[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:00

xLianneZorro schreef:
_Cindy schreef:
Ik heb deze pad onder mijn boomloze zadel:

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellen.html

Zadel verschuift echt niet, ook niet met rare sprongen en losse singel!!
Ook met pad en een blanket er bovenop niet dus het ligt niet aan de pad.
Heb er nog nooit van gehoord dat er persé een anti-slip pad onder moet.
Ik heb wel een haf pad gehad maar daar kreeg mijn paar schuurplekken van.

Dat boomloze zadel bij lange ritten niet goed de druk verdelen klopt niet, er zijn zo veel verschillende merken en soorten boomloze zadels dus dat verschilt echt enorm.

Ik gebruik altijd een trapje zoals sanne1992 heeft op de foto om op te stappen, is fijner voor de rug van je paard. Dan ga ik eerst op het zadel zitten en doe dan allebei de voeten in de beugels, dus niet met 1 voet in de beugel om op te stappen.

Heb je een foto van jouw zadel op je paard?

Op de vorige bladzijde.

xLianneZorro

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:03

Ben ik scheel? :') Ik zie geen paard

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:08

Waar mijn hand is. Daar begint de inlage van mijn pad.

Afbeelding

Hier zie je goed waar het begint bij de schouder en schoft

Afbeelding

En dit is mijn zadel van boven

Afbeelding

En dit zijn de kussens die onder het zadel zitten en die je eronder weg kan halen om er bijv. Dunnere onder te zetten.

Afbeelding

Heb vanavond gereden nadat hij 3 dagen stil had gestaan. Jeetje wat was hij druk, ik kon niet eens met de inside en outside arc bezig. Hij ging steeds galopperen. Dus hem maar even zijn gang laten gaan, maar dat was hopeloos. Van de 3 kwartier echte training heeft hij een half uur alleen maar gegaloppeerd en het andere kwartier af en toe een mooi stukje laten zien. Maar we hebben wel een galopwissel eruit weten te gooien. Wou toch wat doen met de arc's

Dit waren wij na het rijden

Afbeelding

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:02

O duidelijk sanne! :D Thanks... Dus ik moet eigenlijk gewoon een pad met inlages hebben (losse ruggengraat)? Dus zo een lelijk saaie pad voor speciaal boomloze zadels hoeft niet perse? :')

Nu even rond speuren!

Nu kom ik dit tegen maar dit is dus niet geschikt? http://i61.tinypic.com/301mwxl.jpg

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:17

Weet ik niet, kan niet zo snel zien of daar ook inlages bij zitten. Ga straks even kijken naar de link van marktplaats waar ik alles weg heb. Misschien kan je haar dan mailen of deze pads ook geschikt zijn voor jou zadel. Je hebt gewoo iets nodig wat de druk goed verdeelt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:58

Ik verzamel stukje bij beetje westernspul bij elkaar ;) Rijbroeken vond ik altijd al ruk, maar raakte er op een gegeven moment aan gewend. En nu ik in jeans kan rijden, woehoee, heerlijk! Ik draag ALTIJD jeans (uitzonderingen daar gelaten, maar die zijn in een jaar op 2 handen te tellen, haha) dus ik hoef alleen maar m'n laarzen aan te trekken en ik ben klaar voor stal :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:04

Whahaha _O- die sloffen!!
Ja ik heb uggs en ik heb besloten dat ik die niet meer buiten de deur aan doe omdat ze zo afzichtelijk zijn dus die zijn gebombardeerd als sloffen haha

Ik heb 3 jeans gekocht bij Arthur 1 daarvan ligt nog steeds in de verpakking in de kast dus als iemand nog een goedkope jeans wil :+ merk is continental en maat is 36 en lengte 32 kleur zwart

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:11

Foto en prijs?! :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:30

xLianneZorro schreef:
Foto en prijs?! :D

:o Ik ben ook wel benieuwd

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:22

Ik ben ook wel benieuwd :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:23

Ik ga nu wandelen in de bossen zal daarna foto plaatsten als ik thuis ben!
20 euro

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:58

Ik wil hemmm! :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:33

Vandaag weer het paardje meer uit zijn comfort zone gehaald, wat vond hij het spannend zeg, maar hij deed het super goed! Ik hoef niet eens druk te geven, alleen suggestie is al genoeg, topperr.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:55

Ik heb vandaag een plukje staart gepikt van mijn les paardje. Ik wil mijn instructrice verassen met een sieraad met het haar van haar 'prinsesje'. Zo noemt ze Cash :)
Omdat ik haar zo dankbaar ben dat ik 1 van de 2 mensen ben die ze Cash toevertrouwd om te rijden ^^ En ik daar naast de les niks extra's voor hoef te betalen. Ik ben benieuwd wat ze er van gaat vinden!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:28

Leuk ik ben benieuwd hedi!

