[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:26

Ah, suffe ik, die foto zat nog onder mijn ctrl-v ;-), deze moest het zijn:

http://www.kramer.nl/STONEDEEK-High-Pio ... .....EC%3E

(en dan dus bij dit hoofdstelletje: http://instituut.net/~job/screenshots/4 ... 491c19.png)

Die boots zeker gaaf ook!

En tja, je bent niet de eerste die dat zegt inderdaad w.b.t. doorgaan met d'r... Ik weet ook nog niet hoe nu verder, maar heb nog steeds een klik met haar, of dat denk ik althans :+ Heb soms echt het gevoel alsof ze tegen me praat, hihi, ik zie er waarschijnlijk veel meer in dan dat er daadwerkelijk is maargoed, ahum, we zien wel hoe verder :o

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:27

Marlien wat fijn dat je ook met grondwerk aan de slag kan met Lesley! Knap dat je zo doorzet +:)+
Inderdaad, zou menigeen er mee gekapt zijn en een ander leasepaard zijn gaan zoeken. Respect! :o

Owww emma, die laars is echt mooiiii <3 Heb helaas ook geen geld voor western boots :(

Was vandaag in de Epplejeck voor zo'n puimsteentje (jullie hebben vast gemerkt; het verharen is weer begonnen -O- ) en een zak muesli. Mijn ouders waren mee omdat ik in de Ranzijn, die eronder zit, nog wat moest halen voor m'n gerbils en dat moest met de auto gehaald worden.
Goed, ik stond toen in de EJ weg te zwijmelen bij een paar outdoor laarzen... en toen zeiden mijn ouders dat dat wel een leuk verjaardagscadeautje is :D Dus helaas zijn het geen western boots, maar krijg wel outdoor boots dan en das iig prettiger dan mijn jodphurs :Y) Alleen vraag ik me af of ik daar ook spoortjes op kan dragen .... weten jullie dat misschien?

Marlien5

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:32

Dat ligt heel erg aan de breedte van de achterkant. Ik heb van die enorme thermo laarzen van Harry's Horse, heerlijk warm voor op stal, maar niets om mee te rijden, laat staan sporen om te doen. Heb je anders een linkje, of fotootje van ze, of vergelijkbare, het ligt denk ook aan je sporen en hoe breed die zijn.
Sommige sporen kun je overigens een beetje verbuigen, alleen dat moet je dan denk ik maar 1 keer doen, anders worden ze lam.

In ieder geval; kadootjes = altijd fijn! En dan heb je gelijk mooie laarzen voor de dagtocht straks!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:34

Oeh die pad is ook gaaf! Die zou ik ook best willen hebben.

Ik heb me voorgenomen dat ik die laarzen pas mag kopen als ik een wedstrijd heb. En dan ze ook netjes te houden door alleen op wedstrijden te rijden. Dus ooit gaan ze er komen! :')

DJ is nog niet aan het verharen. Ik heb z'n recher achterbeen opgegeven qua poetsen :\ hij is zo ontiegelijk vies, met poetsen krijg je het niet schoon, ook niet als het droog is. Dan moet je echt wassen. Dus ik wacht tot hij gaat verharen en alles er uit valt :+

Ik weet niet of dat wil. Maar je kan het altijd proberen. Neem andere laarzen mee voor het geval ze niet blijven zitten of je doet ze gewoon af kan ook.

Iets verbuigen kan inderdaad ook. Lam worden ze niet snel als je ze maar iets verbuigt. Mijn sporen zijn toch wel een aantal keer iets verbogen maar zijn nog prima. Ze zijn ook zo stevig dat je ze ook eigenlijk maar iets kan verbuigen, al laat ik het mijn vader doen want mij lukt het verbuigen niet :+

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:41

Ik zat te denken aan iets als deze http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/outdoorlaarzen/outdoorlaarzen-horka-highlander_3668.html , qua look iig want ik vind ze voornamelijk mooi :Y) Of de kwaliteit goed is ga ik nog even uitzoeken. Dan gelijk mijn vraag, of deze niet teveel profiel hebben om mee te rijden. Met de ene outdoorlaars kan het wel en met de andere niet. Nu zou ik deze wss niet dragen met engelse optoming, maar de stijgbeugels bij western zijn natuurlijk weer heel anders, duss zou dat dan weer wel kunnen of toch ook zo min mogelijk profiel?

