[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alasse

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:40

Leuk filmpje Hedi!! Zonde dat je het vervolg dan niet gefilmd hebt! _O-

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:29

Ja vind ik ook! Ik had het niet meer en mijn instructrice kreeg ook weinig aanwijzingen meer uit haar mond :P
Ze had 4 pionnen verspreid over de bak. Zo ging het ongeveer:

De bedoeling:
Stilstaan bij pion 1. Linkergalop naar pion 2. stop bij pion 2. draaien en draf naar pion 3. draaien en stap naar pion 4.

Zo ging het:
Alle kanten op dribbelen bij pion 1. keiharde rechtergalop naar pion 2. stop voorbij pion 2. dronken draf naar pion 3 (op pion 3 gaan staan). dribbel-stap met de handrem erop naar pion 4.

Volgens mij dacht Cash: Gaaf pionnen! Daar race ik in recordtijd overheen, geen probleem! Moeten ze heel blijven?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:03

Iemand verstand van APHA stambomen?
We zijn vandaag bij een leuke paint langsgeweest, als we een beslissing nemen wordt ie uiteraard gekeurd en 5panel getest.
Maar misschien heeft iemand meer kennis van APHA en of er al 'mogelijke gevaren' in de stamboom zitten...?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:58

_Hedi schreef:
Ja vind ik ook! Ik had het niet meer en mijn instructrice kreeg ook weinig aanwijzingen meer uit haar mond :P
Ze had 4 pionnen verspreid over de bak. Zo ging het ongeveer:

De bedoeling:
Stilstaan bij pion 1. Linkergalop naar pion 2. stop bij pion 2. draaien en draf naar pion 3. draaien en stap naar pion 4.

Zo ging het:
Alle kanten op dribbelen bij pion 1. keiharde rechtergalop naar pion 2. stop voorbij pion 2. dronken draf naar pion 3 (op pion 3 gaan staan). dribbel-stap met de handrem erop naar pion 4.

Volgens mij dacht Cash: Gaaf pionnen! Daar race ik in recordtijd overheen, geen probleem! Moeten ze heel blijven?

Haha geweldig! Inderdaad jammer dat het niet gefilmd is, jou paard heeft wel wel humor. :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:37

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:42

Metaxa: Cash is helaas niet van mij maar humor heeft ze zeker :P

Sicayes: ik ga meteen kijken :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:45

Zo dat ziet er veel beter uit dan mijn 'horsemansip' lesje :')
Gefeliciteerd met de 3e prijs!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:31

Haha nou je wilt niet weten hoe het in t begin bij ons ging :') paard maakte zijn eigen pattern. Bedankt! :D

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:35

Kreeg je dan die eerste keren geen punten voor creativiteit sicayes? :') :') Gefeliciteerd hoor!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:44

Ik heb je gezien Sicayes! Mijn bijrijdpaard staat daar op stal :D Was er ook bijna de hele dag.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:03

Oh is dat zo? :D wat leuk! Ik had Fritzy wel even willen zien ;) was er nog tot superlaat omdat de manager (en tevens morele steun van ons :') ) van stal nog L1 startte.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:06

Wat leuk al die foto's en filmpjes! En dat noemt zich startende westernruiter... :+
Ik heb vorige week even mogen stappen en een paar rondjes mogen joggen op een paardje op de ranch. Ik was mee als support voor mijn tante, die voor het eerst in de groepsles ging rijden. Eén van de lesklanten reed niet het volle uur mee dus "moest ik er maar even op". Uiteraard een oude braverik die het trucje allang kent en dus op een gegeven moment ook maar ging stil staan omdat ik niet de goede hulp gaf. Na wat tips van de instructeur lukte het zowaar! Maar binnenkort krijg ik zelf echt les, dan kan ik vast het oude brave ding ook fatsoenlijk rond sturen :Y)
Wel gaaf trouwens dat joggen, dat zit toch echt heerlijk :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:39

Mikkiej schreef:
Wat leuk al die foto's en filmpjes! En dat noemt zich startende westernruiter... :+
Ik heb vorige week even mogen stappen en een paar rondjes mogen joggen op een paardje op de ranch. Ik was mee als support voor mijn tante, die voor het eerst in de groepsles ging rijden. Eén van de lesklanten reed niet het volle uur mee dus "moest ik er maar even op". Uiteraard een oude braverik die het trucje allang kent en dus op een gegeven moment ook maar ging stil staan omdat ik niet de goede hulp gaf. Na wat tips van de instructeur lukte het zowaar! Maar binnenkort krijg ik zelf echt les, dan kan ik vast het oude brave ding ook fatsoenlijk rond sturen :Y)
Wel gaaf trouwens dat joggen, dat zit toch echt heerlijk :D

Ja he, als je moet doorzitten ideaal. :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:25

