[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:23

Ik rij wel met shank maar inderdaad ik beb erg voorzichtig en dat vind ik juist fijn. Pino reageerd ook op de meest kleine signalen. Dat heb ik liever als met snaffle moeten "roepen ipv fluisteren" :P
Spoortje durf ik nog niet, ben bang dat ik dat nog niet goed kan gebruiken

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:27

Als ik geen sporen omdoe ben ik bang dat ik helemaal niets meer kan. Als ik alleen mijn kuiten gebruik loopt dopey vaak dwars door m'n been heen en kan ik duwen wat ik wil.... Ligt voornamelijk aan mij, maar met de sporen kan ik dan net even duidelijker zijn idd. Even een 'Hey. Kom op nou'.

Soms gebruik ik mijn sporen best veel, maar das eigenlijk fout van me. Dan is mijn been moe en pijnlijk en gebruik ik direct al de sporen ipv mijn kuit...dus dat moet ik even af gaan leren en gewoon doorbijten, 't is namelijk puur de kracht die ik mis in mijn benen door mijn slechte knieën en mijn nog niet zo optimale houding...
Ik weet dat ik Dopey er geen pijn mee doe, maar het is niet nodig, dus ik moet het gewoon niet doen.

Super marlou!! Komt helemaal goed!

Edit: heb wel zachte spoortjes uitgekozen, vond het in het begin doodeng om ze te gebruiken :o

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:25

Het mooie van een shank is dat je hulpen rustiger aankomen in de mond vanwege indirect contact :)
Mits je er niet aan loopt te zagen natuurlijk :P

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:24

Ook met een snaffle kun je op indirect contact rijden.

Sporen ben ik ook niet op tegen, mits goed gebruikt. Ik rijdt er niet mee omdat mijn paard nog niet helemaal goed aan het been is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:36

Ik heb ook echt wel een spoortje nodig hoor! Ik kan gewoon niet voldoende doorwerken met mijn benen zonder spoortje, het komt dan gewoon niet aan en ik ben binnen no-time helemaal kapot. Nu kan ik tenminste snel reageren en komt de hulp ook echt aan. Ik hoef m'n sporen nu al veel minder te gebruiken bij sommige oefeningen, omdat hij snapt wat de bedoeling is en dus ook op de druk van mijn been (zonder spoor) reageert.

Pfff, vandaag wel een pittig dagje trouwens! Ben ruim een jaar werkloos geweest en heb sinds 2 weken weer een nieuwe baan. Afgelopen 2 weken heb ik steeds korte dagjes gedraaid (4 uurtjes, 5 uurtjes) en vandaag had ik dan een volledige dag en stond ik ook nog eens alleen in de winkel. Ik heb letterlijk geen seconde gezeten! Thuis helemaal ingekakt, maar ik moest ook nog naar stal, dus ben net thuis en morgen dan weer een volle dag, maar dan staan we gelukkig met z'n 3en in de winkel. Ik moet wel zeggen dat paardrijden me echt ontspanning en energie geeft! Bizar wat een wereld van verschil het soms is voordat ik op het paard stap en als ik er weer af stap (of gewoon, voordat ik op stal ben geweest en als ik weer terugkom, want ik krijg er ook energie van als ik niet heb gereden).

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:40

Dat is even wennen maar wel fijn on weer in een ritme te komen Joyce. Sterkte!

En ik kan m'n benen wel gebruiken, rugby spelen doet wonderen :P nee hoor ik zit ook wel eens tegen een steen aan te schoppen haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:49

Haha, sterkte klinkt ook weer zo erg ;) Ik vind het heerlijk om weer werk te hebben, het is ontzettend leuk en het team is ook heel erg leuk. Maar het is wel weer even flink wennen! Moet vooral even opletten met mijn rug, ik ga zeg maar in m'n onderrug "hangen" als ik moe begin te worden, met als gevolg van die nare pijnscheuten door m'n onderrug aan het eind van de dag. Wat dat betreft is het echt wel handig om na het werk dan te gaan rijden, want dan maak ik het weer een stuk losser en soepeler! Kan ik er morgen weer fris en fruitig tegenaan :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:12

Ah komt goed dan. Ik zeg sterkte omdat ik dat wel altijd nodig heb als ik in m'n ritme probeer te komen :P

Heb nu al weer zin in morgen, hopelijk doet Pino het net zo goed als vandaag!!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:12

Herkenbaar hoor joyce de energie die je krijgt van de paarden. Heerlijk gevoel is dat

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:42

Ik kan alleen maar ja knikken :j
Heeerlijk! Ook op dagen dat ik niks doe, want even op stal zijn voorkomt dan dat ik lui wordt :Y)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:35

Vandaag ook heerlijk bezig geweest met verzorgpaardje. Ook al was de planning een paardloze dag ^^

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:54

@Marlou: Haha ja oke, het weer in het ritme komen is wel pittig! K heb nu nog pijn in m'n voeten van het staan en lopen :') Ben erg blij dat ik voor een prikkie 2 paar nieuwe (lage) schoenen heb kunnen scoren!

