[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:53

Even bijkomen van m'n eerste echte groepsles. Was weer leuk, kreeg een paardje die ook niets gratis deed dus ben lekker aan het werk gezet. ;) wat trail oefeningen gedaan en dat ging allemaal prima op naar de volgende!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:03

Morgen morgen morgen *\o/* :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:09

wat is er morgen? :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:09

Dan heeft ze weer les. :D
Hoe laat Suus?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:36

oooooooh hihihi
ik zondag weer cow cutting clinic *\o/*

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 15:56

Ik ga niet rijden dit weekend -O- Maar als ik dan in de week veel studeer, misschien volgende week wel... Hoewel, volgende week heb ik ook al een feestje en gaan babysitten... Misschien bel ik toch nog eens of er nog een plaatje vrij is :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:26

Bellatrix schreef:
Hoe laat Suus?

Van 4 tot 5! *stuiterrrrrrrr

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:27

Ik heb net les gehad :D ga nu eerst even douchen en dan zal ik er een verslagje over doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:54

Suuskipje schreef:
Bellatrix schreef:
Hoe laat Suus?

Van 4 tot 5! *stuiterrrrrrrr

Dan kan ik niet komen kijken want ben dan zelf bij het paard.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:03

Iets later dan na het douchen, maar hier komt mijn verslagje dan.

Mocht vandaag op een ander paard, deze was meer pleasure gereden, maar kende ook reiningoefeningen. Ik weet niet of jullie voor anderhalf jaar terug nog weten van die man die naar Istanbul ging met zijn paarden? Hij is toen ook op HE geweest. Dit was één van die paarden die toen naar Istanbul was geweest.
Hij gaf het in ieder geval niet allemaal zomaar weg zoals Pits, het vorige paard waar ik op zat. Ik vind het nog best lastig om te voelen wanneer hij loslaat, aangezien de teugels zo lang zijn. Vandaag ook op 1 hand gereden, aangezien deze daar beter op reageerde, ook met sporen (waar ik toen ik afstapte steeds over struikelde :')).
Het was in ieder geval een stuk meer werken dit keer. Paar keer dat we op een cirkel rechtsom zaten en dat het paard ineens besloot dat hij linksom veel leuker vond. Of dat we een stop hadden gemaakt en dat hij dacht dat hij de volgende keer daar ook een stop kon maken. Of de hoeken afsnijden, en aan de andere kant naar buiten vallen omdat daar een ander paard liep. Plus nog hele andere gangen. Op ten duur moest ik in galop, wat een hobbelpaard zeg. Dacht op dat moment echt dat ik van mijn paard af zou stuiteren. En toen ging hij ergens ineens draven (vanwege een stop op die plek eerder en ik te laat was met de correctie) en toen lag ik er echt bijna naast voor mijn gevoel :') Instructrice zei achteraf dat het allemaal wel heel erg meeviel en dat ik er netjes op bleef zitten, maar jeetje. Dat was echt even wennen zeg! Maar wel heel leuk, juist omdat hij niet alles weggaf. Op ten duur gingen we een spin doen. Waar Pits het wel deed, ging deze gewoon heel leuk een klein rondje lopen als ik niet duidelijk genoeg was :') Al met al wel heel leerzaam in ieder geval.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:34

goldenarrow schreef:
Iets later dan na het douchen, maar hier komt mijn verslagje dan.

Mocht vandaag op een ander paard, deze was meer pleasure gereden, maar kende ook reiningoefeningen. Ik weet niet of jullie voor anderhalf jaar terug nog weten van die man die naar Istanbul ging met zijn paarden? Hij is toen ook op HE geweest. Dit was één van die paarden die toen naar Istanbul was geweest.
Hij gaf het in ieder geval niet allemaal zomaar weg zoals Pits, het vorige paard waar ik op zat. Ik vind het nog best lastig om te voelen wanneer hij loslaat, aangezien de teugels zo lang zijn. Vandaag ook op 1 hand gereden, aangezien deze daar beter op reageerde, ook met sporen (waar ik toen ik afstapte steeds over struikelde :')).
Het was in ieder geval een stuk meer werken dit keer. Paar keer dat we op een cirkel rechtsom zaten en dat het paard ineens besloot dat hij linksom veel leuker vond. Of dat we een stop hadden gemaakt en dat hij dacht dat hij de volgende keer daar ook een stop kon maken. Of de hoeken afsnijden, en aan de andere kant naar buiten vallen omdat daar een ander paard liep. Plus nog hele andere gangen. Op ten duur moest ik in galop, wat een hobbelpaard zeg. Dacht op dat moment echt dat ik van mijn paard af zou stuiteren. En toen ging hij ergens ineens draven (vanwege een stop op die plek eerder en ik te laat was met de correctie) en toen lag ik er echt bijna naast voor mijn gevoel :') Instructrice zei achteraf dat het allemaal wel heel erg meeviel en dat ik er netjes op bleef zitten, maar jeetje. Dat was echt even wennen zeg! Maar wel heel leuk, juist omdat hij niet alles weggaf. Op ten duur gingen we een spin doen. Waar Pits het wel deed, ging deze gewoon heel leuk een klein rondje lopen als ik niet duidelijk genoeg was :') Al met al wel heel leerzaam in ieder geval.

