[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:50

Ik heb dat totaal niet met die zadels. Althans... nog niet. Scheelt misschien wel dat ik niet vlak daarvoor nog dressuur heb gereden, maar toen ik weer begon met paardrijden eigenlijk bijna direct naar western switchte. Echter dat geklooi met die teugels was echt onbegrijpelijk. Snapte er echt helemaal niets van. Duurde ook wel even tijdje voordat ik dat fatsoenlijk doorhad en inderdaad, nog steeds zit ik er weleens mee te miepen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:55

Hier ook Lianne, een die te actief is in het andere topic.

Sinds ik western rij zit ik eigenlijk alleen maar door. Heel af en toe een lichtrijden, maar dat vindt ik nu toch eens een partij moeilijk.

Ik ben net overgestapt naar een westernzadel met boom, en dat is me toch eens wennen. Ook met de beugels zat ik eerst veel te ver naar voren, maar dat heb ik me nu wel afgeleerd. Alleen zonder seatsaver, no way. Heb nu nog wel eens last van mijn zitbeenknobbels als ik net heb gereden.

Ik heb mijn teugels met chicagosrews vast gezet, was handiger met buienritten. Maar heb ze toen ook ingekort, en dat is niet echt handig. Want als ik ze nu los doe zijn ze dus te kort. Eind april maar even nieuwe kopen en die dan lang laten :).

Weet iemand trouwens of er ook lange teugels zijn met stops erop (beetje zoals springteugels). Vindt ik met buitenrijden fijner, omdat hij daar soms nog wel aan het trekken en etteren is, dan kan ik gewoon een stopje tussen mijn vingers houden. Anders glijden mijn teugels steeds.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:58

Seatsavers for live! :P

Ik zit eigenlijk ook alleen maar door. Moest laatst heel de les lichtrijden maar heb daar gelukkig geen moeite mee :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:59

Dat heb ik laatst ook moeten doen, hij moest mij eerst even weer uitleggen op welk been ik moest lichtrijden haha. Was ik even vergeten.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:35

Als we tempowisselingen gaan oefenen doe ik dit vaak ook met lichtrijden en dat hou ik ook minder goed vol dan doorzitten nu :') terwijl ik vroeger juist een milkshakebuik kreeg van doorzitten.

Gelukig is paardlief zijn jog nu lekker relaxed. :z

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:35

Sicayes schreef:
Fijn dat je het leuk heb gehad bij Lone Star :D ik heb daar ook eventjes gereden. Op wie zat je?

Zadel en teugels zijn even wennen. ik zit soms ook nog wel in de knoop met m'n teugels :') maar wat Joyce2 zegt - Het wordt beter!

Ik zat op Rhissar, echt een fijn paardje. Moet wel wennen aan het feit dat ze allemaal een stuk kleiner zijn haha.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:19

Ahja Rhissar is lief <3 Daar heb ik geloof ik ook mijn eerste lesje op gedaan :D leuk! Hij is een echte western arabier :')

Vroeger geloof ik nog best hoog dressuur gelopen!

Ja Boy is eigenlijk te groot waarvoor hij gefokt is. Laatst dus op zijn halfzusje gezeten die wel de juiste maat is en die is dan voor mijn gevoel echt superklein. :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:27

Slijt je seatsaver snel Lianne?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:16

Marlien5 schreef:
Metaxa schreef:
Ik ben opgelucht.
Hier op bokt las ik dat bij de stal waar ik wilde kijken (double r ranch) geen manegelessen meer werden gegeven. Dus ik had via fb ze een pb gestuurd en gelukkig geven ze nog wel gewoon western manege lessen. Waar dat idee vandaan kwam zal mij een raadsel blijven , maar zo zie je maar weer dat niet alles meteen waar is wat op internet staat. Misschien komt de verwarring door de nieuwe eigenaren van de ranch? Nouja het maakt niet uit. Ze geven nog les en daar gaat het om.

Ik ga kijken wanneer ik daar een bezoek kan brengen. :Y)

Ik rij ook al een tijdje daar. Als je meer info wilt, kom maar door via PB :-)

Je hebt een pb. :PB

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:34

Marlou_ schreef:
Slijt je seatsaver snel Lianne?

