[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alasse

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:48

Leuk,dat filmpje van die extreme Trail!
Op de boktmarkt mag ik niet meer kijken van mijn liefje... :')
Ouch zonder beugels, sterkte met de spierpijn luce.

Wij zijn ook eindelijk terug gestart met mijn kleine knorrie. Na wat problemen zijn we (hopelijk) weer op goede weg...

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:51

Dat heb ik ook eens geprobeerd zonder beugels. Knap dat je het volgehouden hebt. Succes met de spierpijn

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:58

Zo dat is weer even geleden. Wel meegelezen maar niet gereageerd hihi.
Morgen avond komt de osteopaat, ik ben benieuwd vind het zo sneu voor hem.
Ik krijg alleen geen contact met eurohorse, weet iemand of ik beter kan bellen en wanneer? Ik mag nu dadelijk toch een week niks doen maar ik wil wel een afspraak maken.

Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende.
Het passen gaat zonder pad en dan kijken ze of het goed ligt. Maar vervolgens komt er een pas van ruim 2 cm onder te liggen. Ik snap dit dus niet zo dus misschien kan iemand me uitleggen hoe dat dan gaat. Ik hoef namelijk geen ski sokken aan te doen in mijn Nike schoenen want dan passen ze ook niet meer :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:59

Was Euro Horse niet dicht tot 5 februari ivm bezoek aan Amerika?

Jep. staat op de site:

Eurohorse is gesloten van 10 januari t/m 5 februari.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:06

:o O:) Helemaal overheen gekeken

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:32

Marlou_ schreef:
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende.
Het passen gaat zonder pad en dan kijken ze of het goed ligt. Maar vervolgens komt er een pas van ruim 2 cm onder te liggen. Ik snap dit dus niet zo dus misschien kan iemand me uitleggen hoe dat dan gaat. Ik hoef namelijk geen ski sokken aan te doen in mijn Nike schoenen want dan passen ze ook niet meer :P

Hahaha, toevallig dacht ik laatst precies hetzelfde. Ik snap het ook niet helemaal :o

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:16

ja ik heb ook al een dunnere pad gekocht want mijn andere diamond wool was zo dik! Kan me voorstellen dat het dan allemaal veel strakker ligt!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:14

Ik heb een vraagje :=

Ik heb een mooi bitje, maar door de losse ringen komen er velletjes tussen (daarom gebruik ik nu een ander bit). Maarja ik vind het bit wel mooi dus zonde om hem in de kast te laten liggen. Nu dacht ik misschien bitringen! Maar dan vraag ik me af of het bit niet wat te krap wordt.

Afbeelding
Betere foto heb ik niet (alleen waar hij op het bit aan het kauwen is dus dat geeft geen goed beeld)

Kan zo'n bit trouwens nergens groter vinden. Op eBay staat zo'n bit maar dan in de maten 5", 6" en 7"
Dit bit is nu 12,5 cm dus dat zou dan 5" zijn. Een 13,5 is dan 5.3". 6" is dan nog weer 1,5cm groter

Dusss... Iemand advies?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:11

Ik denk dat bitringen het bit inderdaad te klein maakt. Misschien kun je de 13,5 proberen met bitringen?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:24

Moet ik die alleen nog vinden want 5" is 12,5, 6" is echter 2,54cm groter dat is dus wel weer heel groot.
Ik vind het mooi dat er in de ringen dat gedraaide zit. Maar die zijn zowat nergens te vinden, of ik zoek gewoon op het verkeerde :=

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:27

Hmm lastig ja.
Ik heb ook altijd problemen met maten. Dat heb je met shettenmonsters, die hebben zulke kleine mondjes dat de standaard maten (begint meestal bij 12,5) niet passen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:34

DJ heeft een best wel klein hoofd ( heb extra gaatjes bij moeten maken in het hoofdstel) 12,5 past hij precies maar dan moeten er heen losse bitringen aan zitten, daar krijgt plekjes bij z'n mondhoeken. Heb nu wel 13,5 er in met vaste bitringen. Daarbij heb ik er nu ook een neusriem om en kauwt hij al veel minder, dat kan dus ook schelen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:36

Heb je de 12,5 ook al met neusriem geprobeerd?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:39

Nee volgens mij niet. Heb een andere gehaald toen hij plekjes kreeg. Hij kauwt nog steeds wel iets, dus ik denk dat hij daar nog wel plekjes van krijgt, alleen iets minder snel.
Mocht ik ooit een wedstrijd rijden kan dat bit wel voor een keer, maar voor vaker gebruik denk ik niet dan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:11

Flauw he, dat die mooie spullen altijd een groot nadeel hebben...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:14

ja al zijn er genoeg mooie bitten met vaste ringen, maar ik vind dat gedraaide zo mooi, maar die kan ik dus nergens vinden. Al helemaal niet in 13,5 cm

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:04

Dat is balen, is een mooi bit. Hoop voor je dat je deze in maat 13, 5 gaat vinden. Maar al ook wel rondgluren.

