[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:55

Goedenavond :D
Net weer bij Pino geweest. Hij is zo druk dus ik ben blij als ik rustig wat met hem kan doen. Ik ben dan ook zo benieuwd hoe hij dadelijk aanvoelt. Misschien merk ik wel niks :P

Ik wil ook nog een keer laarzen met ronde neus en niet te gek. Wie weet als ik ooit centjes heb gaha

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:01

Countrymill kom ik redelijk vaak, maar niet voor western spullen.. Ze hebben niet heel veel op dat gebied en ik vind het ook aardig aan de prijs. Voor de rest prima winkel! Mijn zadel komt er trouwens wel vandaan :p

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:28

Nou ben benieuwd wat ik er van vind dan morgen :D

Vandaag wat minder fijn gereden... het was heel druk in de bak en dan weet ik van de gekkigheid niet meer waar ik rijden moet :+ ik heb er altijd al moeite mee om mijn binnenbeen er goed bij te houden. Heel gek, lang verhaal, weet niet waarom maar werk daar dus aan. Nu kon ik alleen door de drukte dus niet fijn cirkels rijden en steeds als ik rechtsom wilde oefenen reed de rest linksom _O-
galop maar over geslagen. Uiteindelijk wel goed af kunnen sluiten, want het lukte opeens wel weer dus toen ben ik daarna gelijk maar gestopt en uit gaan stappen :o

Hopen dat het donderdag weer net zo goed ging als gisteren :D

sanne1992

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:13

Wat een lieve foto susannah.

Ik ging gisteren naar stal met de intentie om weer te oefen met trailer laden, daar aangekomen was het best wel glad op sommige plekken van het erf. En aangezien Chendo er steeds af stormt (vandaar ook het oefenen haha), leek mij dat geen goede combinatie.
De vrouw die met de trailer komt had les, maar de pony stond al een paar week stil. Had wel steeds buitengestaan, maar is dan vaak eerst even wat voorwaarts. Dus ze wou even iemand vragen of die eerst even wou, de frissigheid eraf rijden zeg maar. Dus ben ik erop gegaan.

Stappen viel best wel mee, maar in de draf was het niet reageren op stuur of been. Totdat de instructrice zei, ze loopt niet lekker. En vlak daarna ging ze sneller draven en liep ze weer goed. Dus de instructrice zei nog, ow niks aan de hand meer, was even een raar stapje. Maar ja, toen ging ze ervandoor, raakte ik mijn beugel kwijt, en lag ik in het zand. Gelukkig niks aan over gehouden (pony is ook iets van 1.30 of zo). Alleen nu wel ontzettende spierpijn aan 1 kant.
Vanavond maar eens kijken hoe het met Chendo gaat. Ondanks dat die de laatste tijd ook zijn eigen tempo wil bepalen, wat leidt van snel naar sneller naar snelst. Heeft hij wel een rem haha.

Was overigens kwamen we later achter niet compleet de pony's schuld. Er was dus inderdaad wel iets met het been. Linksom zag je niks, en rechtsom zag je alleen in draf dat ze haar been optrekt en naar binnen wegzette. Belastingskreupel, waarschijnlijk vanuit de knie. Ontzettend sneu voor de pony en eigenaresse natuurlijk. Hoor nog wat de DA gaat zeggen. Pony ging dus ervandoor door de pijn.

Naja helaas pinda en kaas. Jas is wel helemaal kapot. daar gaan we vandaag even mee terug.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:00

Lieve foto Susannah :)
En gave actiefoto van Cash!

Sanne, sneu voor de pony. Wel prettig dat jij er behalve de spierpijn niks aan over hebt gehouden.
Hoe is je jas kapot gegaan dan?

Vanmiddag weer les. Ben benieuwd :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:59

Is inderdaad heel sneu voor de pony. Hoop ook dat het niks ernstigs is en simpelweg uitgegleden in de wei of zo.

Ik heb echt geen flauw idee, reed op een dressuur zadel, dus kon niet echt ergens achter blijven haken. De voering is nog helemaal heel, alleen de buitenkant is op de zij-naad en onder de oksel helemaal los gescheurd. Allebei op de naad. Na nadere inspectie kon je wel zien dat de stiksel heel dicht op het einde van de stof zat, dus denk dat de naad sowieso al niet zo heel sterk is geweest.

Ga er dus vanavond mee terug, lijkt mij niet dat een jas na 1x vallen zo kapot mag gaan. Hoop gelijk een nieuwe mee te kunnen krijgen, want is mijn enige jas.

