[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:44

Wat verdrietig Amanda, ik hoop op veel stapritjes en dat Jim dat ook leuk vindt, met Noura ernaast is natuurlijk weer iets helemaal nieuws.
Maar het blijft wel heel zuur.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:24

Ja Jim vindt dat ook leuk. Gewoon samen op pad. En met Noura wil ik ook zeker doen.
Op zijn goede dagen.
Maar zuur is het wel inderdaad.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:25

wat rot zeg! sterkte ermee. Echt ontzettend jammer.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:33

Wat rot Amanda.. ik kan het me helemaal voorstellen dat je er een dubbel gevoel bij hebt. :knuffel:

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:42

Wat rot zeg :knuffel: ik ga voor Jim duimen, had dit zo niet gehoopt voor jullie

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:30

Jeetje wat rot zeg Amanda! Ook mijn duimen draaien voor jouw en Jim :knuffel:

Over eurohorse heb ik ook al wisselende verhalen gehoord en zelf meegemaakt dat ze maar bar weinig terug wilde geven voor mijn circle y zadel, die dus toen niet ingeruild op een ander zadel... mijn huidige zadel is een Jim Taylor die van Arthur's komt, nog steeds elke dag zo blij mee <3

Goed bezig Berdien! Benieuwd hoe je nieuwe keuken eruit komt te zien!

Gaaf Kim, Americana!!! Jouw Bo is ook echt mega gaaf aan het uitgroeien hé <3

Thanks voor de complimenten over Gentle, hij is zo mooi uitgegroeid (en nog niet klaar als je het mij vraagt ;) ), nog steeds heel blij met een keuze om toendertijd een pleasure hengst op mijn "ranch" merrie te zetten.
Hij begint nu ook het werk heel fijn op te pakken...

Frosty gaat gelukkig ook goed... die is heerlijk aan het bijkomen en mag spelenderwijs wat dingen gaan leren. Zo fijn om n extreme Mountain trailpark op ons terrein te hebben (al is ze daar niet van onder de indruk :') ).

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:56

@Bellatrix
Het zit je ook niet bepaald mee hè. Moet wel zeggen dat ik ook niet snap dat ze er een ijzer onder hebben liggen met dubbele lip. Op deze manier dwing je de teen juist naar voren. Het is een ijzer voor de achterhoef en die heeft een hele andere vorm dan de voorhoef. Hopelijk verbeterd het snel.

@LuckyReining
Hoe gaat het nu met het sturen op 1 hand? Als hij al goed reageert op de neckrein dan zou je in principe zo over moeten kunnen stappen naar een BA shankje. Wat anders wordt is dat er druk achter zijn oren bijkomt en de kinketting ipv kinriempje. Ik rij Rudi nu met een shanksnaffle. De volgende stap wordt de BA shank maar Rudi heeft soms nog wat moeite met de buiging rechts en met het shanksnaffletje kan ik hem daar beter in begeleiden.

@ fenijro_tani
Ik zou jezelf niet aanleren om er schuin voor te gaan staan, dat moet je uiteindelijk ook weer afleren.
Ik zou gewoon oefenen met het achterwaarts gaan en draaien zoals het hoort. Als het straks goed gaat hoef je je hand niet onder haar hoofd te doen maar gaat ze achterwaarts op het moment dat jij je omdraait en naar voren stapt, idem met het draaien. Op het moment dat jij naar haar toedraait en haar richting op beweegt moet zij opzij wegstappen en dan hoef je geen druk uit te oefenen met de leadline en kun je je handen netjes op hun plek houden.

Ik denk niet dat Arthur een shetlandmaat showhalster heeft liggen maar je kunt altijd even bellen natuurlijk. Wat je ook zou kunnen doen is kijken of je van die losse silver plating kunt vinden die je op je huidige halster kunt maken, dan weet je zeker dat je een passend halster hebt.

Wat betreft je blouse zou ik me nu nog niet teveel zorgen om maken. Gewoon doen wat goed lijkt en voor jou het makkelijkste is. Je kunt altijd even op internet zoeken naar wat gewenst is per discipline en dan evt aanpassen maar als je 2x heel kort achter elkaar moet starten is het onmogelijk om nog om te kleden, ook al is het alleen maar een blouse.

Qua tack maakt het niet heel veel uit waar je op zit, als je maar goed zit. Het enige wat volgens mij niet mag is een kunststof zadel, in de hunter in ieder geval niet, dan moet het een leren zadel zijn.

