Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quarterH schreef:nee hoor, ik vind vooral dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt doen met zijn/haar paard mbt leeftijd van inrijden.
wil jij het met 7 doen? prima, jouw ding.
wil ik het met 2 doen? ook prima, mijn ding.
ik heb dar goede ervaring mee.
en de wetenschap heeft niet aangetoont dat het schadelijk is voor het paard deze vanaf 2 jaar te belasten.
dat bepaalde schijven nog niet dicht zijn wil niet zeggen dat je er niks mee kunt doen.
en volgens mij is dit een discussie topic, geen 'laten we iedereen die een paard voor 4 jaar inrijd afschieten' topic.
respect mensen, respect...
superpony schreef:Jan en Alleman moet zeker niet op elk 2 of 3 jarig paard willen rijden. Maar als mensen gaan beweren dat een paard snel stuk is, OMDAT die op 2 of 3 jarige leeftijd is ingereden, moet men even verder kijken. Het is zo makkelijk gezegd anders.
Zwaar belasten of kundig belasten.........
Paarden die al met hun moeder in een kudde lopen en veel bewegen en spelen doen ook meer dan veulens die enkele uren buiten komen met alleen hun moeder en daarna alleen op stal terecht komen. Wat is beter en wat is teveel of te weinig?
quarterH schreef:eens Troi, en dat zullen we nooit weten.
tenzij je 4 identieke cloons pakt misschien:
1 opfok op manier A met jong inrijden
1 opfok manier B met jong inrijden
1 opfok manier A en laat inrijden
1 opfok manier B en laat inrijden
en dan nog erop letten dat ze door dezelfde persoon worden ingereden en verder alles hetzelfde krijgen.
kortom, niet te doen :p