Qua sporen rijd ik met iets wat lijkt op deze sporen+riempjes http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/g9MAAOSwYGFUvXoA/$_84.JPG Misschien een iets ander wieltje, maar dat maakt voor het passen om de laars niet zo uit lijkt me :+

Ik ga de spoortjes alleen niet verbuigen :o Ze zijn van de eigenaresse van Dopey en ik mag die lenen. Tzt komen er nog wel eigen spoortjes, maar dat heeft niet zo'n haast.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:58

emmaudb schreef:
Oeh die pad is ook gaaf! Die zou ik ook best willen hebben.

Haha, nu wil ik hem helemaal! Geen idee naar de kwaliteit overigens.
Heb me nu maar voorgenomen dat als het allemaal lekker blijft gaan en ik uiteindelijk weer op haar kan rijden, dat ik dan deze wel als cadeautje mag kopen. Prijs valt volgens mij erg mee. Hoop alleen dat hij wel afgeprijsd blijft.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:07

Misschien is het handig als de laars een randje heeft? Zodat de spoor wat beter op z'n plek blijft zitten.

Ja, is ook weer een beloning voor jezelf als je hem dan koopt Marlien! Is inderdaad niet duur.

Als ik een eigen pad koop dan wil ik er toch wel een met een wollen onderkant. Ik rijd nu met een wollen pad en die neemt het zweet erg goed op.
De singel bijvoorbeeld is van neopreen en daar onder is hij altijd bezweet.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:58

Zwartvosje schreef:
Ik zat te denken aan iets als deze http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/outdoorlaarzen/outdoorlaarzen-horka-highlander_3668.html , qua look iig want ik vind ze voornamelijk mooi :Y) Of de kwaliteit goed is ga ik nog even uitzoeken. Dan gelijk mijn vraag, of deze niet teveel profiel hebben om mee te rijden. Met de ene outdoorlaars kan het wel en met de andere niet. Nu zou ik deze wss niet dragen met engelse optoming, maar de stijgbeugels bij western zijn natuurlijk weer heel anders, duss zou dat dan weer wel kunnen of toch ook zo min mogelijk profiel?

Qua sporen rijd ik met iets wat lijkt op deze sporen+riempjes http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/g9MAAOSwYGFUvXoA/$_84.JPG Misschien een iets ander wieltje, maar dat maakt voor het passen om de laars niet zo uit lijkt me :+

Ik ga de spoortjes alleen niet verbuigen :o Ze zijn van de eigenaresse van Dopey en ik mag die lenen. Tzt komen er nog wel eigen spoortjes, maar dat heeft niet zo'n haast.

Die laarzen heeft mijn moeder, al gebruikt zei ze voor de sier. Voor rijden zou ik ze zelf niet zo geschikt vinden. is een soort van suède buitenkant, slijt denk ik heel erg snel. Profiel vindt ik nog wel meevallen. Is evenveel als mijn stalschoenen waar ik mee rijdt. De laarzen zijn trouwens wel heerlijk gevoerd, dus lekker warm :).

Gisteren Chendo weer gereden, jeetje ik kan niet wachten totdat hij weer de wei in kan. Die kon echt alleen maar racen. Ging ik bezig met de travers op de A-C lijn, besloot hij dat we wel konden galopperen. Echt de hele tijd met niks anders bezig geweest dan tempo beheersing. Uiteindelijk een rondje rustige draf eruit kunnen slepen, helemaal beloond. En daarna op mijn hulp in de galop gezet. Na dat, toch nog goed kunnen eindigen en goed bezig geweest met de travers. Dat heeft hij echt heel snel opgepakt :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:06

Lekker dat verharen hihi ik heb gisteren knollie van top tot hoef gewassen was ze aan toe hihi al vanaf oktober niet meer gewassen :) wil ook zo graag western laarzen hihi echt te duur voor mij heb mooie outdoor laarzen van harrys horse echt top laarzen:)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:11

ik heb 3 paar O:) maar ze zijn ook zo leuk om te kopen.
1 paar heb ik nooit meer aan want die vind ik niet lekker zitten, krijg er blaren van...