Paard van Naud bedoel je? Mocht je op Jan of op Karel :D ?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:38

Jaaaa morgen *\o/* Lekker een lesje doen bij Marlies! Ik ben benieuwd of ze me nog wat pointers kan geven met m'n zit. zinzinzin!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 02:52

Ja, idd :D Zat op Jan.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:56

goldenarrow schreef:
Ja, idd :D Zat op Jan.

oooh da's zooooo'n gaaf paard! lichtelijk jaloers :D

les vandaag was moeilijk haha. moest op Willy en dat is echt een wiebelkont. vandaag voor het eerst stop gedaa maar moet er nog wel mee oefenen hoor.. ik heb er moeite mee om alles gelijktijdig te doen dus en diep zitten en whoa zeggen waardoor paardje er niks meer van snapte en maar ging stappen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:00

Welke is Willy?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:06

Wat leuk dat jullie op ervaren paarden lessen! Ik ben ook aan bet omschakelen naar western (superleuk, had ik eerder moeten doen) met mijn arabiertje. Maar wij moeten het allebei leren en dat gaat dus niet zo vlot. Desondanks vind ik het geweldig. De hulpen zijn veel logischer voor mij en mijn paard!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:37

bella24 schreef:
Wat leuk dat jullie op ervaren paarden lessen!

Dat is volgens mij ook pure noodzaak :+ Een ruiter én een paard die het nog niet kunnen, dat werkt denk ik niet :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 03:12

bella24 schreef:
Wat leuk dat jullie op ervaren paarden lessen! Ik ben ook aan bet omschakelen naar western (superleuk, had ik eerder moeten doen) met mijn arabiertje. Maar wij moeten het allebei leren en dat gaat dus niet zo vlot. Desondanks vind ik het geweldig. De hulpen zijn veel logischer voor mij en mijn paard!

Dat heb ik ook met whitney!
Ik ben niet bekend met western en zij ook niet, vind het juist een leuke uitdaging :D

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:47

Vind ik ook!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:56

Bellatrix schreef:
Welke is Willy?

de vosbonte paint (:

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:28

Aan de ruiters die met hun eigen paard de overstap naar de western wereld maken zou ik adviseren om hun eigen omscholing en deze van hun paard te splitsen.
Leer western rijden op een ervaren paard en laat je paard omscholen door een trainer die ervaring heeft met deze omscholing.
Zijn jullie beiden ver genoeg ga dan verder samen trainen tot jullie een geheel vormen.

Toen mijn dochter enkele jaren geleden de overstap maakte hebben wij dit ook zo aangepakt.
Ze is gaan trainen op de ervaren paarden van haar trainster.
Ondertussen zijn we op zoek gegaan naar een paardje en hebben een groene paint gekocht.
Een jaar later is onze paint haar basistraining begonnen en daaraan ging mijn dochter 2 a 3 keer per week mee werken zodat ze samen tot een mooi geheel werden gesmeed.
Daarna is ze met haar paard verder gaan trainen bij haar trainster.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:53

Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid ...

Ik ben gewoon samen met mijn merrie om gaan scholen, geen enkel probleem mee gehad.
Je wilt toch ook samen met je paard leren en groeien? Ik zou het niet anders doen iig :)
Je bent dan al vanaf het begin een geheel, hebt vertrouwen in elkaar, en kan die weg SAMEN afleggen.

Maar goed, ik ben ook niet iemand die mijn paard in training zou zetten bij iemand anders.
Dan duurt het maar wat langer, maar ik doe het hoe dan ook zelf.

Wil niet ineens op mijn eigen paard stappen waar ik niet eens de knopjes van weet.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:12

xDenies schreef:
Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid ...

Ik ben gewoon samen met mijn merrie om gaan scholen, geen enkel probleem mee gehad.
Je wilt toch ook samen met je paard leren en groeien? Ik zou het niet anders doen iig :)
Je bent dan al vanaf het begin een geheel, hebt vertrouwen in elkaar, en kan die weg SAMEN afleggen.

Maar goed, ik ben ook niet iemand die mijn paard in training zou zetten bij iemand anders.
Dan duurt het maar wat langer, maar ik doe het hoe dan ook zelf.

Wil niet ineens op mijn eigen paard stappen waar ik niet eens de knopjes van weet.

Ga ik helemaal in mee! Ik ga mezelf en m'n haflinger gewoon samen omscholen,
al zijn we allebei helemaal niet bekend met western. Het heeft geen haast, we zien wel hoe lang het duurt :)

Nu op zoek naar goede instructie..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:22

Inderdaad.

En daarnaast deed ik min merrie van toentertijd ook echt geen plezier om een heel andere ruiter er op te zetten. Dus waarom mijn paard dat 'aandoen' als ik het zelf ook uiteindelijk kan :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:23

Herkenbaar! De mijne is ook heel eenkennig in het rijden. En ik doe mezelf er ook geen plezier mee, rijd liever zelf op haar :')