[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:08

Daihyo schreef:
Ja is een paint inderdaad. Vader is een allround gefokte paint en moeder is een quarter reining gefokt.
Ik hoop dat ze het beste van beiden mee heeft gekregen :D

Wat leuk zeg!
Wat is je plan met haar later, ook all round?
(Superhorse vind ik heel vet, dat is mooi voor een allrounder *D <<) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:08

Ik ben zo benieuwd hoe zij eruit ziet als ze 4 is ofzo. Je gaat hopelijk wel starten bij de DPHC? O:)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:09

Bellatrix schreef:
Ik ben zo benieuwd hoe zij eruit ziet als ze 4 is ofzo. Je gaat hopelijk wel starten bij de DPHC? O:)

Hopelijk ook bij het WRAN, dan kunnen we je misschien ooit zien op wedstrijd :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:13

Ik ben lid geworden van de DPHC, dus het zou zomaar kunnen :D
Maar ik sluit de WRAN ook niet uit.
Mijn doel is inderdaad allround. En dan niet alleen in de bak, maar ook buiten. Wat bakwerk betreft ligt mijn hart wel bij trail en ranch riding. Dus dat zal starten met de in hand trail gok ik :D
Maar ik wil ook gewoon lekker relaxt buiten rijden met een braaf en mak paard.

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze uitgroeit. Ik hoop een mix van haar broer en zus. Haar volle broer is groot, echt een rijpaard allround type. Haar volle zus (is nu 2,5) is juist meer reinertype. Wat kleiner, rond en gespierd type. De voorspelling is wel dat Noura voor een paint groot wordt. Maar ik hoop ook wel met wat body.
Maar ze zijn van deze hengst eigenlijk allemaal heel nuchter, braaf, maar ook sensibel en harde werkers. Ze werken graag voor je zeg maar. Ik zit in een facebookgroep met nakomelingen van deze hengst en dat zijn stuk voor stuk nuchtere dieren.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 24-08-21 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:13

Als Kato weer helemaal goed is wil ik ook wel es kijken wat wij voor onderdeel zouden kunnen gaan doen. Lijkt mij leuk om ook eens te starten. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:25

Ja moet je eens doen! Ik vond het heel jammer dat de DAWRA de walk en jog niet meer voor all breed heeft. De sfeer is daar zo fijn.

Ik probeer het heel erg te negeren, maar morgen terug naar de kliniek met Jim :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:29

Oh morgen, spannend!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:29

Daihyo schreef:
Ik ben lid geworden van de DPHC, dus het zou zomaar kunnen :D
Maar ik sluit de WRAN ook niet uit.
Mijn doel is inderdaad allround. En dan niet alleen in de bak, maar ook buiten. Wat bakwerk betreft ligt mijn hart wel bij trail en ranch riding. Dus dat zal starten met de in hand trail gok ik :D
Maar ik wil ook gewoon lekker relaxt buiten rijden met een braaf en mak paard.

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze uitgroeit. Ik hoop een mix van haar broer en zus. Haar volle broer is groot, echt een rijpaard allround type. Haar volle zus (is nu 2,5) is juist meer reinertype. Wat kleiner, rond en gespierd type. De voorspelling is wel dat Noura voor een paint groot wordt. Maar ik hoop ook wel met wat body.
Maar ze zijn van deze hengst eigenlijk allemaal heel nuchter, braaf, maar ook sensibel en harde werkers. Ze werken graag voor je zeg maar. Ik zit in een facebookgroep met nakomelingen van deze hengst en dat zijn stuk voor stuk nuchtere dieren.

Klinkt goed! Leuk dat de nakomelingen ook zo relaxed zijn.
Heb je specifiek voor deze hengst gekozen/kende je hem al voor noura?

