren steeds redelijk jong en vond dat altijd wel leuk...)
Dochter van 10 even 1,5 jaar heel fanatiek aan het springen geweest maar ook haar plezier is weg. Ze vindt stunten, zonder zadel rijden enz. leuker, meer uitdaging.
Man (31) altijd western gereden, altijd gestunt gehad en wilt dit heel graag weer oppakken terug, echter, met ons gedressuur en gespring heeft hij hier nooit tijd/kans voor gehad ;)

Maar, sinds een tijd dus gewoon geen voldoening meer, geen plezier meer, rijd hooguit 1 x per week en verder niks. Tot ik eens rustig ging nadenken wat ik nu zo mis......en dat is de ontspanning, de uitdaging, het trainen en gewoon....iets nieuws!
Mijn man sleurde mij mee naar een westernshow waar zowel reining, pleasure, rodeo, trickride en trail in voorkwam en ik was om. Diezelfde avond naar die stal gegaan en mijn ogen uitgekeken. Ik kende het wel, mijn vorige stal reed half/half zeg maar, maar heb mij er nooit in verdiept gehad. Stom stom stom.
Dochter helemaal wild van enthousiasme en heeft zich al opgegeven voor een trick les en pleasure beginners les....hoezo enthousiast??
Ikzelf ga ook beginnen, als het goed is zaterdag al een eerste les pleasure beginners.

Mijn man gaat zich voorlopig bezighouden met het aanleren van de basis aan onze 6 jarige D schimmelbonte merrie.....zadel hebben we al gepast en mogen we tijdelijk uitproberen. Ze pakte het met 2 keer al beter op dan dressuur!! (zijn vorig jaar van 0 opnieuw begonnen dus had enkel basis dressuur)

Ben enorm benieuwd hoe dit gaat lopen maar we hebben er allemaal enorm veel zin in :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:40

Klink leuk Buenootje! Waar lessen jullie nu?

Western is heerlijk, bij mij viel alles eindelijk op zijn plek. Waar ik bij dressuur vaak met knallende frustratiekoppijn de les uit stapte kwam ik hier heerlijk moe maar voldaan en zen van het paard af. Geweldig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:41

Wat leuk zeg en de motivatie om over te stappen is heel herkenbaar! Ik zocht ook iets relaxters, meer ontspannen manier van rijden en gewoon "iets nieuws" waar ik weer veel lol aan zou bleven. Nou, ik heb echt nog geen moment spijt gehad!! Dus heel erg veel plezier alvast met jullie nieuwe uitdaging, gaaf ook dat jullie dat met het hele gezin doen /3