[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:27

Ik heb euro horse gemaild en een osteopaat!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:27

Dank je, ik dacht altijd als ik een paard koop met een rotnaam, dan verander ik dat. Maar vindt dit ook wel stoer. Al wordt hij inmiddels vaker Chen genoemd. Tenzij hij stront vervelend is dan is het: Sir Ziggy Chendo, doe eens even normaal. Maar dat is meer iets van bij ons op stal geloof ik. haha.

Wat een productieve dag. Ik ga as zomer dat maar eens doen. Als ze weer 24/7 buiten staan.
Heb jij je paard aan huis dan Anneke? Klinkt in ieder geval wel super goed :)

Ben benieuwd wat eruit komt Marlou.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:48

Haha, soms hebben die paarden zulke vreemde namen. Mijn vp heeft officieel ook 'Sw Wimpy's Starlight' maar we noemen hem Boy. Wim, Wimpie of het pennygehalte van **_**Starlight**_** was niet zo geslaagd. :')

(al noem ik hem als ik boos ben soms ook wel Sjaak.)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:53

Haha, ik ken een paard die eerst Joris heette, die heet nu Gulliver (al ben ik er nog niet echt overuit of ik dat wat vindt). Er is vorig jaar een veulen geboren die heet Waldemar (ben ik ook niet echt fan van). Wimpie vindt ik wel tof :). Ach ben blij dat hij heel stoer Chendo heet, past wel bij hem. Al kiest de staleigenaar als voorkeur voor Hufter. (Chendo heeft het niet zo op hem, wat zich uit in: Kont naar hem toe draaien in de stal, zodat hij niet bij het hoofd komt. En in de wei even komen kijken of hij wat lekkers heeft, zo niet. TOEDELS, EAT MY DUST! :+ ) Ik hou van mijn paard, voornamelijk wanneer ik hem WEL zo uit de wei en stal kan halen }:)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:14

Sanne: bij Paard&Ring :)

Wat leuk al die namen :D Mijn lespaardje heet Pequina Cash, roepnaam dus 'gewoon' Cash :o
Mijn instructrice noemt haar nog wel eens een 'oude amerikaan' omdat ze even moet opstarten tijdens het werk :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:43

Kom ik aan met Pino...

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:47

Ik noem Boy soms ook wel een Pino als hij grappig probeert te doen :o :))

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:00

Als ik boos ben op DJ noem ik hem lelijkerd :')
Weet z'n volledige naam ook niet

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:22

Ow cool. die van mij kwam bij paard sieraad vandaag volgens mij.

Bedenk me nog een naam, Chendo is niet schrikkering, maar heeft soms zo'n bui dat hij even moet laten zien dat hij als een stoere hengst (wat hij zins dat hij 1 is al niet meer is), heel goed kan snuiven, drentelen en grootmaken. Dan noem ik hem vaak spook. Weet eigenlijk ook niet echt waarom XD

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:28

Whahaha, nou wat dacht je dan van Guus :D Daar moest ik in het begin ook wel even aan wennen, maar het is overduidelijk, het is gewoon echt een Guus ;)

Vandaag trouwens vet koude vingers!! Ik heb gewoon met m'n normale, fleece gevoerde handschoenen gereden. Ik gebruik nu voor het naar binnen en buiten stellen van de heup een zweepje, om net even m'n hulp wat beter door te kunnen laten komen, maar die kon ik na 5 minuten al niet meer vasthouden met m'n koude handen :+

Het leven van paardenmeisjes gaat niet over rozen :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:25

Marlou, het kan ook zijn dat de bouw van je paard veranderd is. Of dat er toch ergens iets mis is gegaan in je zadel. Wel goed van je dat je het zo gauw al in de gaten hebt.

Hahah, geniaal Sanne. Hier vliegen de Shetlanders ook wel eens over de kop. Vooral Miracle is daar goed in. Die rent dan ook gelijk verder 'Er is niks gebeurd, dat hoorde erbij!'
Hij is ook wel eens door het ijs gezakt, haha. Kneusje :P

Over namen gesproken. Miracle noem ik monster of draak, Jolly is Jollemops, Punette is oma :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:26

Haha, en toch Guus vindt ik soms best wel heel leuk :).

Het is inderdaad echt koud. Ik ga vanavond in de binnenbak rijden. Heb besloten om deze handschoenen te bestellen:
http://www.lonestarstore.nl/shop/produc ... roduct=444

Maar die heb ik nog niet, dus ben bang dat ik vanavond ook verkleumde handen heb. Het paardenmeisjes leven gaat inderdaad niet over rozen :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:28

Nou hij heeft het 1 keer gehad. Toen was hij ook zo aan het racen, en wou hij tegen de bakrand een stop doen en omdraaien (zijn favoriet), alleen bij het omdraaien was hij zijn benen ook even kwijt. Boem daar lag meneer :Y) Nou dan kan je mij oprapen :=
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 23-01-15 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:29

Frizzle haar volledige naam is Generals Fairy Star, hoe mijn ouders haar roepnaam hebben bedacht weet ik niet. Generals is van haar vader General Golden Boy en star is van haar moeder Filly Luny Star.

edit: Frizzle was 2 jaar terug ook hard aan het racen in het land en toen ze de bocht om wou gleden haar benen onder haar weg en schoof ze al liggend door.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:39

Afbeelding

Vandaag bij Fritz, de wereld was weg -O-
Wel heel fijn gelest vanmorgen :)
Alleen ik baalde nogal. Heb meestal na het rijden last van m'n linkerheup. Nou ben ik afgelopen week naar het ziekenhuis geweest en ze gaan er niks aan doen voorlopig. Tuurlijk fijn dat ik niet onder het mes hoef maar het is ook zo "definitief", en vervelend dat ik er toch wel last van heb -O- Hiervoor had ik elke keer toch wel een beetje de hoop dat de dokter er wat aan ging doen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:24

Sorry Warboel, ik ben je naam al weer kwijt.

