[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:29

Weer iemand die reageert op mijn advertentie waarin duidelijk staat dat iemand een paard voor zichzelf krijgt, maar dat dat dus tijd kost. Krijg een geïnteresseerde mail, enthousiast... Stuur ik een lange mail terug, stuurt ze terug: ja, maar ik studeer nog, heb een bijbaantje, heb les én ben nog een paard aan het inrijden.... gvd!!! Reageer dan niet!! Ik wordt hier zó ontzettend moe van.
En dan... mijn paard is dan wel reining gereden, maar het is geen quarter. Ik rijdt ook geen wedstrijden en train niet wedstrijdgericht, maar train wél reining én rijd graag buiten. Als het geen quarter is, dan is het te min lijkt het wel, terwijl ze hebben geen idee wat voor een fantastisch paardje ze onder hun kont krijgen.
Ik wordt er echt super moedeloos van. Als ze mij vroeger die kans hadden gegeven, dan had ik 'm met beide handen gegrepen. Wat is dat toch???

Lerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:02

Haha! Even volhouden Mabotje. Komt echt wel goed, duurt gewoon even. Zal voor je duimen.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:04

Zal wel weer een “alles willen weten” persoon zijn die graag meer info wil maar er niet verder mee wil. Erg irritant is dat idd dat soort mailtjes heb ik ook al een paar ontvangen, uiteindelijk maak je dan een afspraak en vervolgens komt er niemand opdagen :(

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:48

Mabotje, ik heb een tinker, kun je nagaan.... Gelukkig is bijrijdster helemaal verknocht aan tinkies, en vind ze mnr paint maar eng....
Maar vervelend is het inderdaad wel, dat vooroordelen op ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:32

Nou, ik ben al blij als ik een western gereden paard vind hier, of dat nou een quarter is of niet...

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:37

MiReRe schreef:
cissy schreef:
Naar Vianen en we zoeken nog steeds naar een bijrijder! ;)

Jammer dat ik (nog) geen western rijd. Hoop dat ik een westernles voor mijn verjaardag krijg eind deze maand, ben er supernieuwsgierig naar. Maar ja, dan ben ik er nog niet he...

Dat is toch geen reden om niet te reageren?? Met 1 les ben je er zeker nog niet als westernruiter, maar het begin is er. En zelf ben ik ook met mijn oude bijrijdpaard aan het westerngebeuren begonnen. En nu ben ik zelf op zoek naar een bijrijder. Hoeft niet western geschoold te zijn, maar wel de intentie hebben om western te willen rijden. Dus van mij mag je langs komen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:38

De paarden van Cissy en Megs zijn echt heel leuk :j dus ik zou zeker langsgaan!

En ook ik krabbel langzaam weer uit mijn dal.. hopelijk kan ik snel weer aan het werk en wie weet wat er dan voor mogelijkheden openen :)

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:40

Jans, je kan nu zelfs op de fiets!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Doe ik ook tegenwoordig. Is ook erg goed voor de gezondheid. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:44

Ik kan zelfs lopen :)) het is hier echt heel dichtbij zag ik al :j
Hopelijk hoor ik vandaag dat ik een baan heb.. dan kan ik half mei weer aan de bak daar, (ik ga eerst op vakantie O:) )

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:45

Hahaha ja voor jou praktisch aan het eind van de straat linksaf en dan doorrijden of lopen tot het eind en dan ben je er al.
Fijne vakantie en ik duim voor je nieuwe baan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:55

waar woont Jans dan? ik woonde vroeger in de wendelaar en ik kon het ook lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:57

Monnikkenhof :j boven de supermarkt. Zal tien min lopen zijn :j

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:02

Ik ben al afgestapt van de vraag 'ik zoek een westernruiter', ook n.a.v. wat terechte opmerkingen in dit topic. Ben nu dus op zoek naar een 'enthousiaste, betrouwbare, ervaren ruiter met voldoende tijd en liefde en passie voor paarden'....sta dus open voor evt. Engelse ruiters, áls ze maar willen leren, serieus zijn én: VAN MIJN PAARDEN HOUDEN! Vraag ik toch niet te veel, of wel?

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:07

@Mabotje, nee dat is zeker niet te veel. Ik sluit me daar helemaal bij aan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:34

mee eens, maar zelfs die zijn schaars... ;(

Lerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:51

Mabotje schreef:
Ik ben al afgestapt van de vraag 'ik zoek een westernruiter', ook n.a.v. wat terechte opmerkingen in dit topic. Ben nu dus op zoek naar een 'enthousiaste, betrouwbare, ervaren ruiter met voldoende tijd en liefde en passie voor paarden'....sta dus open voor evt. Engelse ruiters, áls ze maar willen leren, serieus zijn én: VAN MIJN PAARDEN HOUDEN! Vraag ik toch niet te veel, of wel?