Ik ben helemaal verliefd geworden op de trail onderdelen. Deed mee aan showmanship omdat dat het enige andere is was Tess kan, maar ik vind het zo tof. Wil dat met de KWPNer ook nog wel eens een les in volgen, maar nog steeds niks concreets afgesproken :')
Vind het ook wel lastig. De grote staat op een western stal, maar we volgen daar actief dressuurlessen en zijn al wel gegroeid vanaf het moment dat ik hem had. Maar het begint me zo tegen te staan, altijd maar weer die bak door rijden zonder iets spannends. Steeds maar weer stap draf galop, en buigingen etc. Dam vindt er ook geen bal aan. Geef hem een paar balken en hij is helemaal happy, en buiten is hij braaf.
Maar om nou te vragen om een paar western lessen met hem te krijgen om te kijken of dat beter bij ons past (wel gericht op trail en ranch trail dan, misschien als basis daarvoor wat ranch riding, pleasure is niks voor ons, daar is hij niet goed voor gebouwd).
Ik vind het lastig, zometeen word ik daar aangekeken dat ik dat met de KWPNer wil proberen, vooral omdat we nu zo dressuur matig proberen te verbeteren, maar ik heb er de ballen zin in de afgelopen tijd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:33

Sta je bij Beau Dandy's?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:42

Kun je niet een keer een traillesje doen als wat anders? Ik ken genoeg dressuurruiters die dat doen :j
Juist voor die afwisseling en om ideeën op te doen. Niet meteen om over te stappen naar western.

Ik heb niet speciaal voor deze hengst gekozen. Sterker nog, ik was van plan een norikerveulen uit Oostenrijk te halen. Had er al 1 op het oog en serieus contact met de fokker. Maar er kwamen voor mij al mensen kijken en hebben hem gekocht. Was een few spot appaloosa hengstveulen.
Ik had Noura al op Markplaats gezien, maar ik was er van overtuigd dat ze boven mijn budget zou zijn. Ik heb toch een berichtje gestuurd omdat ik haar van de foto’s al zo leuk vond. En toen bleek dat 500 euro boven budget te zijn. Dus thuis over gehad en een afspraak gemaakt om te kijken. En toen was ik verliefd :D
In de auto terug meer info over de hengst en merrie gezocht en doorgestuurd naar mijn instructeur. Maar ik werd vooral verliefd op haar nuchterheid en vriendelijkheid. En dat blijkt een schot in de roos <3

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:50

Bellatrix schreef:
Sta je bij Beau Dandy's?

Wel met de grote ja :) , tessie niet die staat 24/7 buiten (stond dam eerst ook maar het paste niet bij hem).

Daihyo schreef:
Kun je niet een keer een traillesje doen als wat anders? Ik ken genoeg dressuurruiters die dat doen :j
Juist voor die afwisseling en om ideeën op te doen. Niet meteen om over te stappen naar western.

Ik heb niet speciaal voor deze hengst gekozen. Sterker nog, ik was van plan een norikerveulen uit Oostenrijk te halen. Had er al 1 op het oog en serieus contact met de fokker. Maar er kwamen voor mij al mensen kijken en hebben hem gekocht. Was een few spot appaloosa hengstveulen.
Ik had Noura al op Markplaats gezien, maar ik was er van overtuigd dat ze boven mijn budget zou zijn. Ik heb toch een berichtje gestuurd omdat ik haar van de foto’s al zo leuk vond. En toen bleek dat 500 euro boven budget te zijn. Dus thuis over gehad en een afspraak gemaakt om te kijken. En toen was ik verliefd :D
In de auto terug meer info over de hengst en merrie gezocht en doorgestuurd naar mijn instructeur. Maar ik werd vooral verliefd op haar nuchterheid en vriendelijkheid. En dat blijkt een schot in de roos <3

Ja dat wil ik wel al een tijdje, had het laatst ook nagevraagd maar was verkeerd begrepen en hadden toen springles gekregen :') ook helemaal goed.

