[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:04

Daarom, kan nu niet heen. Maar ga vanavond om 5 uur direct even zijn temperatuur meten, gewoon voor de zekerheid. Normaal is het altijd 37.4 bij hem. Kan inderdaad een virusje zijn, maar dan wel een die heel snel gaat. Eergister ging hij nog helemaal als een dolle door de bak, en had hij de modderspetters bovenop zijn kont en rug staan. Naja, vanavond maar even kijken. Laat wel weten wat eruit komt. Is het niet goed, dan de les van zaterdag maar afzeggen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:49

Eh jullie gaan hard :D even een pagina bijlezen!

Maar balen sanne... hoop dat t meevalt met de koorts en t snel opknapt :(:)

En die wind is echt vervelend inderdaad, laatst met die storm ook. Ik kon echt helemaal niets met mn vorige vp. Die flipte nog meer dan anders met dat weer. Gelukkig heb ik bij Dopey een binnenbak. Vanavond eens zien of t hard waait en hoe of dat ze daar op reageerd. :)

Anneke, hoop voor je dat Dixie geen "trauma" over houd van dat akkefietje en volgende keer gewoon weer wilt laden :(:) en uiteraard dat komende les ook weer zo goed gaat!

Ik had het gister wel echt leuk op stal. Was er naartoe (helaas op de fiets want mn scooter heeft een lekke band ;( ) en heb bijna een uur staan poetsen. Vond ze zo lekker dat ze heel lief terugkriebelde <3 vrijdoos dat ze is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:38

sanne1992 schreef:
Daarom, kan nu niet heen. Maar ga vanavond om 5 uur direct even zijn temperatuur meten, gewoon voor de zekerheid. Normaal is het altijd 37.4 bij hem. Kan inderdaad een virusje zijn, maar dan wel een die heel snel gaat. Eergister ging hij nog helemaal als een dolle door de bak, en had hij de modderspetters bovenop zijn kont en rug staan. Naja, vanavond maar even kijken. Laat wel weten wat eruit komt. Is het niet goed, dan de les van zaterdag maar afzeggen.

Tijdje geleden had Guus ook wat onder de leden. Ik had hem losgegooid en gepoetst (was zijn vrije dagje) en ik heb niets aan hem gemerkt. Hij ging echt he-le-maal uit zijn plaat in de bak, bokken, rennen, vliegen, niet iets voor een ziek paard zeg maar ;) Terug op stal geef ik hem altijd een appeltje en hij kwam heel sloom naar voren, rook aan de appel, likte eraan en ging toen met z'n hoofd in de hoek staan. Helemaal niets voor hem! Toch even temperatuur opgemeten omdat ik het niet helemaal vertrouwde (ondanks dat hij vlak daarvoor nog helemaal dol was) en hij bleek koorts te hebben. Hij heeft een paar dagen lopen kwakkelen en daarna was hij weer de oude, dus waarschijnlijk een virusje. Maar ik kan nu dus uit ervaring zeggen, dat als ze toevallig nog gek hebben gedaan, dat niet wil zeggen dat ze geen koorts kunnen hebben.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:45

joyce2 schreef:
sanne1992 schreef:

Tijdje geleden had Guus ook wat onder de leden. Ik had hem losgegooid en gepoetst (was zijn vrije dagje) en ik heb niets aan hem gemerkt. Hij ging echt he-le-maal uit zijn plaat in de bak, bokken, rennen, vliegen, niet iets voor een ziek paard zeg maar ;) Terug op stal geef ik hem altijd een appeltje en hij kwam heel sloom naar voren, rook aan de appel, likte eraan en ging toen met z'n hoofd in de hoek staan. Helemaal niets voor hem! Toch even temperatuur opgemeten omdat ik het niet helemaal vertrouwde (ondanks dat hij vlak daarvoor nog helemaal dol was) en hij bleek koorts te hebben. Hij heeft een paar dagen lopen kwakkelen en daarna was hij weer de oude, dus waarschijnlijk een virusje. Maar ik kan nu dus uit ervaring zeggen, dat als ze toevallig nog gek hebben gedaan, dat niet wil zeggen dat ze geen koorts kunnen hebben.

Dat is ook wel weer zo. Chendo eet dan alleen dus wel nog normaal. Maar ga inderdaad vanavond zijn temperatuur even opmeten. En vanavond nog maar even zadel erop leggen, kijken hoe dat gaat ter vergelijking met gisteren. Tenzij zijn temperatuur natuurlijk verhoogd is. Dan ga ik hem niet aan het werk zetten. Even in de gaten houden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:50

Ja precies, gewoon even temperaturen en dan kan je je plannen daar op aanpassen. Hopelijk heeft ie gewoon even een winterdipje ;)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:26

Heeeee! Ik wil graag westernlessen gaan nemen en dacht aan de country stables in wassenaar heeft iemand daar ervaring mee?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:59

Ik niet, maar volgens mij is er wel iemand hier op Bokt op het Western gedeelte die daar rijdt, weet alleen niet meer wie. Lekker nuttig he :D :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:57

Oeh spannend dadelijk osteo, ik ben benieuwd!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:03

Succes Marlou! Hopelijk geeft het resultaat.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:56

Dank je marlien! Hopelijk leest die persoon dit :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:44

Succes marlou. Nou ja ze zou inmiddels denk Ik al wel geweest zijn. Hoe ging het?

