Hopelijk loopt ie na de smid al wat beter...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:fenijro_tani schreef:Is er hier iemand die ik via privébericht wat vragen mag stellen? Ik vind het zo gênant om mijn leken vragen open en bloot op bokt te zetten
Er zijn geen domme vragen hoor.
Wat mij betreft stel je ze hier gewoon.
LuckyReining schreef:*kruip weer even onder mijn meeleessteen uit*
Even een vraagje aan mijn mede westernruiters. Ik wil met Lucky gaan starten met het trainen op één hand. Ik rij Lucky nu op een Billy Allen snaffle.
Mijn vorige paard reed ik ook op Billy Allen Snaffle en als ik haar éénhandig trainde , gebruikte ik ook een shank met Billy allen mondstuk. Deze bitten heb ik echter meegegeven aan haar kopers.
Gezien ik toch een nieuwe shank moet kopen wil ik ook eens kijken naar andere opties.
Nu ben ik dus benieuwd naar de mensen die ook met shank trainen, welke shank gebruiken jullie?Waarom hebben jullie voor dat type shank gekozen?
Paint_Lover schreef:Ik rij op snaffle shank die ik bij Arthur's gehaald heb... Gentle loopt daar prima op
Mijn man heeft 2 weken vakantie dus die had ik vandaag meegesleept naar stal zodat ik eindelijk weer eens wat rij foto's kon krijgen....
Hier een kleine impressie:
[ [url=m/V51Feo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y2ysOX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fKNPDg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/205BJe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZEgUJA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna mocht onze kleine uk ook eens voor mijn lens verschijnen![]()
[ [url=m/g3KCp2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V3j2W1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TLU7uZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LEruLj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cn0vB9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu 3 weken terug op stal en ze doet net of ze nooit weg geweest is![]()
Helaas wel paar dingen die minder leuk zijn.... ze heeft 5 vullingen gekregen vorige week, ze had ipv mooie aansluitende (melk)kiezen een gatenkaas gebit![]()
Gister is ze ontwormd want met het mestonderzoek kwam eruit dat ze flink wat wormeitjes had...
Geen wonder dat mn dametje zo schraal was en raar in dr vacht zat![]()
Röntgenologisch is ze helemaal goedgekeurd (allemaal 1tjes) dus wat dat betreft ben ik mega happy![]()
Daihyo schreef:Mooie foto’s Paint-lover. Maar je mag op best op voorgaande berichten reageren ipv alleen foto’s plaatsen
Vragen gewoon stellen hier hoor! Ik zou me in het begin niet te druk maken om je outfit. Netjes western gekleed volgens het regelboek is in het begin voldoende. Dat geldt ook voor je halster. Ik ben ook begonnen met een mooi leren halster.
Ik heb een Freemax zadel gehad. Dat is een boomlooszadel, maar ziet er wel anders uit als bijvoorbeeld een Barefoot. Zolang jij ook weer aan de regels voldoet mag je hier gewoon mee rijden.
Wat betreft het niveau: dat hangt helemaal van het onderdeel af. Reining is misschien meer voor de reininggefokte rassen. Maar trail, pleasure, horsemanship, ranch riding zijn onderdelen die je prima met een ander ras kunt. Ik reed met mijn haflinger bij de WRAN. Vooral in de ranch riding was hij super. Ik ben niet hoger dan de L4 gekomen omdat hij mentaal het wedstrijdrijden niet trok. Maar qua niveau reden we met clinics met de L2/L1 combinaties mee en daar deed hij niet voor onder
Sicayes schreef:fenijro_tani- Maak je absoluut geen zorgen over je outfit. Lang niet iedere startende westernruiter heeft aparte blousjes voor verschillende disciplines. Sterker nog, ik denk dat er veel niet eens weten wat het verschil precies ismaar je gaat er echt niet gek op aangekeken worden. Ik heb ook gewoon 1 showblouse waar ik alles in doe
![]()
Zelfde met je zadel, zadels zijn duur. Zijn er maar weinig die in het begin een apart showzadel hebben van hun 'trainingszadel'. Don't worry
Wat betreft niveau; tussen NQHA en WRAN zit, vind ik, wel echt een verschil. Maar dat is absoluut niet denigrerend bedoeld. Dat komt denk ik vooral omdat NQHA/DPHC echt rastypische shows zijn. Manier van jureren is dan ook gewoon anders. Maar 'lager', tsja eh ik zou alsnog heel blij zijn om goed bij de WRAN te scoren hooris niks 'slechts' aan ofzo? Het is gewoon anders. Maar je rijd echt niet voor banketstaaf als je alleen maar WRAN (kan) rijd(en).
Sicayes schreef:Een Westernzadel is ook niet zo goed 'aan te passen' als een Engels zadel. Ik weet er niet heel veel van, maar ik meen dat je een dressuurzadel hier en daar wel iets kan opvullen voor kleine verschillen? Met een westernzadel is dat gewoon niet te doen. Denk combi minder aanbod, veel meuk, veel slecht passend. En op maat gemaakt = heel duur!
Van 10 tot 12 september is er weer een NQHA show waar ik fotografeer, maar volgens mij is er nog steeds geen publiek toegestaan![]()
Een goeie speaker is lastig te vinden, dus als je het leuk vind -zeker voor gaan! Ik kan me voorstellen dat je wel een droge mond hebt na een hele dag hahaah.