Als dat niet overtuigend genoeg is voor iemand die een bijrijd paardje zoek, weet ik t ook niet meer. Ik had de kans met beide handen gegrepen.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:59

Mabotje, dat zijn inderdaad ook mijn minimale eisen geweest. Zoeken jullie zelf ook weleens advertenties af? Ik heb nml (ten einde raad) aangeboden advertenties hier op bokt "besnuffeld" en aan de hand van een van die advertenties bijrijdsterlief gevonden. Ze heeft nu afgelopen week een les gehad van mijn instructrice en gaat met sprongen vooruit!!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:41

cissy schreef:
Naar Vianen en we zoeken nog steeds naar een bijrijder! ;)

Jammer dat ik (nog) geen western rijd. Hoop dat ik een westernles voor mijn verjaardag krijg eind deze maand, ben er supernieuwsgierig naar. Maar ja, dan ben ik er nog niet he...[/quote]

Dat is toch geen reden om niet te reageren?? Met 1 les ben je er zeker nog niet als westernruiter, maar het begin is er. En zelf ben ik ook met mijn oude bijrijdpaard aan het westerngebeuren begonnen. En nu ben ik zelf op zoek naar een bijrijder. Hoeft niet western geschoold te zijn, maar wel de intentie hebben om western te willen rijden. Dus van mij mag je langs komen hoor :D[/quote]

:D ik heb je een pb gestuurd!

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:55

jammer dat het zo ver weg is
klinkt goed
leuke fijne locatie
western lijkt me zeker leuk om te proberen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:19

Toen ik een bijrijdster zocht, kreeg ik ook alleen maar engelse ruiters die ik en mijn merrie hebben opgeswitched naar reining :)

kim84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:38

hebben jullie kapaaza al geprobeerd? Zelf schuim ik deze website regelmatig af op zoek naar een verzorgpaardje (de mijne worden regelmatig verhuisd of zwanger of verkocht...) en soms is het een tijd rustig en dan verschijnen er op een week tijd 5 nieuwe berichten. ik heb er nu zelf een dikke 2 jaar niet meer gereden en nu sinds januari weer rustig aan het opbouwen. Vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij een dame met enkele quarters en ik heb heel veel zin om hier aan de slag te gaan. Ik heb absoluut geen ervaring met western, maar ze zag het helemaal zitten om me de basics te leren. Morgen ga ik er weer langs en ik ben heeeel benieuwd.

Ik denk ook dat deze manier van rijden stukken beter zal zijn voor mijn rug.

kennen jullie goede websites waar info staat over de oefeningen en de hulpen die je geeft? ik heb heel het net afgezocht, maar kon niet meteen specifieke info vinden. ik weet dat de lessen veel beter zijn dan wat ik erover kan lezen, maar zou niet graag als een volledige 'westernmaagd' aan de slag gaan :)

groetjes

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:53

In Schoonrewoerd staat ook een kanjer van een Quarter ruin. :D
Ook voor iemand die de overstap wil gaan maken.
Of voor de meer ervaren ruiter.
Paardje kan veel en is echt braaf, is makkelijk op de hulpen en mag en kan naar buiten of op wedstrijd.
Zie profiel :)

het is vlak bij knooppunt Everdingen op de A2

de stalling is erg gezellig en er heerst een gemoedelijke sfeer......dus geen onderling prutsmuts om maar zo te zeggen :D

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:04

Mabotje schreef:

Je vraagt echt niet te veel.. en idd dressuurruiters kunnen ook western leren.. als ze er open voor staan en serieus zijn..
succes met je zoektocht! Lijkt me echt moeilijk om iemand voor je paard te zoeken.. omdat het vaak zo moeilijk is om je eigen beest uit handen te geven... :-)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:25

Heel misschien.....
Maandagavond komt er iemand... heeft mijn berichten hier op Bokt gelezen. Leuk contact via mail, spreekt me erg aan en andersom ook geloof ik. Ik kijk uit naar de ontmoeting. Zal 't dan tóch???

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:35

De aanhouder wint! Ik heb ook een half jaar voor mijn shet gezocht. Schreef ik dat ze max zogroot en zo zwaar mochten zijn om te rijden en dat ze in omgeving Nijmegen staan. Kreeg ik reacties van mensen uit overijssel en eentje wilde hem zelfs leasen en op haar stal zetten, want dat koste me dan toch minder geld -O- Gelukkig heb ik nu een leuk meisje dat met veel plezier op mijn shetties rijdt.