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:40

Dragen jullie je laarzen onder, of over je spijkerbroek? De meeste lijken zo breed aan de bovenkant, passen ze dan nog wel eronder?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:59

altijd onder. bij mij passen ze altijd

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:09

Verschilt per broek! Maar bij mijn echte rijbroeken heb ik ze eronder. Maar soms geen zin om van broek te wisselen waardoor ik dus mijn laarzen over mn broek heb :) maar maakt opzich niet uit!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:36

Als ik een bootcut of flare jeans aan heb, dan doe ik ze onder m'n broek en bij broeken die recht of skinny zijn draag ik m'n laarzen er overheen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:59

ik heb bijna alleen maar skinny's aan dus erover
heb nu 5 paar waarvan ik er 2 paar niet gebruik
nl sendra's en ariat ( deze zijn dus ook te koop ;) )
ik vind de andere die ik heb fijner zitten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:39

Welke maat? :P

En zijn die boots van Ariat een beetje fijn?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:07

Ik wou net hetzelfde vragen Marlien :).

En natuurlijk foto :).

Ben zelf fan van Ariat schoenen en laarzen. Alsof je op wolkjes loopt :j

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:27

Laarzen? te koop? Vertel verder! :7 :Y)

Nee, maar ik wil ook wel een foto etc. van die laarzen zien, ik wil zoo graag laarzen! :D

Ik ben ook fan van Ariat. Heb nu dressuurjodphurs van Ariat en die draag ik eigenlijk dag in dag uit. Wil dus ook dat mijn toekomstige westernboots dat kunnen waarmaken :o

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:38

Marlien, wat een berg haar! Die is er lekker vroeg bij.
Wat fijn dat je binnenkort met haar gaat grondwerken.
Is dat andere bijrijdpaardje niks geworden?
Goed idee trouwens, om die pad te komen als beloning dat het goed blijft gaan. Geeft je misschien net dat extra zetje.

En wauw, mooie boots komen er voorbij :j

Ik heb ook Ariats, via marktplaats voor een prikkie. De binnenzooltjes waren zelfs nog nooit gebruikt, die had mevrouw verwisseld (snap er niks van (A) )

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:39

Ik had altijd mountain horse jodphurs, opzich ook prima schoenen. Beetje stijf in het begin en met een harde zool. Ze waren op den duur af (als ik, je zag mijn sokken). Dus naar de winkel, en die zij probeer eens deze. Nou alsof je op wolkjes loopt. Ik heb nu de stalschoenen van ariat. Simpelweg omdat ik er alles mee doe, paard uit de modder halen, stal mesten, rijden. Dus ze moeten wel tegen een stootje kunnen.

En heb nu de outdoorlaarzen van Horze, maar die vindt ik met trainen niet lekker zitten. Heb ze dus momenteel alleen aan als ik stal ga opstrooien, en even in de bak zetten ofzo. Met buitenritten ga ik ze straks wel veel gebruiken.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:45

de ariats zijn 39.5
de sendra's zijn 40
maar het zijn wel zwarte
ze zijn wel fijn, maar de andere die ik heb zijn fijner

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:29

Jammer, ik heb maat 38/39 Maar van Ariat meestal 39.

Waarom moet jij nu weer grote voeten hebben???

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:44

Zwartvosje, ik heb ook laarzen te koop. Woon in Leusden, dus niet zo ver weg van jou!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:19

*kruipt uit meelees hoek*

Zijn er ook foto's van de laarzen die te koop zijn bij quibje en belletjhee?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:14

Deze zijn maat 39. En nog helemaal nieuw.
Afbeelding