Super leuk, ik snap wel dat je daar verliefd op wordt <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:52

Dit was 1 van de foto's van de advertentie <3
Afbeelding

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:09

Daihyo schreef:
Dit was 1 van de foto's van de advertentie <3
[ [url=m/h6Yztk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 gossie dat is echt te schattig

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 17:10

Rijden gaat hem de komende 1.5 week niet worden. -O-

DA is geweest en heeft foto's gemaakt.

Afbeelding

Hij is niet bevangen en ook niet chronisch bevangen. Hij heeft geen spat of hoefkatrol ofzo. Hij moet alleen steiler op zijn hoeven staan dus de hoefsmid komt vaker en gaat hem steiler zetten, kleine stapjes. Zijn hoeven groeien heel langzaam helaas. Ijzer is prima, stand is al beter dan 3 maanden terug. Hoefsmid moet wat van zijn tenen halen, die zijn echt te lang. Hij is ingespoten in beide voorbenen en hij heeft een medicijn gehad die eigenlijk voor paarden met hoefkatrol is en dat zou over 4 weken optimaal moeten werken maar we zouden met 2 weken al verbetering moeten zien.

Hoefsmid komt vrijdag en dan laten we hem nog een week onbelast lopen. Daarna kijken we verder. Ondertussen nog wel metacam.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:10

Hij stond al een tijdje op Marktplaats, maar gezien het merk als goed bekend staat (is een ortoflex) en ik nieuwe skills leren leuk vind. Heb ik het erop gewaagd! Een complete Ortoflex westernzadel! aangevreten door motten, dus de onderste viltlaag is weg, en het leer van de fenders is erg aangetast. Hij is erg kort, slechts 63 cm! en lijkt voor nu als gegoten te zitten op mijn paard.

De venders ga ik eerst goed invetten, ik denk niet dat ze te redden vallen (mooi te krijgen) dus laat ik ze eerst voor wat het is. Het vilt ga ik zelf terug zetten! Al zitten kijken naar filmpjes over leernaaien, dus dat moet goed komen. Gewoon stukje voor stukje en daar de tijd voor nemen! Hij zit heeerlijk! Laat het aan mijn instructeur over (Barry Schuurman) of hij echt goed past. Als hij beter zit dan mijn huidige zadel, dan gaat mijn huidige (henk de Red river) in de verkoop.

Afbeelding
Afbeelding

Mogen jullie raden wat voor leuk bedrag ik ervoor heb betaald.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:11

Bellatrix schreef:
Rijden gaat hem de komende 1.5 week niet worden. -O-

DA is geweest en heeft foto's gemaakt.

[ [url=m/zgw19w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is niet bevangen en ook niet chronisch bevangen. Hij heeft geen spat of hoefkatrol ofzo. Hij moet alleen steiler op zijn hoeven staan dus de hoefsmid komt vaker en gaat hem steiler zetten, kleine stapjes. Zijn hoeven groeien heel langzaam helaas. Ijzer is prima, stand is al beter dan 3 maanden terug. Hoefsmid moet wat van zijn tenen halen, die zijn echt te lang. Hij is ingespoten in beide voorbenen en hij heeft een medicijn gehad die eigenlijk voor paarden met hoefkatrol is en dat zou over 4 weken optimaal moeten werken maar we zouden met 2 weken al verbetering moeten zien.

Hoefsmid komt vrijdag en dan laten we hem nog een week onbelast lopen. Daarna kijken we verder. Ondertussen nog wel metacam.

Wat rot zeg, beterschap voor Kato gewenst :knuffel:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 19:15

Bedankt!

