Nou dat viel eigenlijk best wel mee, voelde niet heel raar aan of zo. Op de een of andere manier bleef hij best wel vlak door galopperen, er vloog alleen een hoef voorbij haha
Een weekendje, vrij-zat-zon op de Flanders Horse Expo doorgebracht, aangezien enkelen uit de stal waar ik rijd mee deden aan de reining wedstrijd / Belgium Derby. Ook weer lekker een nieuwe singel, Miss Me jeans en pet gescoord. En verder weinig gezien (10min jumping, kwartier horseball en 5min dressuur) - amper weg geraakt uit de western hal. Ik ben stilletjesaan ook eens aan het uitkijken naar een andere / extra lesgever en heb er al eentje op 't oog.
Leuke foto, die Chendo!
Marlien5
Geplaatst: 04-03-15 21:37
Vandaag weer bij Sugar geweest en weer een stukje gereden. Vind het toch wel lastig hoor, weer zo'n heel nieuw paard wat compleet 380 graden anders lijkt te reageren dan wat ik gewend ben. Kleine 3 kwartier gereden, maar zo tegen het einde ging het wel steeds beter en reageerde ze wat beter. Ik merkte echt dat ze me heel erg aan het uitproberen was. Nog veel meer dan de vorige keer. Steeds versnellen in de draf en moest echt best vaak streng zijn en haar terugpakken. Ook vind ik galop nog wat onwennig. Maar klein rondje gedaan, ik wiebelde echt all kanten op! (nu kwam dat ook wel door boomloos zadel wat best hoog ligt vanwege haar hoge schoft. Je zit er echt "op" in plaats van "in" beetje lastig uitleggen )
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 04-03-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Welkom voor alle nieuwe leden. Ik mag mij hier ook bijna opnieuw gaan verwelkomen. Heb het iets te druk om te reageren. Ik zal straks even een reactie doen, eerst even een ego-post
Mijn instructrice rijdt deze week Moska door omdat ik tegen wat kleine dingen aanliep ivm mijn eigen onervarenheid in de western. Het probleem was toen de nagevelijkheid. Ik kreeg haar zo moeilijk ontspannen. Mijn instructrice er afgelopen zaterdag voor het eerst op: het was een ware transformatie! Zo ontspannen en over de rug. Ze rijdt deze hele week Moska door en ik heb aankomende vrijdagmiddag weer les (Zal haar even vragen of ze foto's wilt maken, mits dat goed lukt in de binnenbak). Het gaat zo lekker dat ik mij maar heb opgegeven voor een naderende (onderlinge) wedstrijd in mei, ik doe mee aan de walk & jog. Tot zo-ver mijn egopost.
Leuke oefening in galop is de clover leaf of klaverblad, nog leuker wordt ie met contra galop en galopwissels. Wordt je paard enorm soepel van! http://caaequestrian.com/cloverleaf-pattern/
De oefening hierna liep een beetje in de soep aangezien dit paardje ontzettend enthausiast word naarmate de les vordert. Mijn instructrice omschreef het aan iemand als 'de pionnen vlogen alle kanten op'