Succes met je les vanmiddag. Ik ben nu wel blij dat ik pas over anderhalf week weer les heb hahaha.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:27

:D Hahaha echt te grappig. Ik heb voor kerst een pakket gekregen dat je zelf oesterzwammen kan kweken whaha. Nou ben ik daar mee begonnen vorige maand en het begint al ergens op te lijken, echt zo cool! :Y)

Zondag
Afbeelding

Maandag
Afbeelding

Dinsdag
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Echt te geeeek whahaha :') ziet er best vies uit maar ik heb nu al zin in m'n pasta met paddestoelen :P en ik kan er 3 maanden van oogsten!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:16

Haha tof. Deze kan je dus dan gewoon eten straks?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:38

Jazeker! Ze hebben die pakketjes in champignons, kastanje en verschillende soorten oesterzwammen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:15

Bleh jij liever dan ik :P

Les ging lekker vandaag! Kreeg ook steeds complimentjes van de instructeur. Leuk :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:20

Super leuk Judith! :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:37

Ja Bil was ook heel makkelijk. Behalve bij galop, toen heeft hij nog wat flinke bokken gegeven. Maar was daarna gauw over.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:42

Hahaha, wat cool die oesterzwammen! Het ziet er in het begin wel een beetje smerig uit, maar ach, daar zie je op je bord straks niets meer van :D

Vandaag ein-de-lijk m'n carrotstick opgehaald, die lag al een week voor me klaar (had hem besteld op internet, maar wou hem ophalen in de winkel ivm de verzendkosten). Dus daarna gelijk door naar stal, Guus losgegooid en daarna aan de slag met grondwerk. Alle basic oefeningen gingen gelijk hartstikke goed, dat had ik helemaal niet verwacht, dus ik moet me weer even verder inlezen op de vervolg oefeningen, haha.

'T werd trouwens opeens wel super koud zeg! Ik kwam aan met een zonnetje, graadje of 7 (zag ik op zo'n bord langs de weg) en op de terugweg vroor het al bijna. M'n vingers zijn nog bezig met ontdooien!! haha

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:46

Ik heb vanavond Pino alleen even in de bak gehad. Sinds gister is hij z'n ijzer kwijt dus ik kan dadelijk nog niet met m aan de gang zo balen.

Alleen een beetje grondwerk gedaan en vooral focus oefening. Was weer even geleden maar hij deed het wel ;)

Afbeelding
En hagel/sneeuw hier!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:48

Ja koud he!

Joyce, wat hou jij aan qua grondwerk oefeningen?

Marlou, whaaaa! zo gaaf, ik heb ooit zo'n setje zien staan, maar toen niet gekocht, vond het altijd al jammer. Zit er echt bizar uit!

Sanne, oef, was wel even schrikken zeker? Wat fijn dat je er verder niet echt iets aan hebt overgouden

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:57

Wat raar zeg, Bill is steeds vaker meer aan het uithalen of niet? Ik heb dus al drie keer ofzo niet op hem gereden maar op James, maar blijf ze allebei leuk vinden ook al heb ik met James wel echt een klik.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:09

Marlou getsiee maar gaaaf! Bij mij gaan planten altijd dood... -O-
Ik heb al zeker zes jaar een cactus die wel overleeft, maar nooit groeit of bloeit... zou die wat vaker water nodig hebben? :o?

Ik wordt die kou wel echt goed zat. Verschrikkelijk ;(
Dopey vandaag dik een uur staan poetsen om die haren een beetje tegen te gaan (onbegonnen werk natuurlijk :+ ) maar t is iig een teken dat de lente wel weer komt :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:25

Nou dit is niet moeilijk hoor, je moet het vochtig houden met een plantenspuit meer niet. En het is schimmel, dat gaat bijna niet dood :P

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:32

Hahah ja maar dat vergeet ik al :+ ik kan dan beter voor een dier zorgen dan een plant := bij een kat denk ik "ow de waterbak is leeg. Even bijvullen" bij een plant met droge aarde of bladeren denk ik "hea heeft ie nou al water nodig? Vanavond maar even doen dan" en dan gebeurt dat uiteraard niet en kan ik m een tijd later weggooien omdat ie verdord is. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:53