Straks lekker m'n warme bed in (heb zo'n warmte dekentje, ben net een bejaarde, haha) en dan morgen weer naar stal!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:51

Ik heb ook een elektrische deken hoor. In de winter ook altijd aan. Heb ook wel gehad dat ik het zo koud had dat ik die deken op z'n warmst had staan, dikke sokken aan, 2 broeken, t-shirt en dik vest aan had. Daarbij had ik ook nog een fleecedeken en een gewoon dekbed. Ik was toen niet ziek ofzo, maar had het gewoon mega koud.

DJ was vandaag zo vervelend met de les... Ben dus ook langer doorgegaan ook nog even nadat mijn instructrice weg was. Daarna nog een heel stuk in het bos uitgestapt, want hij was goed nat van het zweet.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:12

Zo ik spring ook even weer een beetje in. Zaterdag les gehad, ging belachelijk. Maar dat kwam door mij. Ik had totaal geen concentratie en was dus ook echt 0 gefocust. De hele les bestond volgens mij uit stil staan en vragen wat we nu ook al weer aan het doen zijn.
Maar heb er denk ik nog wel wat kunnen onthouden. Dus vanavond maar even oefenen.

Chendo doet het echt super, die heeft echt zijn draai gevonden in de western, daar ben ik echt zo blij om :).

Zaterdag komt Evelien van Euro Horse om een nieuw zadel aan te meten :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:35

Ik ben hier al even niet meer geweest.
Helaas net het nieuws gekregen dat onze oudere merrie een positieve bloedtest voor Cushing heeft.
We zijn heel wat aan het bijlezen omtrent medicatie en dieet.
De zoektocht naar een leuk buitenritpaardje wordt dus nu eerder 'noodzaak' voor mijn pa.
We hadden misschien eentje gevonden, maar uiteindelijk bleken ze hem toch niet meer te verkopen.

Dix heeft intussen haar moeilijkere kantjes al eens laten zien, maar ze lijkt perfect te weten wanneer het moet ophouden en dan is ze alsnog een lammetje.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:22

He neeee :( Wat naar voor jullie Anneke.... Heel veel sterkte ermee! Gelukkig is het niet perse einde oefening als ze Cushing hebben :(:)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:28

Balen Anneke, hoop dat je snel een paardje erbij vind.

Volgens mij met goede medicatie en voeding, kunnen ze pijnvrij oud worden.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:07

Marlou, jij rijdt toch weleens met barebackpad? Ik zit eraan te denken om er eentje aan te schaffen. Welke heb jij?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:03

Medicatie is besteld.
Voeding ook meteen aangepast.
En nu maar hopen dat ze geen last ondervindt. Goed in de gaten houden in elk geval.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:14

Bij DJ staat ook een paard met cushing. Gaat de laatste tijd niet geweldig goed. Maar zo af en toe een rustig ritje buiten gaat wel goed en vindt hij ook leuk

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:19

Ik ga binnenkort ook eens kijken bij double r ranch het lijkt mij een erg leuke manege.
Ik rijd nu engels maar nu twijfel ik of dit wel echt bij mij past, ik ben geen fan van dressuur.
Ik heb rijd western gereden op een club en ik vind dat erg leuk. Vandaar dat ik erover denk om echte westernles te gaan.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:42

Leuk metaxa! Hoe lang heb je nu engels gereden?
Hoop dat je lekker kan gaan rijden op die manege! :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:14

Zwartvosje schreef:
Leuk metaxa! Hoe lang heb je nu engels gereden?
Hoop dat je lekker kan gaan rijden op die manege! :D

2 jaar, ja ik hoop het ook. Hopelijk lukt het deze vakantie nog om daar te gaan kijken. :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:11

Susannah ik heb een Emiel voest! Zijn dure pads maar het is het waard. Veel mensen houden ze zelf dus staan ze bijna nooit op marktplaats maar goed om in de gaten te houden want zo heb ik die van mij ook goedkoper kunnen krijgen
Afbeelding

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:43

Dit ziet er wel uit als een gezellig topic volgens mij!

Ik heb vorige week voor het eerst in mijn leven langer dan 10 minuten in een westernzadel gezeten. Heb namelijk een dagtrail gemaakt op de trailranch! Ik kon pas woensdag weer normaal lopen. := Had vooral last van mijn buikspieren. Maar volgens mij is dat een goed teken ghehe.
Na een uurtje was het kwartje gevallen en kon ik ook heerlijk ontspannen en zat het paardje als een luie stoel :)
Maar dit is zeker iets wat ik wil leren dus ben ik van plan om regelmatig lessen te volgen. :)