Euh, ik denk €200 voor het zadel?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:34

Beterschap Bella! En nee, je zit ernaast.. lower

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 19:39

Wow, nette prijs dan!
100?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:44

fenijro_tani schreef:
Mag ik hier mee praten?
Geen western ruiter, wel een western pony :) .
Afgelopen weekend hebben wij onze eerste wedstrijd gelopen, showmanship at halter en in hand trail.
We trainen rustig door, hebben in showmanship 2 punten gehaald, trail niet gehaald door een stomme fout vanuit mij in de side (ook nog het laatste onderdeel in de pattern, anders waren we geplaatst 8)7 ).
19 september doen we weer mee aan de volgende wedstrijd, hopelijk kunnen we voor die tijd aan de verbeterpunten werken (al ontzettend blij met showmanship, alleen moet ik niet overpakken, 2 keer 5 penalty punten voor gekregen := echt stom. Ik weet het ook wel maar stress).

Hoe dan ook, lang verhaal kort, ik klets graag met jullie mee.
In de toekomst wil ik wel een trail lesje meepakken met het rijpaard, vind dat toch erg leuk ook onder het zadel, maar daar lees ik nog heel stil voor mee en zijn nog helemaal geen specifieke plannen voor :)

Pony in kwestie heet Tess en ik heet Megan (ik ken een aantal van jullie wel, Marlies en Daihyo overal op bokt sowieso :) )
Oh en dit zijn wij:

[ [url=m/UEmDzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!! Wat een ontzettend leuke pony!! <3 leuk dat je mee komt kletsen!!

Gefeliciteerd met je paarse kleurtje Marlies! Super leuk voor je!! En veel succes *\o/*
Wel ontzettend balen van Kato! Hopelijk is hij snel weer rad... :(

Benfan schreef:
Hij stond al een tijdje op Marktplaats, maar gezien het merk als goed bekend staat (is een ortoflex) en ik nieuwe skills leren leuk vind. Heb ik het erop gewaagd! Een complete Ortoflex westernzadel! aangevreten door motten, dus de onderste viltlaag is weg, en het leer van de fenders is erg aangetast. Hij is erg kort, slechts 63 cm! en lijkt voor nu als gegoten te zitten op mijn paard.

De venders ga ik eerst goed invetten, ik denk niet dat ze te redden vallen (mooi te krijgen) dus laat ik ze eerst voor wat het is. Het vilt ga ik zelf terug zetten! Al zitten kijken naar filmpjes over leernaaien, dus dat moet goed komen. Gewoon stukje voor stukje en daar de tijd voor nemen! Hij zit heeerlijk! Laat het aan mijn instructeur over (Barry Schuurman) of hij echt goed past. Als hij beter zit dan mijn huidige zadel, dan gaat mijn huidige (henk de Red river) in de verkoop.

[ [url=m/h5JhUw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SPsKDS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mogen jullie raden wat voor leuk bedrag ik ervoor heb betaald.

Wat een leuk project voor weinig geld! Ik ben benieuwd naar het resultaat!!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:45

Benfan schreef:
Beterschap Bella! En nee, je zit ernaast.. lower

Wow goed geregeld! Orthoflex heeft die losse meebewegende panelen toch? Vraag me af hoe dat in zijn werking gaat :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:54

125 euro. Met een grote cattleman draagtas erbij. Leuk project toch?! Hij heeft inderdaad losse panelen die meebewegen. Echt heel gaaf. Super blij! Dat word dus spullen bestellen om leer te bewerken (wil de nieuw vilt net als het oude vastnaaien, dus oude draad eruit, en nieuwe erin. En kijken wat ik met de fenders doe. Die zijn super nog, alleen zien ze er echt niet meer uit

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:58

Benfan schreef:
125 euro. Met een grote cattleman draagtas erbij. Leuk project toch?! Hij heeft inderdaad losse panelen die meebewegen. Echt heel gaaf. Super blij! Dat word dus spullen bestellen om leer te bewerken (wil de nieuw vilt net als het oude vastnaaien, dus oude draad eruit, en nieuwe erin. En kijken wat ik met de fenders doe. Die zijn super nog, alleen zien ze er echt niet meer uit

Super leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan weet te maken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 20:07

Nette prijs. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:08

Oh interessant zadel zeg. Hoe werkt dat met die panelen?

Balen Marlies. Je treft het wel elke keer :\