@Marlien: ik doe volgen (naast het paard en voor het paard) en dan stilstaan en kijken of paard ook netjes stopt, paard stil laten staan, 2 meter voor hem gaan staan en dan uitnodigen om naar me toe te komen, achterwaarts/plaats van je paard innemen, stilstaand hoofd buigen naar links en rechts (met de neus tot ongeveer de hoogte van de singel), neusje naar de grond laten brengen, om me heen cirkelen, cirkelen en dan de achterbenen over laten stappen, cirkelen en voorbenen over laten stappen, van hand veranderen. Dat is allemaal voornamelijk in stap en stilstand. In draf doe ik nog niet zo heel veel dingen, behalve gewoon "longeren", kijken hoe hij op mijn stemhulpen en lichaamstaal reageert, oefenen dat hij ook goed aan de hulpen is. Soms geef ik een commando dat hij in stap/draf/galop moet, maar reageert daar niet, of niet stel genoeg op, dus dan oefen ik daar ook op.

Als het goed gaat, vind ik het ook leuk om een beetje te "spelen". Dan klik ik hem los en ren ik weg. Hij volgt me dan in draf en zodra ik stilsta gaat hij ook stilstaan. Of hem proberen op lichaamstaal weg te sturen en weer terug te laten komen. Maar dat doe ik niet altijd hoor, want als hij in een opstandige bui is, kan hij daar soms heel brutaal op reageren :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:34

Marlou: wat gaaf! Dat zou ik ook wel eens willen doen :D ik ben dol op paddestoelen.

Wat klinkt dat leuk al dat grondwerk :D Als ik toch meer tijd en een paardje had zou ik dat heel graag willen leren! Op dit moment helaas ook niet echt tijd voor een bijrijd paardje dus ik hou het maar even op iedere week een lesje :)

Oke, vraagje: weet iemand een (web)winkel waar die ariat unbridled nog niet is uitverkocht?
Vraag 2: Ik ben op zoek naar een hoedenkoffer, maar ik vind die standaart 6-hoekige echt te lelijk voor woorden :P weet iemand misschien een (web)winkel waar ze ook andere modellen hebben?

Thanks!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:29

Dominique, dat bokken doet hij echt pas sinds de vorige keer, toen jij er ook was. Nu bokte hij flink hoog.
James staat deze week op rust hoorde ik. Ik heb nog steeds nog niet op hem gereden :P

Zwartvosje, cactussen hebben bijna geen water nodig. Als je ze zwaar verwaarloosd gaan ze bloeien. Heel logisch :P Werkt hetzelfde met vetplanten.

Iedereen heeft het hier over verharen, die shetten van mij laten nog maar 3 haartjes per dag los. Duurt nog wel een maand of 2 voor dat echt los komt, haha.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:02

Gister even naar Epplejeck geweest, en kreeg gewoon netjes een nieuwe jas mee. Super service. Ook zij vonden niet dat de jas zo mocht scheuren naar 1x vallen. Gister Chendo nog even gereden. Dacht eerst dit wordt weer een race training. Hij was met instappen constant aan het drammen om in draf te gaan, maar toen ik hem eenmaal aan het werk had deed hij het super. Dus heerlijk kunnen werken aan de travers, en met onze galop. Hij wordt echt steeds soepeler, heel fijn.

@ Marlou, wat ziet dat er goed en leuk uit. Ik vindt Pino echt gaaf voor een haflinger :)
@ Marlien, ja dat had ik niet verwacht nee. Helemaal niet omdat dit een pony is die echt nooit deze acties heeft. Maar ja later dus bleek het heel logisch te zijn, ze had gewoon pijn en daar "vluchtte" ze voor weg. Gelukkig niks aan over gehouden, behalve spierpijn. Wat met de dag erger lijkt te worden -:(-

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:49

Judith: Dan doe ik toch nog iets goed O:) Maar bloeien doet ie niet en groeien ook nog steeds niet. Hij staat wel in de schaduw omdat ie steeds scheef boog als ie in de zon stond en dan duwde mijn kat 'm steeds omver.... (Ik heb gehoord dat ze naar de zon toe groeien, alleen buigt deze dus alleen, hij is in al die jaren niks gegroeid namelijk :+ )

Vandaag weer naar stal. Waarschijnlijk weer een uur poetsen, net als gisteren. Of het helpt....geen idee, maar ik wil van die haren af zijn :')

Ow. En ik krijg western boots van mijn ouders!! Voor mijn verjaardag alvast Y)(^)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:56

Sanne, fijn dat je een andere jas hebt meegekregen. Scheelt weer kosten.
En top dat Chendo zo fijn liep :)

Oh super zwartvosje, van die boots! Je laat ze wel zien natuurlijk, als je ze hebt?