[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:12

Ik mag een week niks doen!
Ze adviseerd altijd een week maar omdat het rechts vooral was moet ik echt zeker een week aanhouden. Aan de rechterkant zitten namelijk alle organen waar veel afvalstoffen in zitten die nu afgevoerd gaan worden zoals de lever bv

Marlou_

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:14

En wij hebben ook een binnenbak maar die is echt vreselijk. Dat is zo een bak met een leemlagen er onder die eigenlijk flink nat gehouden moet worden. Nou ik denk dat die in de zomer voor het laatst gesproeid is ;-)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:38

Ow verschrikkelijk. Nu moet ik zeggen in de zomer wil je ook niet bij ons in de binnenbak rijden. Tenzij je graag grijs eruit wil komen. En dan noem ik de hitte nog niet eens. Gelukkig in de winter wel te rijden.

Grote nadeel is dat is dus op een manege/pension stal sta. En de manege lessen voor de pension gasten. Zomers zit je er dus mee dat de buitenbak bezet is, en de binnenbak te warm en stoffig. en winters zit je ermee dat de binnenbak bezet is en de buitenbak veelte nat.

Nu zijn gelukkig wel de lestijden sinds vorig jaar wat veranderd, zodat je ook in de avond enigszins op een normale tijd nog kan rijden. De langste dagen zijn maandag en dinsdag. Maandag is er menles, maar die begint "pas" om half 8 dus dan kan je ervoor nog snel rijden. Dinsdag is altijd mijn standaard rust/trailer laad dag. Dan zijn de lessen pas om 9 uur afgelopen. Woensdag om 6 uur, en donderdag en vrijdag beide volgens mij om 8 uur. In het weekend geen les. Is nog te doen dus.

Marlou, moet je na die week dan eerst beginnen met longeren of mag je dan beginnen met rijden? overigens dus wel wat geleerd over de afvalstoffen met de organen, wist niet dat die allemaal rechts zaten.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:01

Ze had het over een beetje losrijden! Dus ik denk een beetje stappen misschien klein beetje draven. Ik kijk per dag even hoe hij het doet. Ik longeer niet. Dat vind ik vreselijk. Misschien begin ik gewoon eerst met wat grondwerk :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:04

Marlou_ schreef:
Ze had het over een beetje losrijden! Dus ik denk een beetje stappen misschien klein beetje draven. Ik kijk per dag even hoe hij het doet. Ik longeer niet. Dat vind ik vreselijk. Misschien begin ik gewoon eerst met wat grondwerk :)

Okee, kan je alle kanten mee op zeg maar :). Ben benieuwd hoe het gaat volgende week :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:49

Onze buitenbak is nog toppie net lekker gereden ze deed het na week sacherijnig paard te hebben goed hehe wat was ik blij hihi trots om m'n malle pony :):)
Afbeelding

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:04

@Sheeltje wat een super lieve foto! :) Mooi paard zeg!
@Marlou Grondwerk kan je op heel veel manieren uitbreiden en is zeker een leuke optie als je even niet mag rijden! Wel flink balen :( Ik heb trouwens vandaag voor het eerst met jouw broek gereden zit heeeeerlijk! Ik ben blij haha :P

Wat grappig dat er bij jullie geen sneeuw is... Hier lag super veel! Dus een vriendin is gekomen met haar paard en we gingen heerlijk het bos in. Wel is waar geen western foto's maar wil ze toch even delen :P Met silas kan ik helaas niet naar buiten... Het begint nu zo erg te kriebelen om een eigen paard... Maar ik moet me inhouden :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is dus gewoon mijn achter tuin.. Ik loop zo vanaf ons weiland dit bos in! :))

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:11

Bij ons lag er niet zo veel. Het smolt direct weer eigenlijk.
Er ligt nu nog wel wat hier. Ik dacht dus misschien is het in de bak wel weg en kan ik rijden. Ik reed de straat in daar en er het was nog helemaal wit. Terwijl hij nog geen minuut met de auto verderop staat. Heb dus maar even gepoetst en een stukje gewandeld.

Afbeelding
in het bos lag gelukkig iets minder

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:11

OMG, wat heerlijk zeg, het bos zo in je achtertuin!! En hier ligt niet zoveel sneeuw, hier liggen alleen nog vieze glibberige restjes langs de stoepranden :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:40

Ah lekker zeg die sneeuw foto's hier sneeuwd het alweer was vandaag allemaal al weg gesmolten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:58

Geen paarden in de sneeuw, maar vanochtend wel mijn katten even achterna gezeten met m'n camera :o :D

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag weer op stal geweest waar ik werd overladen door kusjes en knuffels van Lesley. Draak dat ze is, kan ze ook wel heel erg lief zijn <3 Ik heb de kans dus even genomen om mijn nieuwe hoofdstelletje te passen. Ze was ook zo enorm behulpzaam en liet al dat gefrummel en gepas allemaal maar toe. Het zijn helaas niet hele scherpe foto's geworden, maar ik vind het rood en bruin enorm goed bij haar passen 8-)

Afbeelding

Afbeelding

@Lianne, die eerste foto van dat zwarte paard in de sneeuw is echt zo mooi!
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 30-01-15 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:59

Wat een mooie katten Marlien!

Lekker zeg zo'n bos dichtbij Emmaudb! Hier gelukkig (3) goede binnenbakken!