Hier wat minder nieuws, kwam vanavond op stal, was chendo op plekken helemaal bezweet. Wel zijn normale zelf en wou ook gewoon eten. Ontlasting was ook niks raars mee, dus toch maar even geprobreerd om te rijden. Hij had zijn zomer tempo van 24/7 buiten staan. Of te wel het tempo wat je vroeg maar geen stap harder, let je niet op dan stil staan. Voor de zomer dys niks raars, maar ja het is winter en hij staat binnen. Dus dat was wel apart. Maar hij had ook veel moeite met ontspannen blijven lopen. Wil steeds stukjes waarin hij ontspande, maar daarna direct weer terug omhoog. En ook met schouder verplaatsen wat hem heel veel moeite kostte. Niet helemaal fit, hij wordt even in de gaten gehouden. Benieuwd hoe het morgen gaat.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:08

ik heb een berichtje gestuurd aan iemand op e-bay die zulke bitten in verschillende maten er op had staan. natuurlijk net niet de goede maat. maar ik dacht ik kan altijd een berichtje sturen... nee heb je ja kun je krijgen.

hopen dat het morgen gewoon weer goed gaat!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 04:06

Bewogen lesdagje gisteren...
(En vannacht lig ik weer eens wakker - slechte slaper.)

Dix stond netjes rustig op de trailer voor het eerst in 3 weken, want de laatste tijd deed ze nogal stressy.
Suuuuuper les gehad. Ze deed werkelijk alles wat ik vroeg, spins gingen goed, ze gaf gemakkelijk na, enkele stops waren al vrij goed, galop was stabiel. Helemaal top!
In Ll*yda Stables les ik in een heeeeel grote buitenbak met super reiningbodem die fantastisch overdekt is en waarlangs van die windschermen hangen.
Plots, toen ik net aan een spin wou beginnen, begon het ontzettend hard te hagelen en stortregenen quasi uit het niets. Ik schrok me te pletter! Net als Dix die me even alle hoeken en kanten van de piste liet zien haha! Zo gek als wat, maar ik begreep haar wel. Het donderende geluid hield ook niet op. Een ander paard had hetzelfde probleem en een derde stond roerloos stil in de bak.
Waw, dacht ik, dat is het braafste paard ter wereld, zo 'broke' als wat...
Bleek het een dove Gunner te zijn ;-).
Ik kon mijn paardje terug opnemen en ze ging weer flink aan het werk. (Onder een half uur lang lawaai van brandweer en ambulance, aangezien aan de autosnelweg afrit vlak ernaast een boom was omgewaaid en enkele ongevallen waren gebeurd.)

Na een super les kregen we complimentjes van onze instructeur :-))!

Normaal gaat mijn lesgever dan even mee helpen opladen, maar sinds kort heeft mijn nichtje vlak na mij les en probeer ik dit alleen. Groot succes vorige week, een ramp deze week. Afzadelen aan de trailer, geen probleem, tot er een auto over de ruime parking raasde, langs haar. Op het moment dat ik haar wilde gaan laden. (Er was ook veel wind wat haar wat nerveus maakte.) En toen... Schoot ze weg. Ik heb nog een meter of 30 kunnen meelopen (wetende dat ik ze toch echt niet kon houden)... Maar toen ik haar terug richting piste zag stormen, moest ik lossen.
Paardje galoppeerde door de buiten-zomercafetaria en rende met wat aanmanen van iemand de bak in. (Schaamtelijk moment voor mij.)
Mijn instructeur heeft ze dan mee geladen en de les 5 min onderbroken, en haar even 'op haar plaats gezet' (niet op een gemene manier, gewoon correct), aangezien ze richting parking geen enkele aandacht aan hem schonk en weinig respect toonde.
Jammer einde van een super les.
Ach, volgende keer toch maar even iemand vragen op de parking. (Al laadt ze normaal wel vrij goed in 1 keer.)

