Americana lijkt me ook tof! Eindelijk ook eens echte cow klasses in het echt zien. Wie weet ooit..veel plezier Kim!
Barry is heel aardig, Benfan hier heeft ook les van Barry.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:Ron is super! Had je het interview gelezen dat ik met hem had?
Kimvicious schreef:Heel erg balen marlies. Hopen dat Kato snel weer goed loopt...
Luckyreining ik heb Bo nu nog op snaffle maar zodra die over gaat op shank zal het the sweet shank zijn van Don Boyd. En daarna the sweet start. In overleg met Don zelf. Die ziet meteen waar een paard wel of niet goed op reageert.
Mooie foto's van mooie paardjes PaintLover!![]()
Wran en nqha heb ik weinig ervaring mee voor de allround onderdelen. Zelf start ik eigenlijk alleen nog nrha omdat dat het niveau is waar ik mij aan wil meten. (Op een virtueel uitstapje naar the cowgirls in de tussentijd na haha)
Oh en ik ga naar de Americana in Augsburg! Zo mega gaaf! Mijn baas gaat daar showen net als Niklas, mijn trainer dus dat word een leuk uitstapje. Er is daar ook heel veel koeien onderdelen te zien dus kijk er onwijs naar uit!
3yo diknek uitzicht haha![]()
[ [url=m/T5NPRP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Berdien schreef:Zo weer even bijgelezen![]()
Beterschap met Kato Marlies, ik hoop dat hij snel weer opknapt!
En een nieuwe meekletser, wat leuk! Leuk ook om weer een totaal ander paard(je) te zien verschijnen in het topic.
Shank vs snaffle, Feyre loopt voorlopig nog heel lang op haar Myler bitje. Mijn merrie heb ik ook heel lang gewoon op een snaffle op een hand getraind, dat beviel prima. Maar goed, ik startte haar verder ook niet.
Mooi project Benfan! Ben heel benieuwd wat je er van weet te maken! Misschien is het anders leuk om een volgtopic er voor te maken? Ik denk dat er best belangstelling voor is om de renovatie van zo'n zadel te volgen!
Gentle weer op de foto gezet, wat is het toch een knapperd! Hopelijk trekt je jonkie ook snel bij, gelukkig weet je nu wat er speelt.
Kimvicious gaat op pad, tof zeg!
Hier wat minder bezig met de paarden, ik heb mijn handen vol aan wat anders![]()
[ [url=m/Dz5knn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LwPZFg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sicayes schreef:Als reiner kan je inderdaad weer het beste starten bij NRHA/DRHAbij ons komen toch vooral reiners om te schoolen. Snap het ook wel, is toch wel een echte reining gerichte organisatie en dan ligt het niveau vanzelf hoger.
Americana lijkt me ook tof! Eindelijk ook eens echte cow klasses in het echt zien. Wie weet ooit..veel plezier Kim!
Barry is heel aardig, Benfan hier heeft ook les van Barry.ik zie hem regelmatig op show als onderdeel van het team.
Sicayes schreef:Klopt Barry is zelf ook juryen scribe. In die twee rollen kom ik hem het meeste tegen
hij is er eigenlijk vrijwel altijd tijdens de NQHA shows.
Berdien schreef:Yes, nieuwe keuken! Maar de keuken die jullie op de foto's zien, dat is de oude keuken nogIedereen ziet hem aan voor de nieuwe keuken
Heb ik daar zoveel geld voor uitgegeven
Een fijne instructeur is wel echt heel belangrijk! Op dit moment heb ik nog geen echte 'westerninstructeur', maar de instructrice die ik ook met mijn jachtpaard heb. Zij weet echter wel van onze ambities, en zo rijden we (nou ja, ik) dus Feyre ook in. Ze heeft zich ook wel verdiept in een stukje western. Dan niet zozeer de disciplines, maar wel de algemene deler qua rijden. Heel fijn!
germie schreef:Americana wel wat over gelezen, maar ik ben er dan niet. Leek me op zich wel leuk.
Ik rij ook gewoon op een snaffle, nu om precies te zijn een behoorlijk dikke ringtrens die uit de aanbiedingenbak van Arthurs komt. Lijkt ze nog net even beter op te lopen dan op een Billy Allen.
Een shank nog nooit geprobeerd.
Het lijkt soms wel of reining het belangrijkste in de westernsport is.