Ik kreeg gister een hagelsteen in m'n nek met rijden, brrrr :brr: in de binnenbak wel haha :')

Vandaag liep Fritz lekker! Helemaal blij <3 z'n eigenaresse heeft al een paar dagen niet gereden, hij heeft een wondje precies waar haar voet komt, dus die gaat steeds open. Ik zit 7 gaten langer :+ dus dat is niet zo'n probleem. Dinsdag gaat ze er weer zelf op :)

Afbeelding

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:09

Leuk al die foto's!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:29

Leuk al die foto's!!
En Lianne vet gaaf dat de broek lekker zit!!
Wat een sprookje zo in de sneeuw rijden zeg!! Pino krijgt alleen een beetje ijsklompen onder zijn ijzers als ik dat die whaha

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:41

Ik had eigenlijk gisteren weer een western lesje, maar had veel last van steken in mijn rug en borstkas. Dus maar zo verstandig geweest om het af te zeggen en als goedmakertje ga ik aankomende week of die week er op weer een uur rijden :D (afhankelijk van mijn tijd en hoe het met mijn rug gaat).

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:36

Leuke foto's allemaal!
Ik lees even mee (druk hier). :-)
Oudste merrie geraakt moeilijk verlost van haar hoestje, ondanks injectie van veearts en hoestsiroop. Voor de rest is ze levendig en eet ze goed.
Morgen weer met Dix richting binnenbak :-).
Ik wil lente!!!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:02

Welkom Sharon! Wat een mooie merrie heb je :D

Leuke foto's allemaal! Desiré, wat heeft Fritz een prachtige kleur :)

Vandaag niet gereden, maar vanaf de grond gewerkt. Ik ben begonnen aan een work out programma en nu kan ik niet meer lopen van de spierpijn in mijn benen, laat staan paardrijden. Eerst even gelongeerd, daarna lekker los :)

Zondag gaat het nichtje van mijn vriend mee naar Babe. Meisje van 6 jaar die - en ik quote - later paardrijdster wil worden <3 Dus die mag helpen poetsen en daarna natuurlijk ook een rondje op Babe hobbelen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:47

Ahh Lianne ik blijf het zeggen, want ik blijf jaloers op waar jij woont!! <3 Zeker als ik die foto's zo zie...

Wat voor rassen zijn je katten Marlien? Super mooie oogjes hebben ze :o
En zover ik kan zien een mooi hoofdstel. Ik verwacht wel een duidelijkere foto tzt hoor :D

Sterkte met de merrie Anneke!

Pfoe gisteren heb ik echt een drukke, verrassende dag gehad zeg. Eerst gewerkt op een nieuw schoonmaakadresje 's ochtends. Toen thuis gegeten en door naar de open dag van het Groenhorst in Barneveld.
Onlangs dus gestopt met mijn HBO opleiding, en nu verplicht door mijn ma naar een MBO school gestuurd om daar te kijken naar de MBO opleiding Paardenhouderij. Dat wil ik al van kleins af aan doen, maar eigenlijk kan ik prima HBO en ben ik al van gymnasium naar havo afgezakt, dus vond het zonde om dan een MBO te gaan doen.
Maar heb nu gekeken daar en ben stiekem toch wel heel enthousiast. Wat ik bij andere (HBO)opleidingen niet heb. Er is een verkort traject voor mensen die een Havo diploma hebben. Dus kan dan in twee jaar tijd ipv in drie jaar de opleiding op niveau 4 doen. En dan wil ik misschien daarachteraan nog een opleiding tot Hoefsmid doen en tussendoor allerlei extra certificaten halen :o

Goed, onverwacht toch heel enthousiast daarover, maar toen ik thuis kwam moest ik nog even snel eten en douchen en me klaarmaken voor een Foute 90's party :')
Tussendoor ergens nog bij Dopey geweest voor haar voer en een knuffelmomentje, vond het jammer dat ik maar zo weinig tijd had voor d'r gisteren ;(
.....En nou ben ik nog misselijk aan het bijkomen van een foute foute avond :+

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:03

Zo ik heb weer even bij gelezen. Ik heb het de afgelopen dagen zo druk gehad met de opendag organiseren en uitvoeren op school dat ik gewoon echt geen tijd had voor bokt en alles. Nu de rust weer wat terug is gelukkig weer meer tijd voor mijn paardje en alle andere dingen die ik graag doe. Morgen als de spierpijn wat weg is lekker met Frizzle op buiten rit :) Vandaag eerst even sims spelen haha.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:19

Pfff net terug van Pino en ik dacht ik ga wat met m lopen meer mag ik toch niet doen. Maar hij heeft veel energie dus ik dacht dan zet ik hem even in de longeerbak maar daar deed hij niet veel en ik ga niet lopen jagen. Komt er wat voorbij, Pino schrikt, zet een sprintje in op mijn voet, kleine teen WEER gebroken ;(

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:39

Auwwww... het zit je ook niet mee he? :n
Beterschap ermee! :(:) Hoe lang duurt de genezing ongeveer?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:36

Haha nou ik heb al eens eerder m'n teen gebroken en daar had ik net een paar maanden geen last meer van en dat is oktober 2013 geweest :Y)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:43

Jakkes dat duurt best lang voor zo'n klein botje dan :oo

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:50

Ja komt omdat ze daar niks aan kunnen doen dus dat moet uit zichzelf genezen en het krijgt natuurlijk weinig rust. Vanmiddag heb ik veel pijn gehad maar warme douche deed wonderen!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:54

Ah ja dat klinkt logisch :Y) Nogmaals sterkte dan maar!

Had ik al verteld dat ik binnenkort mijn eerste echte les heb met Dopey? :D