Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benfan schreef:Ik heb misschien binnenkort een photoshoot met mijn paard! Vriendin organiseert er een voor cosplayers die samen met een paard op de foto willen. Nu mogen ze die van mij ook lenen, net als mijn zadels, omdat westernzadels er toch 'beter' uitzien op de foto dan 'gewone' als het om fantasy/cosplay gaat.
Heb er in ieder geval heel veel zin in!
Sicayes schreef:Benfan: Wauw wat een werk dat zadel! Maar wel super tof om te zien hoe je er mee bezig bent![]()
Bellatrix: Hopelijk gaat Kato het beter doen op z'n nieuwe schoenen
Daiyho: Wat heerlijk dat stapritje!! Jim is toch ook wel echt een paard van goud he
Fenjiro: Leuk dat je les had van Miranda! Gewoon doorzetten hoor dat western met je grote springbeest, alle balken zijn blijkbaar leuk
Noisy schreef:Dat ronde ijzer is veel beter voor hem Bellatrix. Nu kan hij fatsoenlijk afrollen door de extra opzet en wordt de teen niet zo naar voren gedwongen door die 2 lippen. Een voorhoef hoort rond te zijn en niet ovaal of bijna vierkant. Dit zal hem zeker helpen![]()
Wat fijn Daihyo!
Hopelijk blijft het goed gaan![]()
Fenijro_tani,
warmbloeden kunnen prima westernpaarden zijn, sterker nog, de meesten vinden het zelfs leuker dan dressuur. Ik zou uiteindelijk wel een keuze maken en daar dan ook les in nemen waar nodig.
Ik had het idee om Rudi ook egels te gaan rijden en evt te starten maar ik ben hier van terug gekomen want allebei is te verwarrend voor hem. Ik ga nu eerst verder met western en pas als we niet meer verder komen of de lol is eraf, dan ga ik verder met het Engels rijden. Voor nu pakken we Engels op de westernstijl erbij zodat we straks ook in de Hunter kunnen starten
Wat leuk Benfan,
ik ben ook benieuwd naar de foto's.
Hier hebben we de training weer rustig opgepakt na de vakantie en we zijn van de shank-snaffle overgeschakeld naar een baby-correctional. Rudi loopt er super op! Ik wilde aanvankelijk over naar een Billy-Allen shank maar het verhaal van Sevke had me aan het denken gezet. Met dit bit kan ik Rudi met hele fijne hulpen al bijsturen. Het lijkt haast wel of hij het nu beter snapt wat ik van hem vraag. Tien ik hem net in had gedaan dacht hij: Wat is dít nu weer?! maar na 2, 3 rondjes snapte hij het en ging het super
Bellatrix schreef:Heerlijke rit bij
de Mill Ranch gereden!
Ik zat op Joey van 6 jaar.
[ [url=m/IXbPxa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Noisy schreef:Fijn weer zo een staprondje te kunnen doen Daihyo. Hopelijk blijft het nog lang goed gaan.
Lekker De Veluwe op geweest Bellatrix! Was het nog steeds zo mooi paars?
Wij hebben vanavond weer in de binnenbak gereden. Moest wel want het wordt nu steeds sneller donker![]()
Rudi vindt het nog steeds maf dat er aan de andere kant ook paarden zijn![]()
Ja, de spiegel moet schoon gemaakt worden![]()
[ [url=m/FSdSjX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9aGYmX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Benfan schreef:Naar paard en erfgoed geweest in Fredericksoord en een leuk westernsetje gescoord! Een winkel gaat ermee stoppen, dus had fikse korting op alles (https://www.magics-spirit.nl)
[ [url=m/rcvIMw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pad van het merk mustang
[ [url=m/m609FL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een setje! Teugels, hoofdstel, en borsttuig!
Geslaagde dag dus! Altijd leuk om koopjes te vinden!
xDenies schreef:Hallo daar!
Is er nog een plekje om mee te kletsen?Vroeger wel in het topic gezeten kort en lang maar het lijkt me toch wel erg leuk om weer eens mee te kletsen!
