Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nova is nog steeds 1.35 hè.. Ze oogt veel groter op foto's dan wat ze in realiteit is 

Baby groeide tot zeker haar 7e.                                                         
 !                                                         

Ben daar niet zo goed mee  

maar als je daar door heen bent heb je er wel een gouden paard aan met een niet te breken band denk ik 

Die hebben wel vaker een gebruiksaanwijzing, je moet alleen leren hoe je daarmee om moet gaan. En die weg zijn we nog aan het bewandelen 
 Ik gaf haar een correctie op de schouder en toen maakte ze even een boos kreungeluid  
  Ze was not amused. Maar daarna was het wel weer over. Vervolgens ben ik met haar naar de bak gegaan waar ik wat hindernissen had uitgebouwd: een driehoek van pionnen, een paar slalom pionnen en vier balkjes. In stap heb ik oefeningetjes met haar gedaan: om de pionnen heen, linksom rechtsom, ineens omdraaien, tempowisselingen in stap (als ik mijn pas versnel moet ze harder stappen, en als ik ineens heel langzaam ga moet ze ook langzaam gaan). Verder hebben we geoefend met stilstaan (geduld) en vierkant zetten. Dit ging allemaal heel goed! En toen kwam er een ander paard de bak in 
 Daar werd ze eventjes onrustig van, maar ik ben gewoon verder gegaan met de oefeningen. Vervolgens nog even beide kanten op een rondje stappen, draven en galopperen aan de longe (ter bevestiging van de commando's). Toen werd ze ineens heel erg fel, dreigbewegingen en twee keer hoog bokken maar dan net op zo'n manier dat je niet zeker weet of het nou richting jou is of gewoon uit joligheid. Daardoor heb ik haar even nog een rondje harder laten gaan tot ze normaal deed om vervolgens weer de rust te pakken. Om af te sluiten nog weer een paar keer om de pionnen heen gedraaid en geslalomd, een paar keer een andere richting op. En toen was het oefenen klaar, we zijn in totaal zo'n 30 minuten bezig geweest.

Maar met mijn onderwijsbaan is het niet mogelijk om vrij te krijgen. Maar goed, we zien wel weer hoe dat gaat. Ik houd jullie op de hoogte!