Lichtrijden doe ik ook allang niet meer zo intensief als eerst :') soms nog met het naar voren rijden. Merk wel dus dat als ik op iemand anders' paard rij en ik moet stukken lichtrijden dat ik dat lang niet meer zo'n tijd volhou als eerst :'D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:41

Ik ben opgelucht.
Hier op bokt las ik dat bij de stal waar ik wilde kijken (double r ranch) geen manegelessen meer werden gegeven. Dus ik had via fb ze een pb gestuurd en gelukkig geven ze nog wel gewoon western manege lessen. Waar dat idee vandaan kwam zal mij een raadsel blijven , maar zo zie je maar weer dat niet alles meteen waar is wat op internet staat. Misschien komt de verwarring door de nieuwe eigenaren van de ranch? Nouja het maakt niet uit. Ze geven nog les en daar gaat het om.

Ik ga kijken wanneer ik daar een bezoek kan brengen. :Y)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:19

Metaxa schreef:
Ik ben opgelucht.
Hier op bokt las ik dat bij de stal waar ik wilde kijken (double r ranch) geen manegelessen meer werden gegeven. Dus ik had via fb ze een pb gestuurd en gelukkig geven ze nog wel gewoon western manege lessen. Waar dat idee vandaan kwam zal mij een raadsel blijven , maar zo zie je maar weer dat niet alles meteen waar is wat op internet staat. Misschien komt de verwarring door de nieuwe eigenaren van de ranch? Nouja het maakt niet uit. Ze geven nog les en daar gaat het om.

Ik ga kijken wanneer ik daar een bezoek kan brengen. :Y)

Ik rij ook al een tijdje daar. Als je meer info wilt, kom maar door via PB :-)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:26

Oh gelukkig maar dan :)
Lichtrijden doe ik altijd bij het indraven en soms automatisch als ik uit de galop val :') kan t wel nog aardig lang volhouden, maar vind t echt niet comfortabel meer := heb veel meer moeite om netjes te zitten tijdens t lichtrijden. Ik let er momenteel heel erg op dat ik in een rechte lijn zit ipv met mn benen te ver naar voren. Tijdens t doorzitten kan ik gewoon mn benen weer naar achter leggen als ik merk dat ik weer naar voren schuif, maar met lichtrijden lukt dat natuurlijk niet :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:28

Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken, dat ik vroeger gerust een hele les aan het lichtrijden was en alleen ging doorzitten als daar om werd gevraagd. Inmiddels is het omgekeerd, ik rij nu alleen nog licht tijdens het losrijden en daarna zit ik de hele tijd door.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:01

Ja idd, ik rijd zelf "gewoon" engels op mijn verzorgpony en zal dat ook altijd blijven doen. Maar dan rijd ik áltijd licht. Tenzij ik een overgang maak naar galop of stap, dan ga ik doorzitten. Als ik ga doorzitten op haar krijg ik zijsteken en een zere rug. Terwijl ik voor mijn gevoel uren kan doorzitten op een westernzadel.

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:05

Mag ik mij ook melden?
Vandaag mijn eerste western proefles gehad bij Lone Star Western Stable na 14 jaar Engels te hebben gereden!
Vond het echt supergaaf alleen ben wel bang dat ik morgen heel veel spierpijn heb haha.Zo'n westernzadel zit heerlijk maar is toch ook best wel hard. Hield het ook niet vol om de hele tijd door te zitten, dus ging na een tijdje maar weer lichtrijden. Had ook de hele tijd het gevoel dat ik in de knoop met de teugels zat. Snapte er op een gegeven moment niks meer van :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:20

Haha littletash, zo herkenbaar! Ik heb in het begin echt zo'n pijn in mn reet gehad van het zadel. En die teugels, daar zit ik nog steeds wel eens mee te klooien. Maar het wordt beter hoor ;) :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:31

Fijn dat je het leuk heb gehad bij Lone Star :D ik heb daar ook eventjes gereden. Op wie zat je?

Zadel en teugels zijn even wennen. ik zit soms ook nog wel in de knoop met m'n teugels :') maar wat Joyce2 zegt - Het wordt beter!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:36

Oké ik leef nog... Ben te actief in het andere topic :P

Ik vond het zadel ook echt wennen, al moet ik zeggen zadels verschillen, die van mijn lesgever is super! Maja dat paard loopt ook super :') En die van Silas vind ik maar hard en silas loopt ook niet relaxed. Dus oplossing, seatsaver! :))

Teugels vallen bij mij nog wel mee :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:43

Ja het zadel van Boy is heerlijk zacht. Maar ik reed laatst op een net beleerd paardje van stal en dat zadel was HARD :+ niet te zuinig. Scheelt inderdaad per zadel.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:45

Kom hier maar eens rijden denk dat je je dan ook een ongeluk schrikt :')