[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:42

Maar verschuift je zadel dan niet? Dus het ligt gewoon aan soort pad? Misschien was mijn pad dus te dik?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:06

Lianne ik zie wat je bedoeld dat je achter in het zadel zat. Die boomloze zadels zot sowieso minder vorm in en een westernzadel loopt van voor naar achter een beetje af dus dat is ook wel logisch.
Wel mooi dat je dit fijner vind zitten ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Ze zeggen alleen wel dat langere ritten niet zo goed zijn ivm druk verdeling maar ik weet niet of die inlage pads daar hoed voor helpen.

Mijn naam is nu ook niet zo moeilijk te onthouden hihi :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:29

Marlou_ schreef:
Lianne ik zie wat je bedoeld dat je achter in het zadel zat. Die boomloze zadels zot sowieso minder vorm in en een westernzadel loopt van voor naar achter een beetje af dus dat is ook wel logisch.
Wel mooi dat je dit fijner vind zitten ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Ze zeggen alleen wel dat langere ritten niet zo goed zijn ivm druk verdeling maar ik weet niet of die inlage pads daar hoed voor helpen.

Mijn naam is nu ook niet zo moeilijk te onthouden hihi :D

Denk dat het ook heel erg ligt aan wat voor boomloos zadel je hebt. Maar je moet er wel een goede druk verdelend pad onder hebben.

Mijn zadel heeft bijv. de westernzadel vorm qua zit, maar wordt niet achter in het zadel gegooid. Heb met dit zadel altijd buitenritten gemaakt van +10 km. en afgelopen zomer trektocht 2 dagen van +25km.

Onder mijn zadel zitten kussens die je doormiddel van klittenband eraf kan halen, en daaronder dus nog mijn pad met inlage.

Nee Lianne, zadel verschuift niet. Chendo is dus 1.66m en heel soms moet ik dus gewoon van de grond opstappen. Is dus een aardige tippel omhoog, maar blijft perfect liggen.

Zal even kijken of ik vanavond foto's van de onderkant kan maken en van mijn pad.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:00

Wat grappig dat verschil met hoe je zit. Als ik nu naar foto's van mezelf kijk, zie ik dat ik stiekem ook zo ver achterin het zadel zit.

8 februari ga ik naar een vriendinnetje en weer voor het eerst op een paard stappen. Zij heeft boomloos western zadel, dus zal eens kijken of dat ook beter zit. (al blijft het natuurlijk per paard/persoon.zadel verschillend, ik vind het wel een grappige realisatie)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:10

Ik heb deze pad onder mijn boomloze zadel:

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellen.html

Zadel verschuift echt niet, ook niet met rare sprongen en losse singel!!
Ook met pad en een blanket er bovenop niet dus het ligt niet aan de pad.
Heb er nog nooit van gehoord dat er persé een anti-slip pad onder moet.
Ik heb wel een haf pad gehad maar daar kreeg mijn paar schuurplekken van.

Dat boomloze zadel bij lange ritten niet goed de druk verdelen klopt niet, er zijn zo veel verschillende merken en soorten boomloze zadels dus dat verschilt echt enorm.

Ik gebruik altijd een trapje zoals sanne1992 heeft op de foto om op te stappen, is fijner voor de rug van je paard. Dan ga ik eerst op het zadel zitten en doe dan allebei de voeten in de beugels, dus niet met 1 voet in de beugel om op te stappen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:21

_Cindy schreef:

Dat boomloze zadel bij lange ritten niet goed de druk verdelen klopt niet, er zijn zo veel verschillende merken en soorten boomloze zadels dus dat verschilt echt enorm.

Ik gebruik altijd een trapje zoals sanne1992 heeft op de foto om op te stappen, is fijner voor de rug van je paard. Dan ga ik eerst op het zadel zitten en doe dan allebei de voeten in de beugels, dus niet met 1 voet in de beugel om op te stappen.

Zo stap ik over het algemeen ook altijd op, zeg maar 9 van de 10 keer. Alleen wel eerst voet in de beugel, trapje is niet hoog genoeg (of paard te groot).

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:28

Lianne, alleen op het zadel gezeten of stiekem ook nog stukje gereden? ;)

Ik heb vandaag voor het eerst met handschoenen gereden. Gewoon van die hele goedkope one-size wollen handschoentjes met van die nopjes. Werken voor mij voldoende.
Met mennen en grondwerk heb ik vaak wel handschoenen aan, je staat toch in de open lucht en dat is k-k-k-koud!

Wat betreft de namen, die ga ik allemaal weer vergeten, sorry! Tenzij je vaak genoemd wordt, maar ik ben er dan toe in staat om te denken 'tegen wie hebben ze het eigenlijk?'

Les vanmiddag ging best lekker! Beetje geklungel van mijn kant, vooral in het begin. Ik was behoorlijk stijf van het skiën gisteren en had daardoor moeite om te ontspannen. Weer wat nieuws gedaan: wijken. Dat was nog best lastig, aangezien je bij het engels rijden stelling naar binnen vraagt. Mocht nu dus niet. Dat moet er nog even uit, het zit er zo ingesleten! Spins gingen wel lekker. En bij de eerste stop vanuit galop vergat ik goed achterover te zitten, haha. Zag er vast heel klungelig uit :P
Dominique (schrijf ik dat zo goed?) en mijn nichtje hebben nog wat foto's en filmpjes gemaakt, dus binnenkort kan ik ook wat showen!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:33

Ja dat schrijf je goed Judith ;) ik zet ze nu op mijn laptop en dan stuur ik ze via WeTransfer. Ik had je eerste stop helemaal gemist, maar je eerste keer wijken staat er op! Ook stelling vragen en zo, maar dat zie je wel als ik het gestuurd heb.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:52

Ik zeg er ook niet mee dat boomloos slecht is hoor. Ik heb er te weinig verstand van maar ik hoor dit van andere en met mijn barefoot kon ik me daar wel wat in vinden maar zoals ik al zeg heb ik er te weinig verstand van :P

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:59

Ik heb een keer op een boomloos zadel gereden en ik vond het echt helemaal niks. ik wiebelde alle kanten op, was blij toen ik weer in mijn eigen zadel zat haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:00

Mooi zadel Lianne :) Is Silas erg groot? Je zit er iig netjes op.