Chendo's temperatuur was 37, 6 normaal is het 37, 4 dus niks bijzonders. Hij keek wel moe uit zijn ogen. Maar het wel weer goed gemest en eet gewoon goed. Morgen maar weer kijken en even rijden.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:45

Mooi dat hij geen verhoging had. Misschien toch gisteren een griepje onder de leden gehad waar hij nu nog een beetje van aan het bijkomen is. Zal vast gauw weer de oude zijn :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:46

Dat denk ik ook :) hij is ookniet meer bezweet wat hij gister wel had.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:00

Fijn dat chendo aan de beterende hand is, ik denk dat dat wel goed komt!

Nou ze is inderdaad geweest en laten we zo zeggen ze heeft slechtere paarden gezien ;-)
Pino zat bij z'n tongbeen, oor tot helft hals, schoft tot kont vast aal de rechter kant. Links hoefde ze weinig te doen maar zaten ook wel punten hoor. Ze heeft het flink los gemaakt.
Ook een blik op m'n zadel geworpen en ze was daar eigenlijk niet al te negatief over! Het gekke is dat hij rechts strakker zat als links terwijl Pino niet heel scheef is, beetje een raadsel dus maar misschien heeft het te maken met die knopen. We gaan het nu even bekijken en ze belt me over 4 weken terug!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:10

Ben benieuwd hoe hij dan de volgende keer onder het zadel loopt :j

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:35

Ik ook, dacht eerst misschien lekker met barebackpad rijden maar nu ze vertelt dat het zadel zo gek nog niet ligt..

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:04

Hallo allemaal! Wat een leuk topic! Mogen ik en mijn paint merrie ons nog aanmelden?
Inmiddels ben ik zn 3 jaar bekend met western en ben een jaar geleden zelf helemaal overgestapt. Ik rij al mijn hele leven paard, helaas heb ik de laatste jaren veel last van mijn lichaam/spieren waardoor de western voor mij DE oplossing is! Daarnaast vind ik het gewoon geweldig lekker zitten zn westernzadel en ben ik erg van het op de zit rijden ipv het hangen aan de teugels ;)

Sinds Augustus 2014 ben ik trotse eigenaar van Indian Lucky Fay, een bijna 4 jarige paint merrie. Ze kwam groen bij mij en kon nog niet aan het halster lopen. Inmiddels word onze band steeds sterker en ik heb haar met alle rust en respect zelf beleerd. Ik maak haar zo licht mogelijk op de hulpen en ook erg op mijn stem aangezien mijn benen/spieren mij af en toe erg in de steek laten helaas. Fay is vreselijk slim en is het liefst de hele tijd met me aan het spelen en werken. We doen het rijden nog rustig aan aangezien ze als 2 jarige een veulen heeft gehad en die 16 maanden bij haar heeft gelopen, en ze dus nog flink moet bijgroeien... :? Ik werk met haar via NH en heb haar ook bitloos beleerd en zo rij ik haar nu ook, zowel in de bak als buiten in de drukte *D

Ik zal het topic eens rustig doorlezen en hopelijk kan ik het bijhouden :D

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:06

Welkom!! Leuk paardje heb je!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:22

Gelukkig heeft Chendo geen verhoging! Hopen dat hij morgen weer helemaal de oude is.

Welkom Sharon! Tenminste ik denk dat je zo heet aan je boktnaam te zien
Erg leuk paardje!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:39

Denk het ook hoor, komt wel goed.

Welkom sharon, wat een mooie merrie. Heb je ook les met haar?

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:19

Bedankt!!
Jaa ik hen normaal les met haar.. alleen is de bak al lange tijd niet te rijden.. Ik ga zondag verhuizen naar een stal met binnen en buiten baan en zal haar dan echt gaan doorpakken :) (met les)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:22

sharonsemme schreef:
Bedankt!!
Jaa ik hen normaal les met haar.. alleen is de bak al lange tijd niet te rijden.. Ik ga zondag verhuizen naar een stal met binnen en buiten baan en zal haar dan echt gaan doorpakken :) (met les)

Leuk, binnenbak is dan wel fijn met dit weer haha. Ben ook blij dat wij hier op stal ook een binnenbak hebben :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:06

Ssstt maak me nou niet jaloers met die binnenbakken.
Opzich is onze buitenbak best goed. Maar als het ook echt vriest overdag dan is hij te hard. Plassen liggen er nooit, maar als er sneeuw ligt kan ik natuurlijk ook niet rijden

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:26

Dat scheelt emmaudb, onze buitenbak is met een goede bui echt niet meer te rijden. 2 dagen droog en dan is het weer klaar. Tenzij in de zomer, dan is het heel snel weer weg.

Fijn Marlou dat ze de knopen heeft weg kunnen halen. Ben benieuwd hoe het rijden gaat. Ik moest Chendo toen 2 dagen rust geven, 3 dagen longeren en daarna rijden. Wat moet jij doen?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:11

Welkom sharon! Idd eeb leuk paardje dat je hebt! En een leuke naam O:) (al heb ik een extra R :+ ).

Ik houuuu van de binnenbak bij ons op stal <3 altijd droog! Hoewel ik gister opeens een druppel op mn neus kreeg die door t dak heen kwam...maarja, t regende ook wel heeeel hard. Mn nieuwe schoonmaakadres heeft zelfs lekkage bij een raam nu :oo