Ik weet niet beter dan dat je paard beoordeeld wordt op de correcte gang en jij wordt beoordeeld op de correcte uitvoering. Dat kan met ieder ras alleen zijn bepaalde rassen beter geschikt voor de discipline als anderen. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat het met een ander ras niet kan :)

Mecate en Romal reins is genoeg over te vinden op het internet dus die sla ik even over :D

WRAN is niet persé lager in niveau, kijk maar naar de L1/L2, maar ze heeft veel meer onderverdeling in niveau's dan de meeste andere verenigingen en is daarom ook veel toegankelijker voor veel ruiters. Bovendien is het geen rasvereniging en kan iedereen die met welk paard dan ook de westernsport beoefend, meedoen.

@PL
Gentle gaat lekker. Hij begint mooi uit te zwaren. Balen van het gebit van Frosty. Kan dat in de toekomst wel verbeteren als ze alles gewisseld heeft?

@Kimvicious
Americana! Supertof *\o/* Staat ook nog steeds op mijn To-Do lijstje maar met deze onzekere tijden wacht ik nog wel een rondje.

@Berdien
Druk bezig met de keuken te verbouwen. Lekker klusje hè? :D Wij hebben de keuken een paar jaar geleden ook gedaan. Alles eruit, leidingen verplaatsen, nieuwe gietvloer erin, stucen en dan nog weer de nieuwe keuken opbouwen..en afstellen. Pfff, dat was nog de grootste beproeving want in een huis is geen enkele muur recht %) Succes ermee +:)+

@Symke
de eerste 100 dagen zitten er alweer op! Mijlpaal! Wie is de vader, volgens mij heb ik dat ergens gemist :o

@Daihyo
Wat een klotenieuws zeg -O- Ondanks dat je op geleide van pijn wel stapritjes kunt doen is het niet bepaald rooskleurig ;( Hopelijk gaat een nieuw tildren infuus wat helpen.

Zo hèhe, ik ben weer bij geloof ik :P

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:04

@Amanda, wat een naar nieuws. Sterkte ermee, hopelijk is de pijn toch nog een tijd onder controle te houden.

@noisy: Lucky doet het al aardig goed op 1 hand. Sturen gaat echt prima. Hij zou nog wel wat mooier in zijn lengtebuiging mogen blijven af en toe maar ook dat gaat steeds beter opzich buigt hij netjes om mijn been. Thx voor de input.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:12

Noisy wat kun jij een fantastische bijleespost maken _/-\o_

Ik was vandaag met Elsie op de heide. Ik woon in deze periode echt op de mooiste plek van Nederland. Ze wordt steeds beter te hanteren maar is toch het allergelukkigste als ze even voluit mag racen. Afbeelding

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:40

justkid schreef:
Noisy wat kun jij een fantastische bijleespost maken _/-\o_

Ik was vandaag met Elsie op de heide. Ik woon in deze periode echt op de mooiste plek van Nederland. Ze wordt steeds beter te hanteren maar is toch het allergelukkigste als ze even voluit mag racen. [ [url=m/tdhLLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wouw wat een prachtig uitzicht (de hei is ook mooi :P )

Ik had vandaag ook zo'n heerlijk stuk heide gezien <3

Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 00:16

Even de laatste 3/4 pagina's, hopelijk sla ik niemand over...

Oh wat een rot bericht Amanda, dat is absoluut niet waar je op gehoopt had.. ;(
Hopelijk kan hij nog heel lang paardwaardig mee met stapritjes.. :(:)

Heel mooi die heidefoto's! *isnietjaloers....* :P

Welkom fenijro_tani! Wat een leuke pony!

Shetlandershowhalster heeft Adje wellicht inderdaad niet, maar vast wel veulenmaat :D

Americana is mij te ver om 'even' heen te gaan, maar lijkt me wel heel leuk! Tof dat je er heen gaat Kim!

Leuk Berdien aan de klus! Nog heel even geduld en dan mag ik ook.. :):) (Mijn huisje wordt bijna opgeleverd!)

Qua bitten, Bo rijd ik afwisselend op een Myler (lvl 2) en een 'simpel' gebroken snaffletje. Nog geen shanks. Wel meerendeel gewoon op 1 hand trouwens.

Marlies, je treft het niet met je bijrijdpaarden de laatste tijd, balen zeg! Hopelijk is hij snel beter!