Tot nu toe nog niet! :D Jouwe dan? Al mee gereden?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:34

Sicayes schreef:
Ahja Rhissar is lief <3 Daar heb ik geloof ik ook mijn eerste lesje op gedaan :D leuk! Hij is een echte western arabier :')

Vroeger geloof ik nog best hoog dressuur gelopen!

Ja Boy is eigenlijk te groot waarvoor hij gefokt is. Laatst dus op zijn halfzusje gezeten die wel de juiste maat is en die is dan voor mijn gevoel echt superklein
. :')

Hoe groot is boy?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:35

Ehm ehm ehm..158? dacht ik. Ongeveer. Hij is reining gefokt dus in die zin een beetje te groot. :')

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:38

Beetje maar :P Haha!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:39

En dat terwijl zijn halfzusje echt ruim 10 cm kleiner is. :') zelfde pappa, andere mamma. Vraag me af hoe groot z'n vader/moeder zijn. Maar dat gaan we 28 maart wss zien. Of hij was gewoon een groot veulen :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:47

woehoe mij ook maar eens melden :P (stiekeme meelezer, en soort van plan dat te blijven {:} ) Maar vandaag voor het eerst zelf om mijn eigen paardje gedraafd.

Heb nu enkele lessen genomen op een westernmanege, en merk dat mijn eigen al lekker mee stuurt (in vergelijking met.... :+ ). Ben sowieso van plan op die manege te stoppen, dus hopelijk dan lessen nemen met mijn eigen paard *D

En dan heeeeeeeeel misschien over een paar jaar, ook eens een wedstrijdje rijden zoals iemand hierboven liet zien :P

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:53

Waarom klets je niet mee? :P En wat voor paard heb je

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:58

haha ben niet zo'n kletser, maar vind meelezen zo wel leuk :) Maar misschien binnenkort meer als er echte vorderingen zijn :+

Heb een kruising Kwpn x ????? , iig iets westerns. zei altijd Quarter (qua bouw precies) maar ze is een appaloosa, met blijkbaar echt appiegedrag :+ (Kan je zeggen dat dat wel even wennen is na een zeer neurotische KWPN'er)

edit: En ze overtreft zowel haar mams als haar paps in hoogte, ze is rond de 1,63 :Y) En vind dat wel erg lekker, met zelf een lang en gewoon groot lichaam _/-\o_
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 11-03-15 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:07

Fotoooo?! :)) Ben niet nieuwsgierig hoor...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:11

even opzoeken hoe dat via bokt moet :P

edit: Dan maar zo (voorste: mijn eigenwijze jonkie, achterste: mijn neuroot-oudje)
Afbeelding

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:36

Misschien moet ik me dan ook maar eens meldden. Ik ben western gaan rijden toen ik 2 jaar geleden een western gereden paard kocht. Had al jaren niet meer gereden dus ben gewoon bij de basis begonnen.
En het is niet alleen makkelijker maar ook leuker geworden.
Af en toe rij ik nog op een engels zadel want mijn paard is gek op springen dus " moet" ik dat dan ook maar leren.
Maar wat mis ik mijn western zadel dan.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:46

Welkom ladypaard! Wat een te gekke kruising heb je zeg!!

Mariska ook welkom :D de groep wordt steeds groter leuk!! Wat voor paard heb je? Foto :D?

Lianne ik ga hem dadelijk installeren :p moet even kijken waar al die touwtjes geknoopt moeten worden haha!

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:30

Wat een leukerd ladypaard! Ik ben bevooroordeeld maar ik vind kruisingen altijd leuk. <3

Goh een seatsaver, die staat nog zo op mijn equitana lijstje!! Heb een billy cook met een betonnen zitting... :')

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:32

Ik vind zo'n seatsaver dus echt voor geen meter zitten. Voelt alsof ik de hele tijd glij in het zadel :P

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:37

Ik heb ooit met eentje gereden van een vriendin en die zat heerlijk. Ligt er mss aan hoe goed hij 'ingereden' is ofzo? :')

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:38

Misschien heeft het ook te maken of je een echt lamsvelletje erop heb liggen of een synthetische?