xDenies schreef:Ik wil graag samen genieten met mijn paard. Niet paardrijden omdat het moet, maar omdat ik samen met mijn dier bezig wil zijn. Daar gaat dus een bepaalde tijd overheen, en of dat dit nu 2 maanden is, of 2 jaar. Dat maakt me niet uit, elk moment is een leerproces. Iedere keer als ik er vanaf stap, is dit weer een nieuwe ervaring en een verdere stap in een leerproces.
Ik heb dan wel geen eigen paard waar dit van op toepassing is, maar zo sta ik er wel op dit moment in. Werken met je paard, omdat jullie het samen willen. Mooi verwoord, ook de rest van je stukje.
Iedereen doet het op zijn eigen manier en zoals Aleeneh zegt is vooral geduld en tijd je beste kameraad in deze periode.
Ik kan daarbij ook heel goed voorstellen dat MarcR zegt dat een ervaren iemand je paardje laten omscholen ook zo zijn voordelen heeft. Juist doordat het paard dan ook steun heeft aan de ervaren ruiter.
Beide manieren zijn goed, want ze slaan op JOU paard. Iedereen zijn eigen ding.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander misschien niet. Het ene paard is eenkennig en heeft er dus meer baat bij als zijn eigen ruiter hem omschoolt ipv de stress van een onbekende. De ander boeit het geen spaghettisliert