[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galathil

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:33

Ik vind westernzadels wel véel lekkerder zitten dan een engels zadel.

Leuk dat je lessen wil gaan volgen Mikkiej. :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:52

Leuk Mikkiej! Een westernzadel was in het begin voor mij ook even wennen maar vind het nu wel veel stabieler zitten! Enige tijd geleden schoof ik weer in een engels zadel en ik vond het maar glad en klein en gekke wiebelbenen door de beugels :') ik dacht echt..wat gebeurd er?!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:56

Ja deze rijstijl is dus wat ik wil. Ik wist het stiekem al een hele tijd, maar dankzij vorige week weet ik het zeker.
Ja de eerste galop verloor ik beide beugels. "je moet wel zitten!" kreeg ik naar m'n hoofd haha. Beugels een (psychologisch) gaatje korter en het ging een stuk beter! En dat terwijl ik op één van de braafste, vlakst zittende paardjes zat :Y)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:39

Ik zie dat veel western hoofdstellen allemaal diamantjes en freubeltjes hebben dat vind ik erg mooi maar ik vraag me af of die mooie dingen niet heel snel stuk/vies worden gaan en dat het dan zonde is van het geld en niet mooi meer zijn?
Ik bedoel dit soort hoofdtellen : http://www.shopsaddlesnstuff.com/wester ... talls.html

Hebben jullie daar ervaring mee?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:51

Meestal zijn dat soort hoofdstellen voor de shows bedoeld. Die zal je dan dus minder vaak gebruiken dan een trainingshoofdstel.

Verder heb ik geen ervaring met dat soort hoofdstellen die dagelijks worden gebruikt. Ik denk dat je dan ook goed naar de kwaliteit en het merk moet kijken. Dat zal veel verschil maken.

Op mijn Hoofdstel en neusriem zitten wel sunburst dots, bedenk ik me net. Maar die blijven netjes zitten en zijn ook makkelijk schoon te maken

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:38

@Metaxa: dat zijn idd de hoofdstellen die voor shows gebruikt worden, tenzij iemand om komt in het geld en het leuk vind zulke dure hoofdstellen dagelijks te gebruiken :+ Mag altijd natuurlijk.

Daarbij is het natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit of dergelijke versieringen blijven zitten, maar dat geldt voor alles wat versiert is :)
Bij de dressuur heb je overigens toch ook zoveel bling? -wat ik overigens minder mooi vind :o

Ik heb vandaag echt superfijn gereden! De kwartjes beginnen 1 voor 1 een beetje te vallen :o
En daarna nog wat foto's gemaakt waarvan de helft uiteindelijk gekkebekkentrekken geworden is := Dopey kan heeuulll fotogeniek zijn :roll: (Ik pas daar overigens perfect bij :Y) )

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar in een album: http://s1033.photobucket.com/user/sharr ... %2022-2-15

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:55

Hahah leuke foto's! Fijn dat het goed ging.

Ik twijfel heel erg. Heb niet zo lekker gereden. Hij fokt zich zo op. Het is niet dat hij echt hard wil (tenminste niet meer dan normaal). Hij zweet veel en hijgt ook, maar het is niet dat hij moe is ofzo want hij heeft bijvoorbeeld wel energie om te kloten. Normaal was hij nooit zo snel bezweet. Hij doet verder gewoon normaal, is niet lastiger dan normaal. Het zit me niet helemaal lekker. Aan de Longeerlijn doet hij het trouwens ook, heb ik na het rijden nog even gekeken. Het hijgen gaat na een paar min. Stappen wel weer over

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:06

Hmm raar emmaudb... Ik zou het nog even in de gaten houden en anders even voor advies een dierenarts bellen. Vaak hebben die wel zo'n telefonisch spreekuur waar je dit soort vragen kan stellen.

Net lekker een rommelavondje gehouden op stal! Half uurtje zonder zadel gereden (maar niet het juiste ondergoed aan, m'n boxertje begon op te kruipen en in mn liezen te schuren *auw*). Daarna Guus nog even lekker losgegooid zodat hij kon rollen en samen met de bijrijdster van het andere paard van de eigenaresse, die was ook op stal, de paarden super homo achtig gemaakt. Vlechtjes, roze lintjes, alles behalve stoer. Speciaal voor de eigenaresse, omdat ze walgt van dat soort dingen, vooral bij haar stoere mannen :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:45

Mikkiej: wat leuk! Spierpijn in je buik klinkt mij bekend :+

Zwartvosje: ik zie je foto's niet! -O-

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:08

Grrrr, photobucket weer _-:(
Bij mij doet de link het nog wel, daar staan de foto's die ik hier gewoon gepost had ook in :)
Als de link het ook niet meer doet en je wilt de foto's graag zien dan PB ik ze wel even want kan deze post niet meer wijzigen. (en om ze nou nog een keer te posten := ).

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:42

nouja het is niet mijn paard, dus dierenarts ga ik niet zomaar bellen. heb verder ook niet het idee dat hij zich slecht voelt. ga het wel even met de eigenaar overleggen. het is wel zo'n paard dat het goed laat merken (o.a. tijdens het rijden) als hij zich niet goed voelt of pijn heeft. maar hij is gewoon braaf

gisteren deden ze het nog hoor. maar zie ze nu idd ook niet meer.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:48

Zwartvosje: jaa de linkt doet het wel :D wat een leukerd!

