[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:41

ze zeggen ook dat paarden slim zijn
Ik denk dat een paard pas slim is als hij weg loopt als je met t zadel aan komt
zo van : no way !!!!!!!!!!

@ lamar ik heb het niet over rare praktijken gehad

Anoniem

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:34

dat kan niet bij die van mij, die staat vast als ik met mn zadel aan kom :') anders word er niet getraind denk ik :')

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:57

met hypocriet in mijn voorgaande post bedoelde ik dat het publiek om steeds meer en meer vraagt maar dan achteraf beelden ziet hoe dit klaargestoomd wordt en vervolgens gaan lopen piepen over de manier van trainen.
Dat vind ik dus hypocriet.
Als publiek en jury op deze extreme gevallen niet zou reageren en dit ook geen punten krijgt van jury dan is dit soort geruk en gepluk ook vrij snel over.

Naar mijn mening is t geruk alleen bedoeld om t paard scherp te krijgen, wakker, en slaafs.

Gezien de prijzen die Craig binnensleept werkt t nog ook.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:18

VivaLaVida schreef:
dat kan niet bij die van mij, die staat vast als ik met mn zadel aan kom :') anders word er niet getraind denk ik :')

Das ook zielig dan heeft hij niet eens de keuze :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:27

Mijne loopt op eigen initiatief de binnenbak in, en dan loop ik er maar achteraan :')

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:33

Echt?????????? die van mij doet zelf de zadelkast open en trekt t karretje eruit _O-

Re_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:28

die van mij zadelt zichzelf op}:0 :P

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:37

Die van mij doet haar eigen correctional in, ze heeft alleen wat moeite met het oortje 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:53

Backup schreef:
ze zeggen ook dat paarden slim zijn
Ik denk dat een paard pas slim is als hij weg loopt als je met t zadel aan komt
zo van : no way !!!!!!!!!!

@ lamar ik heb het niet over rare praktijken gehad

Continue druk op een bit vind ik wel rare praktijken bijv. Maar ik rijd ook geen dressuur (en geen western), ik wil al die dingen niet moeten doen.

Ik weet niet of het slim is als 'ie weg loopt. Die van mij komen uit zichzelf uit de wei naar de paddock lopen, steken hun hoofd zelf in het halster als ik het ze voorhoud en lopen los achter me aan naar de weg waar ik ze naast de auto opzadel terwijl ze daar gewoon los blijven staan. Ik zou dat niet als dom bestempelen, eerder dat ze zin hebben om met me mee te gaan :)
Als ik ze vast zou moeten binden of als ze weg zouden lopen dan zou ik me eerder gaan afvragen wat er scheef zit in onze relatie.

Dat halster doe ik ze alleen maar om voor het geval er iets zou gebeuren waardoor ze zouden schrikken, zodat ik iets te grijpen heb, omdat ze dan los langs de weg staan. Wel fijn als je niet alleen maar leider bent maar ook maatjes, uit dat laatste komt ook veel goeds voort qua gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:20

ik weet wel wat er scheef zit in de relatie tussen mij en mijn qh dat hoef ik me niet af te vragen :')
Baas......... of gras......... doe dan maar gras :j
bovendien heeft ze last van haar spieren gehad, zat muurvast. Ze knapt nou helemaal op maar dat bereik je niet met niks doen en boshobbelen heh :D ;)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:33

Mijn qh ziet mij aankomen vanuit het verste hoekje van de wei en denkt, dat duurt nog ff voor ze hier is kan ik mooi nog even eten. :Y)
Pfff al die inspannende dingen :roll: ze is liever lui en makkelijk en als ik dan doorduw heb ik eerst vet ruzie ~~}> en daarna wordt ze enthousiast :):)
rare knol <3
En ja ze staat ook graag zoals Miss little atitude en nee ik ros haar niet in de bek, ten minste niet zo hard :')
oeps wat zeg ik nou 8)7

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:52

Lamar schreef:
[Ik kijk niet naar de teugels, ik kijk naar wat het bit doet. Als die scharen helemaal naar achter gerukt worden dan doet dat bit wel wat.

.

dan heb je toch jezelf tot nu toe al erg hard tegengesproken, want het bit van CS doet erg weinig (7 seconden niet te na gesproken) :j

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:55

connie64 schreef:
met hypocriet in mijn voorgaande post bedoelde ik dat het publiek om steeds meer en meer vraagt maar dan achteraf beelden ziet hoe dit klaargestoomd wordt en vervolgens gaan lopen piepen over de manier van trainen.
Dat vind ik dus hypocriet.
Als publiek en jury op deze extreme gevallen niet zou reageren en dit ook geen punten krijgt van jury dan is dit soort geruk en gepluk ook vrij snel over.

Naar mijn mening is t geruk alleen bedoeld om t paard scherp te krijgen, wakker, en slaafs.

