[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:06

Beterschap Marlou!

Ik kan het me niet zo herinneren, maar kan best zijn dat je het wel hebt verteld. Wanneer heb je je les?

Afbeelding
Knap paard <3

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:53

Wat een geweldige foto's allemaal!! Dat vind ik altijd super leuk om te zien hihi. Jammer dat er zo weinig nieuwe topics bij wn-itp worden aangemaakt :+

Ik doe een rondje mee!! Mijn les donderdag was geweldig, flink rondjes gecrosst en gestopt ^^ wat is het toch een cool beest.

Afbeelding Afbeelding

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:53

Ik vind het echt een mooi paardje Hedi!

Ik kan nu niet rijden door de sneeuw :\
Hij was de vorige keer zo vervelend met draven, dus dat wil ik graag recht zetten. Maar dan moet de bak wel goed zijn

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:35

emmaudb: ik vind haar ook prachtig :) ik zal eens een foto opzoeken van haar gloriedagen met mijn instructrice. Wat zou het gaaf zijn als ik er eentje voor mezelf zou kunnen betalen! Bij mijn vorige stal hadden we ook alleen maar een buitenbak, dat kan ik de winter echt heel vervelend zijn :( allemaal sneeuw, vorst en blubber.. succes ermee!

Binnenbak bij ons is trouwens maar 15 bij 35 m. Maar goed, we kunnen binnen rijden ! :)

Edit: wat kijkt jouw paardje trouwens heerlijk ondeugend! :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:45

Blubber valt hier nog mee gelukkig.
Onze bak is ook niet groot maar groot genoeg voor mij. Ben eigenlijk toch altijd alleen dus er rijdt niemand in de weg.

Je wil niet weten hoe hij kijkt als hij mij aan ziet komen in de wei. Hij ziet me en kijkt op, oortjes naar voren, maar naar me toe komen zit er niet in XD
Is vooral niet leuk als hij helemaal achterin het weiland staat, weiland is behoorlijk groot.

Ik had gisteren wel een stalker in de wei, die paint kwam wel naar me toe, maar die moest ik niet hebben. Beetje jammer dat hij ook niet weg wou XD
Gisteren had ik

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:00

Hier is de binnenbak 65x25, rij er meestal 's zomers ook in want de buitenbak is kleiner :o
wat een onwijs leuk paard Hedi! Schattig bekkie zo <3

En emmaudb ook al zo'n lieve foto! Ook al zo'n lekker ondeugend bekkie :D

Fritz hinnikt altijd heel hard als 'ie me ziet <3 laatst stond er iemand bij z'n stal. Hij is echt dol op aandacht dus dat vond 'ie prachtig! Alleen toen zag 'ie mij aankomen en had 'ie helemaal geen oog meer voor die andere mensen :')

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:45

Wat lief Warboel!!!!
Cash kijkt bijna altijd boos hihi! Ze is vrij eenkennig. Ze is echt dol op mijn instructrice! Maar ik heb het vermoeden dat ze mij toch ook al wel een beetje lief vind inmiddels :o

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:28

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:20

Frizzle komt altijd wel naar me toe, maar dat is meer omdat ze eten verwacht en graag knuffelt. nieuwe mensen vind ze ook heel interessant.

Heb me net ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd :D Ik ga trail, pleasure en horsemanship starten. Ik wou nog in hand trail starten alleen die doen ze helaas niet. afgelopen november nog wel alleen toen was er maar 1 start, dus denk dat ze het helemaal niet doen dit jaar.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:51

Oeh spannend filly!!

En marlien nog ff door sparen, het kost maar n miljoen valt best mee!!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:33

Spannend filly! Echt superleuk :D

Marlien: wat een schitterende stallen :):) daar zou ik ook wel willen wonen

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:54

Het is idd heel spannend, maar ook heel leuk. Gister avond vervoer geregeld. een vriend van mij zou rijden alleen het gaat niet zo goed met zijn moeder, dus overlegd dat als hij niet mee kan wij zijn busje mee mogen nemen en als hij mee wil dan gaan we met 2 auto's zodat als hij met spoed weg moet dat ook gewoon kan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:58

Leuke foto's komen er allemaal voorbij!