Ik heb voorzichtig aan mijn instructrice gevraagd of ik met Cash mee mag doen als er weer een onderling wedstrijdje word georganiseerd dit jaar.. Mag! :D :D :D NU nog afwachten wanneer er wat word georganiseerd XD misschien doe ik het zelf wel..

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:37

Ahhhh super leuk Hedi!! Gewoon doen!! En welke onderdelen dan? :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:39

Reining en pleasure *\o/*

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:36

Hallo allemaal, ik wil me hier ook graag melden :D

Na 15 jaar Engels te hebben gereden (waarvan 3,5 jaar op eigen paard) heb ik besloten de overstap te maken naar het Western rijden. Mijn paard, Magic Dreamer, is voor hij bij mij kwam opgeleid als westernpaard, maar ik ben gewoon Engels met hem gaan rijden.

De ouders van Magic zijn Incrediblue Too en Woldhoeves Cecilia (Zips Jewel).

Gisteren heb ik een privéles gehad op de volle broer van Magic, namelijk ToDo's Greadys Jewel. Ik vond het wel heel anders rijden, maar wel heel leuk! Vandaag ga ik eens kijken hoe Magic reageert op de voor mij nieuwe manier van rijden/sturen, wie weet kent hij het nog wel van vroeger :#. Ik ga uiteraard ook lessen met Magic, heb al verschillende namen gekregen van trainers die bij ons in de buurt zitten en ook op locatie komen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:23

Wat leuk BrittS!
Ik hoop dat het lukt om snel eens bij Double R Ranch te kijken voor mij. Als het dat goed bevalt ga ik daar een proefles volgen zodra de kwartaal afgelopen is. :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:02

Welkom!! Leuk dat je overgestapt bent!!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:08

Leuk! Gezellig al die overstappers! :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:45

Als ik overgestapt ben naar western, kan ik dan nog wel naar een kamp gaan met een engelse rijstijl?Dat is toch geen probleem of wel?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:59

Welkom!

Tuurlijk kan dat. Ik begeleid zelfs kampen en heb eigenlijk nooit anders gedaan dan western rijden.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:14

Welkom voor alle nieuwe mensen!!

ik ben net weer thuis van wedstrijd en man wat heb ik een top dag gehad. Ik heb alles op film staan, maar die moet ik nog krijgen via de mail.
Ik heb in de trail een 2e plek gekregen en in de pleasure een 5e plek van de 5. Frizzle liep niet echt lekker met de pleasure, heel druk en ze wou graag vooraan lopen, wat helaas niet wil in een bak. Bij de horsemanship wou ze niet aangaloperen dus daar een DQ

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:32

emmaudb schreef:
Welkom!

Tuurlijk kan dat. Ik begeleid zelfs kampen en heb eigenlijk nooit anders gedaan dan western rijden.

Oke *D , dat is we; fijn om te weten.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:48

filly schreef:
Welkom voor alle nieuwe mensen!!

ik ben net weer thuis van wedstrijd en man wat heb ik een top dag gehad. Ik heb alles op film staan, maar die moet ik nog krijgen via de mail.
Ik heb in de trail een 2e plek gekregen en in de pleasure een 5e plek van de 5. Frizzle liep niet echt lekker met de pleasure, heel druk en ze wou graag vooraan lopen, wat helaas niet wil in een bak. Bij de horsemanship wou ze niet aangaloperen dus daar een DQ

Leuk, ik ben benieuwd naar de filmpjes. Fijn dat het zo goed ging bij trail. Pleasure en Horsemanship volgende keer beter. Ik had ook een keer zo'n wedstrijd gedaan. Bij trail was ik 3e geworden en bij pleasure en horsemanship laatste. (dat is daar een onderdeel) Vind het toch gek dat ik met trail 3e werd aangezien ik engels leste en de rest wel gewoon western. Ik deed dat eigenlijk alleen voor de lol op een gezellige club.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:49

Jammer van de pleasure en horsemanship. Maar je weet nu waar je extra aan moet werken voor de volgende keer!
En super van de trail!

DJ zit nu in de ik-wil-alleen-maar-galopperen-fase. Hem even uit laten razen heeft geen zin. Dus heb heeeel veel kleine cirkeltjes gereden, vooral in draf.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:52

Hi iedereen die nieuw is.

Dat is toch best nog wel netjes, sowieso de trail. Blijft een moment opname natuurlijk, ben benieuwd naar de foto's en filmpjes :)

Ik heb zaterdag weer les gehad, met mijn nieuwe zadel *\o/* . Voor mij nog steeds wel wennen, maar het gaat steeds beter. We zijn bezig geweest met de arc's en van daaruit naar de revers :). Chendo heeft een stuk meer schouder vrijheid gekregen, en dat merk je echt wel. Was afgelopen woensdag voor mezelf aan het trainen, kwam er zowaar in galop een hoef voor zijn hoofd langs (zoekt foto op waar hij dat in de wei deed). Tja was niet echt de bedoeling en voelt heel raar in galop, maar hee. Hij is wel lekker soepel haha. Nu eerst maar eens wat kilometers maken met dit zadel zodat ook ik er echt even goed aan kan wennen.