Ik rij altijd met m'n roze Cattleman handschoenen <<) Of nouja altijd. Als ik koude handen heb :D

Meestal stap ik gewoon vanaf de grond op en soms vanaf een stoel, op dagen dat ik heel oud ben :') Fritz heeft gewoon een boomzadel. Heb nog nooit op een boomloze gereden :+

Vanmiddag had ik autorijles en toen vroeg m'n instructeur of de nagels van een paard wel eens geknipt moeten worden. Vond het wel aandoenlijk. En heel grappig :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:26

Ik stap vanaf de bakrand op :D Pino geleerd naar mij toe te komen als ik op de bakrand ga zitten echt zo grappig

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:08

Hahah super slim Marlou _O-

Ik stap gewoon met een opstapje op. Geen hele hoge, 't zijn maar 2 tredes, dus stap met 1 voet in de beugel al op. Het gaat iig sneller en minder zwaar hangend dan vanaf de grond, toch? :)

Ik heb ook echt nog nooit op een boomloos zadel gezeten. Om te beginnen al nog nooit 1 in 't echt gezien _O-

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:48

Warboel schreef:
Mooi zadel Lianne :) Is Silas erg groot? Je zit er iig netjes op.

Ik rij altijd met m'n roze Cattleman handschoenen <<) Of nouja altijd. Als ik koude handen heb :D

Meestal stap ik gewoon vanaf de grond op en soms vanaf een stoel, op dagen dat ik heel oud ben :') Fritz heeft gewoon een boomzadel. Heb nog nooit op een boomloze gereden :+

Vanmiddag had ik autorijles en toen vroeg m'n instructeur of de nagels van een paard wel eens geknipt moeten worden. Vond het wel aandoenlijk. En heel grappig :D

Dankje! :D Silas is denk ik een klein paard... 1.58/1.59 :) Ik ben zelf ook niet zo groot... Van mij mocht ze eigenlijk wel iets kleiner zijn haha maja :P

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:49

_Cindy schreef:

Heb je een foto van jouw zadel op je paard?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:51

je zit inderdaad wel beter Lianne!
verder kan ik je niet helpen

ik draag alleen handschoenen als het koud is. zonder vind ik toch het fijnste rijden. maar die cattleman's vind ik toch wel de fijnste die ik tot nu toe heb gehad.

ik wil zo graag de foto's van DJ, maar ze is nu op vakantie. dus nog even geduldig wachten...
als er een hele mooie bij zit wil ik die op canvas laten printen. heb nu zo'n lege ruimte boven m'n tv. (de vorige tv was toch een stukje hoger met de voet en de bredere rand.)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:14

Oja, even totaal iets anders, ik had deze tijdje terug gekocht. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik was in een koopbui en eigenlijk is het de beste aankoop van de afgelopen maand geweest }> Ze zijn zo fijn en lekker warm. :brr:

http://www.kramer.nl/Westernboots-Panto ... =d_vPZhCUn

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:16

zulke heb ik ook!!!!! ze zien er alleen anders uit.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:30

Marlien5 schreef:
Oja, even totaal iets anders, ik had deze tijdje terug gekocht. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik was in een koopbui en eigenlijk is het de beste aankoop van de afgelopen maand geweest }> Ze zijn zo fijn en lekker warm. :brr:

http://www.kramer.nl/Westernboots-Panto ... =d_vPZhCUn

Whaha die zijn grappig! Ik heb saaie grijze sloffen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:32

Ik heb ook saaie grijze van de hema :')

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:40

xLianneZorro schreef:
Ik heb ook saaie grijze van de hema :')

volgens mij heb ik die ook!! :P
Heb sowieso maar weinig western spul :o
Geen rij jeans, boots, sporen, bridle etc. :') ben ik nu een neppe western ruiter? Hihi :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:43

Ik heb wel een ''echte'' jeans :') En dat was het... Oh ja en mijn laarzen!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:48

Ik heb wollen sokken/sloffen met teddyvoering op een paardenmarkt gekocht (superlogisch, right? :P)
Beste aankoop van de winter :o

Em, ik doe met je mee :+ ik heb ook geen jeans, boots etc. Maarja...ik heb pas 7x western gereden :o

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:50

Zwartvosje schreef:
Ik heb wollen sokken/sloffen met teddyvoering op een paardenmarkt gekocht (superlogisch, right? :P)
Beste aankoop van de winter :o

Em, ik doe met je mee :+ ik heb ook geen jeans, boots etc. Maarja...ik heb pas 7x western gereden :o

Ik rijd al 10 jaar "western" maar kan maar niet afscheid nemen van m'n normale paardrijbroeken en rijschoenen met chaps :+ en verder rijd ik bitloos dus geen fancy hoofdstel ;)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:53

Hahah de rijschoenen snap ik :P Die draag ik dagelijks. Liep er vandaag de hele dag op rond, omdat ik eind van de middag even naar stal zou gaan om te voeren en te tutten :+