Maar wel balen met je heup. Ik moet nog steeds naar de huisarts voor beide kanten. Niet dat het vaak pijn doet, maar het kraakt steeds. Wat heb jij nu met je heup dan?

Aan de ene kant natuurlijk wel fijn dat je niet een tijdje uit de running bent nu.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:36

Desiré :D maakt niks uit hoor. Warboel luister ik ook naar :')

Ik heb waarschijnlijk een kraakbeen leasie. Was lastig te zien op de scans en de foto. Meneer dokter heeft het onderzocht en ja, hij vond ook wel dat m'n linkerheup anders bewoog, maar de twijfel was te groot voor een kijkoperatie. Dat is helaas in de heup moeilijker dan in een knie. Na het auto ongeluk in september heb ik er wel meer last van. Maar hij had z'n kaartje meegegeven, als het nou veel erger wordt moet ik gelijk bellen en gaan we de overweging nog eens maken. Fijne dokter :)

Kraken is ook niet best. Heb ik ook heel erg. Soms hoor je echt een super harde krak of plop als ik opsta.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:49

Ow ja dat was het, thnx.

Dat klinkt inderdaad niet echt fijn. Heup is volgens mij altijd een tricky operatie toch?

Dat kraken heb ik inderdaad. Vroeger (ben nog maar 22, maar goed). had ik er nooit last van en heel sporadisch eens mijn vingers ofzo. Na 1.5 jaar terug van paard gevallen te zijn, kraken mijn heupen en knieën. En inderdaad bij opstaan of een harde krak wat iedereen hoort, of je voelt zelf zo'n plop. Jaar geleden nog eens van paard gevallen, en nu kraken mijn enkels en polsen er ook nog eens bij.
Schouder kraakt ook nog wel eens met bh omdoen ofzo. Eigenlijk kraakt of plopt zo goed als alles bij mij. Beide enkels, beide knieën, allebei de kanten van mijn heup, beide schouders, beide polsen en aan elke hand 3 vingers. Ow en echt heel sporadisch mijn nek. En mijn kaak kraakt ook met regelmatig, maar dat merk alleen ik zelf dat horen andere niet.
Mijn collega verwacht nog steeds dat ze een ledemaat van mij in de gang gaat vinden ooit :=

Wil eigenlijk voornamelijk weten of het heel erg kwaad kan. Is niet dat ik het zelf doe, is gewoon bij een bepaalde handeling zeg maar.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:51

sanne1992 schreef:
Haha, ik ken een paard die eerst Joris heette

Haha, ik had een verzorgpaard vroeger, die heette ook Joris. Mijn broer heet ook Joris, was wel lekker verwarrende af en toe :+

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:53

Bij mij kraakt of nouja kraakt niet echt meer knakt alles. dit komt omdat ik hyper mobiel ben(teveel ruimte tussen mijn gewrichten. het lijkt wel veel op wat jullie beschrijven.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:57

Same here, ook erg hypermobiel. Knakkerdeknak :p

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:01

Het is niet erg dat dingen kraken, dat wijst er alleen op dat je instabiel bent. Bij mij kraakt en knakt ook heel veel (en heeeel hard, als ik vroeger te laat thuis kwam van stappen, kon ik nooit stilletjes de trap op sluipen, werd altijd verraden door het geknak :D ), maar dat kraken/knakken komt allemaal op plekken vandaan waar ik aan de stabiliteit moet werken. Ik heb wat dat betreft een raar lijf, op sommige plekken ben ik hypermobiel en op andere plekken ben ik extreem stijf.

Kraken en knakken is trouwens lucht wat tussen je wervels vandaan wordt gedrukt (vacuüm). Het zijn in 99% van de gevallen ;) dus niet je botten of wervels die over elkaar schuiven.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:05

Ahhh. Zo, dat scheelt wel een hoop. Alleen mijn linkerheup doet vaak pijn als ik die niet knak.maar daar ben ik ook op terecht grkomen. Die was zwart.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:12

Ik knak nergens zo achterlijk veel als in m'n heup. Met het onderzoek daar ook, in elke beweging voel je wel iets knakken in het gewricht. De dokter vond het niet helemaal normaal. M'n heup schiet ook wel eens op slot en ik "zak" er wel eens doorheen. Klinkt raar, door je heup zakken eigenlijk. Ziet er ook uit alsof het m'n knie is maar het is dan echt m'n heup :j

Tuurlijk knakken m'n andere gewrichten ook wel eens maar dit voelt echt anders :=

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:23

Ik knak zowat nergens. :)
Af en toe dat m'n voet iets vast zit en dat ik die moet knakken maar verder eigenlijk nergens. In ieder geval niet meer dan normaal.

Het is echt ontzettend koud. Heb net gereden. Bak was eigenlijk wat te hard (maar in ieder geval beter dan de wei). Dus alleen gestapt en wat oefeningen gedaan.
Ze waren ook in de bak aan het rijden met de shet van dezelfde eigenaar als DJ. Ze was alleen hengstig en DJ denkt soms nog dat hij hengst is. Daarbij is die shet helemaal gek op DJ :')
Was dus een goede oefening voor DJ en hij gedroeg zich goed.