Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sannanasje schreef:Haha echt he! De eerste keer dat ik die (kwart)schep muesli in de voerbak gooide moest ik mezelf bijna dwingen niet terug te trekken. Zo onnatuurlijk is dat geworden! Lena staat op dezelfde stal als Reddy stond, en al mijn stalgenootjes vragen ook steeds braaf: Mag deze wel een appel/wortel/boterham/whateverArme schatten zijn nog helemaal getraumatiseerd van mijn paniek als ze al met een wortel naar Reddy wezen
Sannanasje schreef:Ze krijgt bij mij na het rijden een kwart schepje muesli, wordt er niet gereden, dan krijgt ze ook geen muesli. Verder krijgt ze van de staleigenaar 2x per dag een kwart schep basisbrok en verder 4 keer per dag hooi/kuilgras.
Ik bedoelde het meer dat ik nu gewoon de goedkoopste, lekker ruikende muesli kan kopen zonder dat ik hoef te panieken om een aanval. Doet ze het er niet goed op dat komt er wat anders, maar ik zal haar echt niet dood voeren met dat max kwart schepje per dag... En ze krijgt 2 worteltjes per keer, dus ook geen kilo's hoor, maak je geen zorgen
superpony schreef:Ik geef heel duidelijk aan dat ik het hier niet als aanval bedoel, was oprecht een vraag waarom men dat zou willen
superpony schreef:We hebben het erover dat ik heel veel problemen heb gezien en nog zie als men dus wel biks, wortels, appels etc voert.
Sannanasje schreef:En ze krijgt 2 worteltjes per keer, dus ook geen kilo's hoor, maak je geen zorgen
hutch84 schreef:mijn paard wat snel jo jo in gewicht hou ik nu sinds een aantal weken scherp in de gaten om te kijken hoe en wat maar om dan een graasmasker op te doen nee.
Mister01 schreef:superpony: ik bedoelde dat ook echt niet zo letterlijk als het er stond hoor, maar ik ben zo'n tijd bijna obsessief bezig geweest met dat voer.
Mister01 schreef:en af en toe een appel of een wortel kan imo niet zoveel kwaad. maar met alles geld dat overdaad schaad. dus het is niet zo dat ik een nieuw paard vol ga proppen met suiker muesli en wortels en appels.. ik kies wel een gezond voer uit waar niet veel suiker in zit.
Mac schreef:Het ging mij ook meer om het gevoel van Mister dat ik oh zo goed kan begrijpen. Dat je d'r een half schepje muesli in zou.kunnen.stoppen en dat het dan gewoon goed gaat. Hoera! Paard doet het nog! Dat dus meer
jottum schreef:Natuurlijk ga je een gezond paard niet ineens hopen wortels, muesli,mappels en ik weet niet wat voeren. Het is een beeld wat gegeven wordt van opluchting dat niet het allerkleinste dingetje wat je geeft al een reactie kan veroorzaken.