[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:14

Yes, heb nu misschien toch nog wat gevonden! Een haflinger die western bereden is, de eigenaar kan het zelf eigenlijk niet echt en daarom is het paard de laatste 2 jaar 'gewoon' recreatief gereden :) Ik hoop echt zo dat het wat wordt!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:59

Ik heb een leuke meid gevonden! Of eigenlijk heeft ze mij gevonden :D. Heel enthousiast en een goed oog voor paarden. We gaan aan de gang en hebben er zin in! Ik zie het wel zitten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:28

Voor het eerst zoek ik ook iemand. Nog wel onder voorbehoud dat ik iemand vind diebij ons past en anders gewoon niet. Ik heb wel reacties, maar nog niet geheel wat ik zocht in de adv. Misschien hebben volwassenen minder tijd voor een bijrijdpaard of toch voor een eigen paard gekozen op een gegeven moment. de plaats waar je zit zal ook wel bepalend zijn.
Op mp zie ik geen advertenties verder van westernbijrijder gezocht in deze omgeving, dus je zou denken dat als iemand zoekt happy is dat ik wat aanbied?
Hoelang zou iemand gemiddeld zoeken naar een bijrijder?Ik denk een paar keer de adv herhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:44

Hier nog altijd niets...ook niet meer actief aan t zoeken. Komt er nog iemand, prima...komt er niemand...ook goed...

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:28

@Superpony misschien handig om te vermelden welke omgeving het om gaat?

Ik heb zelf geen 'gezocht' advertentie op marktplaats gemaakt omdat ik liever zelf eerst bekijk of het bij mij zou passen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:02

Ik zoek omgeving Ermelo/Putten, maar dacht dat je hier niet mocht promoten, vandaar. Ik kan ook zonder, amar het zou beter zijn als hij straks weer meer beweging krijgt en aandacht ivm gewicht.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:12

Oh misschien kan ik hier wel wat vinden.
Ik heb jaren dressuur gereden, ook een eigen paard gehad. Helaas is mijn paardenverleden niet gelopen zoals ik graag gezien had en heb ik een grote angst opgebouwd. In 2009 had ik dan ook besloten om te stoppen met paardrijden.
Nu 3 jaar later kriebelde het toch heel erg, en heb ik het besluit genomen om het over een andere boeg te gooien, nl. westernrijden. Ik les nu op Starnmeer op een heel braaf paard en stukje bij beetje ben ik mijn angsten aan het overwinnen.
Maar ik mis de regelmatige omgang met paarden wel.
Misschien is er hier iemand die nog een verzorgster zoekt? Niet zo zeer om te rijden, maar meer grondwerk, poetsen, uitmesten etc..
Ik ben in het bezit van een rijbewijs en een auto, de auto heeft mijn vriend echter nodig voor zijn werk, dus ik zit wel vast aan de avonden en weekenden. Omgeving Amsterdam

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:40

Dacht ik eindelijk iets te vinden in mijn regio, wordt er uitsluitend gezocht naar iemand die een paard ook kan doorleren. Basis zit er net in bij paardlief dus snap het wel.
Daarnaast wordt er een vergoeding van 100 euro p/m gevraagd en zouden daar de lessen bij de trainer ook nog bijkomen.

Vind het zó jammer dat er dan iets in de omgeving zit en dat er gelijk zo veel bij komt kijken wat eisen aan mij betreft. Snap best dat je niet de eerste de beste op je paard zet (zou ik zelf ook niet doen xD) maar dit ontmoedigt wel heel erg.