Mooie deal Benfan, koopje!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:47

Wat een bijleespost Noisy en Yinthe <3

De heide is prachtig nu. Daar had ik graag nog eens gereden. Wij stonden vorig jaar bij de mooiste heide van Nederland. Maar ook het meest toeristische. Is geen doen om daar nu met paard te rijden :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:13

Bedankt voor alle lieve reacties.
Het voelt nog steeds heel dubbel. Blij dat ik hem nog bij me kan houden en dat we af en toe een bejaarden blokje om kunnen doen. Maar ook wetende dat het eindig is en dat dat geen lange termijn is.
Ik ga nog zoeken naar wat alternatieve ondersteuning. Hij krijgt al magnesium, traumeel en duivelsklauw. Maar misschien zijn er nog wel andere dingen. Maar daar moet ik me maar eens in verdiepen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:14

@daihyo, hebben ze ook nog een prognose gegeven? Je weet dat het erger gaat worden, maar hebben ze een idee op welke termijn? Wel enorm balen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:39

Nee dat kunnen ze niet zeggen. Hangt van teveel factoren af. En het klinische beeld gaat leidend zijn. Foto’s zijn alleen ter controle dan zeg maar. Maar hij gaat er niet oud mee worden. Er komt een moment dat het teveel pijn gaat doen.

Ik kwam op Facebook herinneringen van 3 jaar geleden tegen. Toen hadden we die hele hete zomer. Fantastische rit was dit <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:55

Misschien ook wel interessant. Of niet, maar dan lees je er maar overheen :D
Ik heb de foto van december (links) naast de foto van gisteren (rechts) gezet. Dan zie je goed het verschil.
Afbeelding

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:30

Geweldige bijlees post yinthe :D dankjewel, ik ga binnenkort eens contact met hem opnemen!

Daihyo schreef:
Misschien ook wel interessant. Of niet, maar dan lees je er maar overheen :D
Ik heb de foto van december (links) naast de foto van gisteren (rechts) gezet. Dan zie je goed het verschil.
[ [url=m/PgXSbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat ontzettend rot :knuffel: het verschil is inderdaad goed te zien.

Wel echt prachtige foto's zeg <3 , welke plek is dat?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:48

fenijro_tani schreef:
Is er hier iemand die ik via privébericht wat vragen mag stellen? Ik vind het zo gênant om mijn leken vragen open en bloot op bokt te zetten :+

Er zijn geen domme vragen hoor.
Wat mij betreft stel je ze hier gewoon. :j[/quote]
Dankjewel :)

Ik kom er maar niet uit (ik heb gewoon weer les binnenkort, maar wil tessie niet overvragen dus die is sowieso nog aankomende week training vrij). Ik moet beginnen met een backup en een turn in het proefje die ik heb gedaan, en ik weet dat ik niet mag overpakken, maar het voelt zo onnatuurlijk om de backup te doen vanuit mijn rechter hand, en dan niet voor haar te komen staan. Omdat ze zo klein is heb ik gewoon niet zoveel speel ruimte met ernaast staan en nog goed onder het hoofd te komen. Hoe zouden jullie dat aanpakken, soort schuin staan? (Is sowieso oefenen oefenen oefenen).

We hebben nu een basic leren halster van country mill, ik kan nergens een echt showhalster vinden in haar maat (veulenhalsters zijn snel te krap op de kin). Waar kan ik dat halen, Arthurs?

En ik werd op de wedstrijd aangesproken door de moeder van iemand op stal die ook startte dat ik niet met mijn showmanship blouse in de trail kon starten want dat staat niet. Enerzijds snap ik dat, maar er waren weinig starts en ik moet als eerste starten in beide klasses (09:00 starten, prijsuitreiking, 09:18 werd het parkour voor trail opgebouwd en om 09:33 van start) moet ik dan omkleden toch, is dat netter? Wat telt als trail blouse? Gewoon een effen kleur? Willen ze nog steeds een hengsten vlecht zien in de trail of juist los? (Ze heeft langere manen dus het moet een hengsten vlecht zijn volgens mij in de showmanship).

Ik heb nu mijn show blouse (of is het een slinky?) Ingestopt in mijn pantalon, dat is de bedoeling toch?

En een aantal basic vragen die niks met mijn pony te maken hebben:

Ik lees veel, las dat een reining zadel omhoog loopt, en zacht zit. En een trail zadel platter is. Maar maakt dat überhaupt echt uit, word je erop aangekeken als je in een reining zadel trail start of andersom?