Marlou, balen van je teen. Beterschap..

Marlien, wat een prachtig landgoed. Zo mag ik het wel noemen denk ik :D

Filly, leuk je eerste wedstrijd. Wanneer is dat?

Gisteren stiekem nog even gesleed met Jolly. Het was al eind van de middag, dus begon al te schemeren. Vandaar de hele belabberde kwaliteit. Maar.. het is een foto!
Afbeelding

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:52

@Judith: Geweldig! Het plezier straalt er vanaf, zowel bij jullie als bij t peerd :-)

@Filly: Spannend en leuk en gaaf en gefeliciteerd!

(En dat linkje naar dat landhuis, ja echt kwijl, ziet er zo mooi verzorgd uit allemaal *D :P )

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:55

Ahh succes Yara! :D super leuk!
Wel zorgen dat iemand filmt/foto's maakt hoor!

Leuke foto Judith, ik wil dat echt ook een keer doen...heb helaas geen shet beschikbaar :=

En die stal... whoaaa <3 zo iets staat er ook vlakbij mijn dorp, maar dan kleiner en meer boerderij dan villa. Maar jeeeeej ik zou daar zoo graag willen wonen :oo

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:23

Moet je hier komen :P Het sneeuw alleen niet zo vaak in NL.
Ik heb 2 shetten beschikbaar, maar slechts 1 tuig en 1 geschikte slee.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:42

@ Judith 1 maart is de wedstrijd, dus heb nog precies een maand haha.
@ Sharon mijn vader gaat mee dus dat komt wel goed(hoop ik) er gaat misschien ook nog een vriendin en een vriend van mij mee, dus iemand wil vast wel filmen. zou mooi zijn als de ander dan foto's maakt.

vandaag eindelijk weer rijden met frizzle. ik neem de blanket mee, kan ik alvast oefenen met die goed onder het zadel te krijgen. is wel een heel gedoe hoor. eerst de pad erop dan de blanket en dan het zadel maar wel zorgen dat de blanket en de pad goed blijven liggen.
Normaal klooi ik al met alleen de pad er weer goed onder zien te krijgen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:48

Ik wil ook zo graag wedstrijden doen, maar DJ is er nog niet klaar voor. Met dit weet schiet het nou ook niet echt op.
Heb al wel allemaal mensen die voor me willen rijden dan :+

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:56

Hahah ja ik heb ook altijd ruzie met pad en zadel.

Judith stiekem vind ik dat wel fijn, weinig sneeuw in NL :o

Wedstrijden lijken me wel leuk, maar dat wilde ik met de dressuur al. Is er alleen nooit van gekomen en nu met de western zal dat ook niet snel. Dopey heeft haar wedstrijdcarrière al achter de rug :Y)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:58

Wedstrijden zijn ook heel leuk. Ik heb ook het geluk dat Frizzle al wel wat basis training had alleen was frizzle er toen nog niet aan toe om wedstrijden te lopen, of nouja ik was er samen met haar niet klaar voor. Ik was als de doods voor Frizzle en er was niemand anders die met haar wou rijden iig geen western. toen Frizzle 8 was ben ik haar pas weer gaan rijden en steeds minder bang voor haar geworden. nu is ze 10 en heeft ze al wel wat onderlinge dressuur en spring wedstrijdjes met mij gedaan toen ze 9 was.
De wedstrijden dit jaar zijn ook puur voor de ervaring en zonder verwachtingen.

Hier kan ik ook bijna niks met dit weer, ze staat nu al bijna een maand stil dus ik verwacht zometeen ook niet heel veel van haar haha.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:14

Wat een heerlijke foto's, hier ligt geen sneeuw. Maar daar ben ik blij om. Van mij mag de zomer wel komen.