Zijn jullie nog verder gekomen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:42

Ik ben nu juist weer op zoek naar een western paardje om bij te rijden. Heb wel wat gevonden, zelfs op de stal waar ik les maar ik kan helaas niet zoveel missen per maand. En ik wil ook om de week blijven lessen. Helaas vraag iedereen 50 euro of meer. Kan het wel begrijpen maar ik kan het niet betalen. -O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:44

Mijn bijrijdster was eindelijk beter en heeft van de week 2x gereden en ze blijft *\o/* Het klikt tussen mij en haar en tussen haar en paardbeest. :D

Ik wens iedereen die iemand/paard zoekt veel sterkte en succes.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:19

gefeliciteerd aikon *\o/* *\o/*

een klik tussen alle drie......dan is het plaatje snel compleet :j

Ik zou daar ook blij van worden +:)+

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:06

Het is zo jammer dat in een advertentie al zo veel eisen genoemd worden dat ik me van te voren al ongeschikt voel. Ook heb ik momenteel gewoon niet het geld om 100 euro p/m neer te tellen en dan ook nog lessen moet nemen.

quartel; als ik volgend jaar in Utrecht kan studeren kom ik gewoon bij jou langs voor de gezelligheid :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:08

DEAL Gamova :j
gezellig :D

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:12

Top :D

Lijkt toch alsof het pas mag lukken in de omgeving Utrecht, ook al heb ik juist nu in Rotterdam zeeën van tijd xD

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:05

Wow 100 euries :wow: Dan lease je het paard half lijkt mij, wat een bedrag zeg.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:10

3 dagen pw dacht ik. Maar dan komen ook de lessen bij de trainer van de eigenaar erbij.
Wij hebben pensionstalling in de buurt voor 150 per maand xD

Snap het wel, eigen paard voor een halve week en paarden zijn duur, maar ik kan het niet betalen als arm scholiertje die ook zelf al lest xD

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:58

Ik ben inmiddels verhuisd van stal (en Megs ook) en er stopt volgens mij een bus redelijk voor de deur dus makkelijker te bereiken dan de oude stal :)
We staan nu in Vianen en dat is met de bus vanuit Utrecht Centraal binnen het half uur te bereiken.
Misschien voor wat mensen interessant?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:33

Ik begrijp heel slecht waarom mensen geld vragen van een bijrijder. Je hebt je paard toch niet gekocht om dan van een ander te verwachten dat zij er geld voor neerleggen omdat jij de zorg niet in je eentje kan dragen? Als je niet de volledige stalling wil dragen had je volgens mij beter geen paard kunnen kopen.

Volgens mij mag je als eigenaar blij zijn iemand betrouwbaar te vinden die goed voor je paard kan zorgen en daarbij de nodige verzorging wil doen (incl uitmesten etc.).

Op moment dat een eigenaar je verplicht tot bijdragen en ook nog verplicht te lessen kan je volgens mij net zo goed een paard zelf kopen of op contract leasen zodat je in ieder geval zeker weet dat je er niet voor het minste of geringste uitgekickt kan worden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:48

Dat is een beetje erg off topic Huble Talent.
volgens mij zijn er al heel veel andere topics over dat onderwerp.

Ik zou zeggen....koop er eentje en oordeel dan zelf ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:53

quartel schreef:
Dat is een beetje erg off topic Huble Talent.
volgens mij zijn er al heel veel andere topics over dat onderwerp.

Ik zou zeggen....koop er eentje en oordeel dan zelf ;)

Hoezo is het offtopic? Ik zie eigenaren klagen geen bijrijders te kunnen vinden en bijrijders klagen over dat eigenaren geld vragen. Redelijk ontopic lijkt me.

Daarbij heb ik mijn hele leven eigen paarden gehad dus wees maar niet bang dat ik daar niet over zou kunnen oordelen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:10

Er zijn al mega veel discussies over dat onderwerp. Ik vind dat een eigenaar best geld mag vragen zolang het maar in verhouding staat met wat je mag als bijrijder. Een paard kost nu eenmaal geld, dus waarom zou een bijrijder dan wel de lusten, maar niet de lasten hoeven te hebben? Dan waren we allemaal wel bijrijder geworden :D Zelf vraag ik niks voor het bijrijden van mijn shetties en ik betaal zelf ook niets. Maar als een eigenaar wel geld wil dan heb ik gewoon pech en moet ik doorzoeken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:14

HumbleTalent, Voor de een zal het de kosten zijn. Maar ik heb meer zoiets van; als je geen geld vraagt, zijn mensen vaak vrijblijvend. Hebben ze niet een hele maand betaald, blijven ze rustig weg. Door geld te vragen, willen ze vaak meer ervoor hebben als het ware, dus zijn de meeste consequenter.

