Bedankt Yvettt02! Ik merk dat het Nova ook goed doet
 En mijzelf natuurlijk haha.In tussentijd heb ik weer een paar keer hulp gehad op stal. Merries........ Ze heeft echt dikke moodswings
  Maar ze laat zichzelf nu wel steeds beter corrigeren. Ze kan echt zo onwijs boos worden / kreunen / zuchten  als ze haar zin niet krijgt. Maar onder begeleiding gaat het gelukkig erg goed!Ze is ook echt behoorlijk hengstig geweest. De afgelopen weken worden ze namelijk in de ochtend naar de zomerwei gebracht, en in de avond weer terug gezet in de winterwei. Van de week moest ik haar dus naar de zomerwei brengen, en op het pad daarheen kom je langs een aantal landjes met ruinen. Het hele pad heeft ze vol gepist
   Ik heb nog nooit een merrie gehad dus dit is voor mij ook compleet nieuw  
  Echter liepen we gisteren langs een weide waar een shetlanderhengst staat, en daar reageerde ze dan weer totaal niet op. Ik snap soms echt helemaal niks van haar.  
 Ik wil wel graag haar cyclus gaan bijhouden, altijd handig om te weten of het er weer aan zit te komen. Dus bij deze markeer ik alvast dat ze hengstig is geweest rond de datum van 25 april. Bij de volgende hengstigheid zal ik deze post quoten
 Ook zijn we een fase door gekomen waar ze zich niet meer liet vangen. Zo'n twee weken heeft ze vervelend lopen doen met het brengen en halen van en naar de zomerwei. Man, man man, wat een trutje is het soms. Je ziet het meteen al aan de stand van de oren en haar ogen als ze een dag heeft dat ze zich niet wil laten vangen. Stalgenoten die buitenzet-beurten hadden hebben er erg veel moeite mee gehad op bepaalde momenten
 En ik zelf ook. Op een dag heb ik het om- en af doen van het halster geoefend, wel 30 keer achter elkaar en steeds vanuit een andere invalshoek. Tussendoor ben ik af en toe even in het gras gaan zitten en observeren, om vervolgens weer opnieuw het halster om- en af te doen. Inmiddels laat ze zich weer gewoon vangen en is er niks aan de hand. Het zijn dus echt fases waar ze doorheen gaat 
 Ze is ook duidelijk aan het groeien, de schoft lijkt ineens een stuk hoger en ik moet nu mijn arm omhoog doen om over haar heen te leunen, terwijl ze eerst nog onder mijn oksel pastte. Dus qua schofthoogte komt het wel goed

Nog één wandelfoto van gisteren

En daarna hebben ze in de bak geoefend (toen was ik al weg, maar ze hebben het wel gefilmd dus ik krijg de video nog opgestuurd) en toen hebben ze haar zelfs over een plastic zijl heen gekregen! Dat was mij nog niet gelukt dus ik ben ook heel erg benieuwd naar de video