Gezien de prijzen die Craig binnensleept werkt t nog ook.

beste mensen,

de jury's mogen volgens de regels van NRHA, AQHA, FEI enz NIET in de warm up komen of kijken, dus wat zitten jullie in dit concrete geval toch over de jury's te zeuren??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:57

dofuzz schreef:
Lamar schreef:
[Ik kijk niet naar de teugels, ik kijk naar wat het bit doet. Als die scharen helemaal naar achter gerukt worden dan doet dat bit wel wat.

.

dan heb je toch jezelf tot nu toe al erg hard tegengesproken, want het bit van CS doet erg weinig (7 seconden niet te na gesproken) :j

Ik zie die scharen anders bij iedere ruk flink op en neer vliegen. Misschien dat jij dat niet WILT zien?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:03

Lamar schreef:
Ik zie die scharen anders bij iedere ruk flink op en neer vliegen. Misschien dat jij dat niet WILT zien?

tuurlijk ik ben stekeblind en oerdom. gelukkig kan ik dat nog compenseren met mijn looks. en het feit dat mijn paarden meer doen dan hun hoofd in een halster stoppen en los wachten tot ze opgezadeld zijn. was jij toevallig niet één van diegenen die reining maneuvers circustruckjes vonden?? wel die reiningcircustruckjes zijn in elk geval heel wat gecompliceerder dan het basis circustruckjes dat jouw paarden schijnen te doen, heel makkelijk aan te leren met een suikerklontje.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:06

Ennn we zijn weer terug op het oorlogspad.
(nou mis ik echt de popcornsmiley )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:07

dofuzz schreef:
Lamar schreef:

tuurlijk ik ben stekeblind en oerdom. gelukkig kan ik dat nog compenseren met mijn looks. en het feit dat mijn paarden meer doen dan hun hoofd in een halster stoppen en los wachten tot ze opgezadeld zijn. was jij toevallig niet één van diegenen die reining maneuvers circustruckjes vonden?? wel die reiningcircustruckjes zijn in elk geval heel wat gecompliceerder dan het basis circustruckjes dat jouw paarden schijnen te doen, heel makkelijk aan te leren met een suikerklontje.

Sorry, ik wist niet dat je boos werd.
Nee, ik was niet diegene die het circustruckjes vond, dat was iemand anders, wie weet ik niet want ik heb die post niet gezien.
Mijn paarden kunnen ook wel wat meer dan alleen lief meewerken, en ik heb o.a. prive-dressuurles en prive-springles gehad dus het is niet zo dat ik niks kan, ik vind er gewoon niks aan in zo'n bak.
Suikerklontjes zijn trouwens slecht voor de darmflora, ik gebruik altijd wortelschijfjes :D

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:09

justkid schreef:
Die van mij doet haar eigen correctional in, ze heeft alleen wat moeite met het oortje 8-)

Allemaal niet nodig. :)
Die van mij traint zichzelf <<) ,
Ik hoef er alleen maar op te stappen, als we een wedstrijd hebben. _O-

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:10

boos en sarcastisch zijn 2 verschillende emoties.

privé-les hebben en er dan nog wat van bakken zijn ook 2 verschillende dingen

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:10

Citaat:
Allemaal niet nodig.
Die van mij traint zichzelf ,
Ik hoef er alleen maar op te stappen, als we een wedstrijd hebben.

Mag mijn paard dan bij jouw paard in training?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:14

justkid schreef:
Mag mijn paard dan bij jouw paard in training?

(Als op mij reageert.)
Tuuuurlijk, kom maar rustig. :j :=
Misschien leren ze elkaar nog wel meer, hebben wij alleen maar profijt van.
Laatst bijgewerkt door sliding op 08-06-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:16

Lijkt me zooooo relaxed, beetje aan de bakrand hangen en commentaar hebben op hun trainingsmethode :')

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:18

Dat is toch ook de bedoeling van western, zo relaxt mogelijk met de paard omgaan.
eassy, eassy girl. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:23

dofuzz schreef:
boos en sarcastisch zijn 2 verschillende emoties.

privé-les hebben en er dan nog wat van bakken zijn ook 2 verschillende dingen

Er wel wat van bakken maar er geen zin in hebben ook.
Ik rij paard voor mijn ontspanning, ik geef er veel geld aan uit ipv dat ik er aan verdien en ik wil ze niet verkopen voor veel geld maar ze blijven bij mij tot hun dood, en tot het zover is probeer ik ze het zo comfortabel mogelijk te maken.
Vandaar dus dat ik me niet kan vinden in een trainingsmethode zoals die van CS, en vandaar ook dat ik geen wedstrijdambities heb. Als ik al een keer ergens aan mee doe dan is dat voor mijn lol en die van mijn paard. En als ik dan als laatste zou eindigen dan zou me dat worst wezen.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:43

Heb net van een trainer uit de VS een nieuw pak trainings snoepjes gekregen.