[ [url=m/otKLRl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h1tUmC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H5Gmw5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben Denise, 28j en heb een Quarter Horse merrie genaamd Baby (officieel Shine Like A Star) van nu 11jaar oud. Ik ken haar al sinds dat ze een maandje oud was. Wij rijden niet heel fanatiek vanwege mijn mankementen, maar we genieten optimaal van elkaar. In het bos, op het strand en in de rijbakPlezier is het belangrijkste. Ik heb geen wedstrijdambities maar ben wel absoluut een westernruiter haha. En zoals de foto's laten zien zijn we prettig gestoord.
Een aantal herken ik wel in het topic, heb de afgelopen 10 pagina's doorgelezen. Vervelende berichten en hele leuke berichten. Sterkte voor een ieder die dag kan gebruiken![]()
Ik kreeg vorige week een reminder dat we 7 jaar geleden een cowgirlweekend hadden wat toen via Bokt geregeld was. Ik hoop ooit weer eens aan zo'n leuk weekend deel te nemen
Dus .. hallo!
Bellatrix schreef:Welkom terug Denise.Ik vind dat je een knappe merrie hebt hoor.
Ik heb even met Kato gewandeld zodat hij even gras kon eten. Hij loopt al een stuk beter!
[ [url=m/jb5Yq2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SthNX4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/clKGWa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sicayes schreef:Leuk om je hier weer te zien Denise
Fijn dat het beter gaat met Kato, Marlieshij vond de grasjes vast fijn.
Fenijro - had je de trail ‘clinic’ gewoon op eigen stal van je instructrice daar? Ranch Riding en Western Riding liggen in een wat hoger tempo dus dat is zeker ook een optie. Western Riding richt zich vooral op de wissels exact en vloeiend rijden. Ranch Riding is ook lekker vlot en wendbaar.
Benfan schreef:Een cowgilr weekend?! Klinkt erg leuk! Als de hele shizzle over is met Corona lijkt me dat een leuk idee. Wat hebben jullie toen allemaal gedaan? best nieuwschierig.
Super blij met het setje! Ga hem morgen op mijn pony hangen om te kijken hoe het haar staat. Gaat vast heel knap lijken!
Oh, over de vraag of ik expres donkere schapenhuid gebruik voor het opknappen van het zadel.. ja, want hij was in de aanbieding. Moet nu alleen nog steeds naalden en een els bestellen. Waarschijnlijk gaan we dit weekend voor iets kijken.
xDenies schreef:Dankjewel Bellatrix! Het grappige is dat ik toentertijd op zoek was naar een quarter of paint met veel wit, maar mijn hart werd door Beeb gestolenEn die heeft maar één witte druppel haha. Ach, ze is onwijs lief en dat is het belangrijkste!
Is Kato die enorme Quarter van je topic laatst? Ik hoop dat hij snel weer wat mag doen!
Dankjewel Sicayes!
Benfan, wij zijn toen met een groepje naar PCK Eersel gegaan; daar kon je ook overnachten. We hebben 's avonds een soort BBQ en kampvuur gehad en de volgende dag een behoorlijke rit. We waren iets verdwaald dus de rit werd nog langer dan de bedoeling. Halverwege bij een stal aangekomen waar de paarden konden uitrusten en wij konden pannenkoeken etenToen op de terug weg flink gegoten maar al met al een hele geslaagde rit. 's Avonds hebben we spelletjes gedaan en de winnaar kreeg een wisselbeker(klok); en die heb ik nog steeds haha
![]()
De volgende dag hadden we een barrel race clinic van Kirr hier op bokt en daarna een koeien clinic van de eigenaar van PCK Eersel. Dat vonden Beeb en ik het leuksteEn toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Je mocht nog wel even over de baan daar bij hun buiten, stukje water enz; maar het had gegoten dus het was erg nat.
Lijkt me ontzettend leuk om weer eens zoiets te doen, misschien moet ik het t.z.t maar gewoon zelf organiseren!
[ [url=m/hLOQSv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bellatrix schreef:Dan moet je een clinic doen bij Wendy van Osch.
Zij heeft ook lespaarden.