Volgens mij wordt boomloos vaak niet enorm gewaardeerd in het western (of alleen op wedstrijd, of heb ik dat verkeerd?)

Wordt er zoals in het dressuur echt gelet op de bewegingen (bijvoorbeeld in pleasure) of maakt het op hoger niveau niet uit op wat voor paard je start (ik zie van leeuwen met een tinker en trekpaard L1 starten, echt zo ontzettend tof!) Zolang je maar echt correct rijd? Kan je dan show quarters eruit lopen of is dat op hoger niveau eigenlijk niet mogelijk?
Ik had hier een interessante discussie over, ben enorm benieuwd naar jullie standpunten hierin. Zou je met bijvoorbeeld een mini/shet naar het L1 kunnen (niet dat ik daar überhaupt over kan dromen). Of onder het zadel met een fjord, lippizaner, Welsh, kwpner etc, en dan ook nog mooie punten scoren, of is dat eigenlijk alleen een uitzondering voor paarden met een ander ras dan paint en quarter (en Alpenquarter en arabier :) ) en als het mogelijk is, is dat in elke klasse, of bijvoorbeeld niet in reining/pleasure door de specifieke bewegingen?

Wat is precies een metacame? En een Romal? En waarom gebruik je ze? Zijn ze verplicht?

En de get down rope?

Is het WRAN echt zoveel lager qua niveau als bijvoorbeeld het dawra of het aqha?[/quote]

*even onder mijn meeleessteen vandaag*

Leuk dat je start bij de Wran. Ik start er ook al jaren en heel eerlijk gezegd vind ik het altijd een gezellig sfeertje bij de wedstrijden. Ik reed met mijn vorige paard L2 en L1 en nu met mijn nieuwe draakje start ik L3 vanwege zijn leeftijd. Afgelopen weekend ben ik ook gestart met mijn boef en deed het erg leuk( wel was hij heel gespannen) en superleuke feedback gehad van Miranda Bouterse. Ook dat vind ik een voordeel bij de Wran, je krijgt vaak feedback en de jury staat open voor vragen :j

Ik zou mij niet druk maken over een blouse, er zijn er veel die starten en verschillende onderdelen in dezelfde outfit, dus geen zorgen.

Je hoeft de manen niet te vlechten zolang ze maar goed verzorgd zijn, voor sommige onderdelen staat het netter. Ook als je paard wat onrustig is met zijn hoofd is het een rustiger gezicht als je de manen invlecht.
Ook over de keuze van je zadel hoef je je niet zo druk te maken, ik rij met mijn zadel alle onderdelen :D

Succes en veel plezier met het starten van wedstrijden en misschien zie ik je 19 sept wel :)

*ik verdwijn weer onder de steen* :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:49

Dat is de Rhederheide. Dat ligt achter de Posbank. Daar loopt een ruiterpad dwars overheen. Zo gaaf!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:51

Oei, Daihyo, dat ziet er niet best uit :(:) Hopelijk kunnen ze het met tildren nog wat afremmen...
vwb de allround-vragen, kan ik helaas niet op antwoorden. Ik rijd alleen reining bij de NRHA, dus heb totaal geen verstand van allroundonderdelen.
Americana is in Augsburg en wordt om de twee jaar georganiseerd. Het is een hele toffe beurs vind ikzelf. Normaal gaan we ook altijd, maar dit jaar komt het niet heel goed uit want het valt net voor de Belgische Futurity en ik kan ook niet zomaar twee weken van het werk wegblijven. En in Duitsland zijn ze nogal streng met de mondmaskerplicht en ik zie mij niet vier dagen met een mondkapje in die drukte staan. We gaan zien hoe het nu verloopt, want we vertrekken deze avond naar Europaint in Rieden Kreuth.
Equita Lyon gaan we ook heen, omdat Paintje daar gaat showen. Is ook een erg leuke beurs.
Over de bitvraag: ik start met een babycorrectional en ga dan vrij snel over naar een equaliser. Al mijn paarden lopen daar goed op.
Ben geen fan van billyallen of myler mondstukken. (teveel tongdruk en teveel ruis)
bellatrix:wat rot van Kato. Hopelijk knapt hij op na de smid.
paintlover: ziet er goed uit. Wanneer zien we je eens op show?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 09:53