Ik ben bang dat de jonge ruin straks een ander zadel nodig heeft. Hij is enorm veranderd nu hij meer gereden wordt en begint uit te groeien. Momenteel heeft hij een passend Wintec dressuurzadel en daar rij ik dan maar mee. Aangezien ik voor een zadel moet zorgen ga ik niet nu al naar Arthurs om een zadel in te ruilen en een ander mee te nemen. Ik kan rijden immers. Het probleem is niet de bolling van de boom, of de breedte, maar hij krijgt ineens meer schoft. En nu ligt het westernzadel dus op de schoft. IK heb wel zo'n buildup pad, dan ligt de schoft wel vrij, maar dat maakt ook de boel smaller en dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Mijn merrie loopt nog steeds goed met mijn westernzadel (en die past het winteczadel ook weer, ik heb nog niet gekeken of het westernzadel op de ruin past, maar dat denk ik ergens weer niet omdat hij toch wel wat smaller nog is dan mijn merrie).
Verder nu een aantal weken voor de boeg met weinig rijden. Gewoon geen tijd. Paard wordt door bijrijder wel gereden. Dat is wel gewoon Engels, maar dat geeft niet.
Gisteren had ik een aardig goede keertwending rechtsom.En ook linksom waren er 2 passen achter elkaar goed. Er zit vooruitgang in.
Symke schreef:Lastig is dat met veranderende paarden en zadels hé germie, hoop dat mijn heksje nog tijd in haar zadel past, nu 110 dagen drachtig dus valt mee.
Gaaf project met dat zadel! En wat een koopje, ken het principe niet maar hij ziet er mooi uit
Kun je misschien de fenders gewoon flink kaal schuren en daarna oliën? Als er toch niks aan te verliezen is dat misschien een idee?
Wat een pech Bellatrix, net ideale bijrijdpaardje gevonden is hij niet rad, hopelijk knapt snel.op!
Kimvicious schreef:De Americana is in Augsburg net voor Münchenje moet er wel wat voor over hebben zegmaar haha.
Dat zadel is wel een tof project als je zelf handig bent! Cool!
Veranderende paarden ruggen zijn zo vervelend haha. Ik vrees dat ik er met Bo ook nog niet ben. En dan is dit al zadel nummer tweeoeps
germie schreef:Veulentjes zijn altijd leuk.
En nee, de Garland is allang verkocht. Het lag goed op mijn merrie, maar het was niet geschikt voor mijn kont. Ik heb daarna proefgereden op een paar 17 inch zadels die veel te groot waren, ik schoof er in en ze lagen wel leuk op mijn merrie. Maar de pijn in het staartbotje was wel verdwenen. Overigens ook alleen bij de Garland last van gehad. Daarna ben ik naar Arthur gegaan en heb sinds eind maart een passend zadel. Een rib uit mijn lijf.
Het zadel van de ruin is dus qua breedte goed, ook voor mijn merrie, maar beiden hebben nu een te hoge schoft. Met een pad met inlages krijg ik de schoft wel vrij. Maar ik hou daar dan niet zo van. Zeker omdat de Wintec gewoon goed ligt. Dus voorlopig rij ik wel met een Engels zadel. Ik kan het zadel van mijn merrie eens proberen. Heb ook de mal van de rug van mijn merrie nog. Maar mijn gevoel zegt dat mijn merrie wel net wat breder is dan de ruin, dat kan ik weer zien aan het Wintec zadel, de zwarte boom gaat bij de ruin goed, bij mijn merrie ietsjes smal. En dan kijk ik volgend jaar wel verder met de ruin. Boomloos is niet direct mijn ding nee. De enige optie is dan Freemax, maar er zitten wat designflaws in waardoor ik er niet zo weg van ben. Nu heb ik alleen de buffel in handen gehad en niet de cow. De cow moet wel beter zijn zegt men. Ik wacht op Equitana om eens goed naar de freemax te kijken.
Keukens. Ja, als ze eenmaal klaar zijn is het mooi. Maar je hebt voor die tijd enorm veel troep.En alleen de badkamer is een duurder stukje in huis.
Sicayes schreef:Volgens Google, 8-12 september. En je moet kaartjes kopen. Het is een soort HorseEvent/Equitana maar dan.. Americana
fenijro_tani schreef:Ah oke!
Lijkt me ontzettend lastig om voor een KWPNer een goed western zadel te vinden. Vooral omdat de schoft meestal toch wel een stukje hoger is als bij een quarter of Paint. Daarentegen lijkt het me voor een haflinger of tinker juist redelijk simpel in vergelijking, alleen wel erg breed nodig misschien.
Veel mensen zweren bij de freemax volgens mij, hopelijk is de cow wel naar wensen.
Welk merk heb je nu voor je merrie, ik vind het altijd leuk om te zien wat voor niet standaard rassen goed past