Daarnaast is het wel zo dat je weinig keus hebt en een vreemd iemand laat komen. Diegene zoekt een bijrijdpaardje om vaker te kunnen rijden en bezig zijn meestal. Je neemt ook een risico daarmee. Op een gegeven moment komen ze vaak zelfstandig en ben je er niet meer bij. Dan kunnen ze je paard verkeerd rijden, iets doen etc. De gekste dingen hoor je.... Maar ze kunnen ook eraf vallen, wat jouw risico is.

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat een bijrijder profiteerd van het feit dat jij wel een paard hebt en onderhoud. Op een manege ben je ook * geld bedrag kwijt om 1 uurtje te kunnen rijden pw. Wil je vaker rijden, moet dat maar van de goedheid van een eigenaar afhangen?? Dat vind ik echt niet eerlijk. Paardrijden kost geld. En ja, een bijrijdpaard kost meer tijd, maar dat wil je toch zelf? Meer rijden en verzorgen.....

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:28

Ja de vrijblijvenheid is inderdaad een goede reden om geld te vragen en wellicht het risico op blessures door verkeerde behandeling.

Toch denk ik niet dat je een bijrijder als profiteur moet zien, maar eerder als een kinderoppas omdat jij wilt dat je paard niet stilstaat en meer aandacht krijgt. Als je het niet erg vond zou je toch geen bijrijder laten komen of wel? Je doet het tenslotte niet voor het plezier van de bijrijder maar voor het gemak van jezelf en voor jouw paard. Daarbij vind ik dat bijrijders regelmatig aan de grillen zijn overgelaten van de eigenaren en daar zou ik niet voor willen betalen. Als ik naar de manege ga en ik betaal voor een 10 ritten kaart weet ik zeker dat ik 10x een uur mag rijden. Afgezien van een afspraak in plannen is dat zelden ergens van afhankelijk. Als het paard kreupel is krijg je een ander manege paard. Wat gebeurd er als je bijrijdpaard kreupel is en je 8 weken niet kan rijden, maar alleen kan stappen aan de hand. Moet je dan als nog betalen? Of betaal je niet om te rijden, maar alleen maar voor de gunst van het mogen verzorgen van andermans paard zodat zij niet elke dag tijd vrij hoeven te maken?

Ik denk dat het sowieso een tegenstrijdige positie is vanuit welk oogpunt je ook een bijrijder zoekt. Ik zelf zou voor een serieuze bijrijder die bijdraagt aan de kunde van mijn paard nooit geld vragen. Ik zou blij zijn dat ik iemand heb gevonden die het paard af en toe uit mijn handen neemt en ook nog is kan rijden. Wellicht als je alleen iemand vindt die engels kan rijden of niet kan rijden dat je compensatie wil voor het negatieve effect dat het kan hebben op je paard zijn kunnen.

Maar goed wellicht is dit inderdaad een discussie voor een van de vele andere topics.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:31

Er zijn ook zat mensen die een ander het plezier gunnen. Een paard wordt er echt niet mindervan als ie vaker in de wei staat en niet gereden wordt. Het scheelt idd ook nog of je een bijrijder hbt die je paard echt traint of eentje die erop hobbelt. Die eerstgenoemde daar heb je als eigenaar nog wel iets aan omdat je paard er beter van wordt.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:49

Ik ben het eens met humble talent.
Als je eens kijkt op bokt markt is het eisen pakket van eigenaren best pittig.
Een bijrijder moet niet te zwaar zijn, flexibele dagen kunnen, uitmesten, kunnen rijden, paard door kunnen rijden of zelfs zadel mak maken of niet rijden en alleen verzorgen. En daar worden best pittige bedragen voor gevraagd.
Ik zou het best leuk vinden om een paardje te verzorgen en af en toe buiten te rijden maar niet voor zulke bedragen. Ik heb zelf nooit een bijdrage gevraagd van mijn bijrijder, ik was juist heel blij met haar. Voor het doorrijden stond mijn merrie in training.