Ik heb minder leuk nieuws :( ik denk dat mijn zadel niet goed ligt. Ik twijfelde er vanaf het begin een beetje aam, waarom weet ik niet en misschien omdat mijn dressuur zadel op maat gemaakt was. Hij was gister tijdens de les al wat vervelender en lastiger te rijden maar vandaag was hij met zijn staart aan het zwiepen tijdens het rijden en dat doet hij nooit.
Nou zet ik mijn nagels in zijn schoft, ik duw en strijk mijn vingers naar zijn billen toe en hij maakt heel zijn rug hol. Misschien wel omdat ik vol met mijn nagels er in ging maar dat hoort toch niet?! Ik maak me zorgen en weet niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik de dieren arts bellen en dit eerst laten bekijken? Of kan ik beter gewoon meteen een fysio/masseur/osteopaat ect laten komen?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:37

Jeetje :(
Ik zou hem eerst laten nakijken voor ik er behandelaars op af stuur. Maar dat is ook omdat ik daar zelf eigenlijk geen ervaring mee heb..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:46

Ik zou dan toch liever een osteo/fysio of ander figuur erbij halen dan een DA.
Kunnen ze je paardje toch gelijk even goed masseren, en dat doet vrijwel altijd goed.
En je zadel na laten kijken natuurlijk ;) Laat anders die prof er gelijk naar kijken als je het zadel erop hebt liggen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:51

Maar kunnen zij zien of een zadel goed of niet goed ligt?
Ik had het zadel dus van Arthur en die vertrouwde ik wel maar ja nu na 3 maanden gebruik krijg ik daar wel een beetje vraagtekens bij.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:00

Nou ja, je hebt dan toch iemand erbij die weer een andere kijk erop heeft dan jij. Echt verstand hebben ze er waarschijnlijk niet van, het zijn nou eenmaal geen zadelmakers.
En helaas zegt kwaliteit van een winkel niet altijd wat over kwaliteit van de spullen. Het zadel kan ook maar zo van goede kwaliteit zijn, maar gewoon niet bij jouw paardje passen. Zoveel factoren...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:05

xLianneZorro schreef:
Ben ik scheel? :') Ik zie geen paard

Sorry staat in een ander topic, show your tack

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:18

Ja dat is zo, ik ben een leek en alles was nieuw dus Arthur wist veel meer als mij dus ik vertrouwde daar op. Is het wijsheid om hem dan zelf nog eens te laten kijken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:25

Misschien heb ik een stukje gemist, maar heeft Arthur het zadel ook daadwerkelijk op je paard zien liggen? Want alleen als het zadel op het paard ligt kan je zien (en voelen!) of het goed ligt.

Een ostheo/fysio kan in elk geval wel inschatten of de klachten eventueel door het zadel komen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:28

Nee heb ik niet vermeld. Ik heb Pino mee genomen naar Arthur en ik heb gereden.
Hij legde het zadel op hem en zei al vrij snel dat deze het beste lag dus ik ben gaan rijden en merkte niets geks op

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:20

Dat is jammer Marlou, Misschien kan je voor een check Evelien van Eurohorse bellen. Zij komt op locatie en controleert je paard en het zadel. Mijn trainer raad haar aan. Zij komt in februari/maart bij ons op stal om een nieuw zadel aan te meten.

Wat leuk Hedi, waar laat je dat doen? ik heb een Pandora bedel van het haar van mijn verzorgpaard. Wil er nog steeds 1 bij van Chendo.

Gisteren Chendo de bak in gegooid met zijn maat Oberon (groninger ruin). Ze waren zo door het dolle heen dat Chendo haast in de bocht onderuit gleed. Hij kon zich net herstellen, mafketel haha. Chen is echt een clown, die kan gewoon niet normaal doen.
Vanavond weer even rijden. Zal de camera meenemen, als ik het niet vergeet zoals woensdag :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:38

Leuke naam trouwens, Chendo.

Gisteren in de vrieskou samen met pa de stallen volledig van boven tot onder eens schoongemaakt.
Heerlijk resultaat altijd. :-)
En intussen plannen gemaakt voor de plaatsing van stal nummer 3 en de extra weide/paddock van 30 op 10m die er bij komt. Spannend!

Hopelijk dooit het een beetje, dat ik in de late namiddag een klein (stap)wandelingetje kan maken.