Beterschap met je teentje marlou. En anneke met je paard.

Chendo was vrijdag weer helemaal zichzelf. Er stonden hindernis in de bak en zijn maatje had al gesprongen. Dus mocht chendo Nog even. Stond een klein kruisje, met een balk aan de zijkant vanaf de bakrand, naar beneden over de hoefslag. Wat doet chendo die springt natuurlijk over de schuine balk. Die een stuk hoger ligt, maf paard.

Hij is dus weer helemaal zichzelf, dus zaterdag les gehad, en met travers bezig geweest. Was echt een hele leuke leerzame les. Als verassing van mijn ouders ben ik gister naar war horse geweest. Wat is dat gaaf zeg, echt van genoten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:25

Ik hou van sneeuw! Mensen willen nooit sneeuw. Maar als je in de winter geen sneeuw hebt, heb je regen. Doe mij dan die paar maanden in het jaar een ander soort neerslag, wit wat blijft liggen en waar je lol mee kunt hebben.
We wilden vanmiddag ook nog even sleeën met onze merrie, maar het heeft keihard gedooid en nu lag er niet genoeg meer. Het kon gisteren ook nog net, al was fatsoenlijk sturen met de slee al heel moeilijk door ijs-sneeuw.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:22

Wat een leuke berichten en sneeuwfoto's! Helaas ligt/lag er bij ons geen korrel :( Van mij mag er ook wel wat komen voor een dag of 2 ;)
Komen hier trouwens nog meer mensen uit de buurt van Leiden ZH?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:34

Vandaag maar even uitgebreid Lesley gepoetst. Kon bijna een nieuw paard maken met al het haar wat eraf kwam :D

Afbeelding

Paard is nog steeds niet op gereden sinds haar rodeo-carriere, maar ze maakt nu wel weer een hele goede indruk. Aankomende week ga ik ook beginnen met grondwerk met haar doen, zin in, maar vind het ook wel spannend!

Ben trouwens weer enorm in een koopbui. Heb me nog redelijk ingehouden, maar zag mooie westernboots in mijn maat voor rond de 100 euro! Ik rij nu met bruin leren jodhpuhrs die zo enorm lekker zitten dat ik eigenlijk niet anders wil, maar misschien moet ik toch maar eens overstag. Vraag me alleen af of dit soort boots wel onder een spijkerbroek passen, of dat ze te wijd zijn. Wat is jullie ervaring daarin?

Bovendien past deze westernpad wel heel erg goed qua kleuren bij het hoofdstelletje wat ik onlangs heb gekocht. Alleen is het natuurlijk beetje onzin om een pad te kopen, het is niet mijn paard en weet nog steeds niet of ik wel weer op haar ga rijden straks :( :o Heb het dus maar niet gedaan. Wel als troost echt enorm veel andere leuke spulletjes gekocht; touwhalster, stick en lekker veel kleding. *I love begin van de maand als alle facturen betaald zijn.* *D {:}

sharonsemme schreef:
Wat een leuke berichten en sneeuwfoto's! Helaas ligt/lag er bij ons geen korrel :( Van mij mag er ook wel wat komen voor een dag of 2 ;)
Komen hier trouwens nog meer mensen uit de buurt van Leiden ZH?

Hier is de sneeuw ook alweer weg. Van mij mag het ook wel eventjes blijven liggen. Ik kom uit Amsterdam, geen idee of je dat nog in de buurt vindt? (Voorheen woonde ik in Hillegom en heb ook in Noordwijk gewoond, dus Leiden ken ik wel een beetje)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:16

Ik denk dat veel mensen er gewoon niet meer naar toe zouden gaan! Vind het ook wel knap dat je weer lekker bezig gaat met haar.

Ik heb geen geld, dus kan niks kopen XD
Ik ben wel helemaal verliefd op deze laarzen
Afbeelding

Bij de link naar de foto van de pad krijg ik de verkeerde foto, die je ook gewoon hebt geplaatst.