Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlou_ schreef:Lianne ik zie wat je bedoeld dat je achter in het zadel zat. Die boomloze zadels zot sowieso minder vorm in en een westernzadel loopt van voor naar achter een beetje af dus dat is ook wel logisch.
Wel mooi dat je dit fijner vind zitten ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Ze zeggen alleen wel dat langere ritten niet zo goed zijn ivm druk verdeling maar ik weet niet of die inlage pads daar hoed voor helpen.
Mijn naam is nu ook niet zo moeilijk te onthouden hihi
_Cindy schreef:Ik heb deze pad onder mijn boomloze zadel:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellen.html
Zadel verschuift echt niet, ook niet met rare sprongen en losse singel!!
Ook met pad en een blanket er bovenop niet dus het ligt niet aan de pad.
Heb er nog nooit van gehoord dat er persé een anti-slip pad onder moet.
Ik heb wel een haf pad gehad maar daar kreeg mijn paar schuurplekken van.
Dat boomloze zadel bij lange ritten niet goed de druk verdelen klopt niet, er zijn zo veel verschillende merken en soorten boomloze zadels dus dat verschilt echt enorm.
Ik gebruik altijd een trapje zoals sanne1992 heeft op de foto om op te stappen, is fijner voor de rug van je paard. Dan ga ik eerst op het zadel zitten en doe dan allebei de voeten in de beugels, dus niet met 1 voet in de beugel om op te stappen.
Warboel schreef:Mooi zadel LianneIs Silas erg groot? Je zit er iig netjes op.
Ik rij altijd met m'n roze Cattleman handschoenenOf nouja altijd. Als ik koude handen heb
![]()
Meestal stap ik gewoon vanaf de grond op en soms vanaf een stoel, op dagen dat ik heel oud benFritz heeft gewoon een boomzadel. Heb nog nooit op een boomloze gereden
Vanmiddag had ik autorijles en toen vroeg m'n instructeur of de nagels van een paard wel eens geknipt moeten worden. Vond het wel aandoenlijk. En heel grappig
_Cindy schreef:Ik heb deze pad onder mijn boomloze zadel:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellen.html
Zadel verschuift echt niet, ook niet met rare sprongen en losse singel!!
Ook met pad en een blanket er bovenop niet dus het ligt niet aan de pad.
Heb er nog nooit van gehoord dat er persé een anti-slip pad onder moet.
Ik heb wel een haf pad gehad maar daar kreeg mijn paar schuurplekken van.
Dat boomloze zadel bij lange ritten niet goed de druk verdelen klopt niet, er zijn zo veel verschillende merken en soorten boomloze zadels dus dat verschilt echt enorm.
Ik gebruik altijd een trapje zoals sanne1992 heeft op de foto om op te stappen, is fijner voor de rug van je paard. Dan ga ik eerst op het zadel zitten en doe dan allebei de voeten in de beugels, dus niet met 1 voet in de beugel om op te stappen.
Marlien5 schreef:Oja, even totaal iets anders, ik had deze tijdje terug gekocht. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik was in een koopbui en eigenlijk is het de beste aankoop van de afgelopen maand geweestZe zijn zo fijn en lekker warm.
![]()
http://www.kramer.nl/Westernboots-Panto ... =d_vPZhCUn
Zwartvosje schreef:Ik heb wollen sokken/sloffen met teddyvoering op een paardenmarkt gekocht (superlogisch, right?)
Beste aankoop van de winter
Em, ik doe met je meeik heb ook geen jeans, boots etc. Maarja...ik heb pas 7x western gereden