Hoelang duurt dat EuroPaint wel niet? Ik heb het gevoel alsof dat al een week bezig is? _O-

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:13

Loody schreef:
fenijro_tani schreef:
Is er hier iemand die ik via privébericht wat vragen mag stellen? Ik vind het zo gênant om mijn leken vragen open en bloot op bokt te zetten :+

Er zijn geen domme vragen hoor.
Wat mij betreft stel je ze hier gewoon. :j

Dankjewel :)

Ik kom er maar niet uit (ik heb gewoon weer les binnenkort, maar wil tessie niet overvragen dus die is sowieso nog aankomende week training vrij). Ik moet beginnen met een backup en een turn in het proefje die ik heb gedaan, en ik weet dat ik niet mag overpakken, maar het voelt zo onnatuurlijk om de backup te doen vanuit mijn rechter hand, en dan niet voor haar te komen staan. Omdat ze zo klein is heb ik gewoon niet zoveel speel ruimte met ernaast staan en nog goed onder het hoofd te komen. Hoe zouden jullie dat aanpakken, soort schuin staan? (Is sowieso oefenen oefenen oefenen).

We hebben nu een basic leren halster van country mill, ik kan nergens een echt showhalster vinden in haar maat (veulenhalsters zijn snel te krap op de kin). Waar kan ik dat halen, Arthurs?

En ik werd op de wedstrijd aangesproken door de moeder van iemand op stal die ook startte dat ik niet met mijn showmanship blouse in de trail kon starten want dat staat niet. Enerzijds snap ik dat, maar er waren weinig starts en ik moet als eerste starten in beide klasses (09:00 starten, prijsuitreiking, 09:18 werd het parkour voor trail opgebouwd en om 09:33 van start) moet ik dan omkleden toch, is dat netter? Wat telt als trail blouse? Gewoon een effen kleur? Willen ze nog steeds een hengsten vlecht zien in de trail of juist los? (Ze heeft langere manen dus het moet een hengsten vlecht zijn volgens mij in de showmanship).

Ik heb nu mijn show blouse (of is het een slinky?) Ingestopt in mijn pantalon, dat is de bedoeling toch?

En een aantal basic vragen die niks met mijn pony te maken hebben:

Ik lees veel, las dat een reining zadel omhoog loopt, en zacht zit. En een trail zadel platter is. Maar maakt dat überhaupt echt uit, word je erop aangekeken als je in een reining zadel trail start of andersom?

Volgens mij wordt boomloos vaak niet enorm gewaardeerd in het western (of alleen op wedstrijd, of heb ik dat verkeerd?)

Wordt er zoals in het dressuur echt gelet op de bewegingen (bijvoorbeeld in pleasure) of maakt het op hoger niveau niet uit op wat voor paard je start (ik zie van leeuwen met een tinker en trekpaard L1 starten, echt zo ontzettend tof!) Zolang je maar echt correct rijd? Kan je dan show quarters eruit lopen of is dat op hoger niveau eigenlijk niet mogelijk?
Ik had hier een interessante discussie over, ben enorm benieuwd naar jullie standpunten hierin. Zou je met bijvoorbeeld een mini/shet naar het L1 kunnen (niet dat ik daar überhaupt over kan dromen). Of onder het zadel met een fjord, lippizaner, Welsh, kwpner etc, en dan ook nog mooie punten scoren, of is dat eigenlijk alleen een uitzondering voor paarden met een ander ras dan paint en quarter (en Alpenquarter en arabier :) ) en als het mogelijk is, is dat in elke klasse, of bijvoorbeeld niet in reining/pleasure door de specifieke bewegingen?

Wat is precies een metacame? En een Romal? En waarom gebruik je ze? Zijn ze verplicht?

En de get down rope?

Is het WRAN echt zoveel lager qua niveau als bijvoorbeeld het dawra of het aqha?[/quote]

*even onder mijn meeleessteen vandaag*

Leuk dat je start bij de Wran. Ik start er ook al jaren en heel eerlijk gezegd vind ik het altijd een gezellig sfeertje bij de wedstrijden. Ik reed met mijn vorige paard L2 en L1 en nu met mijn nieuwe draakje start ik L3 vanwege zijn leeftijd. Afgelopen weekend ben ik ook gestart met mijn boef en deed het erg leuk( wel was hij heel gespannen) en superleuke feedback gehad van Miranda Bouterse. Ook dat vind ik een voordeel bij de Wran, je krijgt vaak feedback en de jury staat open voor vragen :j

Ik zou mij niet druk maken over een blouse, er zijn er veel die starten en verschillende onderdelen in dezelfde outfit, dus geen zorgen.