Hebben jullie paardjes ook zo last van de wind?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:06

Oh wat een draak joh die Dixie := opzich wel te begrijpen met dit ontstuimige weer. Gelukkig ging je les wel goed!

Fritz heeft er echt niks van, die zou denk ik ook zo stil blijven staan. En die is echt niet doof :') er van door gaan kost 'm veel te veel moeite. Ook als er 2 jonkies hard op 'm afgeraced komen omdat die geschrokken zijn kijkt 'ie zo: >;) maak je niet zo druk. Haha.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:24

Balen sanne, hopelijk is Chendo snel weer zichzelf.

Zo Anneke, dat lijkt me ook schrikken.
Last van de wind wil ik niet zeggen, ze zijn wel wat drukker dan normaal. Maar dat heb ik zelf ook, haha :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:40

Ow jeetje Anneke, dat is ook niet niks. Gelukkig goed afgelopen. Chendo wordt alleen wat frisser van de wind, maar rent er nooit vandoor in de bak. Nu ben ik ook wel zo'n kreng die gewoon even aan een omstander vraag, ga even met een zweep langs de wanden (zijn geribbeld) of ren even de ijzeren trap op :). Dus hij is een geluid wat uit het niets komt wel gewend.

Ik hoop ook dat Chendo snel zichzelf is. Het is niet een die snel wat laat merken. Dus als hij al gedeeltelijk nat op stal staat en in zijn zomer tempo met zware stijve spieren zit. Is er dus wel wat gebeurd. Vandaag maar eens aanzien, en anders bel ik de DA. Heb een hekel aan iets niet weten. Nu was hij gister dus qua eten, mesten en plassen, en zijn bedel gedrag wel hetzelfde. Is ook de reden geweest om hem wel op te zadelen en te kijken hoe dat ging. Maar als hij vandaag weer hetzelfde heeft is er dus wel iets, en aangezien de staleigenaar en mensen die gisteren ook in de loop van de dag op stal zijn geweest niks hebben gemerkt. Bel ik dan de DA op. Maar dit is nu wel heel erg vooruit kijken. Eerst maar eens zien wat er vanavond is.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:24

sanne1992 schreef:
Dat is balen, is een mooi bit. Hoop voor je dat je deze in maat 13, 5 gaat vinden. Maar al ook wel rondgluren.

Hier wat minder nieuws, kwam vanavond op stal, was chendo op plekken helemaal bezweet. Wel zijn normale zelf en wou ook gewoon eten. Ontlasting was ook niks raars mee, dus toch maar even geprobreerd om te rijden. Hij had zijn zomer tempo van 24/7 buiten staan. Of te wel het tempo wat je vroeg maar geen stap harder, let je niet op dan stil staan. Voor de zomer dys niks raars, maar ja het is winter en hij staat binnen. Dus dat was wel apart. Maar hij had ook veel moeite met ontspannen blijven lopen. Wil steeds stukjes waarin hij ontspande, maar daarna direct weer terug omhoog. En ook met schouder verplaatsen wat hem heel veel moeite kostte. Niet helemaal fit, hij wordt even in de gaten gehouden. Benieuwd hoe het morgen gaat.

hm.. klinkt idd niet helemaal goed! Heb je zijn temperatuur opgemeten? Met een hogere temperatuur zijn ze vaak ook sloom. En dat zal het zweet verklaren ..

Hoop dat ie snel weer opknapt!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:28

belletjhee schreef:
sanne1992 schreef:

hm.. klinkt idd niet helemaal goed! Heb je zijn temperatuur opgemeten? Met een hogere temperatuur zijn ze vaak ook sloom. En dat zal het zweet verklaren ..

Hoop dat ie snel weer opknapt!

Nee, dat is een goeie, normaal echt mijn eerste ingeving dat ik daar gister niet op gekomen ben. Hij voelde gisteren wel wat klammig/koud aan. Dus misschien toch wel een beetje koorts. Maar hij had niet de koorts blik, heeft hij namelijk wel eens gehad, dus dat ken ik wel een beetje. Mijn vader gaat vanmiddag nog even bij hem kijken, die kent hem ook wel vrij goed. en ik vanavond weer.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:36

Oké, misschien idd goed om toch ff te meten! Dan weet je waar t vandaan komt. Kans dat hij een virusje ofzo dan heeft opgelopen. Maar wie weet gaat t nu al weer beter! :)