Je hoeft de manen niet te vlechten zolang ze maar goed verzorgd zijn, voor sommige onderdelen staat het netter. Ook als je paard wat onrustig is met zijn hoofd is het een rustiger gezicht als je de manen invlecht.
Ook over de keuze van je zadel hoef je je niet zo druk te maken, ik rij met mijn zadel alle onderdelen :D

Succes en veel plezier met het starten van wedstrijden en misschien zie ik je 19 sept wel :)

*ik verdwijn weer onder de steen* :o[/quote]
Dankjewel voor je antwoord!
Jij bent van be a smiling riminic toch? Echt wat een gaaf paard.
Nog gefeliciteerd met je punten!

Je ziet me niet starten denk ik 19 september (ik mag waarschijnlijk weer als eerste combinatie :') ) maar je hoort me sowieso wel, ik ga nogmaals iedereen aankondigen voor ze de ring in gaan (en de prijzen bekend maken *D ). Leukste gedeelte van helpen op de wedstrijd, ik mag alle combinaties zien!

Daihyo schreef:
Dat is de Rhederheide. Dat ligt achter de Posbank. Daar loopt een ruiterpad dwars overheen. Zo gaaf!

Prachtig!

sevke schreef:
Oei, Daihyo, dat ziet er niet best uit :(:) Hopelijk kunnen ze het met tildren nog wat afremmen...
vwb de allround-vragen, kan ik helaas niet op antwoorden. Ik rijd alleen reining bij de NRHA, dus heb totaal geen verstand van allroundonderdelen.
Americana is in Augsburg en wordt om de twee jaar georganiseerd. Het is een hele toffe beurs vind ikzelf. Normaal gaan we ook altijd, maar dit jaar komt het niet heel goed uit want het valt net voor de Belgische Futurity en ik kan ook niet zomaar twee weken van het werk wegblijven. En in Duitsland zijn ze nogal streng met de mondmaskerplicht en ik zie mij niet vier dagen met een mondkapje in die drukte staan. We gaan zien hoe het nu verloopt, want we vertrekken deze avond naar Europaint in Rieden Kreuth.
Equita Lyon gaan we ook heen, omdat Paintje daar gaat showen. Is ook een erg leuke beurs.
Over de bitvraag: ik start met een babycorrectional en ga dan vrij snel over naar een equaliser. Al mijn paarden lopen daar goed op.
Ben geen fan van billyallen of myler mondstukken. (teveel tongdruk en teveel ruis)
bellatrix:wat rot van Kato. Hopelijk knapt hij op na de smid.
paintlover: ziet er goed uit. Wanneer zien we je eens op show?

Gaaf zeg sevke, hopelijk halen jullie mooie punten!

Bellatrix schreef:
Hoelang duurt dat EuroPaint wel niet? Ik heb het gevoel alsof dat al een week bezig is? _O-

Hahahaha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:17

Europaint is net als de ECQH 10 dagen geloof ik :D
Ohnee 8 dagen zie ik nu. 22 tot 29 augustus.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:39

_mjwb schreef:
Gaaf he zulke beesten!!

Gefeliciteerd Daihyo!! *\o/* *\o/*

Is er trouwens iemand in dit topic in omgeving Vierpolders/Brielle die het leuk vindt om een keer samen een ritje te maken? :D

Ja ik wel :P :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:42

Ik blijf het zo intens tot voor jullie vinden Aman -O- er was jullie zoveel meer gegund.... hopelijk kan hij nog lang paardwaardig bij jullie blijven.

Ik zit er de laatste dagen flink doorheen, het lijkt alsof het nu pas echt doordringt dat mn oude pony er niet meer is. Ik kreeg van m'n ouders een tas spullen en bakken met voer en supplementen en ik kon er een week niet naar kijken, stond maar in mijn auto. Inmiddels alles opgeruimd, tot ik borstels tegen kwam met nog blonde haren er in. Tranen met tuiten en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze al schoon te maken en voor mijn paard te gebruiken.
Ik heb nog nooit een paard verloren en ben ook niet bij het inslapen geweest, ik vind het bizar lastig het een goed plekje te geven en het lijkt nu ook pas te landen. :\